Werk & Studie alle pijlers

De hel die verveling heet

17-08-2017 16:47 57 berichten
Nog twee uur en drie kwartier. Ik zit me echt stierlijk te vervelen op mijn werk. Facebook, kranten, forum.. ik ben helemaal up to date. Heb zelfs een boel verhalen zitten lezen op MijnGeheim..... Heeft er iemand nog tips om de laatste uurtjes door te komen?

En ja, een nieuwe baan zoeken is de ultieme oplossing en daar ben ik al hard voor bezig. Dit trek ik écht niet.
Eh, werken?
Wat voor werk doe je? Kun je je buurman-collega helpen/gaan archiveren/de post doen/alvast voorwerken voor morgen?

Mag je oordoppen voor muziek in? Zo ja, download Storytel (14 dagen gratis proberen) en zet een luisterboek op. Ze hebben van alles, van Karin Slaughter tot Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Masturberen?
Heb je niks te doen op je werk of kun je jezelf niet motiveren om bepaalde dingen op te pakken?

Ik heb wel eens last van het laatste (werk genoeg :facepalm: ), dan doe ik af en toe iets voor thuis regelen (kasboekje bijwerken, mailtjes sturen, lijstjes maken) of inderdaad forum/nieuws/fb/instagram/pinterest/iets opzoeken. Maak ik wel de afspraak met mezelf dat ik daarna dan dat stomme moet gaan doen. Voor mij overigens ook wel het teken dat ik toe ben aan een nieuwe baan - na een jaar of 3 ga ik me gewoon vervelen :$
Herkenbaar gevoel. Ik ga er vanuit dat je op kantoor zit? Heb je een eigen plekje op kantoor of zit je naast collega's? Ik luister soms wel eens luisterboeken via Storytel of kijk soms zelfs wel eens afleveringen terug bijvoorbeeld. Niet netjes, I know, maar sommige dagen is er gewoon echt niks te doen (en toegegeven: motivatie ontbreekt soms ook). Of wat vaker drinken / koffie pakken en een praatje met collega's houden. Als zij het ook zo rustig hebben, kan je het toch samen gezellig maken? En als zij het wel druk hebben, vragen of je iets kan overnemen om hen te ontlasten (en de tijd te doden).
Consistency compounds.
Gizzmo, ik zou het wel willen maar... er is echt helemaal niks te doen.

Valeriaansnoepje, nee dat is ook niet van toepassing hier. Ik zit alleen op mijn eiland en iedereen is zo goed als al naar huis. Heb wat zaken gepoetst, maar de poetsvrouw is er inmiddels ook. Oordoppen kan ik niet in, want ik werk bij de receptie dus dat ziet er niet zo professioneel uit. Maar wel een goeie tip voor mijn privé!
_Amand schreef:
17-08-2017 16:51
Masturberen?
Hm, dat is ook weinig porem aan de balie.
Of een gratis cursus volgen via EDX doe ik ook nog wel eens.
Consistency compounds.
Flomo, nee dat is hier niet het geval. Ik zou op dit moment elk afschuwelijk klusje aanpakken!

OwlyOne, ik zit wel alleen maar Storytel kan dus niet. Collega's zitten ergens anders in het gebouw en zie ik eigenlijk niet. Ik drink volgens mij dit bedrijf arm aan koffie en vreet alle biscotti's op! Maar kletsen, nee. En het helpt ook niet dat ik dit voor een groot aantal bedrijven doe en dus nergens écht iemand leer kennen. Collega's komen dus niet echt gauw een praatje maken en een klus kan ik vaak niet oppakken omdat ik er soms maar 1 dagdeel zit.

En wat betreft de motivatie, vaak is het ook lastig als je het heel rustig hebt gehad omdat weer zin te maken om iets te gaan oppakken. Vooral als je niet mega passievol bent voor je werk.
Ik vind mijn optie toch nog steeds de beste. Zit je een beetje beschut?
OwlyOne schreef:
17-08-2017 16:56
Of een gratis cursus volgen via EDX doe ik ook nog wel eens.
Oh dat is wel leuk. Daar ga ik eens even naar kijken. Thanks!
Stix schreef:
17-08-2017 16:59
Flomo, nee dat is hier niet het geval. Ik zou op dit moment elk afschuwelijk klusje aanpakken!

OwlyOne, ik zit wel alleen maar Storytel kan dus niet. Collega's zitten ergens anders in het gebouw en zie ik eigenlijk niet. Ik drink volgens mij dit bedrijf arm aan koffie en vreet alle biscotti's op! Maar kletsen, nee. En het helpt ook niet dat ik dit voor een groot aantal bedrijven doe en dus nergens écht iemand leer kennen. Collega's komen dus niet echt gauw een praatje maken en een klus kan ik vaak niet oppakken omdat ik er soms maar 1 dagdeel zit.

En wat betreft de motivatie, vaak is het ook lastig als je het heel rustig hebt gehad omdat weer zin te maken om iets te gaan oppakken. Vooral als je niet mega passievol bent voor je werk.
Hoe vaak per dag komt er iemand aan je balie? En zie je diegene dan al aan komen lopen? Binnen 1 seconde heb je je oordopjes uit. Maar dan moet je er inderdaad wel zeker van zijn dat het geen gezeur oplevert of dat klanten zien dat je met oordopjes zit
Consistency compounds.
Inderdaad heel erg saai en vermoeiend als je ergens moet zitten/staan zonder collega's en er is niks meer te doen.

Zijn er geen extra taken die je kunt doen? Dingen waar collega's niet aan toegekomen zijn? Of een boek meenemen naar je werk? Nieuwe taal leren via bijvoorbeeld Duolingo?
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
_Amand schreef:
17-08-2017 17:04
Ik vind mijn optie toch nog steeds de beste. Zit je een beetje beschut?
Open en bloot zichtbaar van alle kanten. Geeft het natuurlijk wel een spannend randje. En de consequentie is ontslag.. nou en?

Of, dat zal mijn geluk wel zijn, ik word opgenomen en ga viral..
Stix schreef:
17-08-2017 16:54
Gizzmo, ik zou het wel willen maar... er is echt helemaal niks te doen.

Valeriaansnoepje, nee dat is ook niet van toepassing hier. Ik zit alleen op mijn eiland en iedereen is zo goed als al naar huis. Heb wat zaken gepoetst, maar de poetsvrouw is er inmiddels ook. Oordoppen kan ik niet in, want ik werk bij de receptie dus dat ziet er niet zo professioneel uit. Maar wel een goeie tip voor mijn privé!
Kun je niet iets kopen wat lijkt op zo'n headset als in een callcenter? Ik neem aan dat je als recepcioniste ook de telefoon opneemt, dus voor klanten ziet het er dan niet zo raar uit. En gezien je je nu heel erg verveeld, zullen er ook wel niet zo veel klanten binnenkomen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Stix schreef:
17-08-2017 17:09
Open en bloot zichtbaar van alle kanten. Geeft het natuurlijk wel een spannend randje. En de consequentie is ontslag.. nou en?

Of, dat zal mijn geluk wel zijn, ik word opgenomen en ga viral..
Je wilde toch al weg. :lol:
Afschuwelijk. Heb ook eens zo'n baan behad, man man wat duren de dagen dan lang.
http://minesweeperonline.com/
Flomo, de klanten zie ik wel aankomen, maar de collega's niet. En ik word bedrijven ingehuurd (zonde van het geld?) dus dat staat ook niet zo best. Helaas.

Plumplum, nee extra taken zijn er niet en het is ook niet echt de bedoeling dat dat aan mij wordt gegeven als ze er wel zijn. Ik ben namelijk extern en dan zijn er bepaalde restricties.

Maar ik heb inderdaad een Linda gevonden in de la, dus die ga ik straks maar even doorspitten denk ik. Talen leren vind ik ook wel leuk. Merci!
Koop dit soort oordopjes
https://m.miniinthebox.com/nl/onzichtba ... 84082.html
Marktplaats. Foto's maken van spullen die je wilt verkopen, en op je werk op MP zetten, verdien je nog wat bij. :)

Voor nu niet, maar voor de andere dagen dat je helemaal niets te doen hebt.
Stix schreef:
17-08-2017 17:14
Flomo, de klanten zie ik wel aankomen, maar de collega's niet. En ik word bedrijven ingehuurd (zonde van het geld?) dus dat staat ook niet zo best. Helaas.

Plumplum, nee extra taken zijn er niet en het is ook niet echt de bedoeling dat dat aan mij wordt gegeven als ze er wel zijn. Ik ben namelijk extern en dan zijn er bepaalde restricties.

Maar ik heb inderdaad een Linda gevonden in de la, dus die ga ik straks maar even doorspitten denk ik. Talen leren vind ik ook wel leuk. Merci!
Duolingo is wel een aanrader!
Pluisi schreef:
17-08-2017 17:12
Afschuwelijk. Heb ook eens zo'n baan behad, man man wat duren de dagen dan lang.
Ja het is echt vreselijk. En dan heb ik ook nog het geluk dat een heleboel bedrijven in deze branche ook in de avonduren geopend zijn (waar bijna 2 halve klanten gebruik van maken) dus dan is het extra saai.
Je zou inderdaad een taal kunnen leren of iets van een deeltijdopleiding of cursus met veel zelfstudie, zodat je snel een andere veel leukere baan kunt vinden ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven