Geld & Recht alle pijlers

Fraude melden?

14-08-2017 10:48 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt te hevig en totaal uit zijn verband getrokken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2017 19:59
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
82.41% gewijzigd
strikjemetstippels schreef:
14-08-2017 17:09
Wat een hooghartige opmerking. Het is wel degelijk fraude als je liegt over je huwelijk om zo een verblijfsvergunning aan te vragen. Jij weet net zo min of die persoon werk heeft, maar niemand beschuldigt jou van de Libelle na te praten.

Zo jammer dat altijd bij dit soort onderwerpen iedereen die niet meteen staat te juichen wordt weg gezet als halve nazi en laag opgeleide tokkie. Ik kan prima voor mij zelf denken en redeneren, daar heb ik echt geen krantje voor nodig.
Hooghartig? Ja daar heb jij geen last van. :popcorn:

Maareh ook dat weet je niet, allemaal aannames en dat geroep zonder meer info is gewoon irritant en dom. Net zo als dat NSB geroep. Allemaal even dom.
nena78 schreef:
14-08-2017 11:07
gezinsmigratie wordt betaald door de Nederlandse staat, dus van ons belastinggeld.
.

Huh? Dus als ik in het kader van gezinshereniging mijn (fictieve) buitenlandse partner naar Nederland wil halen dan betaalt de staat dat? :sarcastic:
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 17:17
1.79% gewijzigd
Fee-de-Goede schreef:
14-08-2017 17:12
Hooghartig? Ja daar heb jij geen last van. :popcorn:

Maareh ook dat weet je niet, allemaal aannames en dat geroep zonder meer info is gewoon irritant en dom. Net zo als dat NSB geroep. Allemaal even dom.
Nee, daar heb ik idd geen last van. Ik noem ook mensen niet zo vaak dom.

De TO zei zelf dat de persoon waar het om gaat in een huwelijk dat over is blijft om dat het anders consequenties heeft voor de verblijfsvergunning. Dat is fraude en is helemaal niet relevant of er wordt gewerkt of niet. Nu kun je van alles vinden van aangeven of niet, maar het is feitelijk wel fraude.

https://ind.nl/over-ind/achtergrondthem ... elijk.aspx
Als het om een fraude op het werk gaat, die niets met de privésituatie te maken heeft en die ernstig genoeg is, dan vind ik dat je dat wel moet melden in verband met je eigen integriteit. Zelfs als dat betekent dat die persoon het land uitgezet wordt.

Ik zou dan wel goed kijken:
- of je het helemaal zeker weet (en daar zou ik pas naar kijken als de fraude ernstig genoeg is)
- of de fraude die je vermoedt wel ernstig is (ik bedoel: als iemand eens een halfuurtje te lang pauze neemt of een bonnetje vergeet in te leveren, dan vind ik dat heel wat anders dan wanneer iemand de boel moedwillig en grootschalig oplicht).

Het lijkt me een lastige afweging voor je. Zou je het melden als het je Nederlandse buurman was? Of een collega die bevriend is?
Nomad schreef:
14-08-2017 14:30
Maar nu ga je er vanuit dat deze persoon in NL is op kosten van de belastingbetaler en zelf niks toevoegt aan de samenleving. Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Klopt, het kan best zijn dat hij werkt of wat dan ook, maar dat maakt niet uit. Hij heeft geen verblijfsrecht meer hier tenzij hij aan kan tonen onmisbaar te zijn voor zijn werkgever.
Ik ben voor open grenzen. Ik gun iedereen een plek waar hij of zij gelukkig is. Noem me naief, maar ik denk niet dat iedereen opeens gaat verhuizen naar NL en daar vervolgens een beetje gaat zitten niksen. De meeste mensen willen bijdragen aan de samenleving waarin ze wonen. Dat zie je al in vluchtelingenkampen. De meeste mensen willen graag werken, maar mogen ivm verblijfsvergunningen dit niet. Toch zie je dat er dan activiteiten en zelfs winkeltjes opgezet worden. Er zijn slechts een paar rotte appels die helemaal niks willen bijdragen.
Het gaat er ook niet om of ze bij willen dragen, maar of ze het kunnen. Ik heb het niet over rotte appels, maar over een meerderheid van de stroom die nu deze kant op komt, die een zeer laag opleidingsniveau heeft en niet de capaciteit of de wil heeft om dat bij te spijkeren. Dit zijn overigens dezelfde stromen mensen die aantonen dat jij wel degelijk naïef bent. Ze komen wel degelijk massaal deze kant op. Wellicht met de intentie om iets te komen doen, maar ze komen er het eerste decennium echt niet tussen op de arbeidsmarkt in de regel. En ja, daar zijn cijfers over.

De echte oorlogsvluchtelingen hebben overigens nog sterker het probleem dat ze niet kunnen bijdragen omdat hun eigen sores er ook nog overheen komt. Het gros van de Somali's en Eritreeërs zit in de bijstand en kan gewoonweg niet meekomen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar ik ken er niet veel.

Oh ja, ik werk al meer dan 20 jaar met vluchtelingen/nieuwkomers/gelukszoekers. Ik heb sympathie voor elk van de drie gradaties, maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat het op deze manier nergens heen gaat.
lotus77 schreef:
14-08-2017 17:21
Klopt, het kan best zijn dat hij werkt of wat dan ook, maar dat maakt niet uit. Hij heeft geen verblijfsrecht meer hier tenzij hij aan kan tonen onmisbaar te zijn voor zijn werkgever.

Het gaat er ook niet om of ze bij willen dragen, maar of ze het kunnen. Ik heb het niet over rotte appels, maar over een meerderheid van de stroom die nu deze kant op komt, die een zeer laag opleidingsniveau heeft en niet de capaciteit of de wil heeft om dat bij te spijkeren. Dit zijn overigens dezelfde stromen mensen die aantonen dat jij wel degelijk naïef bent. Ze komen wel degelijk massaal deze kant op. Wellicht met de intentie om iets te komen doen, maar ze komen er het eerste decennium echt niet tussen op de arbeidsmarkt in de regel. En ja, daar zijn cijfers over.

De echte oorlogsvluchtelingen hebben overigens nog sterker het probleem dat ze niet kunnen bijdragen omdat hun eigen sores er ook nog overheen komt. Het gros van de Somali's en Eritreeërs zit in de bijstand en kan gewoonweg niet meekomen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar ik ken er niet veel.

Oh ja, ik werk al meer dan 20 jaar met vluchtelingen/nieuwkomers/gelukszoekers. Ik heb sympathie voor elk van de drie gradaties, maar ik ben realistisch genoeg om te weten dat het op deze manier nergens heen gaat.
Ik geloof dat iedereen op de een of andere manier iets positiefs kan bijdragen aan de samenleving, dus die laagopgeleide mensen kunnen we Nederlands leren en opleiden zodat ze ook een productief plekje in de samenleving kunnen vinden en zich nuttig voelen (veel mensen willen werken). Een eerste stap om mensen zo snel mogelijk mee te laten draaien is om de mensen op een positieve manier te ontvangen, ze meteen op NL les te zetten en te kijken waar hun mogelijkheden en ambities liggen. Dat is vele malen beter dan eerst allerlei barricades bouwen (in Zuid Europe, Turkije) waardoor honderden mensen dood gaan voor ze uberhaupt in NL aankomen. Vervolgens duurt het een eeuwigheid voor mensen zekerheid hebben over verblijfsvergunningen en worden ze vaak als kleine kinderen en/of criminelen behandeld. Ik vind het prima als mijn belastingsgeld toe gaat naar mensen die een opleiding en een veilig thuis nodig hebben. Ik zou zelf ook geholpen willen worden als mijn land een chaos is door oorlog en/of andere problemen.

Hier komt bij dat de persoon die TO in de gaten houdt, naar alle wrsch ofwel zelf werkt ofwel onderhouden wordt door de (schijn)partner, Daar hebben wij dus financieel helemaal geen kosten aan.
Nomad schreef:
14-08-2017 17:36
Ik geloof dat iedereen op de een of andere manier iets positiefs kan bijdragen aan de samenleving, dus die laagopgeleide mensen kunnen we Nederlands leren en opleiden zodat ze ook een productief plekje in de samenleving kunnen vinden en zich nuttig voelen (veel mensen willen werken). Een eerste stap om mensen zo snel mogelijk mee te laten draaien is om de mensen op een positieve manier te ontvangen, ze meteen op NL les te zetten en te kijken waar hun mogelijkheden en ambities liggen. Dat is vele malen beter dan eerst allerlei barricades bouwen (in Zuid Europe, Turkije) waardoor honderden mensen dood gaan voor ze uberhaupt in NL aankomen. Vervolgens duurt het een eeuwigheid voor mensen zekerheid hebben over verblijfsvergunningen en worden ze vaak als kleine kinderen en/of criminelen behandeld. Ik vind het prima als mijn belastingsgeld toe gaat naar mensen die een opleiding en een veilig thuis nodig hebben. Ik zou zelf ook geholpen willen worden als mijn land een chaos is door oorlog en/of andere problemen.

Hier komt bij dat de persoon die TO in de gaten houdt, naar alle wrsch ofwel zelf werkt ofwel onderhouden wordt door de (schijn)partner, Daar hebben wij dus financieel helemaal geen kosten aan.
Maar dat is toch compleet onhoudbaar als je eens aan het rekenen slaat? Die mensen hebben onderdak nodig, eten, gezondheidszorg, cursussen en zullen zeer zeker de eerste tien jaar niets op brengen (en daar na zullen ze de financiële investering er nooit meer uit halen als je kijkt naar cijfers van CBS mbt wie er exact hoe lang in de bijstand zit).

Geld is niet iets abstracts he, het groeit niet zo maar ergens. Ook is er gewoon niet onbeperkt plaats (fysiek). Daar naast, wat zal een influx van wat wij beschouwen als laag IQ/randje zwakbegaafd doen met een land? Zeker als de eigen laag opgeleiden al veel minder werk kunnen vinden.

Beleid maken moet je echt realistisch doen en niet met je hard of met 'stel dat ik moet vluchten', want uiteindelijk zal straks niemand meer ergens geld voor hebben. Je hebt als land toch op de eerste plaats een verplichting naar je eigen mensen toe.
kopstoot schreef:
14-08-2017 11:31
Gezien een paar ongelofelijke reacties hier, voel ik geen behoefte om meer toe te lichten.
Gelukkig zegt het niets over mij, maar alles over de personen die deze bizarre uitspraken doen.
Dit topic openen zegt alles over jou...
Erizon schreef:
14-08-2017 17:15
.

Huh? Dus als ik in het kader van gezinshereniging mijn (fictieve) buitenlandse partner naar Nederland wil halen dan betaalt de staat dat? :sarcastic:
NL is ook nog eens veel duurder dan de buurlanden.
Ik zou ze zeker niet verraden bij de vreemdelingendienst. Ik zou ze (die 2 personen waar het over gaat) wel waarschuwen dat hun 'fraude' nogal opvalt voor de buitenwereld en ze daar beide problemen mee kunnen krijgen.

Als het vrienden van me zouden zijn dan zou ik ze helpen bij het verzinnen van een betere constructie zodat ze niet in de problemen komen. Als ik ze niet zo goed zou kennen zou ik me er verder niet mee bemoeien.
Nomad schreef:
14-08-2017 17:36
Ik geloof dat iedereen op de een of andere manier iets positiefs kan bijdragen aan de samenleving, dus die laagopgeleide mensen kunnen we Nederlands leren en opleiden zodat ze ook een productief plekje in de samenleving kunnen vinden en zich nuttig voelen (veel mensen willen werken).
Ja, mijn ervaring is ook dat ze het willen. Alleen ook dat ze het niet kunnen. Nu niet, en over tien jaar ook niet. Ze zijn er gewoon niet toe in staat. Het percentage dat kan en wil verschilt per etnische groep.
Een eerste stap om mensen zo snel mogelijk mee te laten draaien is om de mensen op een positieve manier te ontvangen, ze meteen op NL les te zetten en te kijken waar hun mogelijkheden en ambities liggen.
Tuurlijk. Hun mogelijkheden en ambities stranden bij het gros van de huidige asielstroom bij het in ieder geval een beetje meedoen. Enig idee hoeveel energie dat kost? Andere taal, een oerwoud aan regeltjes en formulieren. Het is niet voor niets dat ze mensen zoals ik nodig hebben, jarenlang.

Hun kinderen zijn een ander verhaal overigens.
Dat is vele malen beter dan eerst allerlei barricades bouwen (in Zuid Europe, Turkije) waardoor honderden mensen dood gaan voor ze uberhaupt in NL aankomen.
Dat komt niet door de barricades maar juist door het gebrek aan barricades en de hele miljardenindustrie eromheen van mensensmokkelaars tot asieladvocaten, waardoor er een aanzuigende werking optreedt. Doordat er in Turkije nu eindelijk opgetreden is, zijn er honderdduizenden levens gered.
Vervolgens duurt het een eeuwigheid voor mensen zekerheid hebben over verblijfsvergunningen en worden ze vaak als kleine kinderen en/of criminelen behandeld.
De asielprocedures zijn inderdaad traag, achterhaald, onderbemensd en hebben een groot gebrek aan expertise. Dat staat los van of ze als kleine kinderen of criminelen behandeld worden, overigens. Dat eerste komt door de betrekkelijke hulpeloosheid in eerste instantie, en het tweede is een direct gevolg van de roedels kansloze asielzoekers zoals de Noordafrikanen, Georgiërs en Albanezen die door heel Europa banjeren op dit moment zonder enige intentie positief bij te dragen aan de samenleving.
Ik vind het prima als mijn belastingsgeld toe gaat naar mensen die een opleiding en een veilig thuis nodig hebben. Ik zou zelf ook geholpen willen worden als mijn land een chaos is door oorlog en/of andere problemen.
Veilig thuis? Ja. Een opleiding? Nee. Het potje is maar zo groot als het is. Jij hoeft ook niet te proberen aan te kloppen in Marokko, Afghanistan of Eritrea omdat je dat een prettiger land vindt om een opleiding te genieten.
Dat klopt waarschijnlijk. En daarom is de regelgeving ook zo dat wanneer de relatie geen standhoudt binnen de eerste vijf jaar, het schluss is voor de partner omdat die anders aanspraak gaat maken op het sociale vangnet. Vroeger was de termijn drie jaar, maar daar bleken veel te veel mensen misbruik van te maken met schijnhuwelijken.
Ik weet denk ik waar dit over over gaat en wat je wil melden, wil tich even zeggen :kopstoot, hou he aub bezig met jezelf, je komt over als een klikspaan. Als ze jou er niet mee lastig vallen, zoek een nuttig leven, die je blijkbaar nu niet hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven