vriend gezoend met ander

04-08-2017 12:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag jullie mening over het volgende. Een tijd geleden heb ik in een heftige woordenwisseling geroepen tegen mijn vriend dat ik er geen toekomst meer in zag. Ook had ik in die tijd van alles aan mijn hoofd waardoor ik meerdere malen aangegeven had er behoudens school er even niks anders bij te kunnen hebben. Mijn vriend heeft mijn woorden vrij letterlijk genomen en was gekwetst, verdrietig en boos. Omdat hij met deze gevoelens voor zijn gevoel niet bij mij aan kon kloppen deed hij dit bij een goede vriendin. In een emotionele bui en in de veronderstelling dat onze relatie geen ging eindigen (vanwege mijn woorden) heeft hij toen gezoend met die vriendin. Hij zocht warmte, liefde en troost en heeft een stomme fout gemaakt en had meteen spijt. Hij heeft dit opgebiecht, ik weet alleen niet hoe ik moet reageren en wat mijn gevoel zegt omdat ik het gevoel heb zelf ook schuld te hebben aan deze situatie. Wat vinden jullie ? zouden jullie vergeven ?
Eleonora-2 schreef: ↑
04-08-2017 13:39
Dus hij loopt bij wijze van spreken bij jou de deur uit en gaat zitten zoenen met een ander?
Want dat is dan troost? Vind ik altijd zo bijzonder, al die troost die te vinden is in de mond of tussen de benen van uithuilschouders.

Jij bent niet handig door te roepen dat je jullie relatie niet meer ziet zitten (zeg zoiets nooit als je er niet voor 100% achter staat) maar dat zogenaamd troost vinden in armen van een ander en nog een vriendin ook vind ik ook echt vreselijk slap.

Ja, en nu.
Blijkbaar wil je met hem door dus veel sterkte met het laten slijten van de pijn die jullie elkaar deden.
Veel praten en lief zijn voor elkaar.
Heel lief.
Dit dus.
Dat is wel een hele goede vriendin.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Dit heb je aan jezelf te danken. Jij hebt er zonder bij na te denken iets gezegd wat hem heeft gekwetst, en dacht dat je het meende en dat jullie relatie voorbij was. Voortaan iets beter nadenken voordat je zoiets zomaar zegt!
SaveAngie schreef: ↑
04-08-2017 13:54
Dat is wel een hele goede vriendin.
Brrrrr.... het zijn zo vaak de 'vriendinnen' die wel even hun hele lichaam beschikbaar stellen voor een stukje broodnodige troost.
En zo'n man ook die dat dan weer niet kan weerstaan. Klassiek heur.

Waar is de kop hete thee en een schone zakdoek gebleven qua troostheid.
Eleonora-2 schreef: ↑
04-08-2017 13:39
Dus hij loopt bij wijze van spreken bij jou de deur uit en gaat zitten zoenen met een ander?
Want dat is dan troost? Vind ik altijd zo bijzonder, al die troost die te vinden is in de mond of tussen de benen van uithuilschouders.

Jij bent niet handig door te roepen dat je jullie relatie niet meer ziet zitten (zeg zoiets nooit als je er niet voor 100% achter staat) maar dat zogenaamd troost vinden in armen van een ander en nog een vriendin ook vind ik ook echt vreselijk slap.

Ja, en nu.
Blijkbaar wil je met hem door dus veel sterkte met het laten slijten van de pijn die jullie elkaar deden.
Veel praten en lief zijn voor elkaar.
Heel lief.
Daar snap ik ook niets van, hoewel vriend niet per definitie fout zit.

Voor mij is troost zoeken echt heel lelijk huilen, eindeloos jammeren over mijn gebroken hart en dat eventueel in combinatie met een tijdelijk vodka-infuus. Nou is dat voor iedereen anders (misschien prefereert hij bier) maar die stap naar zoenen snap ik niet. In zo'n situatie is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met de troostende schouder iets te willen.

Op zich kun je het hem in theorie niet kwalijk nemen maar ik zou wel mijn vraagtekens zetten bij zijn intenties om naar een vriendin te gaan, die er blijkbaar ook nog eens voor open stond. Ik heb het idee dat mensen in zulke situaties vaak dingen zeggen als "ineens waren we aan het zoenen" maar dat geloof ik niet zo. Misschien in films, maar je doet het toch echt zelf.
Als je zegt "geen toekomst er meer in te zien" dan kan hij begrijpen dat het over is, dus ik vind het helemaal niet zo raar dat hij gezoend heeft met haar.
Want je hebt het feitelijk uitgemaakt, dus mag hij gaan en staan waar hij wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven