Waarschijnlijk miskraam

16-08-2017 14:07 13 berichten
Ik ben 7 weken en 5 dagen zwanger, maar op de echo net 6 weken en was het vruchtje nog maar een halve centimeter met een trage hartslag.
De verloskundige gaf een kleine kans dat dit goed komt, ik moet rekening houden met een miskraam.
Volgens de berekeningen kan ik echt niet korter zwanger zijn. Ik had al heel vroeg positief getest.

Ik heb er zelf geen hoop in dat ik volgende week op de echo nog hartslag zie of dat het vruchtje gegroeid is, maar iemand hier die dit ook weleens heeft meegemaakt?

Liefs.
geen ervaring, wel een knuffel :hug: Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Misschien wil je meeschrijven in het topic zwanger zonder roze wolk? Allemaal dames met vergelijkbare ervaringen.
Sterkte :hug:
zwanger/zwanger-zonder-roze-wolk-ud-voo ... ges/388197
Oooh bettie, toen ik dit topic opende had ik absoluut niet verwacht dat jij de TO zou zijn. Wat ontzettend naar dit. Ik ben eerlijk gezegd bang dat ik me zou aansluiten bij de verloskundige, en soms is hoop misschien nog wel moeilijker dan de wetenschap dat het definitief niet goed zit. Veel sterkte! :hug: :redrose:
Ik heb dit, helaas, ook meegemaakt, en die helaas omdat het bij mij niet goed is afgelopen.
Ik voelde ook aan alles dat het mis zat, het was een slopende week, ondanks dat gevoel heb ik geprobeerd positief te blijven, waarom weet ik niet, maar dat hielp mij de week door te komen.

Heel erg veel sterkte! :hug:
Dat komt heel veel voor, helaas. Pas als je zelf een miskraam hebt, hoor je het in je omgeving, is mijn ervaring. 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. Dus je zal veel medestanders treffen.

Zorg goed voor jezelf, zodat je je verdriet en spanning kwijt kunt. Ik heb gemerkt dat dat mij veel goed deed in die periode. En praat erover. (daarom ben ik "tegen" het geheimhouden van een zwangerschap. Wat zou ik zonder de steun van familie en vrienden hebben moeten doen bij mijn missed abortion).

Sterkte :hug:
Zonder oorzaak geen gevolg
ik heb het helaas al twee keer meegemaakt. bij onze eeste miskraam had ik ook een te klein vruchtje bij de eerste echo. bij de tweede miskraam heb ik een kloppend hartje gezien, maar helaas is dit na 10 weken alsnog misgegaan. helaas nog steeds niet zwanger..
heel veel sterkte de komende tijd. ik weet hoe je je voelt! laat alles gewoon gebeuren en laat je verdriet gewoon gaan. als je nog vragen hebt laat maar weten...
Hey Bettie
Wanneer is je volgende echo?
Ik heb een MA meegemaakt met 7wk. Heb geen kloppend hartje gezien want met 8 wk een eerste echo. Ik kan me indenken dat je weet/voelt dat dit mis is maar je ergens ook nog een sprankje hoop hebt. Ik wil je veel sterkte wensen. Kun je erover praten met je partner en/of andere mensen?
:hug:
Ik heb dit, helaas, ook meegemaakt. Nu 2 weken terug.
Wist ook zeker, door ovulatietesten, 7.5 te zijn maar echo liet een vruchtje van 6 weken zien, wel met hartactie.
Had er ook helemaal geen goed gevoel bij, voelde me totaal niet zwanger, moest 1 week wachten tot volgende echo maar deze was helaas al niet meer nodig ;(

Heb zelf in de week heel google gelezen. Je leest verhalen dat het goed komt. Maar denk dat je als vrouw zijnde dit eigenlijk wel goed aanvoelt of het goed zit of niet.

Wens je veel succes en sterkte! Die week wachten is echt super spannend. :hug:
Ah wat een rotnieuws. Ik hoop alsnog voor je dat het goedkomt.
Ik heb 6 weken geleden hetzelfde meegemaakt. Ik gebruikte ook ovulatietesten dus wist de data vrij zeker. Op mijn eerste echo met 8w2d bleek het vruchtje 5w te zijn zonder hartslag. Drie dagen erna controle echo en zelfde situatie. Miskraam opgewekt met pillen en inmiddels 6 weken verder. Cyclus is helemaal van slag, heb nog 5w gebloed en positief getest, inmiddels gelukkig negatief en ook geen bloed meer. Wachten nu...

Veel sterkte in de komende tijd en nogmaals, ik hoop voor je dat het goedkomt.

Zag afgelopen week op youtube de zwangerschapsaankondiging van Ilonka van Alboe.nl, die heeft ook een missed abortion gehad en is nu zwanger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven