Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe blijf jij wakker?

14-08-2017 11:21 45 berichten
Als je echt slecht hebt geslapen of gewoon super moe bent, maar je kunt overdag niet even dutje doen?

Afbeelding
_Amand schreef:
14-08-2017 12:38
Ik ga altijd heel veel rondlopen op het werk wanneer ik moe ben. Werken aan m'n relaties binnen het bedrijf. Is noodzakelijk voor goed functioneren maar meestal neem ik er de tijd niet voor. Nou, zulke dagen zijn daar dus ideaal voor.
Oh nee ik mijd dat juist, om dat als ik weinig heb geslapen ik emotioneel ben en veel te kort lontje heb. Althans het valt wel mee gemiddeld gezien, maar voor mijn doen ben ik een labiele emo tov mijn normale zelf.

En dat lijkt me niet goed voor de bedrijfsmatige verhoudingen XD
tampontouwtje schreef:
14-08-2017 12:39
Een korte powernap van 15 minuten. Mij helpt het. Doen ze in het leger ook.

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_nap
Kan jij dat zo op commando? Mij lukt dat dus echt niet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Koud water in mijn gezicht en vooral blijven bewegen inderdaad. Cup a soep/kippensoep wil ook nog wel eens helpen.
strikjemetstippels schreef:
14-08-2017 12:35
Cola of ander koolzuurhoudend drank drink ik nooit, dan boer ik de ruiten uit de kozijnen lol. Deze vind ik wel ok:
Afbeelding

Heb jij last van slaap problematiek?
Je hebt ook cafeïneverrijkt water, die zijn er ook met verschillende smaakjes.
Zoiets, bij mij bij de ah te koop, staat bij de ijskoffie, energiedrankjes en vitamine waters.
Afbeelding

Soms, maar ook wakker blijven tijdens nachtdiensten, zeker de tweede dienst is een opgave soms :rofl: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Er een scharrel op het werk op nahouden? Tijdens de lunch ff rotzooien in een van de designated rommelen-met-collega-hokken doet veel voor je energielevel denk ik.
_Amand schreef:
14-08-2017 12:50
Er een scharrel op het werk op nahouden? Tijdens de lunch ff rotzooien in een van de designated rommelen-met-collega-hokken doet veel voor je energielevel denk ik.
In theorie mogelijk, maar in praktijk werk ik met allemaal contact gestoorde nerds. Niets tegen contact gestoorde nerds, ik ben zelf ook zo, maar dan zie je wel in dat een quickie in de kelder er niet in zit als je tegenpartij er wellicht 15 jaar over doet om 'hoi' te zeggen.

Ik heb maar heel saai nog een pot koffie op staan.
-Kia-Ora- schreef:
14-08-2017 12:44
Je hebt ook cafeïneverrijkt water, die zijn er ook met verschillende smaakjes.
Zoiets, bij mij bij de ah te koop, staat bij de ijskoffie, energiedrankjes en vitamine waters.
Afbeelding

Soms, maar ook wakker blijven tijdens nachtdiensten, zeker de tweede dienst is een opgave soms :rofl: .
LOL die had ik nog nooit gezien, ga ik eens naar kijken, benieuwd hoe veel ppm caffeïne daar dan in zit. Vast minder dan in chocolade :kwijl:

Pff ja nacht dienst, ook een hel op zich zeker als je dan je ritme er na weer moet aan passen.
Tja, dan blijft er nog maar één ding over. En let wel; ik vind het niet leuk om het aan te moeten dragen, maar jouw behoefte aan een oplossing en mijn behoefte om er een te geven komen samen in: sporten tussen de middag.

Sorry. Mijn oprechte excuses. Ik wilde echt niet dat het zover moest komen.
anoniem_350628 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 13:13
1.16% gewijzigd
_Amand schreef:
14-08-2017 13:02
Tja, dan blijft er nog maar één ding over. En let wel; ik vind het niet leuk om het aan te moeten dragen, maar jouw behoefte aan een oplossing en mijn behoefte om er een te geven komen samen in: sporten tussen de middag.

Sorry. Mijn oprechte excuses. Ik wilde echt niet dat het zover had moeten komen.
Afbeelding
Ik zei toch al sorry.
Dat is waar :P

Ik zal er eens over denken. Ik kom er over een jaar op terug.
14-08-2017 13:18
Dat is waar :P

Ik zal er eens over denken. Ik kom er over een jaar op terug.
Over een jaar al? :woa:
Neem vooral de tijd om over dit soort serieuze dingen na te denken. Ik denk echt dat je jezelf te kort gaat doen als je zo snel al een keuze maakt.
14-08-2017 12:57
In theorie mogelijk, maar in praktijk werk ik met allemaal contact gestoorde nerds. Niets tegen contact gestoorde nerds, ik ben zelf ook zo, maar dan zie je wel in dat een quickie in de kelder er niet in zit als je tegenpartij er wellicht 15 jaar over doet om 'hoi' te zeggen.

Ik heb maar heel saai nog een pot koffie op staan.
Zeg, wil jij nu je probleem oplossen of niet :P Gewoon meeslepen dat toilet in (dan is wellicht het damestoilet handig)
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
14-08-2017 13:46
Zeg, wil jij nu je probleem oplossen of niet :P Gewoon meeslepen dat toilet in (dan is wellicht het damestoilet handig)
Nee joh, invalide toilet. ;-D
-Kia-Ora- schreef:
14-08-2017 14:03
Nee joh, invalide toilet. ;-D
Bij een van mijn oude werkgevers was dit hetzelfde, ik noemde het altijd het 'minderhedentoilet'
Valhalla! Where the brave may live Forever!
14-08-2017 12:44
Kan jij dat zo op commando? Mij lukt dat dus echt niet helaas.
Je bepaalt zelf wanneer je een powernap doet. Dat is dus niet op commando. Als je echt moe bent, dan lukt dat zeker. Ik ben daarna altijd fris. 10 minuten ogen dicht en ontspannen. Soms zak ik even weg, meestal ben ik er gewoon nog bij, maar wel volledig ontspannen.

Tegen de tijd dat je echt een probleem hebt, en er niet lacherig over doet, kan je het proberen.
Muziek!
Ik ga dan terug naar mijn jeugd en zet wat happy hardcore aan. Kun je flink hard van doortypen joh!
En dan niet een radio zender ofzo, maar setjes van YouTube of soundcloud zodat je niet 'weer' een reclame hoort en weet dat er maximaal 6 minuten (2 nummers) verstreken zijn, maar gewoon een uurtje doorknallen.
tampontouwtje schreef:
15-08-2017 15:30
Je bepaalt zelf wanneer je een powernap doet. Dat is dus niet op commando. Als je echt moe bent, dan lukt dat zeker. Ik ben daarna altijd fris. 10 minuten ogen dicht en ontspannen. Soms zak ik even weg, meestal ben ik er gewoon nog bij, maar wel volledig ontspannen.

Tegen de tijd dat je echt een probleem hebt, en er niet lacherig over doet, kan je het proberen.
Rare conclusie. Ik heb een tijd lang echt zo veel problemen gehad dat ik maar een paar uren per week sliep. Toen kreeg ik medicatie, om dat ik gewoon neer ging overdag. Dat ik ergens lacherig over kan doen zegt niets over de ernst ergens van. Zo ben ik nu eenmaal.

En ook toen kon ik niet powernappen.
Veel koffie drinken en gezicht met koud water wassen, rust vermijden.
We should have each other with cream.
15-08-2017 21:59
Rare conclusie. Ik heb een tijd lang echt zo veel problemen gehad dat ik maar een paar uren per week sliep. Toen kreeg ik medicatie, om dat ik gewoon neer ging overdag. Dat ik ergens lacherig over kan doen zegt niets over de ernst ergens van. Zo ben ik nu eenmaal.

En ook toen kon ik niet powernappen.
Je kan niet 10 minuten ontspannen liggen met je ogen dicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven