vriend gezoend met ander
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:32
Hallo,
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Een tijd geleden heb ik in een heftige woordenwisseling geroepen tegen mijn vriend dat ik er geen toekomst meer in zag. Ook had ik in die tijd van alles aan mijn hoofd waardoor ik meerdere malen aangegeven had er behoudens school er even niks anders bij te kunnen hebben. Mijn vriend heeft mijn woorden vrij letterlijk genomen en was gekwetst, verdrietig en boos. Omdat hij met deze gevoelens voor zijn gevoel niet bij mij aan kon kloppen deed hij dit bij een goede vriendin. In een emotionele bui en in de veronderstelling dat onze relatie geen ging eindigen (vanwege mijn woorden) heeft hij toen gezoend met die vriendin. Hij zocht warmte, liefde en troost en heeft een stomme fout gemaakt en had meteen spijt. Hij heeft dit opgebiecht, ik weet alleen niet hoe ik moet reageren en wat mijn gevoel zegt omdat ik het gevoel heb zelf ook schuld te hebben aan deze situatie. Wat vinden jullie ? zouden jullie vergeven ?
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Een tijd geleden heb ik in een heftige woordenwisseling geroepen tegen mijn vriend dat ik er geen toekomst meer in zag. Ook had ik in die tijd van alles aan mijn hoofd waardoor ik meerdere malen aangegeven had er behoudens school er even niks anders bij te kunnen hebben. Mijn vriend heeft mijn woorden vrij letterlijk genomen en was gekwetst, verdrietig en boos. Omdat hij met deze gevoelens voor zijn gevoel niet bij mij aan kon kloppen deed hij dit bij een goede vriendin. In een emotionele bui en in de veronderstelling dat onze relatie geen ging eindigen (vanwege mijn woorden) heeft hij toen gezoend met die vriendin. Hij zocht warmte, liefde en troost en heeft een stomme fout gemaakt en had meteen spijt. Hij heeft dit opgebiecht, ik weet alleen niet hoe ik moet reageren en wat mijn gevoel zegt omdat ik het gevoel heb zelf ook schuld te hebben aan deze situatie. Wat vinden jullie ? zouden jullie vergeven ?
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:37
Als ik geroepen zou hebben dat het over, uit, klaar was en dat zou worden geloofd, dan zou ik mezelf daar de schuld van geven, ja. En mijn jaloezie etc. zou ik ook heel erg voor mezelf houden in dat geval.
Voortaan tot 10 tellen voor je iets roept.
Voortaan tot 10 tellen voor je iets roept.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:46
Wat je zegt en wat je bedoeld is voor mannen toch niet duidelijk. Mannen houden van duidelijke taal dus zeg je Ik zie er geen toekomst in maar bedoel je ik wil even een break dan zit hier al het grote verschil. Tja dat hij gelijk een meisje zoekt voor de troost is lullig. Maar ook een beetje eigen schuld
you go girl
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:50
"Mijn woorden werden te letterlijk genomen" sorry maar door 9 maanden lang met zo iemand te werken ben ik allergisch voor die zin geworden.
Wat is "te letterlijk nemen" dan? Als ik zeg "ik ga fietsen", moet jij daar dan een hele betekenis achter zien te vinden op welke manier ik ga fietsen en hoeveel km per uur? Als jij dus zegt "ik zie geen toekomst meer", dan hoort iemand ook letterlijk "ik zie geen toekomst meer". Dat is toch logisch?
Wat je zegt dat nemen mensen op. Punt. Dus ja, het is klote maar het is wel je eigen schuld. Als mijn vriend jouw woorden tegen mij vertelde had ik ook gedacht dat het gewoon uit was. Ikzelf zou niet de behoefte hebben meteen een ander te zoenen, maar daar is ieder persoon verschillend in.
Wat is "te letterlijk nemen" dan? Als ik zeg "ik ga fietsen", moet jij daar dan een hele betekenis achter zien te vinden op welke manier ik ga fietsen en hoeveel km per uur? Als jij dus zegt "ik zie geen toekomst meer", dan hoort iemand ook letterlijk "ik zie geen toekomst meer". Dat is toch logisch?
Wat je zegt dat nemen mensen op. Punt. Dus ja, het is klote maar het is wel je eigen schuld. Als mijn vriend jouw woorden tegen mij vertelde had ik ook gedacht dat het gewoon uit was. Ikzelf zou niet de behoefte hebben meteen een ander te zoenen, maar daar is ieder persoon verschillend in.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
vrijdag 4 augustus 2017 om 12:54
Ondanks dat jij het niet had moeten roepen, ben ik van mening dat hij wel erg makkelijk met een ander zoent.
Ik heb die ruzies ook wel eens met mijn vrouw gehad. Het is geen excuus om dan met een ander te zoenen.
Of je hem kunt vergeven dat ligt aan jou en of je graag met hem verder wilt.
Dit moet jij jezelf afvragen. Maar dat je heel boos op hem mag zijn, dat vind ik wel. Hij moet goed zijn best doen om jou vertrouwen weer terug te winnen.
Ik denk ook dat het goed is dat zij breken met elkaar, in ieder geval tot jullie weer helemaal 100% zijn.
En op een later stadium kun je het weer opbouwen, maar dan dat jij er bij bent. Ik snap dat het veel tijd kost om hem weer te vertrouwen.
Ik heb die ruzies ook wel eens met mijn vrouw gehad. Het is geen excuus om dan met een ander te zoenen.
Of je hem kunt vergeven dat ligt aan jou en of je graag met hem verder wilt.
Dit moet jij jezelf afvragen. Maar dat je heel boos op hem mag zijn, dat vind ik wel. Hij moet goed zijn best doen om jou vertrouwen weer terug te winnen.
Ik denk ook dat het goed is dat zij breken met elkaar, in ieder geval tot jullie weer helemaal 100% zijn.
En op een later stadium kun je het weer opbouwen, maar dan dat jij er bij bent. Ik snap dat het veel tijd kost om hem weer te vertrouwen.
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:19
Ja, zij heeft een fout gemaakt. Maar dat geeft toch niet het goed recht om met een ander te gaan zoenen? Het is een ruzie en als je van iemand houdt, dan ga je mijn inziens niet gelijk zoenen met een ander. Dat vind ik persoonlijk een veel hogere gradatie dan een keer uitvallen en misschien het verkeerde te zeggen. (wat ik overigens zeker niet goed praat)
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:24
Pardon my French, maar wat een gelul. Ik snap eerder dat haar vriend moeite heeft met haar weer te vertrouwen. Ik hou er niet zo van als mensen tegen mij roepen dat ze geen toekomst met me zien en dan achteraf gaan zeggen dat ze 'het niet zo bedoeld hebben'.
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:24
Ze heeft het over school en het er niet bij kunnen hebben. Dan is dit stel nog jong en zijn dit nog Hele Erge Zaken.meandonlyme86 schreef: ↑04-08-2017 13:19Ja, zij heeft een fout gemaakt. Maar dat geeft toch niet het goed recht om met een ander te gaan zoenen? Het is een ruzie en als je van iemand houdt, dan ga je mijn inziens niet gelijk zoenen met een ander. Dat vind ik persoonlijk een veel hogere gradatie dan een keer uitvallen en misschien het verkeerde te zeggen. (wat ik overigens zeker niet goed praat)
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:32
Je had al meerdere malen aangegeven dat je er niks bij kon hebben naast school, je roept dat je geen toekomst meer ziet in jullie relatie...Nàtuurlijk neemt hij dat "vrij letterlijk". Dacht je hem nu echt aan het lijntje te kunnen laten bungelen zonder dat dat een keer nadelig voor jou zou uitpakken. Kom zeg, je hebt zelf met z'n gevoelens gespeeld dus nu geen huilie huilie doen.
vrijdag 4 augustus 2017 om 13:39
Dus hij loopt bij wijze van spreken bij jou de deur uit en gaat zitten zoenen met een ander?
Want dat is dan troost? Vind ik altijd zo bijzonder, al die troost die te vinden is in de mond of tussen de benen van uithuilschouders.
Jij bent niet handig door te roepen dat je jullie relatie niet meer ziet zitten (zeg zoiets nooit als je er niet voor 100% achter staat) maar dat zogenaamd troost vinden in armen van een ander en nog een vriendin ook vind ik ook echt vreselijk slap.
Ja, en nu.
Blijkbaar wil je met hem door dus veel sterkte met het laten slijten van de pijn die jullie elkaar deden.
Veel praten en lief zijn voor elkaar.
Heel lief.
Want dat is dan troost? Vind ik altijd zo bijzonder, al die troost die te vinden is in de mond of tussen de benen van uithuilschouders.
Jij bent niet handig door te roepen dat je jullie relatie niet meer ziet zitten (zeg zoiets nooit als je er niet voor 100% achter staat) maar dat zogenaamd troost vinden in armen van een ander en nog een vriendin ook vind ik ook echt vreselijk slap.
Ja, en nu.
Blijkbaar wil je met hem door dus veel sterkte met het laten slijten van de pijn die jullie elkaar deden.
Veel praten en lief zijn voor elkaar.
Heel lief.