Gender neutraal
donderdag 27 juli 2017 om 16:20
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?
En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
zondag 6 augustus 2017 om 13:19
Siamese tweelingen zijn geen foutje van de natuur? Kinderen die met een zware levensbedreigende afwijking geboren worden daar is alles pico bello gegaan? Er worden ook dieren geboren met 5 poten. Ook geen foutje?
Op onze camping hadden we trouwens genderneutrale toiletten, wasbakken en douches. Al jaren. Gewoon dichte hokjes waar als je uitkomt gelijk in de buitenlucht staat. Ik denk dat de genderneutrale individuen niet geholpen zijn met de enorme ruchtbaarheid die eraan is gegeven. Ik heb alternatieven voor algemene aanspreekvormen gelezen waar je tong van in de knoop gaat. Dat zou inhouden dat je hele lesmateriaal op de kop moet. Dat is gewoonweg onzinnig. Maar als de NS gewoon langzaam "beste reizigers" erin had laten sluipen was er niets aan de hand geweest. Erg suf dus.
zondag 6 augustus 2017 om 13:25
je je voelt je dus aangevallen. je maakt je druk om geld dat niet eens van jou is en de macht van de minderheid. Zo grappig. Dit zie ik ook in de zwarte piet discussieBlondie456 schreef: ↑06-08-2017 11:54Denk niet dat mensen zich aangevallen voelen hoor. Meer het gevoel om het onzin te vinden om voor een hele kleine minderheid dingen te gaan veranderen en daar geld aan te verspillen. Als ze dan toch geld uit willen geven zorg dan voor meer wc's voor invaliden. Daar help je veel meer mensen mee.
zondag 6 augustus 2017 om 13:26
foutje? jij bestempelt de minderheid als "foutje"?Blondie456 schreef: ↑06-08-2017 12:26Ik accepteer ook dat niet iedereen hetzelfde is vind alleen dat we geen dingen aan hoeven te passen aan een kleine minderheid. Ik begrijp niet dat het beledigend zou zijn om dingen die mensen hebben een foutje van de natuur te vinden. Het is volgens mij ook een foutje van de natuur als iemand zich geen vrouw voelt en ook geen man. Het syndroom van Down is ook een foutje van de natuur.
zo zeg. wat erg
zondag 6 augustus 2017 om 13:28
dat zijn helemaal geen afwijkingen. Het zijn volstrekt natuurlijke en normale verschijnselen. De maatschappij heeft echter een norm gesteld (niet de natuur) en daarom denk jij dat iemand met dyslectie of kleurenblindheid een "foutje" heeft. Dat is zo kortzichtig, ik geloof bijna niet dat je dit serieus kan denkenBlondie456 schreef: ↑06-08-2017 12:39Ik bedoel het helemaal niet beledigend hoor. Ik zie alle afwijkingen als foutjes van de natuur. Ook kleurenblindheid of dyslectie.
zondag 6 augustus 2017 om 13:29
Het gaat niet over levenbedreigende afwijkingen, het gaat om gewone normale mensen die 100% levensvatbaar zijn. Gender is geen kwestie van het is of dit of dat. De natuur kent vele variaties. Niet alleen bij mensen maar ook bij dierennessemeisje schreef: ↑06-08-2017 13:19Siamese tweelingen zijn geen foutje van de natuur? Kinderen die met een zware levensbedreigende afwijking geboren worden daar is alles pico bello gegaan? Er worden ook dieren geboren met 5 poten. Ook geen foutje?
Op onze camping hadden we trouwens genderneutrale toiletten, wasbakken en douches. Al jaren. Gewoon dichte hokjes waar als je uitkomt gelijk in de buitenlucht staat. Ik denk dat de genderneutrale individuen niet geholpen zijn met de enorme ruchtbaarheid die eraan is gegeven. Ik heb alternatieven voor algemene aanspreekvormen gelezen waar je tong van in de knoop gaat. Dat zou inhouden dat je hele lesmateriaal op de kop moet. Dat is gewoonweg onzinnig. Maar als de NS gewoon langzaam "beste reizigers" erin had laten sluipen was er niets aan de hand geweest. Erg suf dus.
zondag 6 augustus 2017 om 13:32
Ik voel me totaal niet aangevallen en maak je niet druk om geld wat niet van mij is. Ik kom gewoon met het idee dat als men toch geld uit wilt geven je het beter aan invaliden wc's kunt besteden. Ik maak me niet zo snel druk hoor.
zondag 6 augustus 2017 om 13:36
Is fout slecht?
Ik schreef eerder, mijn vader had heeft hele slechte ogen - tegen arbeidsongeschikt aan - dit komt door een oogafwijking, een aangeboren fout.
Is dat slecht? Nee maar waarom mag je een handicap geen fout van moeder natuur noemen zonder daar een negatief oordeel aan te geven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 6 augustus 2017 om 13:36
als je je niet druk maakt kan je ook gewoon zeggen, prima mensen, ik maak me er niet druk om, doe wat je wilt. dat gezeur over geld en invaliden komt over alsof je het er niet mee eens bent en je bent het er zodanig niet mee eens dat je er nogal wat tijd aan spendeert hier op het forum. Dat is echt wat anders dan: ik maak me niet snel druk. Of je verveelt je enorm, kan ookBlondie456 schreef: ↑06-08-2017 13:32Ik voel me totaal niet aangevallen en maak je niet druk om geld wat niet van mij is. Ik kom gewoon met het idee dat als men toch geld uit wilt geven je het beter aan invaliden wc's kunt besteden. Ik maak me niet zo snel druk hoor.
zondag 6 augustus 2017 om 13:37
omdat het geen handicap is. Het is geen ziekte. Wat een banale vergelijkinghollebollegijs schreef: ↑06-08-2017 13:36Is fout slecht?
Ik schreef eerder, mijn vader had heeft hele slechte ogen - tegen arbeidsongeschikt aan - dit komt door een oogafwijking, een aangeboren fout.
Is dat slecht? Nee maar waarom mag je een handicap geen fout van moeder natuur noemen zonder daar een negatief oordeel aan te geven.
zondag 6 augustus 2017 om 13:40
Waarom moeten we daar rekening mee houden in de vorm van dingen aanpassen?
zondag 6 augustus 2017 om 13:43
zondag 6 augustus 2017 om 13:44
Je ergens echt druk om maken is wat anders dan je ergens aan storen en je mening verkondigen. Ja, ik stoor me aan de NS met hun overdreven gedoe. Daarom heb ik de petitie getekend en meer kan ik niet doen om aan te geven dat ik niet achter ze sta.S-Meds schreef: ↑06-08-2017 13:36als je je niet druk maakt kan je ook gewoon zeggen, prima mensen, ik maak me er niet druk om, doe wat je wilt. dat gezeur over geld en invaliden komt over alsof je het er niet mee eens bent en je bent het er zodanig niet mee eens dat je er nogal wat tijd aan spendeert hier op het forum. Dat is echt wat anders dan: ik maak me niet snel druk. Of je verveelt je enorm, kan ook
zondag 6 augustus 2017 om 13:45
zondag 6 augustus 2017 om 13:49
Oh je hebt ook nog een petitie getekend. Nou je bent er maar weer druk meeBlondie456 schreef: ↑06-08-2017 13:44Je ergens echt druk om maken is wat anders dan je ergens aan storen en je mening verkondigen. Ja, ik stoor me aan de NS met hun overdreven gedoe. Daarom heb ik de petitie getekend en meer kan ik niet doen om aan te geven dat ik niet achter ze sta.
zondag 6 augustus 2017 om 13:51
nessemeisje schreef: ↑06-08-2017 13:19Siamese tweelingen zijn geen foutje van de natuur? Kinderen die met een zware levensbedreigende afwijking geboren worden daar is alles pico bello gegaan? Er worden ook dieren geboren met 5 poten. Ook geen foutje?
Nee dat is marketing technisch juist heel slim. "kijk ons eens even rekening houden met iedereen". Het gaat dus helemaal niet om rekening houden met andere maar om zichzelf in een goed daglicht zetten. Anders hadden ze dat inderdaad gedaan zonder de media op te zoeken.
Verder gaan we ook erg voorbij aan de menselijke behoefde mensen/informatie te categoriseren. Mensen denken nu eenmaal in hokjes of ze willen of niet. Dat hokjesdenken helpt ons snel informatie te verwerken en snel de juiste beslissing te nemen. Ooit was dat een hele handige eigenschap, je zag in een oogopslag dat iemand niet van jouw stam was en je dus moest vluchten. Nu hebben we dat instinct minder nodig maar die manier van informatie verwerken is daardoor niet ineens verdwenen. Dus we kunnen wel met zijn alle willen dat we allemaal niet mer in hokjes denken, geen vooroordelen meer hebben en iedereen zien als individu maar dat is gewoon niet hoe onze hersenen werken. Je kunt mensen aanleren op een andere manier over een hokje te denken maar niet voorkomen dat ze mensen in hokjes plaatsen. Je kan een mens wel leren dat een homo niet minderwaardig is maar toch valt een homo nog steeds in het hokje homo, alleen denken mensen anders over dat hokje.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 6 augustus 2017 om 13:58
Wat een onzin schrijf je hier allemaal weer eens. Je hebt toch ook wel eens van een defect gen gehoord?S-Meds schreef: ↑06-08-2017 13:28dat zijn helemaal geen afwijkingen. Het zijn volstrekt natuurlijke en normale verschijnselen. De maatschappij heeft echter een norm gesteld (niet de natuur) en daarom denk jij dat iemand met dyslectie of kleurenblindheid een "foutje" heeft. Dat is zo kortzichtig, ik geloof bijna niet dat je dit serieus kan denken
zondag 6 augustus 2017 om 14:09
zeker. Waarom is dit relevant? Gender heeft maar voor een heel klein deel te maken met genen. Maar misschien heb jij verstand van DNA?Pientjexxxx schreef: ↑06-08-2017 13:58Wat een onzin schrijf je hier allemaal weer eens. Je hebt toch ook wel eens van een defect gen gehoord?
zondag 6 augustus 2017 om 14:16
de discussie gaat over gender. Iemand haalt er kleurenblindheid bij om te vergelijken met gender. Genderflexibiliteit is geen fout van de natuur noch een fout van een gen. Daar ging het over