Eerste weken nog Ritalin
zondag 20 augustus 2017 om 22:28
Beste forum gebruikers,
Inmiddels zijn wij al enige tijd in blijde verwachting van ons mannetje , enkel hebben mijn vriend en ik de eerste max 6 weken van mijn zwangerschap Ritalin genomen ivm adhd.
Nu hebben wij de nipt test gehad deze was in orde en ook de 20 weken echo , meer mensen die de eerste weken wel Ritalin hebbe. Genomen ? En kan dit veel kwaad ?
Ondanks dat alles goed is vraag ik mij dit af,
Inmiddels zijn wij al enige tijd in blijde verwachting van ons mannetje , enkel hebben mijn vriend en ik de eerste max 6 weken van mijn zwangerschap Ritalin genomen ivm adhd.
Nu hebben wij de nipt test gehad deze was in orde en ook de 20 weken echo , meer mensen die de eerste weken wel Ritalin hebbe. Genomen ? En kan dit veel kwaad ?
Ondanks dat alles goed is vraag ik mij dit af,
zondag 20 augustus 2017 om 22:34
Ben je onverwachts zwanger geraakt? Anders had je wel beter vooraf met je huisarts het erover kunnen hebben dat je een zwangerschaps wens hebt. Ik heb zelf 1,5 jaar sertraline geslikt en heb bewust gewacht met zwanger worden. En wat zegt je verloskundige? Krijgt je baby nog extra controles als het geboren is?
zondag 20 augustus 2017 om 22:38
Was nog maar 5 maanden bezig met Ritalin zeer lage dosering , en toen der tijd bij begin gevraagd aan psychiater en die zij dat het geen kwaad kon in samenwerking met de dosering.
Ook toen ik wist dat ik zwanger was direct gestopt en testen laten uitvoeren nipt en 20 weken echo meer kan je eigenlijk niet doen. En alles ziet er heel goed uit ! Het was meer een vraag ondanks dat de psychiater het heeft gezegd of andere ervaring hiermee hebben
Ook toen ik wist dat ik zwanger was direct gestopt en testen laten uitvoeren nipt en 20 weken echo meer kan je eigenlijk niet doen. En alles ziet er heel goed uit ! Het was meer een vraag ondanks dat de psychiater het heeft gezegd of andere ervaring hiermee hebben
zondag 20 augustus 2017 om 22:40
De dosering van ritalin is te laag om nare effecten te hebben, maar zeker weet men dat gewoon niet. Sommige mensen kunnen echt niet zonder en gebruiken het, in overleg met een pop poli (speciale polikliniek voor psychische problemen tijdens of rondom zwangerschap) door tijdens de hele zwangerschap. Vraag of je verloskundige of huisarts eens wil bellen met de pop poli zodat je beter weet welke mogelijke risico's je hebt gelopen.
zondag 20 augustus 2017 om 22:44
Ik vind het totaal niet handig trouwens dat je psychiater je vertelde dat het geen kwaad kon. Het is echt wel een middel wat je moet stoppen bij zwangerschap (staat ook in bijsluiter bv) omdat het niet exact bekend is wat het effect is. Voor mij was zwangerschapswens de reden om niet aan de medicatie te gaan.
zondag 20 augustus 2017 om 23:12
Met lage dosering van bepaalde middelen zijn er geen schadelijke effecten gevonden. Vaak ook, omdat er meer onderzocht wordt op hogere dosissen die veelvuldig gebruikt worden. De psychiater zal waarschijnlijk niet tegen je liegen. Je kunt er nu ook niets meer aan doen. Ik zou me er niet te druk om maken. Goed dat je gestopt bent. Als je je wel veel zorgen maakt zou ik nogmaals naar een psychiater gaan om erover te praten.