Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
NYC schreef:
05-08-2017 11:52
Als ik dan een boek had gevonden over het onderwerp dan legde ik het altijd net tussen twee andere boeken die ergens anders over gingen, zodat de persoon achter de balie (en de mensen achter mij in de rij) niet door hadden dat ik een boek dat over homoseksualiteit ging had gepakt.
Zo deed ik dat precies ook!
Alle reacties Link kopieren
Lovely7 schreef:
06-08-2017 11:09
Van mij niet maar je hoort wel vaker dat ze moeten kiezen of dat ouders kiezen om ze op te voeden als meisje terwijl ze zich meer jongen voelen.
Ja en dat is toch wel erg jammer, gelukkig komen ze daar nu inmiddels wel weer van terug
Waarom zou je de uitzondering tot norm moeten verheffen?
grappig dat bepaalde mensen zich aangevallen voelen als een minderheidsgroep vraagt of er rekening met hen gehouden kan worden
S-Meds schreef:
06-08-2017 11:50
grappig dat bepaalde mensen zich aangevallen voelen als een minderheidsgroep vraagt of er rekening met hen gehouden kan worden
Denk niet dat mensen zich aangevallen voelen hoor. Meer het gevoel om het onzin te vinden om voor een hele kleine minderheid dingen te gaan veranderen en daar geld aan te verspillen. Als ze dan toch geld uit willen geven zorg dan voor meer wc's voor invaliden. Daar help je veel meer mensen mee.
S-Meds schreef:
Mooie nadenker
Blondie456 schreef:
06-08-2017 11:54
Denk niet dat mensen zich aangevallen voelen hoor. Meer het gevoel om het onzin te vinden om voor een hele kleine minderheid dingen te gaan veranderen en daar geld aan te verspillen. Als ze dan toch geld uit willen geven zorg dan voor meer wc's voor invaliden. Daar help je veel meer mensen mee.

Inderdaad!
S-Meds schreef:
Mensen voelen zich hier volgens mij niet aangevallen. Het is alleen onzinnig om van de (hoge) uitzondering de norm te maken. De suggestie om dan maar niemand meer met mijnheer of mevrouw aan te spreken is daar een goed voorbeeld van.
Grappig dat jullie wel in gaan op Meds maar niet op mijn vraag zie onderaan pagina 40.
Ik accepteer ook dat niet iedereen hetzelfde is vind alleen dat we geen dingen aan hoeven te passen aan een kleine minderheid. Ik begrijp niet dat het beledigend zou zijn om dingen die mensen hebben een foutje van de natuur te vinden. Het is volgens mij ook een foutje van de natuur als iemand zich geen vrouw voelt en ook geen man. Het syndroom van Down is ook een foutje van de natuur.
Blondie456 schreef:
06-08-2017 12:26
Ik accepteer ook dat niet iedereen hetzelfde is vind alleen dat we geen dingen aan hoeven te passen aan een kleine minderheid. Ik begrijp niet dat het beledigend zou zijn om dingen die mensen hebben een foutje van de natuur te vinden. Het is volgens mij ook een foutje van de natuur als iemand zich geen vrouw voelt en ook geen man. Het syndroom van Down is ook een foutje van de natuur.
Waarom zijn dat in jou beleving foutjes van de natuur? Weet je hoe beledigend dat klinkt?
Ginerva schreef:
06-08-2017 12:30
Waarom zijn dat in jou beleving foutjes van de natuur? Weet je hoe beledigend dat klinkt?
Nee, ik vind het helemaal niet beledigend. Bijvoorbeeld bij mensen die het Syndroom van Down hebben is er ook daadwerkelijk iets mis gegaan in de ontwikkeling in de zwangerschap. Dat zijn geen beledigingen maar feiten. Gewoon de dingen bij hun naam noemen.
Blondie456 schreef:
06-08-2017 12:33
Nee, ik vind het helemaal niet beledigend. Bijvoorbeeld bij mensen die het Syndroom van Down hebben is er ook daadwerkelijk iets mis gegaan in de ontwikkeling in de zwangerschap. Dat zijn geen beledigingen maar feiten. Gewoon de dingen bij hun naam noemen.
De natuur maakt geen fouten, en ja het is wel een belediging of althans ik voel het als belediging.
Ik bedoel het helemaal niet beledigend hoor. Ik zie alle afwijkingen als foutjes van de natuur. Ook kleurenblindheid of dyslectie.
Blondie456 schreef:
06-08-2017 12:39
Ik bedoel het helemaal niet beledigend hoor. Ik zie alle afwijkingen als foutjes van de natuur. Ook kleurenblindheid of dyslectie.
Nou het voelt wel als belediging, hoe zou jij het vinden als iemand jou een foutje van de natuur vind?
Als de natuur een foutje met mij gemaakt heeft dan zal ik dat moeten accepteren. Zie jij bv het syndroom van Down niet als foutje van de natuur? Ik wel , de natuur maakt dus ook fouten.
Ginerva schreef:
06-08-2017 12:42
Nou het voelt wel als belediging, hoe zou jij het vinden als iemand jou een foutje van de natuur vind?

Verwar je niet de persoon met de aandoening? Ik vind mijn aandoening wel degelijk een foutje van de natuur, dat wil nog niet zeggen dat ik een foutje van de natuur ben.
Ja, er kan heel veel misgaan in de zwangerschap, zeker in het eerste stadium. Dus als "de natuur" geen fouten maakt, wie dan wel?
nerdopviva schreef:
06-08-2017 12:56
Verwar je niet de persoon met de aandoening? Ik vind mijn aandoening wel degelijk een foutje van de natuur, dat wil nog niet zeggen dat ik een foutje van de natuur ben.

Inderdaad. En dit zijn aandoeningen en dat zijn dus wel foutjes. Betekent niet dat die mensen minder waardevol of minder in hun mens-zijn zijn, maar wel dat er iets is misgegaan. En dat erkennen is niet beledigend.
Maar normaal is het niet, en we gaan daar toch ook niet alles op aanpassen in de maatschappij?
Tweeslachtigheid bij mensen, hermafrodiet is dus ook een foutje van de natuur, net als het syndroom van Down.
Het is geen derde geslacht, het is een combinatie van de twee bestaande geslachten en er is dan iets misgegaan, waarschijnlijk bij de bevruchting al. Maar dit is niet de norm.
nerdopviva schreef:
06-08-2017 12:56
Ik vind mezelf geen foutje van de natuur, de natuur maakt namelijk geen foutjes.

Maar als jij je aandoening wel een foutje vind is dat natuurlijk je goed recht :)

Maar om andere mensen te betitelen als foutjes van de natuur vind ik echt wel een kwalijke zaak
De mensen zijn geen foutje, wat ze hebben is een foutje!
Ginerva schreef:
06-08-2017 13:04
Ik vind mezelf geen foutje van de natuur, de natuur maakt namelijk geen foutjes.

Maar als jij je aandoening wel een foutje vind is dat natuurlijk je goed recht :)

Maar om andere mensen te betitelen als foutjes van de natuur vind ik echt wel een kwalijke zaak

Dat zegt Blondie ook helemaal niet. Ze vindt "dingen die mensen hebben" een foutje van de natuur. Het gaat helemaal niet over de mensen zelf.
nerdopviva schreef:
06-08-2017 13:10
Dat zegt Blondie ook helemaal niet. Ze vindt "dingen die mensen hebben" een foutje van de natuur. Het gaat helemaal niet over de mensen zelf.

Precies.
Ginerva schreef:
06-08-2017 12:42
Kan ook een beetje een gewoonte worden om je alles persoonlijk aan te trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven