Huisvrouw

24-07-2017 10:46 1985 berichten
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?

Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?


Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.

Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-09-2017 21:08
Daarom is Silvertij inderdaad niet de huisvrouw waarover de OP gaat. Ik neem aan dat ze het ook over anderen heeft als ze zegt dat ze de verdeling eerlijk vindt als de één voor het inkomen zorgt en de ander voor het huishouden. Dan blijf ik bij mijn mening dat als je pas 20 en 21 bent, het heel naïef is om te denken dat een relatie voor altijd is. En als je dan geen opleiding, baan of werkervaring hebt, je meestal in de bijstand eindigt.
En wat is daar erg aan?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-09-2017 21:08
Daarom is Silvertij inderdaad niet de huisvrouw waarover de OP gaat. Ik neem aan dat ze het ook over anderen heeft als ze zegt dat ze de verdeling eerlijk vindt als de één voor het inkomen zorgt en de ander voor het huishouden. Dan blijf ik bij mijn mening dat als je pas 20 en 21 bent, het heel naïef is om te denken dat een relatie voor altijd is. En als je dan geen opleiding, baan of werkervaring hebt, je meestal in de bijstand eindigt.
Maar in je reacties reageer je specifiek op haar geval, niet op 'de huisvrouw' in de OP. En naïviteit is niet specifiek van toepassing op jongeren, maar kom je overal tegen.

Wel eens met je conclusie overigens, werken loont altijd.

Helaas kunnen arbeidsgeschikte mensen in dit land er ook voor kiezen om gesubsidieerd niet of minder te werken.
Silvertjj schreef:
01-09-2017 21:11
En wat is daar erg aan?
Omdat je als gezonde jonge vrouw zelf een verantwoordelijkheid hebt om je eigen broek op te houden. (Ik heb het namelijk niet over vrouwen die chronisch ziek zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-09-2017 21:15
Omdat je als gezonde jonge vrouw zelf een verantwoordelijkheid hebt om je eigen broek op te houden. (Ik heb het namelijk niet over vrouwen die chronisch ziek zijn.)
Maar wat als mijn vriend het prettig vind dat ik al het huishouden doe, dat als hij thuiskomt alles is geregeld en hij niks meer hoef te doen. En later ook met kinderen natuurlijk.

Hij vind het trouwen ook heel fijn zei hij dat ik het huishouden nu doe.

Maar inderdaad extra geld is altijd fijn.
Silvertjj schreef:
01-09-2017 21:17
Maar wat als mijn vriend het prettig vind dat ik al het huishouden doe, dat als hij thuiskomt alles is geregeld en hij niks meer hoef te doen. En later ook met kinderen natuurlijk.

Hij vind het trouwen ook heel fijn zei hij dat ik het huishouden nu doe.

Maar inderdaad extra geld is altijd fijn.
Maar als je chronisch vermoeid bent, dan gaat het met kinderen toch ook niet lukken? Kinderen grootbrengen is namelijk vele malen vermoeiender dan een parttime baan.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
01-09-2017 21:19
Maar als je chronisch vermoeid bent, dan gaat het met kinderen toch ook niet lukken? Kinderen grootbrengen is namelijk vele malen vermoeiender dan een parttime baan.
We gaan pas aan kinderen beginnen als ik me wat beter voel, mijn vriend heeft me dat ook heel duidelijk gemaakt. We moeten natuurlijk ook genoeg geld hebben daarvoor. Ik hoop dat het ooit gaat lukken. Maar dat zien we over 8-10 jaar wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Silvertjj schreef:
01-09-2017 21:11
En wat is daar erg aan?
Met een baan heb je meestal meer te besteden. Een bijstandsuitkering is echt het absolute minimum.
Alle reacties Link kopieren
Silvertjj schreef:
01-09-2017 21:11
En wat is daar erg aan?
Met een baan heb je meestal meer te besteden. Een bijstandsuitkering is echt het absolute minimum.
Als je partner wel een baan heeft, krijg je trouwens helemaal geen bijstandsuitkering.
Als het kan en zoals TO schrijft dat haar man/vriend er ook geen problemen mee heeft is het toch prima geregeld? Snap het probleem niet zo, liever zo dan dat TO voor de vorm dan toch gaat werken en een vermoeide niet gemotiveerde werkkracht is omdat ze liever thuis is bij de kinderen.
Haar plaats op de arbeidsmarkt kan op die manier weer vervuld worden door iemand die graag wil werken en gemotiveerd is.
En ja, een huwelijk kan stranden en dan kan het moeilijker zijn om werk te vinden maar dat kan het ook zijn bij iemand die haar baan kwijt raakt net op een leeftijd dat je moeilijk bemiddelbaar bent. Zo zijn er altijd wel beren op je pad te vinden.
Alle reacties Link kopieren
[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven