Wat te doen tegen aften?
woensdag 23 augustus 2017 om 14:06
Wie heeft een goede tip tegen aften / baren in de mond?
Al jaren heb ik af en toe last van aften in m'n mond. De ene periode meer dan de andere.
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik mijn mirena laten verwijderen en nu heb ik elke keer halverwege m'n cyclus aften in m'n mond.
Op advies van de tandarts gebruik ik de tandpasta van Paradontax.
Al jaren heb ik af en toe last van aften in m'n mond. De ene periode meer dan de andere.
Ongeveer 3 maanden geleden heb ik mijn mirena laten verwijderen en nu heb ik elke keer halverwege m'n cyclus aften in m'n mond.
Op advies van de tandarts gebruik ik de tandpasta van Paradontax.
woensdag 23 augustus 2017 om 14:26
Aften: dit zijn ontstekingen die op elke plek in het mondslijmvlies kunnen ontstaan. Het zijn kleine pijnlijke zweertjes. Wat de oorzaak is weten we niet. Het zou te maken kunnen hebben met slaaptekort, stress, wondjes in de mond, overgevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen of hormonale veranderingen. Maar geen van die vermoedens zijn bewezen. Aften verdwijnen meestal met een week.
van thuisarts.nl
van thuisarts.nl
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 23 augustus 2017 om 14:36
woensdag 23 augustus 2017 om 14:37
Bedankt voor de reacties!
Mijn weerstand is op het moment goed. Ik eet voldoende groete en fruit elke dag.
Zal de tandpasta van zendium eens testen. En kan de aardbeienjam wel inruilen voor bosbessen.
En binnenkort ff langs de apotheek.
Heeft de albertheijn cranberrysap?
Is er bij jullie ook verband tussen d'r aften en je menstrustie cyclus?
Mijn weerstand is op het moment goed. Ik eet voldoende groete en fruit elke dag.
Zal de tandpasta van zendium eens testen. En kan de aardbeienjam wel inruilen voor bosbessen.
En binnenkort ff langs de apotheek.
Heeft de albertheijn cranberrysap?
Is er bij jullie ook verband tussen d'r aften en je menstrustie cyclus?
woensdag 23 augustus 2017 om 14:55
Poetsen met Zendium Classic en kamillethee drinken, want dat werkt verzachtend en ontstekingsremmend.
Dit heeft mij heel erg geholpen. Ik poets nog steeds dagelijks met zendium en drink elke avond kamillethee en ik heb vrijwel nooit meer aftes (slechts sporadisch nog eentje als ik verkouden ben o.i.d.).
Dit heeft mij heel erg geholpen. Ik poets nog steeds dagelijks met zendium en drink elke avond kamillethee en ik heb vrijwel nooit meer aftes (slechts sporadisch nog eentje als ik verkouden ben o.i.d.).
[Insert text here]
woensdag 23 augustus 2017 om 14:58
Dat lijkt me dan weer niet zo goed voor het glazuur van je tanden...blauwuiltje schreef: ↑23-08-2017 14:47Spoelen met bessensap ( kleine flesjes ) gewoon bij de super, staan meestal bij de pudding.
[Insert text here]