Klant vs. medewerker

07-08-2017 13:52 39 berichten
Ik heb een oogje op een man die in een autogarage werkt. De laatste weken ben ik er meerdere keren geweest omdat mijn auto een aantal mankementen had. We hadden ondertussen ook app-contact en daarop deed hij al meteen heel persoonlijk. Toen ik daar was hebben we verder leuke gesprekken gehad en had hij veel interesse in wat voor werk ik deed en dat soort dingen. Ook hadden we een apart oogcontact. Maar goed, dat kan ook gewoon zijn karakter zijn of een soort klantvriendelijkheid.

Uiteindelijk bleek dat ik iets vergeten was in de garage en zei hij dat hij het wel bij me thuis kwam brengen. Dit duurde wat lang en uiteindelijk kwam hij 4 uur later pas. Hij deed ineens heel geirriteerd en zei dat hij het heel druk had. Beetje vreemd, want hij bood zelf aan om langs te komen (best een stukje rijden).
Toen ik een beetje geschrokken reageerde zei hij zoiets als: ik doe dit niet voor iedereen hoor, maar jou mag ik wel (met een big smile).

Nu, een aantal dagen later, weet ik niet zo goed of ik nog wat moet zeggen en al helemaal niet wat precies na het vreemde voorval vrijdag. Wat zouden jullie doen?
Negeren. Raar type.

Oh edit, jij ziet hem zelf wel zitten. Nou, dan maak je een move, toch? Dan weet je hoe het zit. Mijn type zou het niet zijn, ineens geïrriteerd doen zonder aanleiding. Maar veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen?
Niets
Was gewoon een werk flirt.
Lekker van genieten en klaar.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Door leren!
Uiteindelijk bleek dat ik iets vergeten was in de garage en zei hij dat hij het wel bij me thuis kwam brengen. Dit duurde wat lang en uiteindelijk kwam hij 4 uur later pas. Hij deed ineens heel geirriteerd en zei dat hij het heel druk had.
Had je er iets van gezegd dat je het lang vond duren?
(voordat hij geïrriteerd was). Of kwam hij al geïrriteerd bij je aan de deur?
Ik wil best een move maken, maar wel subtiel (aangezien ik echt tevreden was en daar nog wel terug wil komen). Aan de andere kant vind ik het vreemd om daar nog terug te komen als er nooit meer iets is gezegd hierover.
Courage-- schreef:
07-08-2017 14:00
Had je er iets van gezegd dat je het lang vond duren?
(voordat hij geïrriteerd was). Of kwam hij al geïrriteerd bij je aan de deur?
De laatste keer dat ik mijn auto kwam ophalen was ik zelf veel te laat, dus ik dacht: laat ik hier maar niks van zeggen.
Dus ja, hij deed al geïrriteerd bij mij aan de deur.
Hij maakt wel een move naar jou als hij wat van je wil.
beetjegek schreef:
07-08-2017 14:03
Hij maakt wel een move naar jou als hij wat van je wil.
Jezelf opdringen aan klanten is ook niet echt de bedoeling denk ik, aangezien ik nog niks heb laten merken.
Had je geen lingerie aan en een openvallende peignoir toen je de deur opendeed dan?
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik wil eigenlijk gewoon het ijs breken, al is het vriendschappelijk. Altijd maar dingen voor je houden is ook niet alles.
Je kunt hem toch gewoon appen?
Bijv door te zeggen dat het "niet zo soepel" ging de laatste keer dat jullie elkaar zagen ;)
En dat hij geïrriteerd was, tja, daar is echt wel een reden voor, mensen zijn niet opeens zo, dus gewoon naar vragen.
Dat jij het vriendschappelijk wilt houden mogelijk, vind ik persoonlijk verdacht. Je gaat voor meer of niks. Je hebt vrienden genoeg neem ik aan?
Is hij vrijgezel?
AnoukNoukje schreef:
07-08-2017 14:05
Jezelf opdringen aan klanten is ook niet echt de bedoeling denk ik, aangezien ik nog niks heb laten merken.
Je geeft je nummer en appt met die gast.
Saz schreef:
07-08-2017 14:19
Is hij vrijgezel?
Dat weet ik niet, zulke directe vragen durf ik niet te stellen. Maar ik heb het gevoel van wel.
AnoukNoukje schreef:
07-08-2017 14:13
Ik wil eigenlijk gewoon het ijs breken, al is het vriendschappelijk. Altijd maar dingen voor je houden is ook niet alles.
IJsbreken? Hij is bij je aan de deur geweest.

Hij komt op mij over als een player. Als hij zegt dat hij dat niet voor iedereen doet, dan weet je dat hij dit als vaste troef in zijn reportoire heeft zitten. Een vanzelfsprekendheid benoem je niet. Doe gewoon even niets. Als hij jou echt beter wil leren kennen, dan merk je dat vanzelf.
20062016 schreef:
07-08-2017 14:17
Je kunt hem toch gewoon appen?
Bijv door te zeggen dat het "niet zo soepel" ging de laatste keer dat jullie elkaar zagen ;)
En dat hij geïrriteerd was, tja, daar is echt wel een reden voor, mensen zijn niet opeens zo, dus gewoon naar vragen.
Dat jij het vriendschappelijk wilt houden mogelijk, vind ik persoonlijk verdacht. Je gaat voor meer of niks. Je hebt vrienden genoeg neem ik aan?
Dat is omdat ik daar als klant graag wil blijven komen, bij een eventuele afwijzing doe je dat niet zo snel meer.
AnoukNoukje schreef:
07-08-2017 14:21
Dat weet ik niet, zulke directe vragen durf ik niet te stellen. Maar ik heb het gevoel van wel.
Een vrijgezellig man komt niet 4 uur te laat voor een soort van date. Wat moest hij nog doen dan?
tampontouwtje schreef:
07-08-2017 14:26
Een vrijgezellig man komt niet 4 uur te laat voor een soort van date. Wat moest hij nog doen dan?
Voor zover ik begrepen heb is hij echt dag en nacht bezig met zijn werk, klein familiebedrijf.
AnoukNoukje schreef:
07-08-2017 14:29
Voor zover ik begrepen heb is hij echt dag en nacht bezig met zijn werk, klein familiebedrijf.
Wat heb je dan aan hem?
AnoukNoukje schreef:
07-08-2017 14:25
Dat is omdat ik daar als klant graag wil blijven komen, bij een eventuele afwijzing doe je dat niet zo snel meer.
Weet je hoeveel autogarages er zijn?
Je schrijft zelf dat het een vreemd voorval was.

Wacht het af. Hij is aan zet. Dat kan even duren, hij werkt 24/7.

Niet wanhopig zijn.
Een vent die altijd aan t werk is, zelf iets aanbiedt en dan geirriteerd doet: doeiiiiiii.
Ik zou het vergeten en verder geen energie in steken.
Vragen of zijn versnellingspook goed werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven