Beter geen relatie?

05-08-2017 00:13 98 berichten
Hoe vaak lees ik t hier? De twijfels en de onrust bij een nieuw contact. Vindt hij me leuk? Waarom appt hij me niet? Die eeuwige twijfel

Zelf heb ik t ook. Nu ook weer, een best leuke lieve date. Geeft me genoeg bevestiging. Maar t dal waarin die bevestiging valt, is blijkbaar bodemloos. T is nooit genoeg, zit ik verdomme weer een avond onrustig te wezen omdat iemand ( die notabene gewoon werkt) geen app stuurt. Het maakt dus niet uit of de man wel of niet veel aandacht geeft.

Waar ik ook een ster in ben is alvast ruzie zoeken zodat hij mij zat wordt. Of t uit maken, dan dumpt hij mij niet.

Eerlijk gezegd is mijn leven het leukst wanneer ik niemand heb. Gewoon happy met werk, huis, kinderen, vrienden.. Af en toe een scharrel voor de seks...

Al dat appen en nadenken over appen en wachten op appen en vervolgens nadenken of ik dit wel wil. Ik had mijn tijd en energie beter kunnen gebruiken. Ik had kunnen promoveren in die tijd.

Wie herkent dit?
Alle reacties Link kopieren
een relatie is gewoon lastig.

waarom wil je er in vredesnaam weer aan beginnen?
wij slapen nooit.
Als je je leven prima vindt zonder relatie, gewoon niet aan beginnen dan.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Gewoon lekker gaan promoveren dan. :-)
Het klinkt alsof je alles op de pauzeknop zet zodra er een relatie in beeld komt.
Ik ben blij dat onze relatie al begon voordat WhatsApp bestond. :proud: Ik lees hier altijd veel gezeik over WhatsApp en relaties. Misschien WhatsApp eraf flikkeren en 'gewoon' weer afspreken en bellen? :idee:
Je zal iemand treffen die dan vervolgens dagelijks wil bellen :biggrin: . Ach en vóór het app-tijdperk kon je, en nog steeds, sms-en.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 05-08-2017 00:50
2.22% gewijzigd
iceteapeach schreef:
05-08-2017 00:40
Je zal iemand treffen die dan vervolgens dagelijks wil bellen :biggrin: .
moet je toch niet aan denken.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
05-08-2017 00:47
moet je toch niet aan denken.

Da's nog erger dan een paar dagen geen app-contact hebben.
of hij moet een hele lekkere stem hebben.
dan luister ik wel, terwijl hij praat.
wij slapen nooit.
Geen, hoe heet hij ook alweer, die vroeger Candlelight als radioprogramma had? Brrr
iceteapeach schreef:
05-08-2017 00:54
Geen, hoe heet hij ook alweer, die vroeger Candlelight als radioprogramma had? Brrr
o gatver nee!!!
das te kwijlerig.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
05-08-2017 00:40
Je zal iemand treffen die dan vervolgens dagelijks wil bellen :biggrin: . Ach en vóór het app-tijdperk kon je, en nog steeds, sms-en.
Klopt, maar op een of andere manier deed je dat niet zo vaak. Wel was er MSN om te chatten. :D Maar dat deed je alleen thuis. Volgens mij was het vroeger gewoon minder mobiel gefixeerd. Ondanks dat ik wel een mobieltje had, zat die tijdens stage/ werk in mijn tas en als ik naar de sportschool ging, nam ik 'm niet eens mee. Nu zit iedereen (ben zelf ook geen heilige) zo ongeveer met de hand verkleefd aan de mobiel. En WhatsApp is blijkbaar ineens belachelijk belangrijk voor relaties.
Waarom neem je niet zelf de regie? Denk na over of jij hem wel leuk vindt!? Appt hij een week niet, nou dan is hij bijvoorbeeld niet door je keuring heen en op naar de volgende. Je stelt je zo afhankelijk op, lijkt mij helemaal niet fijn. Gewoon doen wat jij wil en wat jij leuk vindt. Of zeg ik nu iets geks?
Je moet gewoon wat langer zoeken. Genoeg mensen met wie je gelukkig kan worden.
Het is ook nooit goed. Als een date mij elke dag appt krijg ik de kriebels en ren ik heel hard weg. En als hij niet appt raak ik geïrriteerd.
Al bijna een jaar dateloos nu en eigenlijk best tevreden. Alleen speelt soms die onrust op, dan heb ik behoefte aan een leuke man en dan begint de ellende. Ik word er niet blij van.
Antoon69 schreef:
05-08-2017 02:41
Je moet gewoon wat langer zoeken. Genoeg mensen met wie je gelukkig kan worden.
Het is juist die zoektocht die zo vermoeiend is. Ik begin er niet meer aan, teleurstelling na teleurstelling. Liever alleen dan. Zelfs een leuke scharrel vinden lukt niet meer.
Heb kinderen, leuke baan, fijn huis. Het is goed zo.
broodroostertje schreef:
05-08-2017 04:59
Het is ook nooit goed. Als een date mij elke dag appt krijg ik de kriebels en ren ik heel hard weg. En als hij niet appt raak ik geïrriteerd.
Al bijna een jaar dateloos nu en eigenlijk best tevreden. Alleen speelt soms die onrust op, dan heb ik behoefte aan een leuke man en dan begint de ellende. Ik word er niet blij van.
Dit dus. Het is nooit goed.
Maar nu ik mijn topic teruglees, lijkt t alsof appen het probleem is. Maar appen is uiteindelijk gewoon een communicatiemiddel dat die aandachtsgeilheid die sommigen van ons hebben, voedt en groter maakt.
Het echte probleem is dat ik afhankelijk word zodra ik iemand leuk vind. Dat ik dan verander in een zeikwijf en mezelf niet leuk vind. Dat is een rotgevoel.
En natuurlijk kan ik mezelf wel corrigeren. Afleiding zoeken, iets leuks gaan doen... maar zo langzamerhand vind ik alle energie die ik moet gaan steken in die onrust al vervelend.
Of zou t zo zijn dat je dat wel over hebt voor De Ware?
RogerPriddy schreef:
05-08-2017 01:40
Waarom neem je niet zelf de regie? Denk na over of jij hem wel leuk vindt!? Appt hij een week niet, nou dan is hij bijvoorbeeld niet door je keuring heen en op naar de volgende. Je stelt je zo afhankelijk op, lijkt mij helemaal niet fijn. Gewoon doen wat jij wil en wat jij leuk vindt. Of zeg ik nu iets geks?
Die regie nemen is een goede. Daar draait t om hè. Dat je je welbevinden gaat leggen in her wel of niet aandacht krijgen van iemand. Terwijl je je ook lekker had kunnen voelen door zelf iets leuks te doen. Maar dat lukt dan opeens niet.
valentinamaria schreef:
05-08-2017 00:16
een relatie is gewoon lastig.

waarom wil je er in vredesnaam weer aan beginnen?
Vind een relatie helemaal niet lastig. TO maakt het lastig.
Doe je whatsapp weg of desnoods je hele smartphone.

Verder, als je angst hebt dat iemand niet helemaal voor jou gaat bevat dit vermoedelijk een kern van waarheid.
Deze gedachten zouden niet bij je opkomen als iemand overduidelijk gek op je was. Maar de vraag is of je die persoon dan zou willen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waterman26 schreef:
05-08-2017 06:48
Maar nu ik mijn topic teruglees, lijkt t alsof appen het probleem is. Maar appen is uiteindelijk gewoon een communicatiemiddel dat die aandachtsgeilheid die sommigen van ons hebben, voedt en groter maakt.
Het echte probleem is dat ik afhankelijk word zodra ik iemand leuk vind. Dat ik dan verander in een zeikwijf en mezelf niet leuk vind. Dat is een rotgevoel.
En natuurlijk kan ik mezelf wel corrigeren. Afleiding zoeken, iets leuks gaan doen... maar zo langzamerhand vind ik alle energie die ik moet gaan steken in die onrust al vervelend.
Of zou t zo zijn dat je dat wel over hebt voor De Ware?
Uit ervaring kan ik je zeggen dat ik bij een man die er niet écht is, veel meer dat aanhankelijke hormoon-zeikgedrag liet zien. Daar kwam ik pas achter toen ik met m'n huidige vriend wat kreeg. De rust die ik nu heb, zalig. De beste man zegt gewoon: jij bent 't voor mij. Maar ik ga nu even dit of dat doen. Doei.
Dat werkt best. Hoef ik niet na te denken of hij me wel ziet zitten als hij een weekend op pad gaat.

Durf je er op te vertrouwen dat hij jou de leukste van de wereld vindt?
Hips, hopsakee en pierlala.
Niet zoeken, niet daten. Je schiet er geen snars mee op. Je remt jezelf eerder af omdat het teveel aandacht en energie kost. Bovendien heb je een leuk leven, je hebt kinderen, houd het daarbij. Misschien kom je irl vanzelf eens iemand tegen. Maar je weet dat het single-leven ook z'n voordelen heeft!
Je hoopt op een leuke relatie waarin dingen wederzijds zijn, hij jgraag ziet, het leukt vindt om met je af te spreken. En je weet nog niet of dat t geval is voor jou, en voor hem. daardoor ben je onrustig.
Je bent dus zeker niet beter af zonder relatie want dan geef je zelf nooit de kans op waar je op hoopt.
Je zou wel voor jezelf de druk er af te halen door te realiseren dat die onzekere periode ook als LEUK kan zien. Iets nieuws, iets met veel mogelijkheden.
Merl0t schreef:
05-08-2017 08:10
Uit ervaring kan ik je zeggen dat ik bij een man die er niet écht is, veel meer dat aanhankelijke hormoon-zeikgedrag liet zien. Daar kwam ik pas achter toen ik met m'n huidige vriend wat kreeg. De rust die ik nu heb, zalig. De beste man zegt gewoon: jij bent 't voor mij. Maar ik ga nu even dit of dat doen. Doei.
Dat werkt best. Hoef ik niet na te denken of hij me wel ziet zitten als hij een weekend op pad gaat.

Durf je er op te vertrouwen dat hij jou de leukste van de wereld vindt?
Nou, wat Merl0t zegt dus. Hier idem. Bij de niet-helemaal-aanwezige mannen (of mannen bij wie ik intuïtief aanvoelde dat ze minder into me waren) werd ik een afhankelijk stom kind. En dat had niet eens te maken met of ik hún wel echt leuk vond, das t rare.
Met deze vriend, nergens last van. Ik vind hem de leukste der allerleuksten, hij vindt mij de leukste der allerleuksten, klaar. Rust. Ook als we maar 3 appjes per dag aan elkaar sturen ("goedemorgen", "alles ok daaro"? , "slaap lekker").
Aan Merl0ts vraag wil ik toevoegen: vind jij hem de leukste?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven