Lange vlucht, tips?
zondag 13 augustus 2017 om 17:02
Verre reizen zijn leuk maar die lange vluchten wat minder. De laatste keer dat ik een lange vlucht had wist ik gewoon niet hoe ik moest zitten op een gegeven moment want mijn opblaasbaar nekkussentje zat voor geen meter, mijn broek begon irritant te zitten etc.
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
Wat zijn jullie tips om lange vluchten zo aangenaam mogelijk te maken als je moeite hebt met slapen in het vliegtuig?
zondag 13 augustus 2017 om 19:14
Ik doe ook gewoon lekker een yogabroek aan, of een van mijn trainingsbroeken. Dat zijn gewoon zwarte, strakke hardloopbroeken. Wijd shirt erop en een vest en klaar is kees. Ik ga namelijk gerust in dergelijke outfit de deur uit, zeker als ik zo lang moet zitten. Als ik de heren moet geloven, komen mijn billen er goed in uit en het komt mijn billen verdomde goed uit om zo'n lekkere broek te dragen. Verder ga ik heel veel series downloaden waar ik normaliter niet aan toe kom, heb ik zo'n nekkussen mee en een slaapmasker en tsja... maar gewoon zitten en het laten gebeurenclosednote schreef: ↑13-08-2017 18:46Dus toch maar op zoek naar een nieuwe lekker zittende yoga/jogging etc broek. Zat ook al te denken aan een tregging/jegging. Of in ieder geval iets met elastiek en geen knoop of rits want vooral die knoop begon te irriteren na 13+ uur vliegen. En wellicht toch die ene oversized trui mee.
En ja ik val wel eens in slaap omdat ik gewoon zo moe ben maar ik slaap dan heel licht en dan slaap je eindelijk worden je buren wakker en gaan kletsen, moet er een naar de WC of even iets vragen (moeder had niet door dat ik sliep). Zwaar frustrerend dus ik ga er altijd al vanuit dat ik niet slaap en probeer er het beste van te maken maar dat voorkomt niet altijd dat ik erg chagrijnig wordt. Had ook al een slaapmasker gekocht voor de aankomende vlucht van wederom zo'n 13 uur. En oordoppen gaan ook mee.
Succes meid! Hopen dat je daarna een heeeeeerlijke vakantie hebt!
zondag 13 augustus 2017 om 19:17
Mijn 'recept' is een combinatie van acceptatie dat slaap er niet perse in zit, en een noise cancelling headphone, zodat ik films, series en muziek wel echt goed kan horen. Qua kleding ga ik ook graag voor makkelijk, maar zie mezelf nog niet echt buitenshuis in een joggingbroek. Ik ga daarom vaak voor een linnen broek, zit ook erg comfortabel en ziet er net iets minder huiselijk uit.
zondag 13 augustus 2017 om 19:35
Wat ik verwacht? Dat ik dat lange stilzitten niet heel prettig ga vinden. Maar dat hoort er nou eenmaal bij, wat niet wegneemt dat dat een reden is waarom ik toch wel een beetje tegen die vlucht opzie. Daarom probeer ik het mezelf, o.a. door het boeken van stoelen met extra beenruimte, zo comfortabel mogelijk te maken.pejeka schreef: ↑13-08-2017 17:52Maar als je niet zo lang stil kan zitten, wat verwacht je dan? Een joggingparcours door de gangpaden? Je kan toch ook niet constant heen en weer gaan lopen, is toch ook niet prettig voor de andere passagiers die wél rustig willen zitten, als er steeds iemand langs komt stekkeren?
kitkeller wijzigde dit bericht op 13-08-2017 19:40
0.22% gewijzigd
Pivot! PIVOT!!!
zondag 13 augustus 2017 om 19:38
Geinige dingen! Daar had ik dus serieus nog nooit van gehoordthe-dowager schreef: ↑13-08-2017 17:55Je hebt ook jeggings: comfort van een legging, uitstraling van een spijkerbroek (H&M heeft bijvoorbeeld heel betaalbare http://www2.hm.com/nl_nl/search-results.html?q=jeggings). Die draag ik altijd in het vliegtuig (en daarbuiten, zo comfy)
Pivot! PIVOT!!!
zondag 13 augustus 2017 om 20:21
Stel je niet zo aan, zeg. Om jouw woorden te gebruiken, "ik zie het probleem niet", gaat hier ook op.
zondag 13 augustus 2017 om 20:52
Ik heb er ook geen problemen mee als mensen aan de wandel gaan zo lang ze het rustig doen. Vond het groepje Chinezen bij de toiletten irritanter... die gingen daar staan kletsen of op de grond zitten om een spelletje te spelen en dat zorgde nogal voor wat herrie.
Ik ging ook altijd aan de wandel om zelf drinken of een snack te halen als ik daar zin in had. Had geen zin om daarvoor op een knopje te drukken zodat er een stewardess kwam vragen wat ik wilde hebben.
Ik ging ook altijd aan de wandel om zelf drinken of een snack te halen als ik daar zin in had. Had geen zin om daarvoor op een knopje te drukken zodat er een stewardess kwam vragen wat ik wilde hebben.
zondag 13 augustus 2017 om 21:06
zondag 13 augustus 2017 om 21:54
12 uur stil zitten is heel slecht voor je gezondheid en helemaal tijdens lange vluchten. Je zou de eerste niet zijn die met levensbedreigende ellende in het ziekenhuis beland (zoals trombose). Je doet er dus veel verstandiger aan om wel met regelmaat even een rondje te lopen.pejeka schreef: ↑13-08-2017 17:52Maar als je niet zo lang stil kan zitten, wat verwacht je dan? Een joggingparcours door de gangpaden? Je kan toch ook niet constant heen en weer gaan lopen, is toch ook niet prettig voor de andere passagiers die wél rustig willen zitten, als er steeds iemand langs komt stekkeren?
zondag 13 augustus 2017 om 22:01
Niemand houdt je tegen om er in pyjama en op teensletsen in 't vliegtuig te gaan zitten ...
Het is er geen modeshow ofzo.
Die hou je maar als je geland bent.
zondag 13 augustus 2017 om 22:04
Een vlucht van 10 uur is niet bizar lang toch? Daar was ik in ieder geval redelijk snel doorheen op een vlucht van 28 uur. De rest was wat minder gezellig op het einde, veel turbulentie en ik slaap blijkbaar niet in vliegtuigen.
Boek lezen/puzzelboek/e-reader/muziek/film/serie/benen strekken/wat eten/ slapen/ breien/punniken oid/man en ik hebben nog een flauw kaartspel gedaan/schetsen/schrijven/het kind voor je vermaken/uit het raam staren (als je mazzel hebt) etc. Je hebt best wel wat mogelijkheden eigenlijk
Oh en de 2 luchthavens waar we een tussenstop hadden was ik ook erg blij mee. Iedereen moest er verplicht enige tijd uit.
Boek lezen/puzzelboek/e-reader/muziek/film/serie/benen strekken/wat eten/ slapen/ breien/punniken oid/man en ik hebben nog een flauw kaartspel gedaan/schetsen/schrijven/het kind voor je vermaken/uit het raam staren (als je mazzel hebt) etc. Je hebt best wel wat mogelijkheden eigenlijk
Oh en de 2 luchthavens waar we een tussenstop hadden was ik ook erg blij mee. Iedereen moest er verplicht enige tijd uit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 13 augustus 2017 om 22:14
Ik ben ooit met Emirates gevlogen en kreeg toen een upgrade van 'business' naar 'first'. Een van de eerste dingen die de stewardess aan me vroeg is of ik een pyama wilde. Daarna vertelde ze dat ik ook de douche kon gebruike tijdens de vlucht. Overigens heb je in 'first' een soort van prive suite, dus het is niet zo dat iedereen je in je pyama ziet zitten.Tornacense schreef: ↑13-08-2017 22:01Niemand houdt je tegen om er in pyjama en op teensletsen in 't vliegtuig te gaan zitten ...
Het is er geen modeshow ofzo.
Die hou je maar als je geland bent.
Emirates Business is ook al erg comfortabel (stoelen die helemaal plat gaan, je kunt aan de bar gaan zitten etc).
Ik neem verder meestal iets van melatonine om toch een paar uur te slapen, dan voel ik me bij aankomst fitter en zit ik sneller in mijn ritme (vooral wanneer ik door de nacht richting het oosten vlieg). Alcohol vermijd ik juist.
zondag 13 augustus 2017 om 22:20
Emirates Economy is ook niet bepaald slecht IMHO. Toen een tussenstop plotseling werd geschrapt zaten we 14 uur aan een stuk in de lucht. Er werden pakketten uitgedeeld met oogmasker, deken, pantoffels, oordoppen, tandenborstel en tandpasta, je kon kussentjes krijgen en twee extra maaltijden. Heel netjes in ieder geval.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 13 augustus 2017 om 22:24
Wat is er mis met schoenen uit als je zit? Dat ziet toch niemand.Mijn voeten zwellen meestal wat op bij een lange vlucht dus ik doe ze uit. En een trainingsbroek ( geen oude vale broek waarin ik thuis op de bank hang) zit gewoon fijner dan een jeans oid.
zondag 13 augustus 2017 om 22:28
Vind ik wel. Dan kan ik uitstappen wanneer ik het zat ben, meer bewegingsruimte, dus meer manieren om te zitten, plassen, stukje lopen, even uitrekken, buitenlucht opsnuiven.Sunshine1992 schreef: ↑13-08-2017 17:57Gewoon lekker muziekje mee, tijdschrift of boekje lezen. Filmpje kijken via entertainmentsysteem. Nou dan pak je een keer wat te drinken en te eten en de tijd is zo om.
Als je naar Italië of Frankrijk rijd ben je net zo lang onderweg alleen dan met de auto.. zoveel maakt dat ook niet uit qua hoe je jezelf vermaakt
zondag 13 augustus 2017 om 22:30
Een pyjama zou ik niet snel aan doen, maar wat is er mis met schoenen uit en dan lekker dikke sokken aan? Dat vind ik zeker geen gebrek aan decorum. Voor een kort vluchtje misschien wat 'over the top' (aan de andere kant: niemand heeft er last van toch??) maar op een lange vlucht... vind ik prima kunnen.
In principe is vliegen relaxed... film kijken, spelletjes doen, eten, slapen, raamstaren, schrijven, muziek luisteren... dan vind ik het niet gek als je outfit ook relaxed is...
Goede reis alvast, TO! (of staat er geen verre reis op de planning??)
In principe is vliegen relaxed... film kijken, spelletjes doen, eten, slapen, raamstaren, schrijven, muziek luisteren... dan vind ik het niet gek als je outfit ook relaxed is...
Goede reis alvast, TO! (of staat er geen verre reis op de planning??)
zondag 13 augustus 2017 om 22:37
Ik ben nog niet zo lang terug van een jaar lang om de wereld vliegen
Zaten ook echt flinke afstanden bij, is gewoon niet leuk, zo krap op een stoeltje.
Zorg dat je gemakkelijke kleding aanhebt(laagjes is beste), sokken en slippers in je tas voor als je naar wc moet ofzo.
Verder probeer ik altijd mn vlucht te breken als het kan dmv een overstap.
Ik vind zelf altijd fijnste om aan raamkant te zitten, dan kan je je kussentje tegen raampje aanleggen en zo wat beter liggen. Nadeel is alleen als je naar de wc moet.
Als ik ga vliegen stel ik me altijd in op zombie stand.
Zorg dat je gemakkelijke kleding aanhebt(laagjes is beste), sokken en slippers in je tas voor als je naar wc moet ofzo.
Verder probeer ik altijd mn vlucht te breken als het kan dmv een overstap.
Ik vind zelf altijd fijnste om aan raamkant te zitten, dan kan je je kussentje tegen raampje aanleggen en zo wat beter liggen. Nadeel is alleen als je naar de wc moet.
Als ik ga vliegen stel ik me altijd in op zombie stand.
zondag 13 augustus 2017 om 23:29
Je bent echt niet zo interessant dat iedereen naar jou kijkt, hoor
maandag 14 augustus 2017 om 00:11
De laatste keer dat ik een 10+ vlucht maakte vloog ik business class. Ik heb 7 uur lang heerlijk geslapen
Normaal zijn onze vluchten rond de 6 uur (naar Frankfurt) of naar Centraal Azie. Ook rond de 7 uur. Ik ben de enige van het gezin die nooit kan slapen dus meestal kijk ik films of lees ik een Dwarsliggerboekje.
Normaal zijn onze vluchten rond de 6 uur (naar Frankfurt) of naar Centraal Azie. Ook rond de 7 uur. Ik ben de enige van het gezin die nooit kan slapen dus meestal kijk ik films of lees ik een Dwarsliggerboekje.
maandag 14 augustus 2017 om 00:14
Je weet niet of dit de enige vlucht is van mensen. Ik heb ook wel eens in joggingbroek en sweatshirt en met slordige knot een vlucht van 1 uur genomen van Londen naar Amsterdam, tussen alle forensen. Maar zij weten niet dat ik daarvoor al 3 (!) andere vluchten van in totaal 30 uur achter de rug had. Vooral als je vanuit een grote luchthaven vliegt zullen veel vluchten voor mensen een overstap zijn.pejeka schreef: ↑13-08-2017 17:21Ik zie het probleem niet. Volgende maand (wederom) 10 uur vliegen. Meestal kom ik niet eens van mijn plaats af, hooguit om een keer naar het toilet te gaan. Verder lees ik, kijk een filmpje of laat me even relaxt achteruit zakken. Boek wel altijd plaatsen met meer beenruimte of zitruimte, kost je dan wat meer, maar dat vind ik het wel waard. Maar schoenen uit? Waarom? Mijn god, heb mensen gezien die voor een vlucht van 4 uur zowat in pyjama het vliegtuig in komen, doe je dat ook als je 4 of 5 uur in de trein moet zitten ofzo (doe ik ook regelmatig, in Duitsland e.d., nou echt niet dat ik dan in joggingbroek en op mijn sokken de trein binnen wandel...).
maandag 14 augustus 2017 om 00:21
Nou inderdaad, wat een gezeur over een legging. Feit is dat als je de goede maat hebt er niks knelt of je bloedvaten dichtdrukt, leuk jurkje erop, schoenen/sneakers/gympies of laarzen die je uit kan schoppen en sokken aan is gewoon beter voor je bloedsomloop als je zolang (bijna) alleen maar stilzit.
Voor de koukleumen: neem een vestje/sweater mee, kan best koud worden na een poosje en als je naar een tropisch oord afreist heb je de zwaarste kleding aan ipv in je koffer
Ook ooit upgrade naar de 1e klas gehad: ik wilde helemaal niet slapen hahaha, véél te leuk zo luxe vliegen slapen deed ik thuis wel na 14 uur vliegen + in- en uitchecken enz.
Ik zou niemand aanraden knellende kleding aan te trekken of een broekriem die toch wel irriteert als je zit gewoon even af te doen als je eenmaal zit. Zeker als je in een risicogroep valt voor trombose.
O ja: haar opsteken met speldjes én willen slapen gaan niet goed samen!! Lang haar beter invlechten in visgraatvlecht, zit lekker en blijft ook zitten, dagenlang desnoods.
Goede reis!
Voor de koukleumen: neem een vestje/sweater mee, kan best koud worden na een poosje en als je naar een tropisch oord afreist heb je de zwaarste kleding aan ipv in je koffer
Ook ooit upgrade naar de 1e klas gehad: ik wilde helemaal niet slapen hahaha, véél te leuk zo luxe vliegen slapen deed ik thuis wel na 14 uur vliegen + in- en uitchecken enz.
Ik zou niemand aanraden knellende kleding aan te trekken of een broekriem die toch wel irriteert als je zit gewoon even af te doen als je eenmaal zit. Zeker als je in een risicogroep valt voor trombose.
O ja: haar opsteken met speldjes én willen slapen gaan niet goed samen!! Lang haar beter invlechten in visgraatvlecht, zit lekker en blijft ook zitten, dagenlang desnoods.
Goede reis!
maandag 14 augustus 2017 om 00:26
vroegah, toen ik nog een lange-afstandsrelatie had droeg ik altijd een joggingbroek en iets anders comfortabel tijdens de vluchten en dan bij aankomst in de toilet even omkleden, tandenpoetsen, haren kammen en dan zie je er weer netjes uit voor je bij de douane bent. (En dan zag ik er weer mooi uit om mijn lief in de armen te vliegen natuurlijk).
Ik vloog toen met regelmaat 30 uur of meer enkele reis. En nu ik kinderen heb en wel eens met hen zo ver moet vliegen denk ik met weemoed terug aan die relaxte tijd dat ik lange vluchten in mijn eentje kon doen en ik dus gewoon kon tv kijken of mn ogen dicht doen wanneer ik wilde... een 10 urige vlucht in je eentje is echt niet onoverkomenlijk, worst case scenario kijk je 10 uur lang tv met hier en daar een wandel/wc break.