Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
MarietjeHoekstra schreef:
20-08-2017 20:29
Grappig al die nieuwe nicks.
Tsja ik denk dat ik me maar Calimero ga noemen.
HasseSimonsdochter schreef:
20-08-2017 19:24
Wat een kinderachtige reactie. Ga nou eens op de inhoud in.

Vind jij het dan echt ok dat oudblond iemand een miskraam toewenst en dat dergelijke (imo walgelijke) opmerkingen bij de ene forummer een totaal andere stroom reacties krijgen dan bij de andere forummer? Er zijn toch forummers die hun kop nog maar hoeven te laten zien om lullige reacties te krijgen. Terwijl anderen echt naar de mond gepraat worden. Ben ik dan de enige die dit opmerkt en dat niet ok vindt?

En dan kan je wel met een zielige Calimero aankomen maar dat maakt nog niet dat ik ongelijk heb.
Jeetje! Wat draaf jij door zeg

Oudblond heeft haar geen miskraam toegewenst, maar wel 'gehoopt' dat het een miskraam zou worden, omdat het beter zou zijn voor het kind in spe

Handig om te schrijven? Neuh, maar maak het niet meer dan het is
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
20-08-2017 20:30
Jeetje! Wat draaf jij door zeg

Oudblond heeft haar geen miskraam toegewenst, maar wel 'gehoopt' dat het een miskraam zou worden, omdat het beter zou zijn voor het kind in spe
Nou kan je wel op woorden gaan vangen maar dat is wat kinderachtig. Ik bedoel precies wat oudblond schreef, ik heb dat zelf gequote. hopen/wensen: samo samo. Dat is totaal niet het punt wat ik opwerp. Alsof hopen dat iemand een miskraam krijgt en dat opschrijven minder erg of zelfs normaal is? Plus dat het er nu juist ook om ging dat er zo verschillend gereageerd wordt.
Grappig al die nieuwe nicks.
Leo en Pretzel misschien?
Dus als ik het goed begrijp ben je nu verongelijkt omdat men niet naar behoren verontwaardigd reageert op een naar jouw mening nare opmerking van iemand die behoort tot een verondersteld groepje? Nou welkom in mijn wereld dan. Er wordt hier zo veel geroepen wat ik niet door de beugel vind kunnen, en dan staat er altijd wel weer een groepje op die me de bek probeert te snoeren omdat vrijheid van meningsuiting en zo. Kun je heel lang en breed over jengelen, maar het is nou eenmaal een feit dat gelijkgestemden elkaar altijd wel weten te vinden. Zelfs op een forum.
Best klote voor sommigen die miskramen achter de rug hebben lijkt me.
Vind ik een argument van niks. Je wenst die mensen toch niet - met terugwerkende kracht - iets naars toe? Om bij een al bestaande vrucht te denken dat het misschien voor iedereen en alles beter is dat het niet geboren wordt, kom je, als je niet tactisch bent uit op wat er gezegd is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
20-08-2017 20:30
OB schreef het hier, dat ze in het begin van de zwangerschap gehoopt had dat het mis ging.
Ik denk zomaar dat ze niet de enige is. Alleen schreef zij het op.
Lady_Voldemort schreef:
20-08-2017 20:37
Dus als ik het goed begrijp ben je nu verongelijkt omdat men niet naar behoren verontwaardigd reageert op een naar jouw mening nare opmerking van iemand die behoort tot een verondersteld groepje? Nou welkom in mijn wereld dan. Er wordt hier zo veel geroepen wat ik niet door de beugel vind kunnen, en dan staat er altijd wel weer een groepje op die me de bek probeert te snoeren omdat vrijheid van meningsuiting en zo. Kun je heel lang en breed over jengelen, maar het is nou eenmaal een feit dat gelijkgestemden elkaar altijd wel weten te vinden. Zelfs op een forum.
Precies. Zat rottigs te vinden wat met de mantel- der -geen -idee bedekt wordt
blijfgewoonbianca schreef:
20-08-2017 20:38
Ik denk zomaar dat ze niet de enige is. Alleen schreef zij het op.

Ik weet het wel zeker en volgens mij is dat ook hier besproken. In ieder geval opmerkingen als ' dat arme kind'.
ThunderassMan schreef:
20-08-2017 20:35
Leo en Pretzel misschien?

O ja. Dezelfde schrijfstijlen en inhoud ook inderdaad; dat ik dat niet direct zag :proud:
En dan nog es wat: die lui die mij en mijn 'groepje' altijd de bek willen snoeren zijn precies die lui die altijd zo jammeren over dat 'groepje', terwijl ze zelf ook een 'groepje' zijn. Ze PB'en elkaar, ze onderhouden mailcontact, maar als anderen dat ook doen met hun 'groepje' beginnen ze ineens verongelijkt te huilen dat het niet eerlijk is boehoeh. Dus ja, ik snap die Calimerograppen wel.
20-08-2017 20:34
Nou kan je wel op woorden gaan vangen maar dat is wat kinderachtig. Ik bedoel precies wat oudblond schreef, ik heb dat zelf gequote. hopen/wensen: samo samo. Dat is totaal niet het punt wat ik opwerp. Alsof hopen dat iemand een miskraam krijgt en dat opschrijven minder erg of zelfs normaal is? Plus dat het er nu juist ook om ging dat er zo verschillend gereageerd wordt.
Je vergelijkt appels met peren.
Je zou een punt hebben als LV iets grofs over vluchtelingen post en ik in dat topic meeschrijf op dat moment en niets zeg. Iets wat ik zeker bij een ander zou doen.
Ik kan moeilijk doen alsof ik die Ouwe Blonde tactisch vind, maar ik kan ook niet doen alsof ik haar opmerking niet begrijp.
Lady_Voldemort schreef:
20-08-2017 20:41
En dan nog es wat: die lui die mij en mijn 'groepje' altijd de bek willen snoeren zijn precies die lui die altijd zo jammeren over dat 'groepje', terwijl ze zelf ook een 'groepje' zijn. Ze PB'en elkaar, ze onderhouden mailcontact, maar als anderen dat ook doen met hun 'groepje' beginnen ze ineens verongelijkt te huilen dat het niet eerlijk is boehoeh. Dus ja, ik snap die Calimerograppen wel.

Goed gesproken wijsheid :heart:
Lady_Voldemort schreef:
Wat de fuck heb ik met die pb'ers en appers te maken dan? Ik heb het niet eens over een groepje gehad, ik behoor hier niet tot een groepje en dat wil ik graag zo houden. Als het mij echt opvalt dat er op -imo vervelende wijze- onderscheid in forummers wordt gemaakt kan ik dat toch wel schrijven zonder dat dit met schoolpleinachtige groepjes wordt geassocieerd?
Lady_Voldemort schreef:
O.....zit ik nu in een discussie met DAT groepje ? :-o stomme nickwissels. ( ja, geldt ook voor jou, Marie Hoekstra of hoe heet je tegenwoordig )
:hihi:
Schoolplein!

Ik heb bingo :cheer2:
20-08-2017 20:34

Ik denk dat je trouwens gelijk hebt. Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat je/men verschillend reageert op anderen. Althans, ik kan van de één meer hebben dan van de andere. En dat ligt aan vele factoren: ken ik diegene al langer? Wat hebben we meegemaakt? Heeft 'ie dezelfde humor?etc etc.

En wat 'groepjes'betreft: ja, die zijn er uiteraard. Niet heel erg vastomlijnd ofzo, wisselende samenstellingen/deelname aan discussies al naar gelang de onderwerpen, maar geen code-rood-alarm-whatsapppestgroepen, dat geloof ik niet.
Op andere social media stikt het van de groepen, dus waarom hier niet?

Uiteindelijk bepaal je zelf het belang dat je aan zo'n 'groepje' hangt.
20-08-2017 20:46
Wat de fuck heb ik met die pb'ers en appers te maken dan? Ik heb het niet eens over een groepje gehad, ik behoor hier niet tot een groepje en dat wil ik graag zo houden. Als het mij echt opvalt dat er op -imo vervelende wijze- onderscheid in forummers wordt gemaakt kan ik dat toch wel schrijven zonder dat dit met schoolpleinachtige groepjes wordt geassocieerd?
Jeetje wat kan jij blijven drammen over 1 onderwerp zeg :facepalm:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
20-08-2017 20:47
O.....zit ik nu in een discussie met DAT groepje ? :-o stomme nickwissels. ( ja, geldt ook voor jou, Marie Hoekstra of hoe heet je tegenwoordig )
De laatste vier letters van mijn achternaam en je kan nog een beetje aan mijn oude ik denken.
20-08-2017 20:46
Wat nou onderscheid ? Omdat ik OB's mening ( niet de uitspraak ) wel begrijp is er ineens onderscheid ? Misschien dachten er wel meer mensen " ik zou het niet / niet zo geschreven hebben, maar.... " .
En juist dan zou het hypocriet zijn om te doen alsof je het een heeeeeeele rare, nare, bijzondere, niet te begrijpen uitspraak is.
Jij vindt het heul erg voor mensen die ooit een miskraam hebben gehad. Ik zelf zou die link niet maken. Staat naar mijn idee los van elkaar.
O ja. Dezelfde schrijfstijlen en inhoud ook inderdaad; dat ik dat niet direct zag :proud:
Silly you. :hihi:
anoniem_6478ad38855b1 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 20:54
1.88% gewijzigd
20-08-2017 20:50
De laatste vier letters van mijn achternaam en je kan nog een beetje aan mijn oude ik denken.
Weet ik toch.
Maar ik vind het maar niks.
20-08-2017 20:49
Schoolplein!

Ik heb bingo :cheer2:
Bofbips
20-08-2017 20:52
Weet ik toch.
Maar ik vind het maar niks.
Ik ook niet :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven