Relatie, en zie me beste viend niet meer..

13-02-2009 09:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit ergens mee maar hoor er ook dubbele reacties over. Het zit namelijk zo; ik heb nu ongeveer bijna 4 maanden een hele goede relatie en we hebben het echt leuk met zijn 2en maar het probleem is dat mijn vriend wel snel jaloers is. Waardoor hij snel jaloers is en beetje angstig is, heeft ook wel te maken met wat zijn ex hem heeft aan gedaan (die ging er met haar beste vriend van door). Ik heb hier ook veel begrip voor en begrijp dit wel dat ie daarom een beetje angstig is.

Maar zelf heb ik ook een hele goede vriend die ik dus al een hele poos niet meer gezien heb sinds ik een relatie heb, wel spreek ik hem af en toe via msn. Mijn beste vriend wil wel steeds een keer afspreken maar telkens doe ik het niet omdat ik anders bang ben dat mijn vriend jaloers word en we hierdoor zelfs ruzie gaan krijgen. Zelf wil ik ook wel een keer weer afspreken met mijn beste vriend maar het lijkt me gewoon slimmer van niet aan de ene kant, maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat het gewoon moet kunnen..

Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen.?

Alvast bedankt.!
In hoeverre is hij eigenlijk je "beste" vriend als je hem al 4 maanden niet gezien hebt, omdat je een vriendje hebt?
quote:yoyo2 schreef op 13 februari 2009 @ 15:10:

In hoeverre is hij eigenlijk je "beste" vriend als je hem al 4 maanden niet gezien hebt, omdat je een vriendje hebt?Inderdaad... Iemand die 4 maanden niet met mij afspreekt vanwege het hebben van een nieuwe relatie zou voor mij niet één van m'n beste vrienden zijn!
onzin. n beste vriend blijft een beste vriend omdat die begrip heeft voor een situatie.

als jullie vriendschap meteen afgelopen zou zijn omdat je een relatie even voor laat gaan, dan was het niet de beste vriend idd...
Eens met BGB sowieso. Zo leuk lijkt me de relatie niet...Als 'ie je niet vertrouwt, moet 'ie maar eerst z'n issues uit gaan werken alvorens zich in een relatie te storten. En kom op, alleen maar omdat je vriend een piemel heeft is het een bedreiging? Dus als je bi bent, mag je zowel je vrienden als vriendinnen niet zien....? Leuk, hoor. Helemaal geen rekening mee houden en gewoon afspreken. Kan 'ie er niet tegen, dan moet 'ie eieren voor z'n geld kiezen en in z'n eentje zitten (met een sixpack en kankerend op al die onbetrouwbare wijven).
Mijn vriend had in het begin van onze relatie ook veel gewone vriendinnen en exen waar hij contacten mee onderhield. Ik vind het niks met jaloezie te maken hebben, maar dat doe je niet en het hoort niet vind ik naar je vriendin toe. Hij wilde zelfs een keer met zo'n gewone vriendin gaan eten: ja daaaaaag! Echt niet, ik vind dat belachelijk en gelukkig doet hij dat nu niet meer, maar als dat wel zo zou zijn ben ik eens een keer weg! En dan voorgoed.

Het trouwens ook zo dat ik het verder doorgevraagd heb over 'gewone' vriendinnen en zo gewoon waren die niet want er was altijd wel een keer wat mee geweest zo van: ja zei probeerde wat en wilde wat met mij, maar ik wilde haar niet of andersof. Dus maar vrienden en ondertussen blijven ze proberen. Nou mij niet gezien.
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 14 februari 2009 @ 21:18:

Mijn vriend had in het begin van onze relatie ook veel gewone vriendinnen en exen waar hij contacten mee onderhield. Ik vind het niks met jaloezie te maken hebben, maar dat doe je niet en het hoort niet vind ik naar je vriendin toe. Hij wilde zelfs een keer met zo'n gewone vriendin gaan eten: ja daaaaaag! Echt niet, ik vind dat belachelijk en gelukkig doet hij dat nu niet meer, maar als dat wel zo zou zijn ben ik eens een keer weg! En dan voorgoed.

Het trouwens ook zo dat ik het verder doorgevraagd heb over 'gewone' vriendinnen en zo gewoon waren die niet want er was altijd wel een keer wat mee geweest zo van: ja zei probeerde wat en wilde wat met mij, maar ik wilde haar niet of andersof. Dus maar vrienden en ondertussen blijven ze proberen. Nou mij niet gezien.

Jij vind dat belachelijk en daarom mag hij dat niet? Dát vind ik nou belachelijk! Hij had vrienden en vriendinnen voor jou en na jou gaat hij dat ook hebben. Waarom mag het in tussentijd niet?

Ik denk dat het meer aan je eigen onzekerheid ligt dat je dit niet goedkeurt. Het zal hem vast ook dwars zitten dat hij jouw toestemming moet vragen om met anderen af te spreken. Kom op zeg, hij is je eigendom toch niet? En dit allemaal terwijl hij nog open over zijn contacten is geweest ook nog.

Het lijkt me dat je relatie niet goed is als je de ander moet verbieden om anderen te zien. Het heeft allemaal te maken met vertrouwen. Hoe kun je een leuke relatie hebben als de basis niet goed zit? Niet toch?

Meen je dit serieus???? In een normale relatie mag je toch gewoon omgaan met wie je wil.

Als ik een nieuwe vriend krijg ga ik ook nog gewoon eten en shoppen met mijn beste vriend (die idd ook nog is m'n ex is). De man die probeert dat tegen te houden kan gelijk weer weg.
quote:lotje__ schreef op 13 februari 2009 @ 17:25:

onzin. n beste vriend blijft een beste vriend omdat die begrip heeft voor een situatie.

als jullie vriendschap meteen afgelopen zou zijn omdat je een relatie even voor laat gaan, dan was het niet de beste vriend idd...Ik zeg ook niet dat de vriendschap dan afgelopen is! Ik zeg alleen dat diegene dan niet meer mijn allerbeste vriend is. En natuurlijk heb je begrip voor de situatie, ik accepteer meteen dat ik een paar plaatsen zak ik de top tien, maar elkaar vier maanden lang helemaal niet zien vind ik te ver gaaan.

Het trouwens ook zo dat ik het verder doorgevraagd heb over 'gewone' vriendinnen en zo gewoon waren die niet want er was altijd wel een keer wat mee geweest zo van: ja zei ij probeerde wat en wilde wat met mij, maar ik wilde haar niet of andersof. Dus maar vrienden en ondertussen blijven ze proberen. Nou mij niet gezien.

Je vriend verbieden contact te hebben met zijn vrouwelijke vriendinnen lijkt mij behoorlijk belachelijk. Maar... ik kan me voorstellen dat als het allemaal vrouwen zijn waarbij hij zo'n soort spanningsveld heeft, ik het ook niet leuk zou vinden. Als het goed is kan je wel een beetje aanvoelen wat voor soort contact het is (als het gaat om een meisje op wie hij zelf ooit verliefd was, maar zij niet op hem... ja dan kan het gevaarlijk worden).

Uiteindelijk gaat het om vertrouwen. Je vriend kan overal vrouwen leren kennen (op z'n werk, bij het uitgaan enz). Dat kan je niet voorkomen en moet je ook niet willen. Zelf heb ik gelukkig een heel goede band met mijn ex. Hij was één van mijn beste voor die relatie en is dat nog steeds na de relatie. Als mijn partner daar niet tegen zou kunnen zou ik hem heus wel tegemoet komen in zijn gevoelens, maar een goede vriend uit m'n leven bannen... zeker niet!
Pear, ik verbied nooit iemand wat, maar als iets me de keel uit begint te hangen dan zeg ik dat ik er niet mee kan leven. Het lijkt altijd onschuldig, maar vaak zijn er toch meer dingen. . Wij hebben samen vrienden en vriendinnen en sommige vrienden zijn meer de mijne dan de zijne, maar die zien we gewoon samen.

Maar ieder denkt anders.....Ik ondervind het zo en misschien is het bij iedereen anders.
Ik zou subiet de scheiding aanvragen als mijn man me zou 'verbieden' het contact met mijn nog steeds beste vriend te verbreken.

In de vorige eeuw had ik zo'n relatietje die mijn beste vriend en goh! ook mijn beste vriendin maar niks vond. Het was exit voor hem.
Iedereen denkt daar inderdaad anders over en voor iedereen ligt de grens ergens anders. Als jij en je vriend op deze manier gelukkig zijn samen... dan is het prima natuurlijk. Ik zou er alleen zelf niet erg gelukkig van worden. Ik verwacht gewoon van mijn partner dat hij duidelijkheid schept naar andere vrouwen toe en duidelijk laat merken dat zijn vriendin op nummer 1 staat. Als zo'n vriendin dus alleen aan hem vraagt of hij op kraamvisite komt, dan ga ik er van uit dat hij zegt: "Leuk, bedankt voor de uitnodiging! Vriendin en ik komen graag kijken!" (Maar dat hangt denk ik ook af van hoe lang je al een relatie hebt en hoe goed je de betreffende vriendin kent).
quote:petit1968 schreef op 14 februari 2009 @ 23:28:

(wederom: daaaaag). Allemaal onschuldige dingen, ja tot het misgaat. Je kunt er ook te luchtig mee omgaan. Je moet waken voor een puinhoop in je leven en dat doe ik mooi wel. Er zijn ook veel lelijke types die wat proberen maar net doen of ze niks van hem willen. Heel stiekum en doortrapt. Ik moet er echt niks van hebben. Er zullen wel gewone vrienden en vriendinnen zijn, maar uit ervaring weet ik dat altijd een van de twee of allebei de personen toch wel eens wat kunnen gaan voelen of stiekum al voelen. Je kunt je vriend nog zo vertrouwen, maar het kan er ongewild of ongemerkt insluipen oop deze manier. Mensen kunnen heel link zijn en onbetrouwbaar als ze ineens wat gaan voelen....en nog de kans krijgen heel simpel ook. Ook de zogenaamde normale vriend of vriendin. Dat gaat dan heel rustigaan steeds wat meer en voor het weet zit je in de ellende. Degene die zo graag echte vrienden naast hun partner willen zoeken het 'gevaar' dan teveel zelf op is mijn mening. Wij hebben samen vrienden en vriendinnen en sommige vrienden zijn meer de mijne dan de zijne, maar die zien we gewoon samen.

Maar ieder denkt anders.....Ik ondervind het zo.Ik heb ivm de privacy v petit wat weggehaald uit de quote. Net die dingen waar ik op reageerde, maar goed

Wat denk jij negatief over anderen zeg. Overal zie je een bedreiging in. De buurvrouw, een ex, waarschijnlijk ook die vrouwelijke collega die gezellige krabbels stuurt, en die gewone vriendin die smst of hij mee gaat om wat te drinken. Iedereen kam je af. Iedereen zit naar jou idee achter je vriend aan of gaat achter je vriend aan zitten.

Ik kan me dat niet voorstellen. Jij vind hem geweldig, maar tenzij (en dan nog) hij een gouden lul heeft zullen er genoeg vrouwen zijn die hem maar helemaal niets vinden, of wel leuk als vriend maar meer niet. Is hij wel echt zo in trek, dan heb je het alleen maar getroffen. Voelt het denk je niet veel beter als hij vrijwillig bij jou is, vaker met jou dan met andere vrouwen (omdat hij het met jou echt leuk heeft, anders dan met die andere vriendschappen die hij er naast heeft?).

Pas toch op, want je zegt niets te verbieden, het alleen niet te accepteren, maar eigenlijk sta je gewoon niets toe. In plaats van aan jezelf en je zelfvertrouwen te werken laat je je wantrouwen en achterdocht toch de boventoon voeren. Dat is zo jammer. Het lijkt me echt een beperking op die manier. Ik zou zelf namelijk niet zo in een relatie willen zitten. Zo angstig dat hij misschien iemand anders tegenkomt die hij leuker/mooier/liever zou vinden dan mij.

Wat is er mis met denken; Hij is met mij, en als hij niet meer met mij wil zijn, dan gáát hij maar? Dan accepteer je ook niet dat hij wat met anderen zou doen of willen, maar kan hij wel ontspannen zijn leven leiden. Dat lijkt me ook voor zijn geluk toch wel behoorlijk belangrijk.

Weet je zeker dat je vriend zich er helemaal goed bij voelt? Dat hij werkelijk zélf kiest met wie hij wel en met wie hij niet omgaat, waar hij contact mee heeft? Dat lijkt me niet, want nu hangt het van jou af.

Jouw ervaring is dat iedereen uiteindelijk vanalles gaat voelen voor een ander. Mijn ervaring, en die van mensen in mijn omgeving is dat het beperken van een ander alleen maar tot meer ellende leidt!
Madhe, wil je mijn tekst even weghalen uit je stukje, ik realiseer me dat ik teveel details heb geschreven. Alvast bedankt!

En ik heb nog maar 1 antwoord aan jou: ieders grenzen liggen verschillend. Als iets voor de ene persoon niet goed overkomt of niet goed lijkt voor zijn/haar relatie hoeft dat voor de ander niet zo te zijn. De achtergrond bij mij was ook dat mijn man altijd een gigantische versierder is geweest en ik was dat aandachtvragerige gedoe op een moment beu.
Gedaan petit, ik hoop dat het goed is zo Je voorbeelden zijn eruit.
Daar ben ik weer van weg geweest..

Ik heb het er met mijn vriend over gehad over de hele situatie en hoe ik erover denk. Niet alleen in dat opzicht dat ik niet met mijn beste vriend mocht afspreken, maar ik het gevoel dat ik ook geen vrijheid meer kreeg in meerdere dingen.

Uiteindelijk begon ik te twijfelen aan onze relatie maar hij ook. Dus we hebben het er over gehad en nu hebben we het gisteravond maar uit gemaakt...

Heb ik naast dat dus ook geen gezeur meer over met wie ik af spreek en wie niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven