Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:30
En toch, ik heb werkelijk nog nóóit een huismoeder- of vader ontmoet die een goede persoonlijke ontwikkeling heeft. Altijd bekrompen, niet per se dom, maar wel altijd bekrompen en een kleine wereld. Vind dat je dat hier op het forum ook heel duidelijk terug kan zien in de thuisblijvers.
Kunnen overigens heus goede moeders/vaders zijn. Maar echt lekker flink ontwikkelde personen... neuh.
Kunnen overigens heus goede moeders/vaders zijn. Maar echt lekker flink ontwikkelde personen... neuh.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:34
Dat vind ik nou een bekrompen opmerking.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 11:30En toch, ik heb werkelijk nog nóóit een huismoeder- of vader ontmoet die een goede persoonlijke ontwikkeling heeft. Altijd bekrompen, niet per se dom, maar wel altijd bekrompen en een kleine wereld. Vind dat je dat hier op het forum ook heel duidelijk terug kan zien in de thuisblijvers.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:34
Ik kan je verzekeren dat de types die jij beschrijft ook erg veel zijn te vinden in werkende kringen. Beetje kortzichtige en bekrompen opvatting van je dus.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 11:30En toch, ik heb werkelijk nog nóóit een huismoeder- of vader ontmoet die een goede persoonlijke ontwikkeling heeft. Altijd bekrompen, niet per se dom, maar wel altijd bekrompen en een kleine wereld. Vind dat je dat hier op het forum ook heel duidelijk terug kan zien in de thuisblijvers.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:40
Die zie ik op mijn werk ook; werk bij de semi overheid. Van die types die er al 100 jaar werken en geen minuut langer blijven. Geen cursus willen volgen want 'daar zijn ze te oud voor'.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 11:30En toch, ik heb werkelijk nog nóóit een huismoeder- of vader ontmoet die een goede persoonlijke ontwikkeling heeft. Altijd bekrompen, niet per se dom, maar wel altijd bekrompen en een kleine wereld. Vind dat je dat hier op het forum ook heel duidelijk terug kan zien in de thuisblijvers.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:44
Zo zo...die is raak
Wel hard...
Ik vind zolang je het je financieel kunt permitteren waarom niet.
Is jou leven
woensdag 9 augustus 2017 om 11:47
Ik wel. Nu ken ik geen echte huismoeders van mijn leeftijd, maar van de generatie boven mij wel.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 11:30En toch, ik heb werkelijk nog nóóit een huismoeder- of vader ontmoet die een goede persoonlijke ontwikkeling heeft. Altijd bekrompen, niet per se dom, maar wel altijd bekrompen en een kleine wereld. Vind dat je dat hier op het forum ook heel duidelijk terug kan zien in de thuisblijvers.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:48
Gelukkig weet ik wie het zegt. Voorbeeld met een uitroepteken.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:49
Het verschilt ook wel per generatie. De babyboomers zijn werkend én thuisblijvend een drama.
Jongere generaties (weet natuurlijk niet welke generatie jij bent) vind ik het echt wel een flink verschil tussen de huismoekes en werkende moekes. Vaak stoppen de wat simpele zielen ook direct met werken zodra er kinders aankomen.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:52
Omdat voor de simpele zielen natuurlijk nog minder uitdagend werk is dan huismoeke spelen, lijkt mij vrij duidelijk.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 11:49Het verschilt ook wel per generatie. De babyboomers zijn werkend én thuisblijvend een drama.
Jongere generaties (weet natuurlijk niet welke generatie jij bent) vind ik het echt wel een flink verschil tussen de huismoekes en werkende moekes. Vaak stoppen de wat simpele zielen ook direct met werken zodra er kinders aankomen.
Mijn generatie is aan de hand van mijn naam trouwens zeer makkelijk uit te rekenen en laten we het over de babyboomers maar gewoon niet hebben dan.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:55
Ik vind vrijwillig thuiszitten geen slimme keuze, maar zou huisvrouwen/mannen niet per definitie dom durven noemen. In de tijd van mijn moeder was er weinig keuze. Als vrouwen van mijn leeftijd of jonger vrijwillig thuis gaan zitten, vind ik dat wel ehm, ja dom. En ik hou niet van die flutargumenten als druk met huishouden, sociaal leven en kinderen met als toppunt de wens dat dat eigenlijk ook betaald zou moeten worden. Kom aan, als je dat beweert dan geef ik LaFolie echt wel gelijk.
woensdag 9 augustus 2017 om 11:56
Beperkt gewoon.Blondie456 schreef: ↑09-08-2017 11:54Ik zat al te wachten op zo'n opmerking. Maar gelukkig ben jij het die het zegt en niet iemand met verstand zo te merken. Als je denkt dat je jezelf niet kunt ontwikkelen als je niet werkt dan heb je wel een heel erg bekrompen en domme manier van denken.
In mijn kennissenkring scheiden er regelmatig stellen van rond de 50 (of eind 40), waarvan de vrouw dan al jaren en jaren thuis zat als huisvrouw. Dan heb je na een scheiding dus echt een heel groot probleem. Werkgevers zijn vaak al niet enthousiast om ouderen aan te nemen, maar op een huisvrouw die 25 jaar op haar gat heeft gezeten, zit helemaal niemand te wachten. Partneralimentatie stopt tegenwoordig na 5 jaar en dan heb je nog een heel groot gat tot aan je AOW. Bij het overlijden van je partner, zul je overigens ook aan de slag moeten.
Het is heel naïef om er vanuit te gaan dat jouw relatie levenslang is en dat er altijd een partner is die voor het inkomen zorgt. Sinds de jaren '50 is de wereld behoorlijk veranderd.
Het is heel naïef om er vanuit te gaan dat jouw relatie levenslang is en dat er altijd een partner is die voor het inkomen zorgt. Sinds de jaren '50 is de wereld behoorlijk veranderd.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:00
Ik ben er altijd wel vanuit gegaan dat mijn huwelijk levenslang was en daar heb ik ook gelijk in gekregen. Wij hebben altijd veel vertrouwen gehad in ons huwelijk. Dat je bij overlijden van je man ook weer aan de slag moet is ook grote onzin zoals ik al vaker heb geschreven. Mijn man is vorig jaar dus overleden en ik hoef nooit meer te gaan werken.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:02
woensdag 9 augustus 2017 om 12:03
Maar stellen waarbij de man na X jaar er opeens vandoor gaat met een ander hadden vast ook veel vertrouwen in hun huwelijk. Dat zegt gewoon helemaal niks. Feit blijft dat de ander altijd opeens kan vertrekken, werkloos raakt, komt te overlijden, etc. En voor mij persoonlijk zou ik het dan een heel onprettig/onveilig idee vinden wanneer mijn hele levensonderhoud onder andere helemaal afhankelijk is voor de waardering/liefde die een ander voor mij heeft.Blondie456 schreef: ↑09-08-2017 12:00Ik ben er altijd wel vanuit gegaan dat mijn huwelijk levenslang was en daar heb ik ook gelijk in gekregen. Wij hebben altijd veel vertrouwen gehad in ons huwelijk. Dat je bij overlijden van je man ook weer aan de slag moet is ook grote onzin zoals ik al vaker heb geschreven. Mijn man is vorig jaar dus overleden en ik hoef nooit meer te gaan werken.
Overigens wel heel erg voor je dat je je man bent verloren. Lijkt me ontzettend zwaar, je maatje verliezen.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:03
BriannaF schreef: ↑08-08-2017 22:19Ik ben echt niet te beroerd om te werken hoor, maar als ik al een baan zou krijgen, zonder opleiding dan kom je echt in die flutbaantjes terecht. In deze omgeving is dat of poetsen of in de kas. En daar heb ik dus echt geen zin in. Als we het geld nodig zouden hebben deed ik het meteen, maar het is niet nodig, dus waarom moeilijk doen. Alleen om iets te bewijzen ? Nou nee, ik vind het heerlijk thuis, verveel me geen moment.
Genoeg succesvolle mensen zonder opleiding.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:06
Ze kunnen niks, ze willen niks, ze willen niks leren, snappen niks, zijn betweters, denken overal recht op te hebben en doen alles alleen maar voor eigen gewin. Door- en door rotte generatie. Onmogelijk om mee samen te werken.
Uitzonderingen uiteraard daargelaten
woensdag 9 augustus 2017 om 12:09
nessemeisje schreef: ↑09-08-2017 11:55Ik vind vrijwillig thuiszitten geen slimme keuze, maar zou huisvrouwen/mannen niet per definitie dom durven noemen. In de tijd van mijn moeder was er weinig keuze. Als vrouwen van mijn leeftijd of jonger vrijwillig thuis gaan zitten, vind ik dat wel ehm, ja dom. En ik hou niet van die flutargumenten als druk met huishouden, sociaal leven en kinderen met als toppunt de wens dat dat eigenlijk ook betaald zou moeten worden. Kom aan, als je dat beweert dan geef ik LaFolie echt wel gelijk.
Dat is inderdaad het irritante. Prima als je thuis wil blijven, jou probleem. Maar vervolgens zijn dat áltijd de vrouwen die heel Facebook volplempen met "Pff alsof ik geen baan heb, moeder zijn is een baan!!!", bij hun baanbeschrijving "full-time mama" zetten en vinden dat ze het zó verschrikkelijk zwaar hebben. Altijd gezeur over hoe vervelend de kinderen doen, hoe zwaar huishoudelijke klusjes zijn of dat er een kind een snotneus heeft.
Thuisblijven is een (riskante) luxepositie en echt niet net zo zwaar als 36 uur werken en een gezin runnen.
woensdag 9 augustus 2017 om 12:10
Zei de betweter
woensdag 9 augustus 2017 om 12:12
Ik vind het anders maar verrekte handig dat ik die verwende snotneus bij iemand anders kan dumpen om vervolgens andere verwende snotneuzen iets proberen bij te brengen. Ik zou vast ook fb volplempen als ik de hele dag naar snotneuzen moest kijken.LaFolie schreef: ↑09-08-2017 12:09Dat is inderdaad het irritante. Prima als je thuis wil blijven, jou probleem. Maar vervolgens zijn dat áltijd de vrouwen die heel Facebook volplempen met "Pff alsof ik geen baan heb, moeder zijn is een baan!!!", bij hun baanbeschrijving "full-time mama" zetten en vinden dat ze het zó verschrikkelijk zwaar hebben. Altijd gezeur over hoe vervelend de kinderen doen, hoe zwaar huishoudelijke klusjes zijn of dat er een kind een snotneus heeft.
Thuisblijven is een (riskante) luxepositie en echt niet net zo zwaar als 36 uur werken en een gezin runnen.