Lijf & Lijn alle pijlers

Krullend haar

10-08-2017 17:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben benieuwd hoe jullie je krullen verzorgen en of jullie tips hebben om mooie krullen te houden en pluis tegen te gaan.Ik heb al meerdere haarproducten gebruikt, maar het wordt er niet beter op.Ik ben ook benieuwd wie er bekend is met conditioner only wassen en welke producten je dan gebruikt.Thanks voor de tips!!!
Er is ook nog een water only wash methode. :-D
ik doe sinds een jaar conditioner only, en ik heb geen standaard conditioner, ik kies gewoon iets bij de drogist, ik heb echt veel minder pluishaar dan voorheen, ik vind het een uitkomst. Na een week of 4 merkte ik verschil, dus ik zou zeggen: probeer het
Ik was m'n haar met een shampoo en conditioner met olie. (Loreal) daarna smeer ik er een crème, olie en mousse in en doe ik het in een handdoek op m'n hoofd een paar uur. Na die paar uur föhn ik het laatste beetje droog en doe ik er nog een beetje olie in en haarlak op.
Was m'n haar elke 5/6 dagen, draag t 3/4 dagen los, dan droogshampoo en nog een paar dagen vast
Internagelaktisch
Koude thee in een plantenspuit en na t wassen op nat haar stuiven. Het is even zoeken naar de hoeveelheid. Daarna natuurlijk laten opdrogen, never ever een föhn gebruiken. En je haar na het wassen deppen ipv ruig met n handdoek droogmaken.
Ligt er natuurlijk aan wat voor krullen je hebt! Afro, grof, fijn, pijpenkrullen, enz.

Ik heb fijn haar, deels pijpenkrullen, deels gewoon.

Ik was met Say yes to, om de dag. Ik douche altijd 's ochtends, knijp mijn haar op met honey curl van Schwartzkopf, laat het aan de lucht drogen en af en toe laat ik de lagen mooi knippen.
Ik borstel het echt nooit droog.
Ik heb mijn haar een tijdje alleen met water gewassen, maar ben nu over naar conditioner. 1x per week ongeveer. Op andere dagen alleen water.

Vooral niet borstelen of kammen als het haar droog is, ook niet bij handdoekdroog. De borstel gaat er bij mij onder de douche doorheen.

En vooral veel door de regen fietsen of lopen. Regen doet echt wonderen voor mijn krullen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Thanks voor de tips!Welke wasconditioner gebruiken jullie dan?Want begreep dat een lichte conditioner daarvoor ideaal is?
Inderdaad afhankelijk van je soort krullen. Ik heb kroes gemengd met gewone pijpenkrullen. Dit is bijna niet bij te houden. Lange pijpenkrullen rondom mijn gezicht, dreadlocks in mijn nek en kroes achterop mijn hoofd. Ik behandel vooral de kroes, wat inhoudt dat de pijpenkrullen snel vet zijn. Ik was om de twee a drie dagen met arganoilshampoo. Wrijf de kroesplekken in met wax en kam dat al smeltend met mijn handen door mijn punten. Van mijn hoofdhuid blijf ik af. Ik doe een handdoek om mijn hoofd, knijp het water uit het haar en schud ondersteboven mijn haren los. Verder laat ik het aan de lucht drogen.
Conditioner only heb ik heel lang gedaan (van dr. Organics) en dat beviel erg goed. Had veel minder pluis en mijn haar werd prima schoon.

Sinds ongeveer een jaar gebruik ik de haarzeep van Chagrin Valley, te koop bij Louland. Wil nooit meer iets anders! Heb mooi vol haar, geen pluis. Ik was het om de 3 a 4 dagen en spoel soms na met beetje appelazijn en water. Ik hang altijd voorover en dan masseer ik het in, tijdje laten inwerken en koud uitspoelen.

Mijn haar is fijn en deels steil, deels pijpenkrullen met gewone krullen. (ik heb raar haar) Het komt tot onder mijn BH bandje, ik draag het in lange lagen en het is in een V-vorm geknipt. In de punten doe ik jojoba- of amandelolie. Föhnen en stylen doe ik al jaren niet meer, het droogt aan de lucht. Liefst was ik mijn haar vroeg in de avond, als ik ga slapen doe ik een slappe knot op mijn hoofd. Volgende dag zit het altijd goed. Waar ik vroeger mijn haar haatte ben ik er nu heel blij mee.
Wordt je haar niet juist droog en pluizig van de chagrin valley?Lees dat bij bepaalde reviews terug.Omdat mijn haar van nature al erg droog is, wordt het dan niet juist nog droger?
Niet te vaak wassen. Niet fohnen.
Niet teveel kammen en niet borstelen met een borstel met haar, alleen met een borstel met 'stekeltjes'.
Koud naspoelen na het wassen. Ik gebruik conditioner en smeer er na het wassen niks meer in.
.
Niet borstelen, niet föhnen.

Ik was met Guhl of John Frieda, dan haarmasker ( 10 minuten laten intrekken) en dan nog conditioner. Half laten drogen aan de lucht, John Frieda Frizz Ease in (niet teveel) of een krulspray van L'Oréal. Als het droog is Biosilk erin.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven