Zusje van vriend
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:47
Hallo,
Ik heb jullie mening nodig over deze situatie/advies.
Ik heb nou ongeveer 9 maanden een relatie. Mijn vriend heeft een zusje van 14. Ik kan goed met zijn familie om gaan en hij goed met de mijne. De enige met wie ik nou nooit contact heb is zijn zusje.
Ik ken haar nou 9 maanden en we hebben eigenlijk nog nooit gepraat. In het begin dacht ik dat ze het nog nieuw vond dat er opeens iemand bij was, aangezien ik zijn eerste vriendin ben. Ik dacht dat de band tussen ons wel zou verbeteren naarmate de tijd. Nou 9 maanden verder ben ik nog niet verder. Ik probeer wel eens te praten met haar, maar ze reageert meestal vrij kortaf. Vorige week waren we samen de tafel aan het dekken, en we hadden bij toeval de zelfde shirts aan, dus ik zei '' ooh dat shirt staat jou eigenlijk zoveel leuker '' en zij reageerde erop met '' inderdaad ''.
Dus voor mij voelt het alsof ze mij niet mag, ik voel me hierdoor ook heel onprettig bij mijn vriend thuis en overbodig. Ik heb ook vaak aan mijn vriend gevraagd van mag zij me wel en vind ze het niet erg dat ik er ben. Maar hij geeft aan dat ze me mag en aardig vind.
Ik krijg hierdoor tegenstrijdige signalen. Van mij moeten we niet de beste vrienden worden maar gewoon al een gesprek aan gaan lijkt me prettig.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik heb jullie mening nodig over deze situatie/advies.
Ik heb nou ongeveer 9 maanden een relatie. Mijn vriend heeft een zusje van 14. Ik kan goed met zijn familie om gaan en hij goed met de mijne. De enige met wie ik nou nooit contact heb is zijn zusje.
Ik ken haar nou 9 maanden en we hebben eigenlijk nog nooit gepraat. In het begin dacht ik dat ze het nog nieuw vond dat er opeens iemand bij was, aangezien ik zijn eerste vriendin ben. Ik dacht dat de band tussen ons wel zou verbeteren naarmate de tijd. Nou 9 maanden verder ben ik nog niet verder. Ik probeer wel eens te praten met haar, maar ze reageert meestal vrij kortaf. Vorige week waren we samen de tafel aan het dekken, en we hadden bij toeval de zelfde shirts aan, dus ik zei '' ooh dat shirt staat jou eigenlijk zoveel leuker '' en zij reageerde erop met '' inderdaad ''.
Dus voor mij voelt het alsof ze mij niet mag, ik voel me hierdoor ook heel onprettig bij mijn vriend thuis en overbodig. Ik heb ook vaak aan mijn vriend gevraagd van mag zij me wel en vind ze het niet erg dat ik er ben. Maar hij geeft aan dat ze me mag en aardig vind.
Ik krijg hierdoor tegenstrijdige signalen. Van mij moeten we niet de beste vrienden worden maar gewoon al een gesprek aan gaan lijkt me prettig.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:52
Ik ben zelf 17gizzmo-returns schreef: ↑19-08-2017 21:51Niet, gewoon normaal doen.
Meisjes van 14 zijn erg wisselvallig. Hoe oud ben jezelf?
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:53
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:54
gizzmo-returns schreef: ↑19-08-2017 21:51Niet, gewoon normaal doen.
Meisjes van 14 zijn erg wisselvallig. Hoe oud ben jezelf?
Gewoon lekker laten, je hoeft heen vriendinnen te worden. Niet zo krampachtig iets willen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 21:55
gizzmo-returns schreef: ↑19-08-2017 21:54Gewoon lekker laten, je hoeft geen vriendinnen te worden. Niet zo krampachtig iets willen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 22:00
Een puber wiens oudere broer je hebt "afgepakt"*.
Nogal logisch dus dat ze zo reageert.
*Niet echt afgepakt, maar het voelt voor haar misschien wel zo.
Als ze dan nog een aantal jaar schelen, is zij waarschijnlijk altijd "het kleine zusje" en "speciaal" geweest.
En ineens heb jij die rol overgenomen voor hem.
Nogal logisch dus dat ze zo reageert.
*Niet echt afgepakt, maar het voelt voor haar misschien wel zo.
Als ze dan nog een aantal jaar schelen, is zij waarschijnlijk altijd "het kleine zusje" en "speciaal" geweest.
En ineens heb jij die rol overgenomen voor hem.
zaterdag 19 augustus 2017 om 22:30
maandag 21 augustus 2017 om 14:16
Ik doe niet zo heel erg mijn best hoor haha, ik zeg voor de rest altijd wel hoi en doei. Heel af en toe probeer ik eens een praatje te maken maar niet zo vaak. Ik hoef ook zeker geen vriendinnen te worden, maar rond nieuw jaar gaan wij met z'n allen op vakantie en ik zie hier erg tegen op. Want mijn vriend heeft al dingen gepland die vakantie om daar te doen met zijn vader en dan blijf ik achter met zijn zusje. Ik weet dan niet goed of ik dan iets met haar moet doen of hele dag wachten tot hun terug zijn.