Zwangerschapsbuikje eraf, wie doet mee?
maandag 7 augustus 2017 om 21:04
Na 2 mooie kindjes wil ik toch echt dat rolletje bij mijn buik eraf.
Ik wil geen dieet gaan volgen maar mijn eetpatroon aanpassen (ik eet nu de hele dag door van alles en nog wat)
Dit is enkele weken heel goed gelukt, met resultaat, maar mis toch motivatie om door te gaan (Zo zwak!)
Dus wie doet er mee?
Elkaar motiveren om net dat zwangerschapsrolletje weg te werken en weer tevreden te zijn met je lichaam?!
Ik wil geen dieet gaan volgen maar mijn eetpatroon aanpassen (ik eet nu de hele dag door van alles en nog wat)
Dit is enkele weken heel goed gelukt, met resultaat, maar mis toch motivatie om door te gaan (Zo zwak!)
Dus wie doet er mee?
Elkaar motiveren om net dat zwangerschapsrolletje weg te werken en weer tevreden te zijn met je lichaam?!

maandag 7 augustus 2017 om 22:07
Ik ben drie maanden geleden mama geworden. Ik heb snel na de bevalling heel wat kilo's verloren zonder dat ik daar iets speciaals voor deed. Maar nu is het gestagneerd en dat buikje begint me te storen.
Ik doe dus graag mee! Al zal het een hele uitdaging zijn, ik heb namelijk een heuse chipsverslaving ontwikkeld...
Ik doe dus graag mee! Al zal het een hele uitdaging zijn, ik heb namelijk een heuse chipsverslaving ontwikkeld...

maandag 7 augustus 2017 om 22:56
Ik doe ook mee. Kleine is alweer 8mnd, maar de eerste 5mnd heeft hij vooral veel gehuild. Ik had echt geen energie om iets te gaan doen en partner en ik vonden dat we de ander ook niet alleen konden laten met een krijsende baby en een claimende peuter, rond bedtijd (=het tijdstip dat de meeste groepslessen beginnen). Nu het allemaal beter gaat, kunnen we weer tijd voor onszelf pakken. En hebben we eigenlijk ook geen excuus meer om niks te doen 
Vriend is sportief zat, maar voor mij is het nog wel een uitdaging. Maar ik ben dus voornemens om niet zo zeer enorm het eten aan te passen, maar wel om twee a drie keer per week te gaan bootcampen. Hopelijk met het gewenste resultaat.
Er moet 3kg af om weer op mijn pre-zwangerschap gewicht uit te komen.
Maar in alle eerlijkheid zou er daarna nog wel minstens 2kg af mogen.

Vriend is sportief zat, maar voor mij is het nog wel een uitdaging. Maar ik ben dus voornemens om niet zo zeer enorm het eten aan te passen, maar wel om twee a drie keer per week te gaan bootcampen. Hopelijk met het gewenste resultaat.
maandag 7 augustus 2017 om 23:13
Ik doe ook mee. Drie maanden geleden onze tweede zoon gekregen en nu nog 5 kilo boven het gewicht van voor mijn zwangerschap. Maat eigenlijk wil ik het liefst 10 kilo eraf ( wel een beetje ambitieus misschien ). Ik mag nog niet zoveel wat diëten betreft omdat ik nog borstvoeding geef, maar ik kan alvast een kleine start maken door gewoon wat gezonder te eten en wat meer te bewegen denk ik.
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:49
Och heerlijk om te horen dat ik niet de enige ben die zich aan dr buikje stoort 
Mijn jongste is nu net een jaar. Ik val erg makkelijk af, maar eet ook erg makkelijk van alles!
Hopelijk kunnen we elkaar hier motiveren met onze voortgangen..
Ik begin volgende week, eerst nog even van een weekje vakantie genieten.
Wil smorgens müsli met yoghurt gaan nemen, tussendoortje zoals crackertje oid, 1 boterham of een gezonde salade, in de middag fruit en dan gewoon avondeten met de pot mee.
Qua beweging rijd ik mijn paard minstens 4x in de week, loop 'veel' met de hond en ben op mijn werk (3dgn) ook aardig in beweging.
Wat is jullie 'plan van aanpak' ?

Mijn jongste is nu net een jaar. Ik val erg makkelijk af, maar eet ook erg makkelijk van alles!

Hopelijk kunnen we elkaar hier motiveren met onze voortgangen..
Ik begin volgende week, eerst nog even van een weekje vakantie genieten.
Wil smorgens müsli met yoghurt gaan nemen, tussendoortje zoals crackertje oid, 1 boterham of een gezonde salade, in de middag fruit en dan gewoon avondeten met de pot mee.
Qua beweging rijd ik mijn paard minstens 4x in de week, loop 'veel' met de hond en ben op mijn werk (3dgn) ook aardig in beweging.
Wat is jullie 'plan van aanpak' ?
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:50
Goed bezig!sneeuwball schreef: ↑07-08-2017 22:01Ik doe graag mee! Mijn kleine is 10 maanden en ik vond het hoog tijd om er wat aan te doen.
Ben begonnen met oefeningen te doen.
(Mag ook wel 2-5 kilo af.)
Wat voor oefeningen doe je?
dinsdag 8 augustus 2017 om 00:53
kwartje schreef: ↑07-08-2017 22:56Ik doe ook mee. Kleine is alweer 8mnd, maar de eerste 5mnd heeft hij vooral veel gehuild. Ik had echt geen energie om iets te gaan doen en partner en ik vonden dat we de ander ook niet alleen konden laten met een krijsende baby en een claimende peuter, rond bedtijd (=het tijdstip dat de meeste groepslessen beginnen). Nu het allemaal beter gaat, kunnen we weer tijd voor onszelf pakken. En hebben we eigenlijk ook geen excuus meer om niks te doen
Fijn dat het nu wat rustiger is bij jullie!
2 a 3 x bootcampen, knap! Deed je dat voorheen ook al?
Ik weeg nu 59 en wil weer naar de 55 (ja ben klein

dinsdag 8 augustus 2017 om 00:54
Oliv schreef: ↑07-08-2017 22:07Ik ben drie maanden geleden mama geworden. Ik heb snel na de bevalling heel wat kilo's verloren zonder dat ik daar iets speciaals voor deed. Maar nu is het gestagneerd en dat buikje begint me te storen.
Alsof ik mijn eigen verhaal lees

dinsdag 8 augustus 2017 om 07:30
Ik ben 5 maanden geleden bevallen en er moeten nog 5 tot 10 kilo af. Na mijn eerste kindje gingen de kilo's vanzelf nadat ik stopte met borstvoeding, maar daar merk ik helaas nu niets van. Ik sport al 2 a 3 keer in de week dus het wordt vooral op eten letten. Probeer overdag op te letten zodat ik s avonds met de pot mee kan eten. En ik doe samen met mijn man een 30 dagen geen chips challenge haha

dinsdag 8 augustus 2017 om 08:22
14 maanden na bevalling. Ik ben wel weer op gewicht, maar ik vind dat er nog wel iets af kan. En ja, dat buikje, die blijft. Dat was eerder nooit een 'probleem'zone, nu wel dus.
Wat bij mij goed heeft geholpen om de laatste kilo's eraf te krijgen is het eetpratroon van mijn dochtertje te volgen. Dus 3 (gezonde) hoofdmaaltijden op een dag en 2 keer fruit tussendoor. De uitdaging zit hem voor mij in het 's avonds na 19 uur niks meer nemen (of op de dutjetijden). Meisje op bed, mama een kopje koffie met een koekje/chocolaatje/snoepje/dropje...
Wat bij mij goed heeft geholpen om de laatste kilo's eraf te krijgen is het eetpratroon van mijn dochtertje te volgen. Dus 3 (gezonde) hoofdmaaltijden op een dag en 2 keer fruit tussendoor. De uitdaging zit hem voor mij in het 's avonds na 19 uur niks meer nemen (of op de dutjetijden). Meisje op bed, mama een kopje koffie met een koekje/chocolaatje/snoepje/dropje...
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:49
Elifantje schreef: ↑08-08-2017 08:2214 maanden na bevalling. Ik ben wel weer op gewicht, maar ik vind dat er nog wel iets af kan. En ja, dat buikje, die blijft. Dat was eerder nooit een 'probleem'zone, nu wel dus.
Herkenbaar

woensdag 9 augustus 2017 om 15:07
Jaaa, hier ook moeite om laatste buikrolletje weg te werken. Ben in maart bevallen van de tweede en hoewel ik veel ben afgevallen wil ik toch de laatste kilootjes eraf. Ik probeer op mijn eetpatroon te letten maar dat gaat niet altijd goed
Ik ben de laatste tijd ook erg moe en hoewel ik graag thuis oefeningen wil doen, komt het er maar niet van... ik stel het uit en denk: 'ach, komt wel straks'
Dus ik zou graag proberen mee te doen

Dus ik zou graag proberen mee te doen

donderdag 10 augustus 2017 om 23:12
Haha oliv!
Eet je ook wel meer gezonde dingen? Ik had echt honger als een bootwerker toen ik bv gaf.
Na de bevalling op drie lesjes na niet meer gesport. En nu hardcore plannen..
Deze week gelukt, ik ben 3x geweest
En ik vind het leeeeeuk!
Nooit gedacht dat ik hier lol in zou hebben en af en toe denk ik 'waar ben ik aan begonnen' want al na 500meter sta ik uit te hijgen als een paard. En dan begint het nog te regenen ook! Maar heerlijk na afloop en een gezellige club die veel lol heeft met elkaar en elkaar aanmoedigt.
Hoe is het met de rest? Lukt het gezond eten en sporten?

Eet je ook wel meer gezonde dingen? Ik had echt honger als een bootwerker toen ik bv gaf.
Nee, voor mijn zwangerschap danste ik 1x per week en tijdens de zwangerschap ben ik gestopt en ben ik gaan fitnessen (1x per week).
Na de bevalling op drie lesjes na niet meer gesport. En nu hardcore plannen..
Deze week gelukt, ik ben 3x geweest

Nooit gedacht dat ik hier lol in zou hebben en af en toe denk ik 'waar ben ik aan begonnen' want al na 500meter sta ik uit te hijgen als een paard. En dan begint het nog te regenen ook! Maar heerlijk na afloop en een gezellige club die veel lol heeft met elkaar en elkaar aanmoedigt.
Hoe is het met de rest? Lukt het gezond eten en sporten?
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:38
Haha Kwartje, ja hoor, ik eet eigenlijk voornamelijk gezonde dingen. Maar na het avondeten gaat het altijd mis.
En ik héb gewoon ook ontzettende honger!
Wat leuk dat jij ook danst(e). Ik doe dit ook, maar ik ben gestopt toen ik zes maanden zwanger was. Mijn buik begon toen aardig in de weg te zitten!
In september herbegin ik. Ik kijk er al naar uit! Misschien dat ik vanaf september dan ook wat meer op mijn voeding zal beginnen letten...
En ik héb gewoon ook ontzettende honger!
Wat leuk dat jij ook danst(e). Ik doe dit ook, maar ik ben gestopt toen ik zes maanden zwanger was. Mijn buik begon toen aardig in de weg te zitten!
In september herbegin ik. Ik kijk er al naar uit! Misschien dat ik vanaf september dan ook wat meer op mijn voeding zal beginnen letten...

vrijdag 11 augustus 2017 om 11:58
De chips en lekkere dingen vind ik vooral lastig te laten staan.
Daarom wil ik liever meer bewegen en net zo blijven eten als nu haha.
Ik doe deze oefeningen:
Warm up
Burpee
Squats
Push ups
Superman of parachute
Dips
Plank
En elke keer een andere buikspier oefening.
Gelukkig is mijn vriend sportief dus die kan me goed motiveren en kijken of ik die oefeningen goed doe met mn houding.
Daarom wil ik liever meer bewegen en net zo blijven eten als nu haha.
Ik doe deze oefeningen:
Warm up
Burpee
Squats
Push ups
Superman of parachute
Dips
Plank
En elke keer een andere buikspier oefening.
Gelukkig is mijn vriend sportief dus die kan me goed motiveren en kijken of ik die oefeningen goed doe met mn houding.
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:59
Ik doe niet mee maar ik heb wel een tip waar jullie hopelijk wat aan hebben! Mijn zus had ditzelfde 'probleem', en zij heeft het supersimpel opgelost door alleen maar elke dag een kwartier te hoepelen! Gewoon met een simpele hoelahoep, dus niet zo'n modern powerding met gewichten eraan. Na een maand was ze haar rolletjes kwijt en we zijn nu 3 maanden verder en ze heeft ook haar taille weer helemaal terug. Gewoon een muziekje erbij aan, en een kwartiertje hoepelen. Als kind deed je dat voor de lol, dus hoe vervelend kan het zijn?
Volgens mij kun je bij elke speelgoedwinkel wel een hoepel kopen, en anders online wel!

Volgens mij kun je bij elke speelgoedwinkel wel een hoepel kopen, en anders online wel!
To read is to travel.

zaterdag 12 augustus 2017 om 13:33
Dit ga ik doen!! Ik heb nog een hoepel liggen!inbetween schreef: ↑11-08-2017 12:59Ik doe niet mee maar ik heb wel een tip waar jullie hopelijk wat aan hebben! Mijn zus had ditzelfde 'probleem', en zij heeft het supersimpel opgelost door alleen maar elke dag een kwartier te hoepelen! Gewoon met een simpele hoelahoep, dus niet zo'n modern powerding met gewichten eraan. Na een maand was ze haar rolletjes kwijt en we zijn nu 3 maanden verder en ze heeft ook haar taille weer helemaal terug. Gewoon een muziekje erbij aan, en een kwartiertje hoepelen. Als kind deed je dat voor de lol, dus hoe vervelend kan het zijn?![]()
Mijn kleine is bijna 2 en ik was m'n buikje bijna kwijt, maar nu is dat dè plek waar al m'n vet zich ophoopt als ik aankom. Heel irritant! Ik wil gewoon wat gezonder eten en dat hoepelen zou allicht kunnen helpen.
That's just me though...
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40