Werk & Studie alle pijlers

Bizarre werksituatie

16-08-2017 19:49 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond,

Ik open dit topic omdat ik jullie advies hard kan gebruiken: ik zal even de situatie schetsen.
Ik werk sinds vorig jaar bij een groot bedrijf als manager van een klein team. Het gaat niet bijster goed met het bedrijf in kwestie. Sinds dit voorjaar heb ik wel geteld 6 nieuwe bazen gehad. Veel mismanagement dus.

Momenteel hebben we een heel nieuw managementteam waar je u tegen zegt. Allemaal sterspelers uit het vakgebied. Ik keek er erg naar uit om met deze nieuwe club te gaan samenwerken. Maar dat is niet wederzijds.

Sinds mijn aller nieuwste baas begonnen is zijn er van onze afdeling alleen al 5 mensen ziek thuis. Is er elke week een 'random' ontslag. En krijg je gigantisch op je donder voor de kleinste foutjes. Je moet alles zwart op wit krijgen want ze verdraaien je woorden. Ze dwingen ons om structureel over te werken. Ze stellen bizarre deadlines. Ze vinden dat we ons werk waardeloos doen. Schreeuwen tegen huilende collega's die al meer dan 12 uur aan het werk zijn dat ze pas naar huis mogen als het af is. Als er iemand een fout maakt zal dat tot op het hoogste management in de CC en BCC gezet worden. Zonder enig overleg en kennismaking heeft mijn nieuwe baas mijn functie uitgekleed tot 20% van wat ik eerst deed, zo ook bij al mijn collega's. Wanneer je hulp wilt aanbieden wordt je overal buiten gehouden. Elke week vang ik de klappen voor mijn hele team op, met beschuldigingen die in mijn ogen zo ontzettend onfair zijn. Ik voel me een schreeuwende in de woestijn.

HR geeft de boodschap: Hou je mond, doe wat je gezegd wordt of je vliegt buiten.

Ik wil nog niet opgeven, ik had echt een droombaan.
Heeft er iemand advies voor mij? We hebben toch rechten? Ze kunnen ons toch niet dwingen tegen welke prijs dan ook? Is er een instantie die we kunnen inschakelen?
Silverlining88 schreef:
16-08-2017 22:14
Nee pas drie maanden. Maar ben wel altijd volledig volgens mijn uren blijven werken.
Dan wordt mijn advies wel anders. Stop er mee, laat dit niet een reden zijn om je weer down te krijgen. Overigens, bewonder ik je vechtlust!
lucky82 schreef:
16-08-2017 22:19
Dan wordt mijn advies wel anders. Stop er mee, laat dit niet een reden zijn om je weer down te krijgen. Overigens, bewonder ik je vechtlust!
Het wordt nog ingewikkelder. Mijn werk en collega's hebben me er deels doorheen getrokken en ik ben bang als ik thuis kom te zitten..... dan ben ik bijna de hele dag alleen......ik zit vast tussen twee kwaden.
Silverlining88 schreef:
16-08-2017 22:05
Nou ik heb afgelopen jaar een fikse depressie overleefd. Deze stress kan ik nog wel handelen. Alhoewel het inderdaad ook wel terecht is dat ik op mijn gezondheid moet letten vanwege mijn zwangerschap.

Mijn voornaamste doel is mijn team te beschermen tegen dit onrecht. Maar ik zelf sta natuurlijk wel op 1. Dat moet ik niet vergeten.

Het is gewoon een rot situatie en mijn handen zijn gebonden. Ons afdelingshoofd heeft 5 managers. Waarvan ik het grootste team heb. 3 (allemaal nieuw) daarvan staan voor de 'nieuwe manier van werken' 1 daarvan zit ziek thuis (staat aan mijn kant) en de laatste dat ben ik.

Ik ga gewoon aan het kortste strootje trekken vrees ik.
Jouw voornaamste doel zou moeten zijn: zorgen voor jezelf en je baby. Je zit in hetzelfde schuitje als je team en kan ze niet redden helaas. Ik bewonder je verantwoordelijkheidsgevoel en vechtlust, maar dat kan ook je ondergang betekenen. Kies voor jezelf.
Frankies schreef:
16-08-2017 23:42
Jouw voornaamste doel zou moeten zijn: zorgen voor jezelf en je baby. Je zit in hetzelfde schuitje als je team en kan ze niet redden helaas. Ik bewonder je verantwoordelijkheidsgevoel en vechtlust, maar dat kan ook je ondergang betekenen. Kies voor jezelf.
Bedankt ! Je hebt helemaal gelijk. Ik ga eens contact zoeken met de bedrijfsarts en wat meer afstand nemen.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven