Over mijn grenzen

15-08-2017 10:25 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.

Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.

Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.

Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
Waarom gaan jullie niet samen ontdekken wat er meer is? Dus niet zijn beurt, jouw beurt, maar samen op zoek gaan en uitproberen.
Ik snap TO maar ik snap ook haar man wel. Er is nog zoveel naast drie standjes en dat ene ding wat ze niet wil. Ga samen eens wat meer ontdekken
kerol schreef:
15-08-2017 15:22
Voor mij maakt het toch een wereld van verschil of "dat ene" anale seks betreft, of dat het iets van pijpen of beffen betreft. Daarom durf ik geen reactie te geven.

Waarom maakt dit een verschil? Je kunt toch niet voor een ander beslissen waar een grens ligt?
Zo te lezen doe je je best. Ik vind niet dat je man het recht heeft over je grenzen te gaan of hierover te blijven zeuren. Heel onaantrekkelijk.

Ik zou hem zeggen dat je er niets meer over te willen horen. Nee is nee. Laat hem iets anders nieuws verzinnen wat hem opwindt, misschien wil je daar wel weer in meegaan.
Achterlijk kort pittigje zeker?
Seks is toch meer dan drie standjes. Bij een libidoverschil of verschil in wat je wilt doen in bed, houdt het dan snel op. Dan wordt het haast een kansberekening van wat het nu weer wordt.
Ik zou er inderdaad samen meer werk van maken. Je bent al goed bezig, maar het klinkt of je niet echt van seks houdt (of laag libido) óf toch een beetje preuts bent.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 15:47
Waarom maakt dit een verschil? Je kunt toch niet voor een ander beslissen waar een grens ligt?
Nee, je kunt dat niet beslissen. Maar het geeft wel inzicht in hoe men staat qua preutsheid, terughoudendheid, etc. Want achter zo'n grens die gesteld wordt zitten vaak redenen die een inzicht geven in de basis van het probleem. Smetvrees, Preutsheid of in het geval van anaal: het doet gewoon pijn waardoor je het niet wil, klaar. Dus, daardoor ook allerlei remmingen die meespelen, (3 standjes maar, heus?) waardoor men zich niet kan laten gaan, zich kan overgeven en genieten. En ja, de sleur van het dagelijkse leven, vaak zo ontstaan omdat men is opgevoed met het idee dat ook het dagelijks leven "zo moet" weerspiegelt zich ook hierdoor in al deze andere aspecten van de relatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
De zin tot experimenteren zou spontaan verdwijnen bij iemand die iets van me wil ondanks hij weet dat ik het niet wil (het pijnlijk vind) . De liefde ook trouwens.
When they go low, we go high. (M.Obama)
jaw schreef:
15-08-2017 16:46
Nee, je kunt dat niet beslissen. Maar het geeft wel inzicht in hoe men staat qua preutsheid, terughoudendheid, etc. Want achter zo'n grens die gesteld wordt zitten vaak redenen die een inzicht geven in de basis van het probleem. Smetvrees, Preutsheid of in het geval van anaal: het doet gewoon pijn waardoor je het niet wil, klaar. Dus, daardoor ook allerlei remmingen die meespelen, (3 standjes maar, heus?) waardoor men zich niet kan laten gaan, zich kan overgeven en genieten. En ja, de sleur van het dagelijkse leven, vaak zo ontstaan omdat men is opgevoed met het idee dat ook het dagelijks leven "zo moet" weerspiegelt zich ook hierdoor in al deze andere aspecten van de relatie.

We hebben een seksleven zoals een gemiddeld getrouwd koppel. De meeste hebben een vast aantal standjes waarop ze terugvallen. Bij ons is dat missionaris (en variaties erop, een keer benen rond zijn middel, soms met de benen liggend), achterlangs (waarbij de hoek soms varieert) en zijdelings. Als die werken dan zie ik niet in waarom ik persé rechtstaand moet gaan klungelen.
Dan ben ik maar preuts.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 17:31
We hebben een seksleven zoals een gemiddeld getrouwd koppel. De meeste hebben een vast aantal standjes waarop ze terugvallen. Bij ons is dat missionaris (en variaties erop, een keer benen rond zijn middel, soms met de benen liggend), achterlangs (waarbij de hoek soms varieert) en zijdelings. Als die werken dan zie ik niet in waarom ik persé rechtstaand moet gaan klungelen.
Dan ben ik maar preuts.
Dus jullie doen alleen standjes waarbij hij het leeuwendeel van het werk doet? Waarom gaan jullie niet samen op ontdekkingstocht? Je hoeft echt niet rechtstaand te klungelen. Er is zo ontzettend veel meer, waarom wijs je dat bij voorbaat af?
Het klinkt alsof jullie buiten de 'gewone' seks niets doen? Niet pijpen? Niet vingeren? Niet likken? Niet masseren? Ga je weleens samen douchen? Knuffel je nog weleens?
Samen klungelen is samen lachen. Als dat al niet kan, dan zit er iets echt niet goed.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 17:31
Dan ben ik maar preuts.
Het gaat dus echt om een standje wat je man graag wil doen, geen handeling?

Dan begrijp ik je man wel.
Ik MOET WETEN WAAR HET OM GAAT!!!
Annelleke schreef:
15-08-2017 17:41
Dus jullie doen alleen standjes waarbij hij het leeuwendeel van het werk doet? Waarom gaan jullie niet samen op ontdekkingstocht? Je hoeft echt niet rechtstaand te klungelen. Er is zo ontzettend veel meer, waarom wijs je dat bij voorbaat af?

Ik wijs niets af. Ik wil gerust meegaan in de voorstellen van mijn man. Alleen stelt hij alleen dat voor, dat ik absoluut niet wil.
We kussen, knuffelen en masseren als voorspel. We vrijen dan in standjes die werken. Eerlijk gezegd, weet ik niet wat ik precies zou missen.
badmeester schreef:
15-08-2017 18:31
Ik MOET WETEN WAAR HET OM GAAT!!!
Waarom??
EvaaaV schreef:
15-08-2017 18:35
Ik wijs niets af. Ik wil gerust meegaan in de voorstellen van mijn man. Alleen stelt hij alleen dat voor, dat ik absoluut niet wil.
We kussen, knuffelen en masseren als voorspel. We vrijen dan in standjes die werken. Eerlijk gezegd, weet ik niet wat ik precies zou missen.
Maar waarom gaan jullie niet SAMEN op onderzoek uit? Waarom wijs je SAMEN af?
EvaaaV schreef:
Weet je wel wat je man mist?
EvaaaV schreef:
Dat is al een heel goed begin.
Alleen moet je zeggen dat zeuren om die handeling die jij wilt, tussen ons gaat staan. En de tips van anderen, zoals zonder ondergoed uit eten gaan of bijv. thuis naakt dineren, kunnen ook leuk en spannend voor jullie beiden zijn. Dan vergeet hij misschien zijn rare handeling.
creativeguy schreef:
15-08-2017 18:42
Dat is al een heel goed begin.
Alleen moet je zeggen dat zeuren om die handeling die jij wilt, tussen ons gaat staan. En de tips van anderen, zoals zonder ondergoed uit eten gaan of bijv. thuis naakt dineren, kunnen ook leuk en spannend voor jullie beiden zijn. Dan vergeet hij misschien zijn rare handeling.
Dat ligt natuurlijk aan wat die 'rare' handeling dan precies is. Staand of op zn hondjes? Ik zou ook behoorlijk sip worden als mijn vrouw dat consequent zou weigeren, hoe vaak ze haar ondergoed ook zou vergeten.
Annelleke schreef:
15-08-2017 18:37
Daar wordt inderdaad mooi omheen gedraaid tot zo ver.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
julius schreef:
15-08-2017 18:50
Dat ligt natuurlijk aan wat die 'rare' handeling dan precies is. Staand of op zn hondjes? Ik zou ook behoorlijk sip worden als mijn vrouw dat consequent zou weigeren, hoe vaak ze haar ondergoed ook zou vergeten.
Als het iemand zijn grens is respecteer je zoiets toch? Aandringen en dreigen en consequent sip zijn gaat hierbij ook niet werken.
Annelleke schreef:
15-08-2017 18:37

Wat houdt dat dan in?

julius schreef:
15-08-2017 18:41
Weet je wel wat je man mist?

Nee.
Paroxysm schreef:
15-08-2017 18:53
Als het iemand zijn grens is respecteer je zoiets toch? Aandringen en dreigen en consequent sip zijn gaat hierbij ook niet werken.
Ik vind dit een hele moeilijke. Natuurlijk moet je grenzen respecteren, maar je kiest niet voor het gevoel dat je daar zelf bij hebt. Dat nare gevoel heb je, maar je kan er niets mee want je moet respect hebben voor de ander.

Dreigen is uiteraard in alle gevallen uit den boze. Als het voor hem een dusdanige dealbreaker aan het worden is, dan kan ie er maar beter een punt achter zetten.
EvaaaV schreef:
15-08-2017 19:04

Nee.
Misschien is het verstandig om daar eens over te praten? Samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven