Geflipt?!??

14-08-2017 18:26 52 berichten
Hallo allemaal!

Er zit me iets niet lekker.
Dat wat in mijn vroege tienertijd mijn beste vriendin was, althans, dat dacht ik, heeft contact met me gezocht via Facebook. Ze heeft het de laatste tijd druk gehad en kon daardoor niets met me afspreken. We zouden de stad ingaan, een terrasje doen en bijpraten.
Van de week veranderde ze ineens van gedachte en vroeg ze me een dag bij haar thuis door te brengen, ik heb dat een beetje halfslachtig afgehouden met een halve belofte.

In onze tienertijd hield ik in feite de vriendschap in stand, ik ging altijd naar haar en ik belde altijd en in de jaren dat we bevriend waren is ze nooit bij mij thuis geweest of me op komen halen en nu krijg ik ineens een heel bekend gevoel door die uitnodiging. Ze woont zo'n anderhalf uur reizen bij mij vandaan en ik heb het vage gevoel dat het weer net zo wordt als toen, dat ik achter haar gat aan kan rennen en zij geen enkele moeite doet om mij te zien.

Ze is tegenwoordig spiritueel en zit tot over haar oren in het boeddhisme en gooit alles daarop. Het feit dat ik aangaf dat we naar de stad zouden gaan vond ze niet spiritueel van mij en ze stelde dat ik geflipt was van haar bericht, alsof ik zomaar flip, daar is wel meer voor nodig, maar de manier waarop het gaat geeft me geen goed gevoel. Ik krijg steeds meer het idee dat ze in een zweverige egotrip zit en dat alleen zij relaxed kan zijn waar ik dus blijkbaar een moeilijk persoon ben.

Tot mijn verbazing houd het me bezig en staat alles me tegen. Wat te doen?
Als je geen plezier hebt in contact met haar, waarom zou je het dan nog aanhouden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de afspraak afzeggen!
Klinkt niet echt meer als een toevoeging in jou leven, laten gaan dus.
chirpy schreef:
14-08-2017 18:29
Als je geen plezier hebt in contact met haar, waarom zou je het dan nog aanhouden?
Ja, dat is een goede vraag.
Je hoeft geen contact te hebben met mensen die jou geen goed gevoel geven. Uitzonderingen wellicht daargelaten (collega's, familie), maar verder niet.
Winter is coming...
Zou het kunnen zijn dat het oude zeer nu weer bovenkomt en je je ineens realiseert dat het allemaal niet zo erg leuk met haar was?
Je klinkt alsof je er weinig zin meer in hebt.

Je zou het kunnen uitspreken tegenover haar en kijken hoe zij hier op reageert. Bevalt haar reactie je niet, dan stop je weer met het contact. Bevalt haar reactie je wel, dan kun je kijken of jullie toch af kunnen spreken, maar dan onder voorwaarden die jullie beíden hebben bepaald en niet alleen zij.
Wonder93 schreef:
14-08-2017 18:30
Ik zou de afspraak afzeggen!
Er is nog geen dag afgesproken, het zou voor volgende week zijn. Ik heb ook helemaal geen zin om opgesloten te zitten in haar huis midden in de zomer. Overigens, we hebben elkaar 40 jaar niet gezien, dus een hele dag met haar doorbrengen vind ik ook een beetje veel, 2 uurtjes bijpraten vind ik leuk en prima, maar na zo'n lange tijd doorgaan waar we gebleven zijn vind ik niets.
Het kan zo zijn dat ze in een spirituele egotrip zit ( hoe oud is ze? ) maar daarmee is het toch niet gezegd dat ze jou dan vanzelfsprekend als een lastig probleemgeval zal gaan zien. Het gevaar dat ze er energie in gaat steken om jou om te vormen zit er wel in maar dat is dan weer mijn ervaring met vriendinnen die "het licht" hebben gezien.
Je weet heel goed wat je wilt. Ben je daar ook duidelijk over tegen haar?
Cateautje, als ik jouw reacties zo lees, weet je zelf het antwoord eigenlijk al... ;-)
Winter is coming...
Case-je schreef:
14-08-2017 18:33
Zou het kunnen zijn dat het oude zeer nu weer bovenkomt en je je ineens realiseert dat het allemaal niet zo erg leuk met haar was?
Je klinkt alsof je er weinig zin meer in hebt.

Je zou het kunnen uitspreken tegenover haar en kijken hoe zij hier op reageert. Bevalt haar reactie je niet, dan stop je weer met het contact. Bevalt haar reactie je wel, dan kun je kijken of jullie toch af kunnen spreken, maar dan onder voorwaarden die jullie beíden hebben bepaald en niet alleen zij.
Ik voel me gemanipuleerd. Het enige dat ik aangaf is dat we een terrasje zouden doen en ik vroeg waarom ze van gedachte veranderd was en toen was ik volgens haar compleet geflipt.
Nu ik dit schrijf dringt het ineens tot me door.
Henk-en-Roelie schreef:
14-08-2017 18:34
Het kan zo zijn dat ze in een spirituele egotrip zit ( hoe oud is ze? ) maar daarmee is het toch niet gezegd dat ze jou dan vanzelfsprekend als een lastig probleemgeval zal gaan zien. Het gevaar dat ze er energie in gaat steken om jou om te vormen zit er wel in maar dat is dan weer mijn ervaring met vriendinnen die "het licht" hebben gezien.
Op die ervaring kan ik, denk ik, wachten, want het gaat nergens anders over. De karma's vliegen me om de oren.
Case-je schreef:
14-08-2017 18:35
Je weet heel goed wat je wilt. Ben je daar ook duidelijk over tegen haar?
Ja en dat is geflipt blijkbaar.
winterqueen schreef:
14-08-2017 18:35
Cateautje, als ik jouw reacties zo lees, weet je zelf het antwoord eigenlijk al... ;-)
Ja hè?
Gelijk al je 'vriendin' voor geflipt uitmaken wat zij doet vanwege een heel normaal voorstel, vs van een ander verwachten een hele dag in je huis te verblijven.
Je zit helemaal goed met je gevoel, en dat mens is geen minuut van je tijd waard.
Ik zou haar gelijk geven en zeggen dat je niet meer wil afspreken.
Zeg dat haar aardstralen je tegenstaan en je je liever niet inlaat met donkere aura's want dat is te yin voor jouw yang en raak je van je zen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Cateautje schreef:
14-08-2017 18:38
Ja en dat is geflipt blijkbaar.
Nou, daar kun je vast hartelijk om lachen!

En nu maar gewoon zeggen dat je nog even een paar jaartjes doorgaat met flippen en dat je dus niet geschikt bent voor haar boeddhistische staat van zijn. :mrgreen:
SaveAngie schreef:
14-08-2017 18:42
Zeg dat haar aardstralen je tegenstaan en je je liever niet inlaat met donkere aura's want dat is te yin voor jouw yang en raak je van je zen.
:P
niet doen....
Cateautje schreef:
14-08-2017 18:38
Op die ervaring kan ik, denk ik, wachten, want het gaat nergens anders over. De karma's vliegen me om de oren.
Jakkes :-(

Begrijp het helemaal, maar als jij bij haar op visite gaat kun je zelf bepalen wanneer je weggaat als het je te gortig wordt, andersom is lastiger.

edit: je moet gewoon in je eigen kracht gaan staan
Mijn vroegere bestie zocht contact met een grap over mijn onvruchtbaarheid, was vergeten dat ik kinderen had beweerde ze daarna.
Nou doei dus.
Henk-en-Roelie schreef:
14-08-2017 18:50
Jakkes :-(

Begrijp het helemaal, maar als jij bij haar op visite gaat kun je zelf bepalen wanneer je weggaat als het je te gortig wordt, andersom is lastiger.

edit: je moet gewoon in je eigen kracht gaan staan
Een terrasje in de stad leek me het meest vrijblijvend.

Ik stond helemaal in mijn eigen kracht, maar hier word ik helemaal slapjes van.
Het-groepje schreef:
14-08-2017 18:52
Mijn vroegere bestie zocht contact met een grap over mijn onvruchtbaarheid, was vergeten dat ik kinderen had beweerde ze daarna.
Nou doei dus.
Wow, dat er mensen bestaan die menen dat dat ook maar in enige setting ooit een onderwerp is om grappen over te maken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven