24 uur in Gent

05-08-2017 00:02 13 berichten
Wat MOET ik doen? :cheer:

Kleine aanvulling: dan bijna 30 weken zwanger.
anoniem_332241 wijzigde dit bericht op 05-08-2017 00:10
62.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
terrasje zitten stad doorwandelen, museum kerk in, terrasje zitten Gentse strop drinken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gentse neuzen eten.
Gravensteen.
Sint-Baafskathedraal
Bij goed weer: Flesje (alcoholvrije) wijn kopen en aan de Graslei gaan zitten.
Iets drinken bij de Dulle Griet op 't eind van de Lange Munt

En vooral niet riskeren om met je wagen het centrum in te rijden, want dat kost je fortuinen aan boetes.
Tornacense schreef:
05-08-2017 00:12
Gentse neuzen eten.
Gravensteen.
Sint-Baafskathedraal
Bij goed weer: Flesje (alcoholvrije) wijn kopen en aan de Graslei gaan zitten.
Iets drinken bij de Dulle Griet op 't eind van de Lange Munt

En vooral niet riskeren om met je wagen het centrum in te rijden, want dat kost je fortuinen aan boetes.
Waarom?
Kashri schreef:
05-08-2017 00:13
Waarom?
Heel de binnenstad is tegenwoordig autovrij.
Het huis van Alijn vond ik leuk.

De Werregarenstraat is van onder tot boven gevuld met graffiti, heel leuk (en leuk voor de achtergrond van een buikfoto ;-) )

Qua winkels weet ik nog De huiszwaluw en The Fallen Angel (was helaas dicht toen ik er was).
En behangwinkel Priem, heel bijzonder behang ( ik weet niet of je nog wat speciaals zoekt voor de babykamer) maar eigenlijk vooral een heel bijzondere winkel: http://we-gowiththeflow.blogspot.nl/2013/02/behang.html
Caro_22 schreef:
05-08-2017 00:30
Het huis van Alijn vond ik leuk.

De Werregarenstraat is van onder tot boven gevuld met graffiti, heel leuk (en leuk voor de achtergrond van een buikfoto ;-) )

Qua winkels weet ik nog De huiszwaluw en The Fallen Angel (was helaas dicht toen ik er was).
En behangwinkel Priem, heel bijzonder behang ( ik weet niet of je nog wat speciaals zoekt voor de babykamer) maar eigenlijk vooral een heel bijzondere winkel: http://we-gowiththeflow.blogspot.nl/2013/02/behang.html
Ja Priem is erg leuk maar pas op dat je niet zomaar zelf ergens aan zit of ongevraagd foto's in de zaak maakt, dan worden die oude dames boos. Haha! Maar als je er echt wat wilt kopen dan helpen ze je ontzettend uitgebreid en goed, ik heb zelfs een soort workshop behangen gekregen. "Allee goed inpappen hé, en de randjes nie vergeten hé!" en dat ze het helemaal gingen uitbeelden.

Verder vond ik de Mostaardfabriek een leuk winkeltje voor mosterd en olie enzo maar ik kon het laatst niet meer vinden in Google Maps.

Verder zijn er allerlei leuke winkeltjes met een Z: ZsaZsa, Zoot, O'Zon... Hebbedingetjes en mode enzo.

Het kasteel vond ik ook wel leuk om van binnen te bezoeken.

En verder gewoon lekker koffieleuten enzo, ik vond Operabar In De Pauze wel geinig ingericht en prima eten (en met operamuziek dus), en cafe Barista is leuk van binnen als het nog bestaat. Zit vlakbij Priem.

Als je met de auto gaat, let dan ook op dat je niet rond de spits bij Antwerpen zit, drama.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Als ik aan Gent denk, dan denk ik aan de eerste (Belgische) flikken serie, en zou ik alle bekende locaties uit de serie bezoeken. (Was mega fan)
Such a beautiful place to be with Friends.
Tornacense schreef:
05-08-2017 00:14
Heel de binnenstad is tegenwoordig autovrij.
Er is inderdaad nog niet zo lang geleden een nieuw circulatieplan in voege getreden.

Als je met de auto gaat, is de kans groot dat je auto-gps niet aangepast is. Best vooraf even je route checken op internet.

Ik heb verder niet zo veel suggesties, ik kom er niet zo vaak, en meestal geniet ik gewoon van het rondlopen.
Gent is przchtig en s avonds supermooi verlicht:
https://stad.gent/over-gent-en-het-stad ... -lichtplan
Boottochtje over de Leie.

Ben benieuwd naar die boete. Wij zijn er een paar weken terug geweest (Gentse Feesten) en wisten van niks. In het hotel kregen we de uitleg.....
Staat het dan niet met borden aangegeven?
Misschien in een normale situatie wel, maar tijdens de Gentse Feesten is het verre van normaal.

Als je een hotel boekt in het centrum, kun je er een parkeerplaats bij boeken en dan worden je gegevens doorgegeven aan de politie. Althans, dat is ons verteld in het hotel.

Dus als jij met de auto daar bent en echt in het centrum zit, moet je dat misschien even checken.

(Wij hadden het hotel al geboekt vóór het circulatieplan ingesteld werd en het hotel heeft dat niet aan ons doorgegeven....)
Gravensteen, de toren beklimmen, winkelen, bier drinken (of alcoholvrij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven