Borstimplantaten en borstvoeding
woensdag 2 augustus 2017 om 20:26
Lieve dames,
ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft in borstvoeding geven met borstimplantaten?
Ik weet dat het kàn, dat vertelde de plastische chirurg me toen ik 6 jaar geleden mijn borsten liet vergroten... Maar zijn er vrouwen die hier echt ervaring mee hebben?
Mijn borsten zijn namelijk - los van mijn zwangerschap - altijd heel gevoelig, ook mijn tepels voelen al 6j heel anders aan dan voor de operatie..... en ik ben bang dat het misschien echt pijn doet om borstvoeding te geven?
Ik heb aaaaltijd gezegd dat ik géén borstvoeding wou geven, maar nu ik te weten ben gekomen dat ik zwanger ben, begin ik echt te twijfelen!!!
Iemand die me haar eigen ervaringen kan delen..?
Ik zou je heel dankbaar zijn!
ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft in borstvoeding geven met borstimplantaten?
Ik weet dat het kàn, dat vertelde de plastische chirurg me toen ik 6 jaar geleden mijn borsten liet vergroten... Maar zijn er vrouwen die hier echt ervaring mee hebben?
Mijn borsten zijn namelijk - los van mijn zwangerschap - altijd heel gevoelig, ook mijn tepels voelen al 6j heel anders aan dan voor de operatie..... en ik ben bang dat het misschien echt pijn doet om borstvoeding te geven?
Ik heb aaaaltijd gezegd dat ik géén borstvoeding wou geven, maar nu ik te weten ben gekomen dat ik zwanger ben, begin ik echt te twijfelen!!!
Iemand die me haar eigen ervaringen kan delen..?
Ik zou je heel dankbaar zijn!

Hou je niet bezig met de angst dat alles straks weer gaat;
Anders mis je elke open deur en al het moois dat voor je staat!

woensdag 2 augustus 2017 om 21:02
Maak een afspraak met een lactatiedeskundige en bespreek het met haar.
Je kan ook kijken op www.borstvoeding.com , daar vind je heel veel informatie. Het kan wel, en het is voor heel veel vrouwen wel moeilijk en pijnlijk in het begin.
Een vriendin van mij heeft wel een borstverkleining gehad, en bij haar lukte het helaas niet. Maar je kan dit het beste bespreken met een lactatiedeskundige.
Je kan ook kijken op www.borstvoeding.com , daar vind je heel veel informatie. Het kan wel, en het is voor heel veel vrouwen wel moeilijk en pijnlijk in het begin.
Een vriendin van mij heeft wel een borstverkleining gehad, en bij haar lukte het helaas niet. Maar je kan dit het beste bespreken met een lactatiedeskundige.
woensdag 2 augustus 2017 om 21:04
Ja Montblanc & SallySpectra, jullie hebben gelijk, ik kan het inderdaad proberen.
Maar ik zou graag gewoon eens enkele ervaringen horen van andere moeders.. daar dient dit forum voor, toch?
Maar ik zou graag gewoon eens enkele ervaringen horen van andere moeders.. daar dient dit forum voor, toch?

woensdag 2 augustus 2017 om 21:07
Thanks! Ik ga es rondkijken of ik iemand vind in onze buurtLAgirl82 schreef: ↑02-08-2017 21:02Maak een afspraak met een lactatiedeskundige en bespreek het met haar.

woensdag 2 augustus 2017 om 21:38
Ik kan via facebook geen vragen stellen want de zwangerschap is nog een geheim natuurlijk

woensdag 2 augustus 2017 om 21:47
Oh dankje Kalinda! En heb je ook implantaten?KalindaSharma schreef: ↑02-08-2017 21:43Ik had en heb ook erg gevoelige borsten, zelfs temperatuurverschillen doen zeer. Toch in totaal 20 maanden borstvoeding gegeven.

woensdag 2 augustus 2017 om 21:55
Ahh oke! Bedankt voor je reactie!

donderdag 3 augustus 2017 om 15:26
Ik heb ook geen implantaten, wel gevoelige borsten. Mijn oudste heeft 18 maanden bv gehad, mijn jongste zo'n 6 maanden. Voor de oudste heb ik ook nog een hele tijd gekolfd. Bij de jongste lukte dat niet goed, en liep de voeding terug toen ik weer ging werken.
In het begin vond ik het echt afzien. Van anderen hoorde ik dat het zo'n knus moeder-kind moment was. Zo heb ik het niet echt ervaren. Ik deed het echt omdat ik vond dat het moest, omdat het de beste voeding voor je kind is. Bij de tweede vond ik het in dat opzicht dan ook jammer dat het niet langer lukte (voelde me zelfs schuldig).
Mijn advies zou zijn: probeer het. Blijf het een tijdje proberen als het niet meteen lukt (in overleg met de kraamhulp, arts of lactatiedeskundige). En als het echt niet gaat of te pijnlijk is, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding.
In het begin vond ik het echt afzien. Van anderen hoorde ik dat het zo'n knus moeder-kind moment was. Zo heb ik het niet echt ervaren. Ik deed het echt omdat ik vond dat het moest, omdat het de beste voeding voor je kind is. Bij de tweede vond ik het in dat opzicht dan ook jammer dat het niet langer lukte (voelde me zelfs schuldig).
Mijn advies zou zijn: probeer het. Blijf het een tijdje proberen als het niet meteen lukt (in overleg met de kraamhulp, arts of lactatiedeskundige). En als het echt niet gaat of te pijnlijk is, dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding.
Ik moet helemaal niks!
donderdag 3 augustus 2017 om 20:27
Oh bedankt voor jouw reactie! Misschien probeer ik het wel gewoon.Nicky_L schreef: ↑03-08-2017 15:26Ik heb ook geen implantaten, wel gevoelige borsten. Mijn oudste heeft 18 maanden bv gehad, mijn jongste zo'n 6 maanden. Voor de oudste heb ik ook nog een hele tijd gekolfd. Bij de jongste lukte dat niet goed, en liep de voeding terug toen ik weer ging werken.
Je mag jezelf zeker niet schuldig voelen, je hebt gedaan wat je kon! Daar ben ik zeker van!!!!
donderdag 3 augustus 2017 om 21:14
Ik voel me nu ook niet meer schuldig hoor. Daarbij heb ik haar ook niet echt kort gevoed. Ik had het alleen wat langer willen volhouden.
Als jij er straks ontspannen mee omgaat, krijg je er vast geen spijt van dat je het probeert. Voor hetzelfde valt het heel erg mee. Andersom: als je het helemaal niet probeert, krijg je daar misschien wel spijt van.
Met ontspannen omgaan bedoel ik: proberen zelf te voeden, en in je achterhoofd houden dat je op de fles 'mag' overschakelen als het echt niet lukt. Als in: laten verhongeren is ook weer niet nodig.

Ik moet helemaal niks!
donderdag 3 augustus 2017 om 21:49
Hey NickyNicky_L schreef: ↑03-08-2017 21:14Ik voel me nu ook niet meer schuldig hoor. Daarbij heb ik haar ook niet echt kort gevoed. Ik had het alleen wat langer willen volhouden.
Als jij er straks ontspannen mee omgaat, krijg je er vast geen spijt van dat je het probeert. Voor hetzelfde valt het heel erg mee. Andersom: als je het helemaal niet probeert, krijg je daar misschien wel spijt van.
Met ontspannen omgaan bedoel ik: proberen zelf te voeden, en in je achterhoofd houden dat je op de fles 'mag' overschakelen als het echt niet lukt. Als in: laten verhongeren is ook weer niet nodig.![]()
Da's misschien wel waar.
Ik heb alleen enorm schrik.. ik heb heel wat problemen gehad met mijn protheses en mijn borsten doen al jaren pijn bij aanraking, het idee dat een kind er dan aan zou liggen, doet me al samentrekken van de pijn.
Maar als ik het niet probeer, weet ik het niet..