Geld & Recht alle pijlers

Fraude melden?

14-08-2017 10:48 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt te hevig en totaal uit zijn verband getrokken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2017 19:59
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
82.41% gewijzigd
Gezien een paar ongelofelijke reacties hier, voel ik geen behoefte om meer toe te lichten.
Gelukkig zegt het niets over mij, maar alles over de personen die deze bizarre uitspraken doen.
Zijn ze getrouwd? Hebben ze kinderen? Hun zaken.
Stel dat ze kinderen hebben, dan haal je alsnog een ouder weg.
En moet die persoon dat wel echt het land uit?

Heeft die persoon geen baan? Want je kan ook prima in Nederland blijven ( al dan niet tijdelijk) met een werkvisum indien nodig bij landen buiten de EU.
kopstoot schreef:
14-08-2017 11:31
Gezien een paar ongelofelijke reacties hier, voel ik geen behoefte om meer toe te lichten.
Gelukkig zegt het niets over mij, maar alles over de personen die deze bizarre uitspraken doen.
Waarom vind je de uitspraken hier bizar? Ik ben best benieuwd waarom je je geroepen voelt om een melding te maken?
KyloRen schreef:
:facepalm:

Ik ga deze discussie niet eens aan.
Want?
kopstoot schreef:
Welke precies? De NSBroepster of de rest die wel normaal reageren en vragen stellen? Je kan niet over die 2 posts heen lezen en antwoord geven op de rest?
Waarom verander je de openingspost?
7102 schreef:
Zijn ze getrouwd? Hebben ze kinderen? Hun zaken.
Stel dat ze kinderen hebben, dan haal je alsnog een ouder weg.
Of ze gaan allemaal weg. Het is een keuze die bewust wordt gemaakt. Daar zijn consequenties aan verbonden. Het is mooi empathie te hebben, maar empathie voedt geen land en houdt geen economie gezond. Je kunt moeilijk de hele wereld hier halen.
7102 schreef:
14-08-2017 11:35
Waarom verander je de openingspost?
Nu is ie weg. To, wat ben je raar aan het doen? Gaat het wel goed met je?
kopstoot schreef:
Wat had je dan verwacht? Dat jouw idee door iedereen zou worden bevestigd?
TO, of je verplicht bent om fraude te melden ligt aan het soort fraude en je eigen positie daarin. Maar over het algemeen ben je het dus niet verplicht. Veel mensen vinden fraude melden not done, maar aan de andere kant wordt er wel steen en been geklaagd over mensen die de wet of overtreden (zwart werken, maar wel 'ziek') of de mazen op zoeken (belastingontwijking). Toch wordt het vaak als 'klikken' gezien omdat de overheid toch vaak als 'vijand' wordt gezien en wordt iemand die het wel lukt om de overheid een loer te draaien bewonderd. Zolang met er zelf geen last van heeft, natuurlijk.

Dus doe wat jij denkt dat juist is. Het feit dat je fraude doorgeeft, hoeft niet te betekenen dat er ook echt gevolgen zijn. Voor hetzelfde geld is het allemaal niet te bewijzen.
Je kunt fraude wel bij het IND (anoniem) doorgeven via deze site: https://ind.nl/contact/Paginas/Fraude.aspx
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nomad schreef:
14-08-2017 11:12
Serieus? Hoe heeft de NL samenleving last van die ene persoon? Krijgt hij/zij onterecht uitkeringen of gaat dit alleen om een verblijfsvergunning? Dat je het uberhaupt overweegt om te melden vind ik bizar. Heb je zelf ooit te maken gehad met visa's en verblijfsvergunningen? In een ander land gewoond?
Denk je nu echt dat het alleen die ene persoon is? Heb je boter op je hoofd ofzo?
Ik deel de mening van Nena hierboven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik denk dat TO alleen kwam om het geweten te sussen.

Met zulke kennissen/vrienden heb je geen vijanden nodig om je te verraden :)
Nomad schreef:
14-08-2017 11:21
Stel je je eens voor dat je net begonnen bent een leven op te bouwen in een nieuw land, gaat je relatie uit, maar je wilt wel graag blijven want je hebt al iets opgebouwd en je vindt het een prettig land om in te wonen... Gaat iemand melden dat je fraudeert. Ik zou daar niet blij van worden.

Aan de andere kant snap ik niet dat men hier openlijk over praat, ik zou dat risico niet nemen. Dat vind ik wel vreemd.

TO, kun je niet wat meer vertellen over de situatie? Zorgt de persoon wel voor eigen inkomen etc. of is de persoon afhankelijk van de NL staat?
Tja...zo werkt het niet natuurlijk. Er zijn hele volksstammen die hier graag zouden willen komen wonen om iets op te bouwen omdat ze het een prettig land vinden om te wonen. Het is niet dat ik ze ongelijk geef, want met ons zwakke systeem is dit nog mogelijk ook, maar ik zou er zeker niet aan mee gaan werken.

Er isvoor elke jongeman die hier graag zou willen wonen iemand met een echt motief om hier te wonen, en dan geef ik het geld daarvoor liever aan een echte vluchteling dan iemand die het hier best prettig vindt.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2017 11:36
Of ze gaan allemaal weg. Het is een keuze die bewust wordt gemaakt. Daar zijn consequenties aan verbonden. Het is mooi empathie te hebben, maar empathie voedt geen land en houdt geen economie gezond. Je kunt moeilijk de hele wereld hier halen.
.

Exact, iedereen hier heeft een verantwoordelijkheid om onze BV Nederland solvabel te houden en heeft dus tenminste de morele plicht misbruik van onze regelingen te melden. Of er een formele plicht is tot melden hangt af van de aard van het misbruik en de positie van TO.
Een persoon hoeft de boel niet te frauderen is dan een keuze die je maakt. En ja word je dan gesnapt dan is dat jammer maar dat had je dan kunnen weten. Geen medelijden dan mee .
strikjemetstippels schreef:
14-08-2017 11:14
Toch voorspelbaar weer dat er iemand de wet overtreedt en de persoon die overweegt dit te melden, wordt afgeschilderd als de crimineel in het verhaal.

Die viva moraal ik zal het nooit snappen.
Inderdaad, na 15 jaar snap ik dat moraal ook niet. Een een tientje teveel terug gekregen bij de super en je houdt dit, ben je een dief en alles laag en lelijk is. Maar iemand melden die hier illegaal is (en dus profiteert) en geen dreiging heeft in het land van herkomst en je bent de sigaar.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
lotus77 schreef:
14-08-2017 12:30
Tja...zo werkt het niet natuurlijk. Er zijn hele volksstammen die hier graag zouden willen komen wonen om iets op te bouwen omdat ze het een prettig land vinden om te wonen. Het is niet dat ik ze ongelijk geef, want met ons zwakke systeem is dit nog mogelijk ook, maar ik zou er zeker niet aan mee gaan werken.

Er isvoor elke jongeman die hier graag zou willen wonen iemand met een echt motief om hier te wonen, en dan geef ik het geld daarvoor liever aan een echte vluchteling dan iemand die het hier best prettig vindt.
Maar nu ga je er vanuit dat deze persoon in NL is op kosten van de belastingbetaler en zelf niks toevoegt aan de samenleving. Is dat niet een beetje kort door de bocht?
Ik ben voor open grenzen. Ik gun iedereen een plek waar hij of zij gelukkig is. Noem me naief, maar ik denk niet dat iedereen opeens gaat verhuizen naar NL en daar vervolgens een beetje gaat zitten niksen. De meeste mensen willen bijdragen aan de samenleving waarin ze wonen. Dat zie je al in vluchtelingenkampen. De meeste mensen willen graag werken, maar mogen ivm verblijfsvergunningen dit niet. Toch zie je dat er dan activiteiten en zelfs winkeltjes opgezet worden. Er zijn slechts een paar rotte appels die helemaal niks willen bijdragen.
Illegaal verblijf is helemaal niet strafbaar. Voorstellen om illegaliteit strafbaar te stellen zijn tot op heden gesneuveld.

Jij kunt het dus fraude en strafbaar vinden maar de wet denkt daar toch anders over.

Waarom voel je je geroepen om deze persoon aan te geven?

Hij kan geen aanspraken maken op regelingen voor onderdak of sociale zekerheid. Hoeveel last/schade heb jij hiervan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed punt, amber.
nena78 schreef:
14-08-2017 11:07
Melden lijkt me, gezinsmigratie wordt betaald door de Nederlandse staat, dus van ons belastinggeld. Sowieso ben ik van mening dat economische gelukszoekers geen recht op opvang moeten hebben. Maar dat is mijn mening
Het is inderdaad belachelijk dat de Australische overheid voor geld en onderdak zorgde voor die Nederlanders gelukszoekers die daar na de oorlog heengingen... Ze hadden ze gewoon direct terug moeten sturen naar Europa als ze geen werk hadden.
viva1966 schreef:
14-08-2017 16:42
Het is inderdaad belachelijk dat de Australische overheid voor geld en onderdak zorgde voor die Nederlanders gelukszoekers die daar na de oorlog heengingen... Ze hadden ze gewoon direct terug moeten sturen naar Europa als ze geen werk hadden.

Dat je zulke onzin uit je toetsembord tikt.
Illegaal in Nederland verblijven is inderdaad niet strafbaar, dus het niet melden van een illegaal al helemaal niet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik vraag me nog steeds af wat dan precies de fraude zou zijn en hoe mensen erbij komen dat die persoon niet gewoon werk heeft en een visum kan aanvragen en meebetaald aan voorzieningen. TO komt niet meer terug en iedereen blaat maar wat Telefgraaf praat.
Fee-de-Goede schreef:
14-08-2017 17:04
Ik vraag me nog steeds af wat dan precies de fraude zou zijn en hoe mensen erbij komen dat die persoon niet gewoon werk heeft en een visum kan aanvragen en meebetaald aan voorzieningen. To komt niet meer terug en iedereen blaat maar wat Telefgraaf praat.
Wat een hooghartige opmerking. Het is wel degelijk fraude als je liegt over je huwelijk om zo een verblijfsvergunning aan te vragen. Jij weet net zo min of die persoon werk heeft, maar niemand beschuldigt jou van de Libelle na te praten.

Zo jammer dat altijd bij dit soort onderwerpen iedereen die niet meteen staat te juichen wordt weg gezet als halve nazi en laag opgeleide tokkie. Ik kan prima voor mij zelf denken en redeneren, daar heb ik echt geen krantje voor nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven