Assessment en problemen broer
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:27
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe baan. Nu had ik gereageerd op een functie bij een bank maar ik mocht van mijn broer daar niet werken.
Mijn broer heeft bij dezelfde bank gewerkt en heeft vrienden daar. De functie waar ik op had gesolliciteerd had geen assessment vereiste. Dus het was echt een hele mooie kans voor mij. Voor alle andere functies waar ik tot nu toe voor heb gesolliciteerd moet ik een assessment maken. Ik heb faalangst en om die reden haal ik assessments nooit. Dus ik kom maar niet aan een baan. Wat is jullie advies? Wat moet ik doen?
Ik ben nu heel erg verdrietig.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe baan. Nu had ik gereageerd op een functie bij een bank maar ik mocht van mijn broer daar niet werken.
Mijn broer heeft bij dezelfde bank gewerkt en heeft vrienden daar. De functie waar ik op had gesolliciteerd had geen assessment vereiste. Dus het was echt een hele mooie kans voor mij. Voor alle andere functies waar ik tot nu toe voor heb gesolliciteerd moet ik een assessment maken. Ik heb faalangst en om die reden haal ik assessments nooit. Dus ik kom maar niet aan een baan. Wat is jullie advies? Wat moet ik doen?
Ik ben nu heel erg verdrietig.
anoniem_351936 wijzigde dit bericht op 11-08-2017 20:30
0.33% gewijzigd
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:29
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:38
Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:42
Ik zou ook eens gaan werken aan het klakkeloos accepteren dat mensen je dingen verbieden. Ik neem aan dat je een volwassen vrouw bent. Dan laat je je dingen niet verbieden, tenzij door de wet.viaduct schreef: ↑11-08-2017 20:38Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:47
Tijd om dingen voor jezelf te houden en je eigen beslissingen te nemen.viaduct schreef: ↑11-08-2017 20:38Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
En heb je een keer fout gekozen: opstaan, doorgaan en het zien als een leermoment.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:00
viaduct schreef: ↑11-08-2017 20:38Ik ben opgegroeid in een familie waarin we alles met elkaar overleggen. Ik dacht juist dat mijn broer mij zou gaan helpen met sollicitatie voorbereiden maar hij heeft me gewoon verboden te solliciteren. Maar bedankt voor jullie berichten. Ik zal doorgaan met solliciteren ook al haal ik assessments niet.
Oh, verboden opleggen valt onder overleggen? Joh, ga lekker solliciteren!
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:36
1) Lach je broer even flink in zijn gezicht uit.
2) Ga werken aan je faalangst.
3) Laat je niks voorschrijven door anderen.
Hoe heb je je diploma gehaald als je geen assessments kunt maken?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:38
zondag 13 augustus 2017 om 23:16
1. Negeer je broer en grijp die baan
2. Werk aan je faalangst
3. Probeer je zoveel mogelijk op assesment voor te bereiden door YouTube filmpjes te kijken met tips, volg se websites van assessment coaches, en probeer te leren van de feedback/ assesments. Als je jezel langzaam aan leert te verbeteren in de assessments dan kom je er vanzelf door heen. Zie ze als tussentijdse toetsen in je eigen progressie.
2. Werk aan je faalangst
3. Probeer je zoveel mogelijk op assesment voor te bereiden door YouTube filmpjes te kijken met tips, volg se websites van assessment coaches, en probeer te leren van de feedback/ assesments. Als je jezel langzaam aan leert te verbeteren in de assessments dan kom je er vanzelf door heen. Zie ze als tussentijdse toetsen in je eigen progressie.
maandag 14 augustus 2017 om 08:36
maandag 14 augustus 2017 om 10:49
Ik zou mijn middelvinger opsteken naar mijn broer en gewoon solliciteren. Waarom is het boeiend dat hij daar vrienden/kennissen heeft? Als het zulke goede vrienden zijn dan had je ze allang eens ontmoet toch? Raar gedoe. Vandaag de dag mag je blij zijn dat je überhaupt een baan hebt.
Je komt trouwens heel erg onvolwassen en futloos over. Niet iets wat werkgevers aantrekkelijk vinden dus zeker een punt om aan te gaan werken. Je zal echt moeten leren om je eigen leven te leiden en je niet door anderen de wet op te laten leggen. Prima dat jullie thuis dingen bespreken maar een ander iets verbieden gaat echt veel te ver.
Je komt trouwens heel erg onvolwassen en futloos over. Niet iets wat werkgevers aantrekkelijk vinden dus zeker een punt om aan te gaan werken. Je zal echt moeten leren om je eigen leven te leiden en je niet door anderen de wet op te laten leggen. Prima dat jullie thuis dingen bespreken maar een ander iets verbieden gaat echt veel te ver.