Varen met een boot

17-08-2017 11:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het maar onder reizen gezet, er is niet echt een vakantie pijler.

Hier is het plan opgevat om een bootvakantie te gaan doen ipv kramperen. En dan geen grachtensloepje maar een redelijke boot huren (met wc en douche en zo, anders hoeft het voor mij niet, beetje comfortabel graag) om over de rivieren te varen. Ook weer geen slagschip want we zijn maar met zijn tweeen.

Wederhelft heeft gelukkig vaarervaring maar ik niet of nauwelijks. Iemand ervaring hiermee? Voor en nadelen, do's en dont's? Buiten het feit dat er geen wifi is... :)
Vaarervaring en ook een vaarbewijs?
Geen vaarbewijs, dat hoefte niet geloof ik.
anoniem_224595 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 11:23
1.15% gewijzigd
check dat even, geen ervaring verder maar het lijkt me wel erg leuk! (behalve de ruzies bij het aanmeren dan hahaha)
Extra databundel afsluiten en het probleem van de WiFi is opgelost.
Verder zou ik inderdaad nakijken hoe dat zit met het vaarbewijs en de havens die je wilt aandoen of je er zo terecht kan of moet reserveren etc.
Maar wil je meer ruimte dan in een caravan zal je toch best een aardige boot moeten huren.
Voor een beetje boot heb je toch echt een vaarbewijs nodig. En sowieso is dat verstandig.
niemandisperfect schreef:
17-08-2017 11:15
Geen vaarbewijs, dat hoefte niet geloof ik.
Lijkt me sterk wanneer je over rivieren wil gaan varen.
Daar zit natuurlijk geen motortje van 15pk achter...
genoeg ervaring voor sluizen? Het lijkt mij zonder vaarbewijs geen slim plan.(een middagje varen ergens prima maar echt een meerdaagse tocht? ....)
Vaarbewijs is pas nodig bij schepen langer dan 15 meter of die sneller kunnen dan 20 km per uur. Dus die zul je niet snel nodig hebben. Wel handig is jezelf een beetje inlezen over hoe het werkt. Ik heb het boek gekocht om uit te leren voor het halen van mijn vaarbewijs en dan steek je al heel wat op. Je partner heeft wel ervaring begrijp ik, dan kom je er samen wel uit.

Ik heb vorig jaar een boot gekocht en we konden beiden niets. Na inlezen gewoon voorzichtig geprobeerd. En we vonden het geweldig. Niet de drukke grote rivieren, want ik heb ook geen marifoon. Maar Friesland is geweldig. Je ziet Nederland van een hele andere kant. Echt prachtig.

Wij meerden om de dag aan in een haven en de andere dag "in het wild". In de haven kun je douchen. Onze boot is niet groot genoeg om te kunnen douchen. En dan zaten we ook graag ergens op een terrasje. Heerlijke vakantie. Veel in de natuur en daar houd ik van.
YouWish schreef:
17-08-2017 13:47
Daar zit natuurlijk geen motortje van 15pk achter...
Nee die zit er in :)
wel erg leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven