Groepsreis/singlereis
vrijdag 4 augustus 2017 om 14:16
vrijdag 4 augustus 2017 om 14:21
Ben twee als single met een groepsreis naar Marokko en Indonesië geweest. Geen singlereis maar een gemixte gezelschap en dat is me goed bevallen! Dit jaar met mn vriend weer een groepsreis.
Voorheen met baobab en shoestring gereisd. Groep bij baobab heeft mn voorkeur. Een gemiddeld oudere groep waardoor er een fijnere sfeer was. Bovendien had ik daar een voller groepsprogramma zodat je niet continu aan anderen hoeft te vragen of je die dag met hen op stap mag.
Dit jaar met kras. Een ouder gezelschap en rustiger programma.
Voorheen met baobab en shoestring gereisd. Groep bij baobab heeft mn voorkeur. Een gemiddeld oudere groep waardoor er een fijnere sfeer was. Bovendien had ik daar een voller groepsprogramma zodat je niet continu aan anderen hoeft te vragen of je die dag met hen op stap mag.
Dit jaar met kras. Een ouder gezelschap en rustiger programma.
vrijdag 4 augustus 2017 om 15:10
Meerdere keren op singlereis geweest, zowel naar de zon (Portugal) als actief (wandelen in de bergen van Frankrijk), als weekendjes. Alle keren met Crusj of Villa Vibes geweest. Eerste keer was best eng, maar één van de allerbeste beslissingen in mijn leven! Wat een onwijs gave vakanties heb ik gehad (bij beide organisaties niks moet, alles mag) en wat een lieve vrienden heb ik gemaakt!
Inmiddels mag ik niet meer omdat ik weer (heel gelukkig) gesetteld ben en da's meteen ook wel een beetje een nadeel van een relatie wat mij betreft
Inmiddels mag ik niet meer omdat ik weer (heel gelukkig) gesetteld ben en da's meteen ook wel een beetje een nadeel van een relatie wat mij betreft
vrijdag 4 augustus 2017 om 20:03
Leuk om te horen!
.
vrijdag 4 augustus 2017 om 20:09
Ik heb alleen ervaring met een groepsreizen van Kras en ik vond de reis wel erg leuk maar ook een beetje te druk. Had bij sommige bezienswaardigheden en steden graag wat meer tijd gehad en andere dingen hoefden voor mij niet zo nodig maar dan was het soms in de bus wachten of toch mee omdat er niks in de buurt was. De groep was gezellig, wel voornamelijk 55+ en koppels maar ook wat mensen die alleen waren of met een vriendin etc. Vond het wel jammer dat er niemand was van rond mijn leeftijd en de groep was vrij groot.
Ga binnenkort alleen op groepsreis naar een land in Azie met Sawadee. Was in het begin bang dat voornamelijk koppels zouden boeken en ook 55+ maar het lijkt net een single reis en de meeste ook nog eens rond mijn leeftijd
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen want in tegenstelling tot Kras hebben ze geen excursie pakket volgens mij en heb je dus meer vrijheid. Aan de ene kant erg fijn want zo kan ik zelf bepalen wat ik ter plaatse wil doen maar samen dingen doen lijkt me ook leuk. Ben alleen niet zo iemand die zichzelf uitnodigt zeg maar. Iemand ervaring met Sawadee op dat punt?
Ga binnenkort alleen op groepsreis naar een land in Azie met Sawadee. Was in het begin bang dat voornamelijk koppels zouden boeken en ook 55+ maar het lijkt net een single reis en de meeste ook nog eens rond mijn leeftijd
vrijdag 4 augustus 2017 om 22:02
Bij Djoser was ook zo'n vrijheid/blijheid systeem. Je kon deelnemen aan de geeikte excursies naar highlights in 'n bepaalde plaats, maar je kon ook zelf iets gaan ondernemen of 'n middagje aan 't zwembad blijven. Zelf had ik bij groepsreizen altijd al wat dingen die ik wilde gaan doen/zien en vaak sloten zich dan wel wat mensen aan. In Azie kan dat ook makkelijk want veilig voor 'n vrouw alleen. In Afrika voel ik me daar niet veilig genoeg voor.
zaterdag 5 augustus 2017 om 17:23
Goguma: had je misschien vroeg geboekt bij Kras? Want je kunt ook bij hen altijd zien wat de samenstelling van de groep is. Leeftijd en geslacht. Dat is bij andere aanbieders ook zo.
Bovendien heb je enkele organisaties waarmee voornamelijk ouderen mee reizen (vaak met een lager tempo), zoals Fox en Kras.
Bij shoestring tref je een jongere groep (doorgaans) en bij Baobab zit je er tussenin is mijn ervaring. Met andere organisaties heb ik nog geen ervaring.
Vaak geven organisaties ook aan hoe gezond je moet zijn, oftewel hoe pittig is de reis. Toen ik naar Marokko ging met Baobab zaten we vrijwel iedere dag in een ander hotel. Dit jaar met Kras slapen we sowieso 2 nachten in hetzelfde hotel, soms nog een nacht langer. Ik vind dat nu wel fijn en ook de oudere groep en het rustige tempo bij Kras spreken me aan. Komt omdat ik gezondheidsklachten heb en daarom een lager tempo wil. En dan neem ik de wat oudere groep op de koop toe. Alhoewel ik bij de oudere groep (baobab) me meer thuisvoelde. Veel minder onderlinge competitie. Maar wellicht heb ik toen bij shoestring pech gehad.
Bovendien heb je enkele organisaties waarmee voornamelijk ouderen mee reizen (vaak met een lager tempo), zoals Fox en Kras.
Bij shoestring tref je een jongere groep (doorgaans) en bij Baobab zit je er tussenin is mijn ervaring. Met andere organisaties heb ik nog geen ervaring.
Vaak geven organisaties ook aan hoe gezond je moet zijn, oftewel hoe pittig is de reis. Toen ik naar Marokko ging met Baobab zaten we vrijwel iedere dag in een ander hotel. Dit jaar met Kras slapen we sowieso 2 nachten in hetzelfde hotel, soms nog een nacht langer. Ik vind dat nu wel fijn en ook de oudere groep en het rustige tempo bij Kras spreken me aan. Komt omdat ik gezondheidsklachten heb en daarom een lager tempo wil. En dan neem ik de wat oudere groep op de koop toe. Alhoewel ik bij de oudere groep (baobab) me meer thuisvoelde. Veel minder onderlinge competitie. Maar wellicht heb ik toen bij shoestring pech gehad.
zaterdag 5 augustus 2017 om 18:16
Holy moly, dan zit je echt te diep onder de plak hoor. Ik heb al jaren een relatie en ga toch ook af en toe fijn zonder hem op vakantie. Je mag altijd wel met die singlereizen mee als je een relatie hebt, zolang je de relatie maar niet meeneemt
Mij niet gezien verder.... ik ga liever in mijn eentje dan op singlereis.
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:38
Hahaha, nee zo bedoel ik het niet! Als ik alleen op vakantie zou willen zou ik dat gerust mogen hoor (voor zover er wat te "mogen"valt want daar heeft mijn lief natuurlijk weinig over te zeggen en dat zal hij ook nooit doen!!)Zanahoria schreef: ↑05-08-2017 18:16Holy moly, dan zit je echt te diep onder de plak hoor. Ik heb al jaren een relatie en ga toch ook af en toe fijn zonder hem op vakantie. Je mag altijd wel met die singlereizen mee als je een relatie hebt, zolang je de relatie maar niet meeneemtHet gaat er alleen maar om dat je alleenreizende bent.
Mij niet gezien verder.... ik ga liever in mijn eentje dan op singlereis.
Maar bij de 2 organisaties waarmee ik ben geweest is het nadrukkelijk niet de bedoeling mee te gaan als je geen single bent. Het zijn geen alleengaande-reizen, maar echt single-reizen. wat niet betekent dat iedereen maar als een dolle op zoek is, maar wel dat het een groep is met gelijkgestemden.
Bij andere organisaties heb je inderdaad wel alleengaande reizen en dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Het is dus niet zo dat ik van mijn lief niet mag, maar van de organisaties waar ik mee reisde niet meer mee mag.
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:42
Op de singlereis die ik met Baobab maakte zaten juist best veel mensen met thuis 'n relatie maar die gewoon niet alleen op reis wilden terwijl hun partner geen reisliefhebber was. Lijkt mij helemaal niets als je alleen maar mensen met 'n singlestatus in 'n groep hebt, dan heb ik het vooroordeel dat mensen dan ook op de versiertoer willen. En dat zoek ik pertinent niet op reis.
dinsdag 8 augustus 2017 om 13:46
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand zo'n reis boekt zoals jij die nu noemt.
Maar de single-reizen waarmee ik geweest ben hebben gewoon een andere insteek dan de Baobab-achtige reizen. En dat vooroordeel hebben veel mensen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het echt niet zo is. Tuurlijk...er wordt echt wel wat gerotzooid tijdens die reizen maar dat is voor 95% zeker niet de (hoofd)reden om zo'n vakantie te boeken.
Maar de single-reizen waarmee ik geweest ben hebben gewoon een andere insteek dan de Baobab-achtige reizen. En dat vooroordeel hebben veel mensen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat het echt niet zo is. Tuurlijk...er wordt echt wel wat gerotzooid tijdens die reizen maar dat is voor 95% zeker niet de (hoofd)reden om zo'n vakantie te boeken.
donderdag 10 augustus 2017 om 23:10
Ik heb ervaring met Estivant. Vorig jaar voor het eerst met een singlereis meegegaan en het is goed bevallen. Goed geregeld, je kon vooraf aangeven of je met een activiteit wilde meedoen en aansluiten. De groep had ook zelf ideeën waardoor we ook zelf in een soms kleiner groepje dingen ondernamen. Ik vond het prettig dat de groep niet zo groot was, ongeveer 20 personen, bij mij van 25-39 jaar.
Ik hoorde van anderen die dit vaker deden dat het afhankelijk is van de groep en bestemming. Er waren mensen die een groep hadden waarbij mensen wat minder activiteiten wilden ondernemen en vooral wilden uitrusten en zwemmen.
Dit jaar ga ik met Crusj. Ben benieuwd. Wordt een groep rond de 25 personen, leeftijd ietsje breder van 25-49 jaar.
Het was zeker geen reis om een relatie te zoeken, hoewel er bij mij toen wel een koppel is ontstaan. Ik kon de leeftijden vooraf zien of opvragen.
Ik hoorde van anderen die dit vaker deden dat het afhankelijk is van de groep en bestemming. Er waren mensen die een groep hadden waarbij mensen wat minder activiteiten wilden ondernemen en vooral wilden uitrusten en zwemmen.
Dit jaar ga ik met Crusj. Ben benieuwd. Wordt een groep rond de 25 personen, leeftijd ietsje breder van 25-49 jaar.
Het was zeker geen reis om een relatie te zoeken, hoewel er bij mij toen wel een koppel is ontstaan. Ik kon de leeftijden vooraf zien of opvragen.
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:33
Goede ervaringen met Djoser en Baobab. Ik zou wel een eenpersoonskamer boeken zodat je iets meer vrijheid/bewegingsruimte voor jezelf hebt op je kamer en geen last van bijv een snurker.
Een bewuste "singlereis" zou ik niet doen ivm mensen die de reis dan vooral als datemogelijkheid zien. Maar je kunt bij reizen vaak wel de groepsssamenstelling zien. Heb namelijk ook ooit als enige tussen zeven stelletjes gezeten en dat was ook niet heel leuk.
Dus je moet een beetje geluk hebben maar het is een prettige manier van reizen waarbij er balans is tussen alleen zijn en met een (sub)groepje iets ondernemen en wat ik het grootste voordeel vond, niet na te hoeven nadenken verder over het boeken van hotels en uitvinden van routes of bustijden.
Een bewuste "singlereis" zou ik niet doen ivm mensen die de reis dan vooral als datemogelijkheid zien. Maar je kunt bij reizen vaak wel de groepsssamenstelling zien. Heb namelijk ook ooit als enige tussen zeven stelletjes gezeten en dat was ook niet heel leuk.
Dus je moet een beetje geluk hebben maar het is een prettige manier van reizen waarbij er balans is tussen alleen zijn en met een (sub)groepje iets ondernemen en wat ik het grootste voordeel vond, niet na te hoeven nadenken verder over het boeken van hotels en uitvinden van routes of bustijden.