Ik dacht vroeger....

06-08-2017 23:18 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen ik kind was echt rare dingen gedacht/geloofd waarvan ik nu denk "Hoe heb ik dat in hemelsnaam ooit kunnen denken?!".

Zo dacht ik dat als je suiker in je thee deed en dan naar rechts roerde de suiker oploste, maar dat het weer terug zou komen als je naar links zou roeren.

Ik dacht ook dat we allemaal kleuren op een andere manier zagen. Dat ik dus een groene plant zie terwijl jij een blauwe ziet, maar jij hebt ook geleerd om die kleur groen te noemen. En zo kom je er dus nooit achter of we dezelfde kleuren zien.

Hebben jullie dit soort dingen ook gehad vroeger? Ben gewoon benieuwd....
That's just me though...
Ik snapte niet waarom mijn zus door het lint ging toen ik het haar van onze mooie dure barbie had afgeknipt. Het groeit er toch weer aan?
Ik dacht dat een arm breken ook echt betekende dat die arm er in z'n geheel afbrak. Ik snapte nooit waarom mijn moeder haar neus snoot terwijl ze helemaal geen snottebel had.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik dacht dat de wind ontstond doordat de bomen heen en weer bewogen ;)

(best slim toch?)
wat lief

"dat mijn opa een schaap was. Ik heb hem niet gekend, hij is overleden net na mijn geboorte, maar had ooit iets opgevangen over reïncarnatie en had toen voor mezelf uitgemaakt dat hij een willekeurig schaap was. Dus ik zei altijd gedag tegen de schapen bij ons op de dijk"
ikbennietgek12 schreef: ↑
08-08-2017 15:34
Niet alles gelezen. Maar ik dacht dat spookrijders verkleed in de auto zaten.
Ik dacht vroeger dat het echt spoken waren. :$
Wipse schreef: ↑
09-08-2017 11:00
Ik snapte niet waarom mijn zus door het lint ging toen ik het haar van onze mooie dure barbie had afgeknipt. Het groeit er toch weer aan?
Dat heb ik vroeger ook gedaan!!
That's just me though...
Ik dacht vroeger dat het rode driehoek knopje in de auto van de alarm lichten, was om de auto te laten ontploffen, ik vond het doodeng.
alinea schreef: ↑
09-08-2017 13:28
Ik dacht vroeger dat het rode driehoek knopje in de auto van de alarm lichten, was om de auto te laten ontploffen, ik vond het doodeng.
Dit doet me denken aan m'n buurmeisje van vroeger. Ze was denk ik een jaar of 6 en m'n ouders paste vaak op haar. Ze zat weleens bij ons in de auto en we hadden haar wijsgemaakt dat de aanjager een speciale turbo-knop was. Als we die aanzette dan ging de auto extra hard. Vanaf toen wilde ze in de auto altijd de turbo aan!
That's just me though...
alinea schreef: ↑
09-08-2017 13:28
:biggrin:
Tijdens het nieuwsbericht in de auto hoorde ik wel eens over spookrijders.
Ze zeiden dan altijd; "blijf rechts en haal niet in."

Ik begreep nooit waarom ze juist 'haal niet in' zeiden.
Waarom zou je in godsnaam een spookrijder achterna willen rijden en dan inhalen!
gemini2009 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 23:29
Reden: Toevoeging.
4.48% gewijzigd
Ik was bijna jarig en mijn moeder zei een paar keer: straks word je 5 en ben je groot.

Dat vond ik een raar concept. Ik kende nml grote kinderen, van bijvoorbeeld 9 of 12 jaar oud. Maar dat zou aan mij voorbij gaan. Ik zou nml in een klap 'groot' (=volwassen) worden.

Op mijn vijfde verjaardag rende ik naar de spiegel en riep teleurgesteld: ik ben helemaal niet groot!
Mijn ouders sliepen samen in 1 bed en dat vond ik kennelijk vrij genant. Toen wij met de voorleesmoeder bespraken wie in welk huis welke kamer had (iedereen woonde in dezelfde rijtjeshuizen) biechtte ik uiteindelijk schoorvoetend op dat mijn ouders samen op de zolder sliepen en dus niet ieder een eigen kamer hadden. Ik kan me nog herinneren dat de voorleesmoeder mij geruststelde: dat is normaal hoor Hiltje.
Leuk topic!

Thuis hadden we ineens groene flessen water ipv doorzichtige. Alleen was ik ervan overtuigd dat het water groen was en niet de fles. Teleurgesteld dat ik was toen dat niet het geval bleek! :-D

In ons dialect klinkt kers hetzelfde als kaars. Als iemand heel bleek is, zeggen we dat hij zo wit is als een kaars, maar ik dacht heel lang dat ze wit als een kers bedoelden. En ik me maar afvragen waarom, want een kers is toch niet wit?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Windmolens maken wind, en het grappige is dat onze kinderen dat ook dachten tot ze een jaar of 14 waren ;)
..dat alle kindjes over de hele wereld aardappelen groente vlees t lekkerst vonden.

Dat je vrij was op vrijdag.
Dat artsen niet dood konden gaan en zichzelf beter maken.
Toen ik ging rijlessen(23)was ik echt verbaasd over de remlichten. Ik wist niet dat dat automatisch ging, dacht altijd dat je daar een pedaal of knopje ofZo moest indrukken.
Maar dat is toch ook zo? Je remlicht gaat immers pas aan als jij je rempedaal intrapt?
Ik dacht dat er mensen leefden in het televisie toestel...
En dat je met een ladder naar de maan kon (die was van kaas).

Mijn zusje dacht jarenlang dat mijn vader ridder geweest was en vertelde dat vol trots aan haar klas toen ze naar beroepen van ouders vroegen...
Live long and prosper
Ik had als klein meisje een pony, en dacht altijd dat als je geen pony meer wilde, je je pony moest afknippen tot aan je hoofdhuid in plaats van het aan te laten groeien. :rofl:
Ik dacht vroeger dat ze op de vlooienmarkt vlooien verkochten
kimmeke1983 schreef: ↑
14-08-2017 20:02
Ik dacht vroeger dat ze op de vlooienmarkt vlooien verkochten
Dat dacht ik ook!!

En ik dacht ook dat de zwarte markt iets illegaals was, dat ze daar alleen maar gestolen spullen verkochten. Ik dacht dat je daar stiekem heen moest want als de politie het te horen kreeg dan kreeg je een boete of moest je naar de gevangenis.
That's just me though...
Mijn grootouders hun huis keek langs twee kanten uit op een heel klein tuintje. Als je in de achterdeur stond, kon je het raam van de woonkamer zien. Jarenlang heb ik gedacht dat dat het raam van de buren was. :facepalm:
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Toen ik klein was, dacht ik dat voor alle muziek die op de radio gedraaid werd, steeds al die groepen en bandjes naar de studio moesten komen om daar hun nummer te zingen. Het leek me vooral logistiek een enorme klus om steeds al die mensen tot stilte te manen als de uitzending 'in de lucht' ging, want zoveel mensen bij elkaar in de studio, die zouden toch wel met elkaar willen praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven