Over mijn grenzen
dinsdag 15 augustus 2017 om 10:25
Hallo allemaal,
Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.
Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.
Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.
Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
Precies een jaar geleden heeft mijn man aangegeven het jammer te vinden dat onze relatie zo saai en voorspelbaar geworden was. Hij had hiermee wel een punt. Doorheen de week hadden we een routine opgebouwd tussen onze kinderen, het werk en het huishouden. In het weekend deden we de klusjes die in de week bleven liggen of gingen we op familiebezoek. Exclusieve aandacht voor ons twee hadden we al lang niet meer gehad. Elke avond ging de tv aan en we hadden nog nooit een babysit gevraagd.
Zoals gewoonlijk signaleerde mijn man het probleem en moest ik met de oplossing aandraven. We hebben afgesproken elke laatste weekend in de maand met elkaar iets te ondernemen en dat één avond in de week de tv uitblijft zodat we rustig kunnen praten. Hiermee leek het beter te gaan. Bij mij keerden de vlinders van vroeger zelfs deels terug.
Tijdens één van onze gesprekken gaf mijn man aan ook onze seks als een sleur te ervaren. We hebben maar een repertoire van een drietal standjes. Eerlijk gezegd vind ik dit heel moeilijk om te veranderen. Het is er zo ingesleten, dat het zo onwennig voelt om hier iets aan te proberen doen. Ik heb om hem te verrassen eens een nacht in een hotel geregeld.
We zijn beginnen praten over wat we nog eens willen proberen (vooral mijn man, voor mij is het goed zo). Mijn man zei dat hij iets wilde doen dat we in het begin van de relatie wel eens hebben geprobeerd, maar dat voor mij niet fijn was. Wat het precies is, is niet zo relevant. Hij bleef erop terugkomen dat hij het nog eens wilde doen. Om hem tegemoet komen ben ik er nog eens in meegegaan. Hij vond het leuk, maar voor mij bleef het even vervelend voelen als vroeger. Sindsdien blijft hij hier hiernaar vragen, terwijl ik al verschillende malen heb aangegeven het niet meer te willen.
Dit weekend wilde hij weeral. Ik ben toen erg kwaad geworden. Ik heb gezegd dat als hij er blijft over zeuren dat mijn zin on met hem te vrijen dan volledig zal verdwijnen. Hij heeft geantwoord dat hij niet weet of we nog lang samen zullen zijn als ik geen moeite wil doen voor hem.
Ik voel mij uit het lood geslagen door wat hij gezegd heeft. Ik doe zo ontzettend hard mijn relatie terug nieuw leven in de blazen. Ik kan niet over mijn grenzen blijven gaan om mijn man bij mij te houden. Ik weet niet wat ik nu verder moet doen.
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:17
Je weet dus zelf ook wel dat dat een behoorlijk rigide houding is?
Ik snap je wel hoor. Kennelijk is hij behoorlijk over je grenzen gegaan. Dat is wel jaaaren geleden natuurlijk. Denk je echt dat ie je straks weer in je keel stoot, nu hij weet wat dat met jou doet? (En natuurlijk de wetenschap dat het dan echt nooit meer gaat gebeuren en waarschijnlijk een advocaat mag gaan bellen?)
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:28
Ik vind t iets triests hebben als je je seksleven bestempelt als "prima"
Het is, vind ik, een van de fijnste dingen die je samen met je partner kan doen.
Dat je zelfs zegt niet te begrijpen waarom je andere standjes zou doen, aangezien de 3 prima hun werk doen.... wat een armoede als je seks met je liefste als werk ziet. Je doet andere dingen/standjes omdat t lekker/geil/fijn/whatever is, het is iets wat je samen deelt. Er zijn zoveel manieren hoe je kan voorkomen dat je man niet in je keel stoot maar nee is nee en je wil het niet. Je wil wel dat jouw man jou likt? Of is het echt alleen maar 3 standjes en that's it? Sorry maar ik snap jouw man wel. Een appeltaart neuken is nog spannender.
Het is, vind ik, een van de fijnste dingen die je samen met je partner kan doen.
Dat je zelfs zegt niet te begrijpen waarom je andere standjes zou doen, aangezien de 3 prima hun werk doen.... wat een armoede als je seks met je liefste als werk ziet. Je doet andere dingen/standjes omdat t lekker/geil/fijn/whatever is, het is iets wat je samen deelt. Er zijn zoveel manieren hoe je kan voorkomen dat je man niet in je keel stoot maar nee is nee en je wil het niet. Je wil wel dat jouw man jou likt? Of is het echt alleen maar 3 standjes en that's it? Sorry maar ik snap jouw man wel. Een appeltaart neuken is nog spannender.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 22:30
6.38% gewijzigd
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:28
Als TO dat echt niet wil, zijn er zat andere mogelijkheden om lichamelijk van elkaar te genieten in de ruime zin van het woord. Maar TO komt me wel wat star over. Niet dat ze hem gelijk moet pijpen maar wel het gesprek aangaan met manlief.
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:33
Goeie vraag. Maar dat kan soms ook een punt zijn omdat zij zichzelf van onderen 'vies' kan vinden ook al als het allemaal schoon is. Want als manlief haar daarna zoent kan dat inderdaad een vieze smaak opleveren, wat overigens met een glas water opgelost kan worden.
creativeguy wijzigde dit bericht op 15-08-2017 22:48
0.94% gewijzigd
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:33
Stoten in de keel is erg pijnlijk. Dat zou ik ook niet accepteren. Je kan zelf invloed uitoefenen door de penis goed vast te grijpen en tegengas te geven als hij te ver gaat.
Maar dat vergt van jouw kant een concessie en dat zal niet gaan, denk ik. Het gaat niet alleen om genot geven, maar ook om te ontvangen. Jij beleeft daar geen plezier aan. Dat ga je ook niet aanleren. Dus dan zal je andere manieren moeten vinden om dit onderwerp aan te pakken.
Is aftrekken een compromis?
Vind je het zelf fijn om orale seks te ontvangen? Of is dat ook niet prettig? En als dat laatste het geval is, kan je daar met hem over praten?
Maar dat vergt van jouw kant een concessie en dat zal niet gaan, denk ik. Het gaat niet alleen om genot geven, maar ook om te ontvangen. Jij beleeft daar geen plezier aan. Dat ga je ook niet aanleren. Dus dan zal je andere manieren moeten vinden om dit onderwerp aan te pakken.
Is aftrekken een compromis?
Vind je het zelf fijn om orale seks te ontvangen? Of is dat ook niet prettig? En als dat laatste het geval is, kan je daar met hem over praten?
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:54
In je OP schrijf je dat je erin mee bent gegaan om hem tegemoet te komen. Is het een optie om opnieuw te starten, waarbij jij de regie hebt en je dit langzaam met elkaar opbouwt? Mocht je zelf geen orale seks ontvangen, dan is dat ook iets waar je wellicht veel genot uit kan halen, maar daar is wel tijd en vertrouwen in elkaar voor nodig. Ik vraag me op basis van de informatie die je geeft wel af of je ooit echt klaargekomen bent en of je je wel kan laten gaan bij je man. Vooral dat laatste is iets wat, wat mij betreft, bijna een voorwaarde is voor goede seks. En dat komt niet vanzelf, dat is iets waar je samen in groeit. Op zich zou ik verwachten dat jullie in de tijd die jullie bij elkaar zijn, dat opgebouwd hebben, maar zo niet dan is het nooit te laat om dat samen te laten groeien. Je man moet dan wel helder hebben dat dit tijd kost.
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:57
Tja als je niks wil houdt het op. Voor je man is het niet genoeg en je geeft zelf aan dat dit het is. Take it or leave it. Je wil ook niks anders proberen, niet samen zoeken en zelfs niet bedenken hoe je dat dan zou kunnen doen.
Moet je niet raar opkijken als die man dan ook een keer vertrekt. Overigens zou hij ook het initiatief voor een gezamenlijke zoektocht kunnen nemen. Maar goed, als je niks wil wordt dat wel heel lastig.
Moet je niet raar opkijken als die man dan ook een keer vertrekt. Overigens zou hij ook het initiatief voor een gezamenlijke zoektocht kunnen nemen. Maar goed, als je niks wil wordt dat wel heel lastig.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
woensdag 16 augustus 2017 om 00:19
Dag Eva,
Dit hele topic gelezen te hebben: op seksueel vlak zijn jullie geen geliefden, geen partners meer maar vijanden. Jullie hebben je allebei diep, diep ingegraven en willen beide geen duim toegeven aan elkaar.
Jouw partner staart zich - bij gebrek aan variatie - blind op orale sex. Jij vindt (als ik al jouw reacties hier zo lees) het qua drie standjes wel best zo en lijkt niet van plan van harte te willen experimenteren op seksueel vlak.
Dan blijven er niet zo veel mogelijkheden over.
Jouw partner ziet af van orale seks en jij gaat vervolgens met hem op 'seksuele ontdekkingstocht' wat jullie beide wel fijn en geil vinden. Al dan niet onder begeleiding van een seksuoloog (iets waar jullie beide veel aan kunnen hebben).
De andere optie is: jullie gaan uit elkaar. Jouw partner gaf al aan niet verder te willen bij het vooruitzicht van het voortzetten van jullie huidige seksleven. Jij ziet dat als dreigement, voor jouw partner is het klaarblijkelijk een reëele optie.
Ik ben heel benieuwd of je wat kan en gaat doen met veel nuttige tips die ik hiervoor in dit topic gelezen hebt.
Ondanks dat je wel wat star overkomt denk ik dat ook jij uiteindelijk een fijne oplossing wil, voor zowel jou als je partner. Tenminste, ik neem aan dat dat het doel van jouw topic hier is.
Qua seks is het niet anders dan alle andere aspecten van een relatie: het is geven en nemen.
Dit hele topic gelezen te hebben: op seksueel vlak zijn jullie geen geliefden, geen partners meer maar vijanden. Jullie hebben je allebei diep, diep ingegraven en willen beide geen duim toegeven aan elkaar.
Jouw partner staart zich - bij gebrek aan variatie - blind op orale sex. Jij vindt (als ik al jouw reacties hier zo lees) het qua drie standjes wel best zo en lijkt niet van plan van harte te willen experimenteren op seksueel vlak.
Dan blijven er niet zo veel mogelijkheden over.
Jouw partner ziet af van orale seks en jij gaat vervolgens met hem op 'seksuele ontdekkingstocht' wat jullie beide wel fijn en geil vinden. Al dan niet onder begeleiding van een seksuoloog (iets waar jullie beide veel aan kunnen hebben).
De andere optie is: jullie gaan uit elkaar. Jouw partner gaf al aan niet verder te willen bij het vooruitzicht van het voortzetten van jullie huidige seksleven. Jij ziet dat als dreigement, voor jouw partner is het klaarblijkelijk een reëele optie.
Ik ben heel benieuwd of je wat kan en gaat doen met veel nuttige tips die ik hiervoor in dit topic gelezen hebt.
Ondanks dat je wel wat star overkomt denk ik dat ook jij uiteindelijk een fijne oplossing wil, voor zowel jou als je partner. Tenminste, ik neem aan dat dat het doel van jouw topic hier is.
Qua seks is het niet anders dan alle andere aspecten van een relatie: het is geven en nemen.
woensdag 16 augustus 2017 om 08:55
julius schreef: ↑15-08-2017 22:17Je weet dus zelf ook wel dat dat een behoorlijk rigide houding is?
Ik snap je wel hoor. Kennelijk is hij behoorlijk over je grenzen gegaan. Dat is wel jaaaren geleden natuurlijk. Denk je echt dat ie je straks weer in je keel stoot, nu hij weet wat dat met jou doet? (En natuurlijk de wetenschap dat het dan echt nooit meer gaat gebeuren en waarschijnlijk een advocaat mag gaan bellen?)
We hebben het in de begin van onze relatie een paar keer geprobeerd en is toen telkens over mijn grenzen gegaan. Hij begint dan als een gek mee te bewegen of mijn hoofd vast te houden. We hebben het recent nog eens geprobeerd nadat ik duidelijk gezegd heb dat ik het niet apprecieert als hij in mijn keel stoot, maar het is weer fout gegaan. Het zal niet meer gebeuren. We doen niet aan orale seks.
woensdag 16 augustus 2017 om 09:14
Er zijn toch andere manieren om van elkaar te genieten dan alleen orale seks?EvaaaV schreef: ↑16-08-2017 08:55We hebben het in de begin van onze relatie een paar keer geprobeerd en is toen telkens over mijn grenzen gegaan. Hij begint dan als een gek mee te bewegen of mijn hoofd vast te houden. We hebben het recent nog eens geprobeerd nadat ik duidelijk gezegd heb dat ik het niet apprecieert als hij in mijn keel stoot, maar het is weer fout gegaan. Het zal niet meer gebeuren. We doen niet aan orale seks.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
woensdag 16 augustus 2017 om 10:20
Ok. Wat jij wil.EvaaaV schreef: ↑16-08-2017 08:55We hebben het in de begin van onze relatie een paar keer geprobeerd en is toen telkens over mijn grenzen gegaan. Hij begint dan als een gek mee te bewegen of mijn hoofd vast te houden. We hebben het recent nog eens geprobeerd nadat ik duidelijk gezegd heb dat ik het niet apprecieert als hij in mijn keel stoot, maar het is weer fout gegaan. Het zal niet meer gebeuren. We doen niet aan orale seks.
Kan je verder niets anders bedenken dan de drie standjes die wel door jou zijn goedgekeurd? Vindt je seks wel leuk, of doe je het eigenlijk voor je man?
woensdag 16 augustus 2017 om 10:36
woensdag 16 augustus 2017 om 10:38
Nee, het gaat om het feit dat haar man het rare idee heeft dat pijpen betekent dat hij net als in de film zijn lul in haar strot moet stoten.
Dus terwijl man is gefixeerd op zo'n waanbeeld, is TO gigantisch star in wat wel acceptabel is qua seks, op het dogmatische af,
Beide luisteren niet meer naar elkaar en deze issue is slechts een aspect van een relatie waar niet meer als liefdespartners gecommuniceerd wordt.
Samen naar een seksuoloog zou uitkomst bieden, alleen zijn ze beide te koppig daarvoor. Dus hun huwelijk zal stranden en hun kinderen zullen een ellendige toekomst tegemoet gaan omdat geen van beide ouders bereid is om een voor de hand liggende oplossing te aanvaarden, namelijk samen hulp zoeken bij een expert.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 16 augustus 2017 om 10:42
Bind zijn handen vast aan het bed,zo kan hij jouw hoofd niet meer vast houden. Tevens leuk voor een kinky effect, win-win situatieEvaaaV schreef: ↑16-08-2017 08:55We hebben het in de begin van onze relatie een paar keer geprobeerd en is toen telkens over mijn grenzen gegaan. Hij begint dan als een gek mee te bewegen of mijn hoofd vast te houden. We hebben het recent nog eens geprobeerd nadat ik duidelijk gezegd heb dat ik het niet apprecieert als hij in mijn keel stoot, maar het is weer fout gegaan. Het zal niet meer gebeuren. We doen niet aan orale seks.