Relatie, en zie me beste viend niet meer..

13-02-2009 09:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit ergens mee maar hoor er ook dubbele reacties over. Het zit namelijk zo; ik heb nu ongeveer bijna 4 maanden een hele goede relatie en we hebben het echt leuk met zijn 2en maar het probleem is dat mijn vriend wel snel jaloers is. Waardoor hij snel jaloers is en beetje angstig is, heeft ook wel te maken met wat zijn ex hem heeft aan gedaan (die ging er met haar beste vriend van door). Ik heb hier ook veel begrip voor en begrijp dit wel dat ie daarom een beetje angstig is.

Maar zelf heb ik ook een hele goede vriend die ik dus al een hele poos niet meer gezien heb sinds ik een relatie heb, wel spreek ik hem af en toe via msn. Mijn beste vriend wil wel steeds een keer afspreken maar telkens doe ik het niet omdat ik anders bang ben dat mijn vriend jaloers word en we hierdoor zelfs ruzie gaan krijgen. Zelf wil ik ook wel een keer weer afspreken met mijn beste vriend maar het lijkt me gewoon slimmer van niet aan de ene kant, maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat het gewoon moet kunnen..

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen.?

Alvast bedankt.!
Gewoon met je vriend blijven afspreken. Dat was eerder je vriend dan je relatie en als je verstandig bent zorg je dat 't ook je vriend blijft zodat je nog iemand hebt na je relatie.
Waarom ben je bang dat jullie ruzie krijgen als je afspreekt met je beste vriend? Hebben jullie hier al woorden om gehad? Of is het iets wat in je hoofd zit?

Als je op voorhand moeilijk gaat doen en je in allerlei bochten gaat wringen, creeer je juist spanningen, terwijl er nog niks aan de hand is.

Heb je je beste vriend en je vriend al aan elkaar voorgesteld? Dat lijkt me een eerste stap in de goede richting. Organiseer bijvoorbeeld een gezellig etentje bij jou thuis en nodig dan ook de eventuele vriendin van je beste vriend uit.
gewoon afspreken, lijkt me. als het om een vriendin ging, zou je toch ook gewoon afspreken?

heb je het al besproken met je vriendje? misschien heeft hij er wel helemaal geen moeite mee.
Het lijkt me te gek voor woorden als je niet meer met je beste vriend zou afspreken. Ik vind dat ook niet eerlijk ten opzichte van je beste vriend. Ik denk dat het wel heel okee is dat je begrip hebt voor je partner en er rekening mee houdt dat afspreken met beste vriend gevoelig ligt. Ik zou je beste vriend gewoon eens uitnodigen thuis, of eens met z'n drieën afspreken. Op die manier kun je je vriend ook laten merken dat het ook gewoon goed kan gaan, zo'n 'beste vriend'.
Peas on earth!
Gewoon met je vriend blijven afspreken. Jij bent niet de ex van je vriendje, en jij hoeft niet te boeten voor wat zij hem heeft aangedaan. Je vriendje zal een andere manier moeten vinden om met zijn jaloezie om te gaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
We hebben het er nog niet echt over gehad maar hij vertelde wel dat hij het niet leuk zou vinden als ik met hem afsprak gewoon omdat hij bang is dat ik net zo ga doen als zijn ex hem geflikt heeft.

Ze kennen elkaar ook nog niet, maar inderdaad het zou wel een optie zijn om ze aan elkaar voor te stellen :-) bedankt voor jullie tips en reacties.!
Een ander kan je nooit opleggen wie je wel of niet mag zien.

Je vriend zal er dus aan moeten wennen.

Ik vind het trouwens jammer voor je beste vriend, hij heeft jou al een tijd niet gezien zo, zo ga je niet met vrienden om.

Gauw afspreken zou ik zeggen.
Cum non tum age
Inderdaad wat Distractions zegt, heb je je beste vriend al voorgesteld aan je vriend? Praat er over met hem. Laat je vriendschap met je beste vriend niet vallen vanwege je relatie. De jaloezie van je vriend is vervelend, maar in de eerste plaats zijn probleem. Hij moet je vertrouwen, je bent zijn ex niet. Dat vertrouwen win je niet door krampachtig om te gaan met andere vriendschappen, maar juist door te laten zien dat er ook platonische vriendschappen mogelijk zijn tussen man en vrouw en dat hij van je beste vriend niets te vrezen hebt. Door je beste vriend te laten vallen bevestig je hem alleen maar in zijn idee dat een mannen-vrouwen vriendschap alleen om seks draait. Terwijl dat in mijn ogen onzin is.

Mijn vriend had al een vakantie gepland met zijn beste vriendin toen wij samen een relatie kregen. Samen in een tentje op wandelvakantie. We zijn voor hun vakantie met zijn drieën iets gaan drinken en het is eigenlijk nooit in mij opgekomen om er een probleem van te maken. Andersom heeft mijn vriend ook nooit een probleem gemaakt van mijn beste vriend. Inmiddels zijn zij ook vrienden en ik ga binnenkort weer eens een weekendje weg met mijn beste vriend (zonder vriend dus).
What's next?

Je vader die je niet meer mag zien? Want ja, daar knuffel je altijd mee? Niet meer met je moeder winkelen want stel je voor dat jullie nagefloten gaan worden door deze of gene?

Niet je vriendje laten bepalen met wie je omgaat, dat geeft hem veel te veel invloed op je leven nu al. Jullie zijn vier maanden samen en er is niks aan de hand. Je had een leven voordat hij er was en zult een leven hebben als jullie misschien ooit weer uit elkaar gaan.

Jij en zijn ex hebben niks met elkaar te maken. Als hij op die manier zijn verleden betrekt in het heden kan hij beter geen relatie meer beginnen.

Ferm zijn hoor hier in, jammer van die ex, het is zíjn ex, niet de jouwe en er is dus geen enkele reden voor jou om een soort van 'erfschuld' op je te gaan nemen en daardoor je beste vriend niet meer te zien.
Waarom nodig je jouw goede vriend niet bij jullie thuis wanneer jouw lover er ook is?

Dan kunnen ze elkaar beter leren kennen. Op deze manier zal hij zijn wantrouwen/jaloezie kunnen overwinnen.

Als hij ziet dat er niets tussen jullie is, dan kunnen jullie de keer erop gewoon met jullie 2en afspreken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:eleonora schreef op 13 februari 2009 @ 10:14:

What's next?

Je vader die je niet meer mag zien? Want ja, daar knuffel je altijd mee? Niet meer met je moeder winkelen want stel je voor dat jullie nagefloten gaan worden door deze of gene?

Idd, zover is het bij mij ook gekomen. Bij mijn vader mocht ik niet blijven logeren, ookal woont hij een uur bij me vandaan. Hij vond dat hij voor m'n moeder moest 'wijken', die ik maar 1x per maand zag. Ik heb zelfs mijn beste vriend 'uitgelegd' (tot zover dat kan) dat ik niet meer met hem om kon gaan. Hartstikke gestoord, want die hele vent is het nooit waard geweest om wie dan ook maar te laten schieten.

TO, jaloersheid moet je niet voeden, dat moet je afkappen.

Hoe meer je voedt, hoe meer hij van je zal vragen en hoe meer jij zal (moeten) inleveren.

Mijn dierbaren zijn gebleven en ik ben van hem af. Heb er daarna ook nog een stuk meer dierbaren bijgekregen
quote:elninjoo schreef op 13 februari 2009 @ 09:53:

Gewoon met je vriend blijven afspreken. Dat was eerder je vriend dan je relatie en als je verstandig bent zorg je dat 't ook je vriend blijft zodat je nog iemand hebt na je relatie.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarnaast vind ik ook nog dat het jaloers zijn en wantrouwen (want daar komt het op neer als jullie ruzie krijgen) het probleem van je vriend zijn. Maak dat niet jouw probleem. Het kan nog zo begrijpelijk zijn, maar als jij dingen moet laten, mensen niet meer kunt zien is je relatie écht niet zo goed als je nu denkt.

Je vriend moet leren om de daden van zijn ex los te zien van jou. En als hij dat niet kan is hij misschien nog helemaal niet toe aan een (leuke) relatie.
Ja dat hij jaloers is, is inderdaad ook wel zijn probleem. Heb er eens over zitten denken en wil hem best aan hem voorstellen maar als ik wel eens iets over mijn beste vriend vertelde tegen me vriend, dan stond hij naar mijn idee er ook niet echt voor open. Kreeg dan meer een afkrakende reactie terug van hem dus twijfel een beetje.

Misschien stel ik me ook wel teveel aan en maak ik het allemaal erger dan het is haha, anders moeten jullie dat ook zeggen hoor.!
Als je vriend na vier maanden al zó doet dan voorspelt dat niet veel goeds voor de toekomst. Als ik jou was dan zou ik op mijn strepen gaan staan en gewoon met je beste vriend afspreken. Als je nu doet wat je vriend wil dan kan het zijn dat zijn eisen in de toekomst nog veel erger worden.
Je stelt je helemaal niet aan, ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat je je beste vriend al zolang niet hebt gezien. Ook vind ik het gedrag van je vriend niet gezond. Het is echter wel begrijpelijk dat hij zo doet gezien zijn voriger relatie. Maar dat betekend nog niet dat dat een vrijbrief voor hem is om eisen aan jou te stellen
quote:CHOCOlaiLA schreef op 13 februari 2009 @ 10:45:

Als je vriend na vier maanden al zó doet dan voorspelt dat niet veel goeds voor de toekomst. Als ik jou was dan zou ik op mijn strepen gaan staan en gewoon met je beste vriend afspreken. Als je nu doet wat je vriend wil dan kan het zijn dat zijn eisen in de toekomst nog veel erger worden.Helemaal mee eens!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoe oud zijn jullie eigenlijk want het verbieden van omgaan met anderen is nogal puberaal. En als het wel om een volwassene gaat dan zou ik heel snel wegwezen. JE bent namelijk geen iegendom.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik zou ze aan elkaar voorstellen, en gewoon blijven afspreken met je beste vriend.

Mijn vriend heeft ook een erfenis uit zijn vorige relatie, waardoor hij ook erg jaloers kan zijn. In het begin probeerde ik me daarin aan te passen, maar merkte dat ik mijn grenzen aan het verleggen was. en dat wil ik dus niet en dat zou jij ook niet moeten willen.

Je wilt graag rekening met hem houden, dat snap ik, maar om dingen te laten voor hem cijfer jezelf weg en dat is niet goed.

Vooral in het begin van een relatie kun je dan scheve verhoudingen krijgen en zie dat maar weer recht te trekken later.

Praat met elkaar, maak duidelijk en laat zien hoe jij in elkaar steekt en hoe jij je leven leidt. Dat hij jou zal moeten vertrouwen om het te laten werken en hij zijn onzekerheid en angsten zelf moet oplossen.

Heeft bij mij echt geholpen en het gaat nu ook stukken beter! Uiteindelijk voel je je daar beiden beter bij..

Succes
In je openingspost staat ; we hebben een HELE GOEDE relatie .

Vervolgens kom ik tegen ; jaloezie , angstig , afkraken van je beste vriend , bang dat het ruzie wordt , .... afdwingen versus aanpassen dus . Of zie je het zelf als rekening houden met ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jij stelt je aan?

Lijkt mij eerder dat dta op je vriend van toepassing is,

Oke zijn ex heeft hem bedrogen, maar om daardoor al bij voorbaat ervan uit te gaan dat de volgende hem ook wel zal bedriegen...

Neem het heft in eigen handen, laat je niet voorschrijven wie je vrienden zijn. Een relatie is rekening houden met de ander, maar niet in het extreme
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:kxs_inge schreef op 13 februari 2009 @ 10:42:

Ja dat hij jaloers is, is inderdaad ook wel zijn probleem. Heb er eens over zitten denken en wil hem best aan hem voorstellen maar als ik wel eens iets over mijn beste vriend vertelde tegen me vriend, dan stond hij naar mijn idee er ook niet echt voor open. Kreeg dan meer een afkrakende reactie terug van hem dus twijfel een beetje.

Misschien stel ik me ook wel teveel aan en maak ik het allemaal erger dan het is haha, anders moeten jullie dat ook zeggen hoor.!

Je stelt je zeker niet aan!! Ik vind het echt niet kunnen dat je vriend zo negatief reageert op een vriend van jou! Hij doet niet eens moeite om te verbloemen dat hij die vriend bij voorbaat onaardig vindt, wat ontzettend onaardig!

Het is zijn onzekerheid en die ga je niet wegnemen door met hem mee te gaan in zijn gevoel. Je moet juist laten zien dat je niks te verbergen hebt en er niet zo spastisch mee omgaan.

Mijn ex vond een hele goede vriendin van mij nogal stom en stak dat ook totaal niet onder stoelen of banken, ik vond dat zo gemeen naar mij toe. Wel een andere situatie, maar ik vind dat je als partner eerst maar eens een beetje je best moet doen om de vrienden van je vriend(in) te leren kennen. Vrienden zeggen heel veel over wie iemand is, je zou bij wijze van spreken moeten staan springen om ze te leren kennen! Als iemand mijn vrienden stom vindt, dan voelt dat voor mij alsof hij mij ook stom vindt.
Trouwens, hoe zou jij het vinden als een hele goede vriend of vriendin een relatie kreeg en je diegene vervolgens vier maanden niet zag? Ik zou me nogal in de steek gelaten voelen en het idee hebben dat ik niet meer belangrijk ben voor diegene, omdat hij/zij nou 'iets beters' (namelijk een relatie) gevonden heeft. Dat is toch geen vriendschap? Natuurlijk zie je elkaar in de eerste paar weken/misschien maanden minder, maar niet vier maanden niet!
Meid, als je een leuke relatie wil, dan moet je vooral in het begin je eigen grenzen aangeven. Jij bepaalt namelijk zelf in je leven met wie je omgaat en wat je doet, en je vriend heeft daar weinig over te zeggen. Natuurlijk kan je rekening houden met iemand, maar daar gaat dit niet over.

Zoals sommigen al zeggen, kan het zijn dat hij je steeds meer contacten gaat verbieden. Dit hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Maar het scenario wordt nu: jij hebt bestevriend al een poos niet gezien. Vriendje kent hem niet en weet niet in welke mate jullie contact hadden. Je gaat nu een beetje krampachtig doen, omdat je zelf denkt dat contact met bestevriend niet wordt geaccepteerd door vriendje. Vriendje voelt de spanning denk ik wel aan. Krabt zich eens achter de oren, en vraagt zich af wat er is. Ineens ga jij contact zoeken met een andere man. Dat komt wat vreemd over.

Je moet ditcontact van het begin af aan blijven onderhouden, zodat vriendje weet dat het een normaal contact is. Praat er met hem over, zeg dat je het jammer vindt dat je je beste vriend al een poos niet hebt gezien en dat je met hem gaat afspreken. Ga geen toestemming vragen, want het is jouw leven!
stel de heren aan elkaar voor zou ik idd zeggen.

en de jaloersheid die je vriend uit zn vorige relatie heeft meegenomen moet niet jullie relatie gaan bepalen.

het is zijn beer op de weg.

laat jouw leven niet helemaal van zijn ex afhangen!

ga ook zeker niet stiekem afspreken, dat zou het erger maken. maar nodig je maatje gewoon eens uit. msschien wel met nog wat andere vrienden om het luchtig te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven