Groepsreis/singlereis

04-08-2017 14:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
32 en toe aan vakantie eind September/begin Oktober. Vrienden allemaal gesetteld en ik wil niet alleen op vakantie.
Heel lang getwijfeld, maar lees en hoor veel goede verhalen over deze reizen.
Iemand ervaring en waar toen geboekt, zoveel keuzes.
Ik ben in 2009 met Fox naar Thailand geweest met een zogenaamd singlereis. Erg leuk gehad, fijne groep en groot voordeel is een eigen kamer! In 2012 met sawadee naar Indonesië, vier weken, by far de mooiste reis ooit! Wat een land! Dit was een groepsreis, ik ging samen met een vriendin, maar ook onTzettend leuke groep getroffen! In 2014 wederom met Sawadee naar Maleisië. Én weer een prachtige reis!

Kortom: doen!
Ik ben geweest met Nosun, Crusj, Amorgos, Shoestring en Mambo.

Amorgos was zeilen.
Mambo Kroatië
Shoestring Nepal
Nosun Sardinië en Oostenrijk
Crusj Cyprus

Bij vragen stel maar!
Ik zou kiezen voor een normale alleengaandenreis en niet zo zeer voor een single reis voor zover je die op het oog hebt.

Zo heel bijzonder en spannend is het niet. Of het bevalt, is erg afhankelijk van sfeer (maak je ook zelf), groepssamenstelling en soort vakantie.

Ga niet mee met het idee om een liefde op te duikelen want dat gebeurt maar zelden op dat soort reizen.

Advies: niet langer dan 1 week; 2 weken is te lang.
Boogschutter10 schreef:
26-09-2018 16:41
Ik zou kiezen voor een normale alleengaandenreis en niet zo zeer voor een single reis voor zover je die op het oog hebt.

Zo heel bijzonder en spannend is het niet. Of het bevalt, is erg afhankelijk van sfeer (maak je ook zelf), groepssamenstelling en soort vakantie.

Ga niet mee met het idee om een liefde op te duikelen want dat gebeurt maar zelden op dat soort reizen.

Advies: niet langer dan 1 week; 2 weken is te lang.
De meeste (verre) rondreizen duren minimaal 3 weken. En da's prima te doen zolang je maar een eigen kamer boekt.
redbulletje schreef:
26-09-2018 16:44
De meeste (verre) rondreizen duren minimaal 3 weken. En da's prima te doen zolang je maar een eigen kamer boekt.
Ja klopt dus geen 3 weekse verre reis boeken. Ook niet met eigen kamer. Is echt te lang. Kleine en grote irritaties, karakters die elkaar niet liggen, openlijke ruzie of onderhuidse conflicten etc. etc.. Kan dat verre land nog zo mooi zijn en die foto's nog zo fantastisch, maar legt wel een schaduw over de vakantie.

Wil je langer met vakantie dan kun je beter een groepsreis van maximaal 1 week combineren met een paar dagen alleen rondreizen.
Boogschutter10 schreef:
26-09-2018 17:05
Ja klopt dus geen 3 weekse verre reis boeken. Ook niet met eigen kamer. Is echt te lang. Kleine en grote irritaties, karakters die elkaar niet liggen, openlijke ruzie of onderhuidse conflicten etc. etc.. Kan dat verre land nog zo mooi zijn en die foto's nog zo fantastisch, maar legt wel een schaduw over de vakantie.

Wil je langer met vakantie dan kun je beter een groepsreis van maximaal 1 week combineren met een paar dagen alleen rondreizen.
Ik ben niet bepaald de sociaalste noch de meegaanste, maar ik heb nooit vervelende groepsreizen meegemaakt. Had altijd 'n leuk subgroepje waar ik mee op trok naar behoefte. En soms was er wel iemand of 'n koppel waar iedereen zich aan ergerde en dat was dan weer goed voor de saamhorigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven