Gezondheid alle pijlers

Verdachte moedervlek

24-08-2016 10:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK heb vanmorgen een verdachte moedervlek ontdekt; wel mooi 1 kleur en geen verschil in dikte maar een gekarteld randje zoals een soort koeienvlek. Echt heel raar, ik geloof dat hij er langer zit, maar door een opmerking van mijn man ben ik eens goed gaan kijken en zag ik nu pas de ongelijke randen. Ik heb morgen al een afspraak bij een huidcentrum voor controle, maar ik maak me zo'n zorgen!

Iemand van jullie ervaring met een soortgelijke moedervlek?
quote:south schreef op 27 augustus 2016 @ 21:53:

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik ontdekte toevallig gisteravond een moedervlek op mijn rug die er een paar maanden terug toch echt anders uit zag. Nu heeft 'ie een paars extra stuk eraan dat een grillige vorm heeft. Ik heb er afgelopen nacht niet van geslapen. Hij voldoet echt aan het hele abcd protocol.

Maandagochtend bel ik direct de huisarts. Maar dan... Zal ik vragen om een verwijzing naar een dermatoloog of zal ik me inschrijven op het huidspreekuur in de huisartsenpraktijk?

Ikzelf ga voor een moedervlek op de rug naar dermatoloog.

Huisarts raadde dit aan omdat deze mooier kunnen hechten en je dus een mooier litteken krijgt!
Hier ook een slapeloze nacht. Een moedervlek op mijn rug die in 1 keer groter lijkt/is. Man zag het nadat ik gedoucht had gisteravond. Ik zit helemaal in de stress en denk meteen het ergste

Heb woensdag een afspraak bij de huisarts. Ik wel hem weg hebben, zo snel mogelijk. Alleen gaan we over 2 weken op vakantie. Weet iemand hoe het zit met zwemmen?

To, jij al bij de huisarts geweest?
Na een operatie bij mij mocht ik na 2 weken weer zwemmen. Ik denk dat het er vooral vanaf hangt of ze moeten snijden of het weg kunnen branden. Maar wellicht is het ook niks en kan de moedervlek gewoon blijven zitten tot na de vakantie! Rustig aan!
quote:Jamie-Lee schreef op 29 augustus 2016 @ 11:33:

Na een operatie bij mij mocht ik na 2 weken weer zwemmen. Ik denk dat het er vooral vanaf hangt of ze moeten snijden of het weg kunnen branden. Maar wellicht is het ook niks en kan de moedervlek gewoon blijven zitten tot na de vakantie! Rustig aan!

I know, rustig blijven. Ik ben alleen een gigantische hypochonder wat dit soort dingen betreft. Rationeel gezien snap ik het allemaal wel, emotioneel alleen even niet. Ik raak zo snel in de stress van dit soort dingen.

Weg branden gaat denk ik niet met deze moedervlek, het is de uitstulpende variant, het is zeg maar een bolletje.
Ik denk dat ik toch maar even naar de huisarts met die moedervlek van mij. Door dit topic keek ik net nog even maar die moedervlek is duidelijk van kleur veranderd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Doe maar ja ibi!

Stom is dat, ik heb dat ding echt nooit gevoeld. En nu ik dus gezien heb dat ie groter is geworden, krijg ik jeuk
Ik ben net bij de huisarts geweest. De vlek waar ik voor ging maakt ze zich geen zorgen over (al had ze de disclaimer dat je het nooit zeker kan weten). Hoi gaat er wel uit omdat hij irritant is, net onder mijn broekland.

Een andere op mijn been had ze meer twijfels over. Wat ik gek vind want daar heeft ze anderhalf jaar geleden ook naar gekeken en daar was toen niets mee aan de hand. Hij is gelukkig wel 1 kleur (wel donker) en rond, dus niet asymmetrisch. Afgelopen anderhalf jaar os hij gelukkig niet van vorm of kleur veranderd.

Maar goed, ze gaan er allebei uit. Wel pas over ruim 3 weken ivm mijn vakantie. Zorgen rond de grote vlek zijn zo goed als weg, nu dat kleine vlekje...
Ik ben vorige week geweest en mijn moedervlek wordt volgende week ook verwijderd. De dermatoloog verwacht er niks van, maar omdat het een nieuwe moedervlek is en niet symmetrisch haalt ze m liever weg. Het is maar een kleine ingreep van 20 min en volgens haar weinig reden om m te laten zitten, zodat het in de toekomst niet een verkeerde moedervlek kan worden.
Hoe is het gegaan TO?

Ik kom zojuist van de huisarts terug. Uiteraard was de moedervlek op dit moment niets vreemds te zien. Het is in een rustige fase maar ja dat was het maandag niet toen ik belde.

Gelukkig had ik een foto van hoe het was en daar schrok ze wel van want toen ze hem nu zag zei ze uiteraard direct dat ze niks maar dan ook niks vreemds zag. Maar naar aanleiding van die foto heeft ze me alsnog direct doorverwezen naar de dermatoloog.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:ponny schreef op 24 augustus 2016 @ 11:35:

Ik heb ook veel moedervlekken die verdacht zouden kunnen lijken. Heb er verschillende weg laten halen waarvan de huisarts het ook niet zeker wist. Deze werden dan opgestuurd voor onderzoek, en bleek steeds niets aan de hand te zijn.

Ga liever een keer te vaak dan een keer te weinig naar de huisarts. Ik moet wel zeggen dat ik me niet zo snel zorgen maak erover, maar als een moedervlek echt veranderd dan ga ik er wel mee naar de dokter.Ja wat ik wel storend vind is toch steeds weer een litteken erbij. Ik laat mij 1x per jaar controleren bij de dermatoloog. En heb ook veel gekartelde moedervlekjes, het worden er steeds meer. Terwijl ik nooit (lang) in de zon zit of onder de zonnebank ga
Ik heb vorige week de uitslag gekregen van 2 moedervlekken en gelukkig was alles goed! Heb een klein litteken maar alles is beter dan die grote dikke moedervlek!
quote:missesjn schreef op 20 oktober 2016 @ 09:19:

Ik heb vorige week de uitslag gekregen van 2 moedervlekken en gelukkig was alles goed! Heb een klein litteken maar alles is beter dan die grote dikke moedervlek!

Fijn!

Ik ben vandaag naar de dermatoloog geweest en ze vertrouw het toch niet helemaal omdat die steeds zo veranderd.

In december staat een afspraak om hem weg te laten snijden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb inmiddels uitslag van mijn moedervlek. Het bleken bloedvaten te zijn die zich concentreerde rondom de huid. Dat verklaarde waarom die soms donker en soms licht was.

Verklaard ook dat het behoorlijk bloedde bij het weghalen, ze hebben het dicht gebrand.

Ach eindgoed algoed zal ik maar denken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fijn Ibi!
Je kunt moedervlekken zelf ook checken aan de hand van de ABCD regel, dan kun je zien of een moedervlek verdacht is of niet. https://www.dermicis.nl/nl/aandoeningen/moedervlekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven