Kleuradvies muren
maandag 7 augustus 2017 om 21:36
Hallo,
Ik wil in de woonkamer twee muren een kleur geven, een olijfgroen en een poederroze. Het is een redelijk grote woonkamer met veel lichtinval. De kamer heeft aan een kant een open verbinding met de keuken.
Zou het mooi zijn om met twee kleuren te werken? En kan ik dan het beste twee aangrenzende muren een kleur geven of juist overstaande muren?
Benieuwd naar jullie advies!
Ik wil in de woonkamer twee muren een kleur geven, een olijfgroen en een poederroze. Het is een redelijk grote woonkamer met veel lichtinval. De kamer heeft aan een kant een open verbinding met de keuken.
Zou het mooi zijn om met twee kleuren te werken? En kan ik dan het beste twee aangrenzende muren een kleur geven of juist overstaande muren?
Benieuwd naar jullie advies!
maandag 7 augustus 2017 om 21:48
Persoonlijk vind ik wit bijna altijd te hard en te steriel afsteken tov die ene gekleurde muur die mensen dan hebben. Aangezien ik de combinatie poederroze / olijfgroen echt heel erg mooi vind zou ik denk alle muren die normaal wit zijn poederroze maken en dan de accentmuur olijfgroen.
Of misschien zelfs alle muren poederroze en dan een olijfgroene lambrisering.
Lijkt me echt veeeeeel mooier dan wit in combinatie met olijfgroen of wit in combinatie met poederroze en sowieso mooier dan wit in combinatie met poederroze en olijfgroen.
Lijkt me echt veeeeeel mooier dan wit in combinatie met olijfgroen of wit in combinatie met poederroze en sowieso mooier dan wit in combinatie met poederroze en olijfgroen.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 augustus 2017 om 21:54
maandag 7 augustus 2017 om 22:06
Wat een schitterend idee!fashionvictim schreef: ↑07-08-2017 21:48Persoonlijk vind ik wit bijna altijd te hard en te steriel afsteken tov die ene gekleurde muur die mensen dan hebben. Aangezien ik de combinatie poederroze / olijfgroen echt heel erg mooi vind zou ik denk alle muren die normaal wit zijn poederroze maken en dan de accentmuur olijfgroen.
maandag 7 augustus 2017 om 22:10
Ik ben ook aan het dubben over de kleur voor de woonkamer met open keuken die van hout gaat worden i.c.m wit. De vloer is basalt en voor op de muren zat ik ook te denken aan 2 tinten groen
Wij hebben de kleurenkeuze van het merk Farrow & Ball. Niet extreem veel keuze maar wel kwaliteit en mooi.
Zelf hou ik van lichte kleuren en materialen maar het is zo moeilijk om een keuze te maken van een piepklein stukje papier.
Twijfels twijfels...
De rest is allemaal al compleet, gordijnen meubels etc
Wij hebben de kleurenkeuze van het merk Farrow & Ball. Niet extreem veel keuze maar wel kwaliteit en mooi.
Zelf hou ik van lichte kleuren en materialen maar het is zo moeilijk om een keuze te maken van een piepklein stukje papier.
Twijfels twijfels...
De rest is allemaal al compleet, gordijnen meubels etc
Ja en?
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:46
Eens! Zo worden op dit moment al mijn muren woonkamer, inclusief plafond, heel lichtgrijs geschilderd (ral 9002, grijswit) op 1 na; de lange wand wordt groen (ral 6000, patinagroen). Ik vond het wit ook teveel afsteken anders. De kozijnen en houten jaloezieën zijn dan wel weer wit.fashionvictim schreef: ↑07-08-2017 21:48Persoonlijk vind ik wit bijna altijd te hard en te steriel afsteken tov die ene gekleurde muur die mensen dan hebben. Aangezien ik de combinatie poederroze / olijfgroen echt heel erg mooi vind zou ik denk alle muren die normaal wit zijn poederroze maken en dan de accentmuur olijfgroen.
Dus ik vind Fashionvictims tip hier de beste
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
dinsdag 8 augustus 2017 om 08:43
Weet niet; roze is niet mijn smaak dus ik kan niet zeggen hoe het gaat worden. Roze zal ook totaal niet bij mijn kleding kleuren en de hele dag zie je zowel je kleding als je omgeving samen dus het móet combineren.
Hopelijk de sfeer die je wil. Op zich passen die kleuren wel bij elkaar hoewel wat botsend met elkaar. Ik zou eerder ton sur ton nemen dus de twee kleuren in dezelfde range (taupe-roze of grijs-roze).
Wat lichtinval betreft is het mijn ervaring dat de lichtere kleur (dus roze) het beste staat op de muur die het meeste (zon)licht ontvangt. Als je de donkere kleur doet op de lichtste wand dan wordt het heel somber, én de lichtere kleur zal niet mooi uitkomen op de schaduwwand. Succes.
Wat lichtinval betreft is het mijn ervaring dat de lichtere kleur (dus roze) het beste staat op de muur die het meeste (zon)licht ontvangt. Als je de donkere kleur doet op de lichtste wand dan wordt het heel somber, én de lichtere kleur zal niet mooi uitkomen op de schaduwwand. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 8 augustus 2017 om 08:54
Zou je durven: zwarte of antracietkleurige kozijnen staan daar ook prachtig bij! Eens trouwens dat witte muren heel kil en hard zijn.a_nick_is_crini schreef: ↑08-08-2017 00:46Eens! Zo worden op dit moment al mijn muren woonkamer, inclusief plafond, heel lichtgrijs geschilderd (ral 9002, grijswit) op 1 na; de lange wand wordt groen (ral 6000, patinagroen). Ik vond het wit ook teveel afsteken anders. De kozijnen en houten jaloezieën zijn dan wel weer wit.
Dus ik vind Fashionvictims tip hier de beste![]()
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:02
Haha, wat grappig! Wij zijn ook aan het schilderen en het wordt precies dit! Nou ja, niet exact dezelfde groen maar wel lange muur groen en de rest lichtgrijs met witte plinten en kozijnen. Ik ben het dus ook eens met dat wit op de muren meestal erg hard contrasteert. Een groene muur met de rest poederroze lijkt me ook mooi.a_nick_is_crini schreef: ↑08-08-2017 00:46Eens! Zo worden op dit moment al mijn muren woonkamer, inclusief plafond, heel lichtgrijs geschilderd (ral 9002, grijswit) op 1 na; de lange wand wordt groen (ral 6000, patinagroen). Ik vond het wit ook teveel afsteken anders. De kozijnen en houten jaloezieën zijn dan wel weer wit.
Dus ik vind Fashionvictims tip hier de beste![]()
dinsdag 8 augustus 2017 om 12:17
Bedankt voor al jullie reacties!
Het idee van allemaal (licht)roze muren met een groene muur spreekt me ook wel erg aan... goede tip fashionvictim!
Retrostar bedankt voor de tip over het lichtinval, ook goed om rekening mee te houden.
We krijgen de sleutel pas over een paar maanden, dus ik moet helaas nog even wachten voor ik met deze tips aan de slag kan... kriebelt al behoorlijk
Het idee van allemaal (licht)roze muren met een groene muur spreekt me ook wel erg aan... goede tip fashionvictim!
Retrostar bedankt voor de tip over het lichtinval, ook goed om rekening mee te houden.
We krijgen de sleutel pas over een paar maanden, dus ik moet helaas nog even wachten voor ik met deze tips aan de slag kan... kriebelt al behoorlijk