Kinderopvangtoeslag
donderdag 10 augustus 2017 om 13:48
Goedemiddag allemaal,
Ik lees hier al tijd mee maar ik heb nu toch besloten om een account aan te maken om mijn vraag te stellen.
Per 1 mei zit mijn dochter op een kinderdagverblijf 3 dagen per week. Half april al toeslag aangevraagd. Weken niks gehoord en uiteindelijk een brief gekregen dat ze aanvullende informatie nodig hadden. Dit was begin juni, we hebben alles dezelfde dag opgestuurd. 3 weken later weer een brief dat ze nog meer stukken nodig hadden. Ook dit weer dezelfde dag in orde gemaakt. 3 weken geleden telefonisch contact gehad en er zou snel een voorschotbeschikking komen. Afgelopen vrijdag, eindelijk een voorschotbeschikking ( al is het document nog niet zichtbaar in mijnoverheid) via mijn toeslagen wel. Nu staat op de datum van de beschikking 29 augustus.
Krijg ik het dan voor 29 augustus gestort of pas 20 september? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb de belastingdienst al 3 keer gebeld.
1 zegt: we betalen in dezelfde maand uit als de dagtekening
2 zegt: we betalen in de maand na de dagtekening uit
3 zegt: we betalen voor de dagtekening uit.
Lekker duidelijk dus!
Het probleem is dat de rekening aardig is opgelopen. Ik heb de kinderopvang van mijn spaargeld betaald omdat er geen regeling mogelijk was. Nieuwe maandfactuur moet voor 24-08 betaald worden. En zoveel geld heb ik zelf niet meer.
Hoor graag hoe lang het bij jullie duurde.
Ik lees hier al tijd mee maar ik heb nu toch besloten om een account aan te maken om mijn vraag te stellen.
Per 1 mei zit mijn dochter op een kinderdagverblijf 3 dagen per week. Half april al toeslag aangevraagd. Weken niks gehoord en uiteindelijk een brief gekregen dat ze aanvullende informatie nodig hadden. Dit was begin juni, we hebben alles dezelfde dag opgestuurd. 3 weken later weer een brief dat ze nog meer stukken nodig hadden. Ook dit weer dezelfde dag in orde gemaakt. 3 weken geleden telefonisch contact gehad en er zou snel een voorschotbeschikking komen. Afgelopen vrijdag, eindelijk een voorschotbeschikking ( al is het document nog niet zichtbaar in mijnoverheid) via mijn toeslagen wel. Nu staat op de datum van de beschikking 29 augustus.
Krijg ik het dan voor 29 augustus gestort of pas 20 september? Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb de belastingdienst al 3 keer gebeld.
1 zegt: we betalen in dezelfde maand uit als de dagtekening
2 zegt: we betalen in de maand na de dagtekening uit
3 zegt: we betalen voor de dagtekening uit.
Lekker duidelijk dus!
Het probleem is dat de rekening aardig is opgelopen. Ik heb de kinderopvang van mijn spaargeld betaald omdat er geen regeling mogelijk was. Nieuwe maandfactuur moet voor 24-08 betaald worden. En zoveel geld heb ik zelf niet meer.
Hoor graag hoe lang het bij jullie duurde.
donderdag 10 augustus 2017 om 13:52
Flowerpower93 schreef: ↑10-08-2017 13:49In principe betaald de Belastingdienst op de datum van de brief van de BD
Betaalt.
En de KOT heeft een vaste uitbetaaldag, namelijk de 20-ste.
TO, als je inlogt op mijntoeslagen.nl kan je de betaaldatum zien.
donderdag 10 augustus 2017 om 14:05
Niet altijd, de standaard KOT wordt op die datum uitbetaald, maar soms betalen ze een restand ook los van die datum. En soms ook weer niet.
Wij hebben op 20 december de KOT voor januari ontvangen en daarna nog een euro of 300 halverwege de maand omdat er een nieuwe berekening was.
TO, als alles nu in orde is, dan zou ik ervan uit gaan (maar met een slag om de arm) dat je de 20e van augustus in ieder geval de KOT van de maand september ontvangt.
Heb je nu helemaal nog niets ontvangen?
Of wel iedere maand een beetje?
donderdag 10 augustus 2017 om 14:16
dobbey schreef: ↑10-08-2017 14:05Niet altijd, de standaard KOT wordt op die datum uitbetaald, maar soms betalen ze een restand ook los van die datum. En soms ook weer niet.
Wij hebben op 20 december de KOT voor januari ontvangen en daarna nog een euro of 300 halverwege de maand omdat er een nieuwe berekening was.
TO, als alles nu in orde is, dan zou ik ervan uit gaan (maar met een slag om de arm) dat je de 20e van augustus in ieder geval de KOT van de maand september ontvangt.
Ik heb nog helemaal niks ontvangen helaas. Ik hoop inderdaad dat het goed gaat deze keer en het snel uitbetaald word.
donderdag 10 augustus 2017 om 14:24
donderdag 10 augustus 2017 om 14:31
We zijn helaas in een steekproef gevallen vandaar dat het zolang duurt.Lariba schreef: ↑10-08-2017 14:24Ik vind het wel lang duren allemaal. Straks heb je drie maanden voorgeschoten... Dat geld krijg je nog wel terug (voor zover je er recht op hebt, dan), maar ik kan me voorstellen dat het nu krap wordt.
Zo ben ik het zelf eigenlijk niet gewend, bij ons gaat het over het algemeen best vlot.
Kinderopvangkosten zijn zon 900 per maand en dat is al de helft van mijn loon. Ik duim heel hard dat het voor de 24ste erop staat.
donderdag 10 augustus 2017 om 14:41
donderdag 10 augustus 2017 om 14:53
Op mijntoeslagen staan alleen de standaard uitbetaaldatums.Martin78 schreef: ↑10-08-2017 14:41Kun je inloggen op mijn www.toeslagen.nl?
daar staan de uitbetaalmomenten
Onder het knopje uitbetaald staat nog niks.
donderdag 10 augustus 2017 om 14:56
Heb ik al gedaan, eigenlijk moet de factuur een maand vooruit worden betaald maar ik loop al 1 maand achter. Dit hadden we zo afgesproken omdat ik de eerste maand niet kon betalen. Nu willen ze geen regeling meer treffen ookal hebben ze de voorschotbeschikking gezien. Na de 24 ste komen er 40 euro incassokosten op volgens hun. Niet heel erg maar toch zonde van de 40 euro.
donderdag 10 augustus 2017 om 14:57
Ik lees heel veel steekproeven de laatste tijd. Ik heb eind juni enorm veel werk gehad aan facturen, afschrijvingen, contracten enz van januari tot en met juli. Dus van 3 kinderen facturen en afschriften erbij moeten zoeken en opgestuurd. Ik verwacht nog zo'n 1000 euro aan kinderopvang toeslag welke ik nog krijg. Ik hoop ook dat het de 20ste erbij zit. Hier ook spaargeld ervoor moeten gebruiken helaas.
En het achterlijke ervan is, ik moest het binnen notime allemaal inleveren, maar zelf gebruiken ze de termijn van 6-8 weken om te verwerken..... leuker kunnen ze het niet maken enzo
En het achterlijke ervan is, ik moest het binnen notime allemaal inleveren, maar zelf gebruiken ze de termijn van 6-8 weken om te verwerken..... leuker kunnen ze het niet maken enzo
donderdag 10 augustus 2017 om 14:59
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje mierenneuken. Je vraagt het niet voor je lol en je hebt zelfs bewijs dat je er zelf niks aan kunt doen.Mamavab3 schreef: ↑10-08-2017 14:56Heb ik al gedaan, eigenlijk moet de factuur een maand vooruit worden betaald maar ik loop al 1 maand achter. Dit hadden we zo afgesproken omdat ik de eerste maand niet kon betalen. Nu willen ze geen regeling meer treffen ookal hebben ze de voorschotbeschikking gezien. Na de 24 ste komen er 40 euro incassokosten op volgens hun. Niet heel erg maar toch zonde van de 40 euro.
donderdag 10 augustus 2017 om 15:14
dobbey schreef: ↑10-08-2017 14:05Niet altijd, de standaard KOT wordt op die datum uitbetaald, maar soms betalen ze een restand ook los van die datum. En soms ook weer niet.
O die mazzel had ik nou nooit
donderdag 10 augustus 2017 om 15:57
donderdag 10 augustus 2017 om 17:52
1 en 3 hebben gelijk. Je krijgt het de 20e (of eerste werkdag daarna) van de maand waarin je ook je voorschotbeschikking krijgt. In jouw geval dus iets eerder dan de officiele datum op de brief.
Dit staat ook (heel omslachtig) op de site van de BD: "wij betalen uw toeslag uit als er een voorschotbezchikking zichtbaar is in mijn toeslagen. De toeslagen worden altijd op de 20e uitbetaald."
Dit staat ook (heel omslachtig) op de site van de BD: "wij betalen uw toeslag uit als er een voorschotbezchikking zichtbaar is in mijn toeslagen. De toeslagen worden altijd op de 20e uitbetaald."
donderdag 10 augustus 2017 om 19:02
Restantdobbey schreef: ↑10-08-2017 14:05Niet altijd, de standaard KOT wordt op die datum uitbetaald, maar soms betalen ze een restand ook los van die datum. En soms ook weer niet.
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:31