Ik dacht vroeger....
zondag 6 augustus 2017 om 23:18
Ik heb toen ik kind was echt rare dingen gedacht/geloofd waarvan ik nu denk "Hoe heb ik dat in hemelsnaam ooit kunnen denken?!".
Zo dacht ik dat als je suiker in je thee deed en dan naar rechts roerde de suiker oploste, maar dat het weer terug zou komen als je naar links zou roeren.
Ik dacht ook dat we allemaal kleuren op een andere manier zagen. Dat ik dus een groene plant zie terwijl jij een blauwe ziet, maar jij hebt ook geleerd om die kleur groen te noemen. En zo kom je er dus nooit achter of we dezelfde kleuren zien.
Hebben jullie dit soort dingen ook gehad vroeger? Ben gewoon benieuwd....
Zo dacht ik dat als je suiker in je thee deed en dan naar rechts roerde de suiker oploste, maar dat het weer terug zou komen als je naar links zou roeren.
Ik dacht ook dat we allemaal kleuren op een andere manier zagen. Dat ik dus een groene plant zie terwijl jij een blauwe ziet, maar jij hebt ook geleerd om die kleur groen te noemen. En zo kom je er dus nooit achter of we dezelfde kleuren zien.
Hebben jullie dit soort dingen ook gehad vroeger? Ben gewoon benieuwd....
That's just me though...
zondag 6 augustus 2017 om 23:23
Dit denk ik nog steeds
Home sweet home
zondag 6 augustus 2017 om 23:24
Hiervan ben ik nog steeds overtuigd...
Ik hoorde vroeger op het journaal weleens dat iemand TBS kreeg opgelegd. Op de putdeksels (van die grote ronde) staat TBS, waardoor ik dacht dat de mensen dan in die putten werden gestopt en dat de deksel er dan werd opgedaan. Oftewel: TBS opgelegd. Vond het ook altijd heel eng als er een put open stond, want dan konden de boeven ontsnappen.
zondag 6 augustus 2017 om 23:26
Dit dacht ik ook. En met kauwgom een kauwgomballenboom.HappyButterfly schreef: ↑06-08-2017 23:20Ik dacht dat als ik een pitje zou inslikken van een appel er een appelboom in mijn buik zou groeien.
zondag 6 augustus 2017 om 23:31
Op schiphol heb je bij de tunnel een soort van schans staan (vraag me niet waarom)
Maar een van de landings/startbanen loop vlak langs deze schansen, waar ook weer een asfaltbaan ligt om te transferen (geen idee hoe dat heet). Ik dacht altijd dat vliegtuigen dat zetje nodig hadden van de schans om de lucht in te gaan. Mijn god wat was ik laatst in paniek dat we de schans voorbij reden en nog steeds niet de lucht in gingen.
Maar een van de landings/startbanen loop vlak langs deze schansen, waar ook weer een asfaltbaan ligt om te transferen (geen idee hoe dat heet). Ik dacht altijd dat vliegtuigen dat zetje nodig hadden van de schans om de lucht in te gaan. Mijn god wat was ik laatst in paniek dat we de schans voorbij reden en nog steeds niet de lucht in gingen.
zondag 6 augustus 2017 om 23:31
Ik dacht altijd dat mensen die doodgingen in series en films mensen waren die ziek waren of speciaal gemaakt om te sterven. Ja, wist ik veel, ik was een kind, snapte niet goed wat leven en doodgaan was en dat er zoiets als acteren bestond.
Oh, en ik dacht altijd dat mijn spiegelbeeld niet hetzelfde was als dat wat een ander zou zien.
Oh, en ik dacht altijd dat mijn spiegelbeeld niet hetzelfde was als dat wat een ander zou zien.
zondag 6 augustus 2017 om 23:32
Ik heb dit ooit echt goed op zitten zoeken en er is medisch bewijs dat dit niet waar is. Helaas.
Dat van die appelpitten en bomen in je buik heb ik ook wel eens gehoord ja! Dat dachten veel mensen.
That's just me though...
zondag 6 augustus 2017 om 23:33
Ik wist dat je bij autorijden het gaspedaal moest intrappen. Maar ik dacht dat je het pedaal van een auto omhoog moest duwen om achteruit te rijden
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
zondag 6 augustus 2017 om 23:34
Mijn allereerste Engelse woord was peerd, ik dacht dat dat Engels was voor paard. Was toen een jaar of 6
Ik dacht als kind altijd dat je gewoon in elke kleur geboren kon worden ongeacht het feit dat je ouders blank waren, dus net zoals de haarkleur en de kleur van de ogen kon dat ook met je huid en dat verklaarde voor mij het feit dat ik bruin ben.
Het heeft best wel lang geduurd eer ik de waarheid achterhaalde.
Ik dacht als kind altijd dat je gewoon in elke kleur geboren kon worden ongeacht het feit dat je ouders blank waren, dus net zoals de haarkleur en de kleur van de ogen kon dat ook met je huid en dat verklaarde voor mij het feit dat ik bruin ben.
Het heeft best wel lang geduurd eer ik de waarheid achterhaalde.
zondag 6 augustus 2017 om 23:36
zondag 6 augustus 2017 om 23:36
En de versnellingspook was om in de benzine te roeren?SweetFirefly schreef: ↑06-08-2017 23:33Ik wist dat je bij autorijden het gaspedaal moest intrappen. Maar ik dacht dat je het pedaal van een auto omhoog moest duwen om achteruit te rijden![]()
That's just me though...
zondag 6 augustus 2017 om 23:42
Ik dacht hetzelfde!Sprookjesbos schreef: ↑06-08-2017 23:31Ik dacht altijd dat mensen die doodgingen in series en films mensen waren die ziek waren of speciaal gemaakt om te sterven.
Verder dacht ik dat tanden wisselen bij de tandarts gebeurde, dat die de melktanden eruit moest halen en vervangen door grotemensentanden. Oh, en dat een 'gebroken' arm of been betekende dat die afgebroken was. Au.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
zondag 6 augustus 2017 om 23:47
zondag 6 augustus 2017 om 23:51
Vroeger speelde ik vader en moedertje. We gingen altijd met de kinderwagen wandelen en na een vijver brood strooien voor de eendjes
'zogenaamd' (vijver voor iemands huis). En ik dacht vroeger echt dat moeders van kleine kinderen dat de hele dag deden, naast savonds koken. Een soort chille illusie
Maar helaas, moeder zijn is iets anders
Maar helaas, moeder zijn is iets anders
Bam!!!!
zondag 6 augustus 2017 om 23:59
Ik dacht altijd dat er mannetjes onder de grond zaten die de stoplichten bedienden.
En ik dacht dat ik heel goed kon zingen, en dat mijn ouders mij voorlogen dat ik dat niet kon zodat ik nooit beroemd zou worden: anders zou ik op wereldtournee moeten gaan maar dan zouden ze mij zo lang moeten missen
En ik dacht dat ik heel goed kon zingen, en dat mijn ouders mij voorlogen dat ik dat niet kon zodat ik nooit beroemd zou worden: anders zou ik op wereldtournee moeten gaan maar dan zouden ze mij zo lang moeten missen