Over mijn grenzen

15-08-2017 10:25 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.

Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.

Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.

Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
Als je het meerdere malen hebt geprobeerd en het lukt niet, kap er mee.
Wat kinderachtig om te dreigen met het einde van de relatie omdat hij met één ding "zijn zin niet krijgt".

Misschien moest je maar eens wat minder je best gaan doen. Laat hem zijn best maar doen. Een relatie heb je met z'n tweeën. Dit zou ik ook benoemen: "jij bent nu aan de beurt, succes". Kom nou.
Dus behalve 3 standjes en dat ene kunnen jullie niks anders bedenken? Er is zoveel meer. Ga samen op ontdekkingsreis.
Ik vind het persoonlijk echt niet kunnen dat hij aandringt terwijl hij weet dat jij dit niet wilt. Nee is nee, daar zou ik heel duidelijk over zijn.

Maar over het "moeite doen" zou je je kunnen afvragen of hij daar geen punt heeft. Je roept wel erg snel dat het lastig is om te veranderen. Ja, misschien voelt het even onwennig. Dat is nu eenmaal vaak zo met nieuwe dingen. Kijk eens of je op een andere manier de spanning kunt terugvinden. Wissel fantasieën uit, pak er een boek met standjes bij, experimenteer met andere plekken, trek een mooi setje aan of juist een sleazy outfit, probeer erotische massage of striptease, een blinddoek of handboeien, samen uitgebreid douchen of in bad. Mogelijkheden te over.

Kortom: wees duidelijk over harde grenzen, maar kijk ook naar wat er WEL kan.
Hij wil anale seks zeker? Ik zou zeggen prima, maar dan wil ik eerst een dildo in jouw kont stoppen. Dan praten we verder. Meestal haken ze dan ineens af ...
Moonshine1984 schreef:
15-08-2017 10:33
Als je het meerdere malen hebt geprobeerd en het lukt niet, kap er mee.
maar, als jullie repertoire maar drie dingen bevat dan zijn er toch wel meer opties behalve dit ene wat jij niet wil?

Denk ook eens buiten standjes/handelingen om. Verras hem eens onverwacht ( laat de kinderen eten bij de buren ofzo en ga samen uiteten waarbij je geen ondergoed draagt ofzo)
EvaaaV schreef:
15-08-2017 10:25
Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.

Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.
Hoi Eva,

Je onderbuik gevoel zegt je gelukkig al dat deze uitspraak niet oké is, want dat is hij ook niet. Het is namelijk een sterk staaltje manipulatie.
Als iets voor jou niet goed voelt dan zou je man dat moeten respecteren, laat je dan ook geen schuldgevoel of angst aanpraten.
Indien de relatie hierdoor overgaat ben je zo iemand liever kwijt als rijk.
overigens mag hij natuurlijk ook wel meer initiatief nemen om de sleur te doorbreken, heb het gevoel dat hij alles nu bij jou legt en dat is niet eerlijk.
guppekop schreef:
15-08-2017 10:36
maar, als jullie repertoire maar drie dingen bevat dan zijn er toch wel meer opties behalve dit ene wat jij niet wil?

Denk ook eens buiten standjes/handelingen om. Verras hem eens onverwacht ( laat de kinderen eten bij de buren ofzo en ga samen uiteten waarbij je geen ondergoed draagt ofzo)
hij gaat constant over haar grenzen heen, het is dus geen echte vent. Dumpen dus.
Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.

Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen
mmm... jij zegt hard je best te doen en hij ziet dat blijkbaar niet. Wat gaat hier mis?
beetjegek schreef:
Hij wil anale seks zeker? Ik zou zeggen prima, maar dan wil ik eerst een dildo in jouw kont stoppen. Dan praten we verder. Meestal haken ze dan ineens af ...
Hahaha goeie
Even los van de seks, doet hij ook moeite om de relatie nieuw leven in te blazen? Bedenkt hij ook leuke uitjes, verrast hij jou wel eens, doet ie lieve dingen voor je etc?
beetjegek schreef:
:rolling: zinvol advies.

Net als hem vertellen dat hij aan zet is om de relatie weer op te leuken.
Eva, als jullie allebei constateren dat de relatie wat ingedut is, waarom is het dan alleen jouw taak om die weer nieuw leven in te blazen? Wat doet je man voor jou, om te laten merken dat hij jou de moeite waard vindt? Doet hij ook zijn best om je te steunen en lief voor je te zijn?

Pas op dat je niet in de rol schiet dat je van alles voor hem doet en over je grenzen gaat alleen maar om hem bij je te houden. Ik zie die kramp vaak bij vrouwen. Ga uit van je eigen kracht: hij heeft geluk dat jij bij hem wilt blijven. Hij mag in zijn handjes knijpen dat je je best wilt doen en moeite wilt doen. Als je gaat uitstralen dat jij net zo sterk bent als hij, dat jij ook een keuze hebt (een ander zoeken) en dat hij net zo goed zijn best moet doen, dan heb je een heel ander gesprek.

En natuurlijk ga je niet over je (fysieke) grenzen om je vent bij je te houden. Ik zou wel open staan voor variatie, maar dan alleen de dingen waar je allebei mee instemt.

Hebben jullie relatie therapie overwogen?
Annelleke schreef:
15-08-2017 10:35
Dus behalve 3 standjes en dat ene kunnen jullie niks anders bedenken? Er is zoveel meer. Ga samen op ontdekkingsreis.

Voor mij is het goed zo. Ik probeer wel te veranderen (al vind ik het moeilijk), maar hij blijft altijd op dat ene ding terugkomen.

Haley schreef:
15-08-2017 10:41
Even los van de seks, doet hij ook moeite om de relatie nieuw leven in te blazen? Bedenkt hij ook leuke uitjes, verrast hij jou wel eens, doet ie lieve dingen voor je etc?

Hij gaat mee in de dingen die ik voorstel. Als ik de kar trek dan is het leuk.
Wat een onaantrekkelijk gedrag, dat aandringen. Goed dat je op een gegeven moment kwaad bent geworden, maar ik zou wel in alle rust een goed gesprek aanknopen over dat zijn eisen niet oké zijn op deze manier en dat jullie het samen moeten doen.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 11:06

Hij gaat mee in de dingen die ik voorstel. Als ik de kar trek dan is het leuk.
Dan kom ik terug op mijn advies in mijn eerste reactie: hij is aan de beurt.
Wat een egotripper van een vent zeg.
En jij moet geen dingen doen doe je niet wilt doen want dan is je nee niet duidelijk.
When they go low, we go high. (M.Obama)
beetjegek schreef:
:HA: eens!
Heel goed van je dat je je grenzen aangeeft! Het ligt niet aan jou, het is onacceptabel dat hij door blijft drammen over iets wat voor jou niet fijn is. Daarbij heb je het zelfs nog een keer geprobeerd en is het nog steeds niet fijn. Dus alleen maar credits voor jou.

Laat je niet manipuleren!

Misschien kan je voorstellen om eens naar een seksuoloog te gaan? Die kan hem ongetwijfeld laten inzien dat zijn gedrag op dit punt niet normaal is. En die kan wellicht met jullie samen kijken naar wat nieuwe stappen vooruit die voor jullie beide fijn voelen.

Maar een basis van vertrouwen is natuurlijk wel heel erg belangrijk als je samen aan de slag gaat met je seksleven!
MarijeMarije schreef:
15-08-2017 11:04
Eva, als jullie allebei constateren dat de relatie wat ingedut is, waarom is het dan alleen jouw taak om die weer nieuw leven in te blazen? Wat doet je man voor jou, om te laten merken dat hij jou de moeite waard vindt? Doet hij ook zijn best om je te steunen en lief voor je te zijn?

En natuurlijk ga je niet over je (fysieke) grenzen om je vent bij je te houden. Ik zou wel open staan voor variatie, maar dan alleen de dingen waar je allebei mee instemt.

Om heel eerlijk te zijn, heeft hij het laatste jaar ook zijn best gedaan om aan onze relatie te werken. Ik heb het voortouw genomen, maar daarna hebben we afgesproken om elk om beurt iets voor de andere te organiseren. Behalve de sleur waren we wel een goed koppel. Het gezinsleven draaide goed en verder hadden we geen grote problemen.

In bed verwacht hij ook wat van mij, omdat hij heeft aangegeven dat hij nieuwe dingen wil proberen. Ik weet totaal niet hoe ik dat moet doen, omdat ik het zelf niet zo voel. Het enige waarover hij blijft op terug komen is dat ene ding dat ik niet wil.
Het is inderdaad niet oké dat hij blijft pushen om hetgeen waar jij je niet fijn bij voelt. Echter denk ik wel dat er nog veel meer opties zijn om seks een stuk leuker te maken. Ik kan hem wel begrijpen dat je na jaren huwelijk iets meer wilt dan drie standjes. Kleed je een keer sexy, bestel seksspeeltjes voor beide, probeer roleplaying, doe meer voorspel (zoals al via whatsapp hem ''voorbereiden'' op de sex).

Ik zeg niet dat je je moet veranderen, maar er zijn heel veel comfortabele dingen die je uit kan proberen.
I have to change to stay the same.
Tis wat met die kerels.
Ik snap hem wel een beetje denk ik. Jij vindt het prima zo, hij niet. Jij hebt geen reden om jullie seks te veranderen, hij wel. Als hij al ergens mee komt vind jij dat niet fijn en dat is volledig je goed recht maar je toont ook absoluut geen initiatief tot iets anders omdat jij geen probleem hebt.
Ga eens praten met een derde zou ik willen zeggen, seks is zoveel meer dan 3 standjes en hetgeen jij absoluut niet wilt.
Intens knuffelen en zoenen, elkaar masseren en strelen terwijl je een fantasie uitvouwt, orale seks, enz enz. Je man vraagt initiatief van jou, het minste dat je kunt doen is daar werk van maken. En hem vrij spel geven daar bij jou werk van te maken zónder dat wat je niet wilt want nogmaals, dat is helemaal jouw goed recht. En hij moet ook stoppen met zeiken daarover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven