Problemen met Post NL
maandag 7 september 2026 om 12:19
Hoi,
Ik heb een probleem met de bezorger van PostNL voor ons dorp en ik ben benieuwd of iemand weet hoe we dit opgelost kunnen krijgen.
Wij wonen hier inmiddels een aantal maanden en krijgen regelmatig post en pakketten via PostNL. Daarnaast ontvangen we ook veel medische post voor onze zoon.
Het probleem is dat de bezorger weigert om bij de huizen aan de dijk te bezorgen. Zowel wij als het lokale PostNL-punt denken dat dit vanwege tijdsgebrek zou zijn.(of gewoon luiheid)
In de PostNL-app wordt vervolgens iedere keer aangegeven dat onze locatie niet veilig zou zijn. Dit klopt absoluut niet. Wij wonen vrij en er is gewoon een normale en veilige mogelijkheid om bij ons te bezorgen. Bij ons vorige huis, dat gewoon in een woonwijk stond, werden pakketten overigens regelmatig ergens willekeurig neergezet.
Het gebeurt zelfs met pakketten die gewoon door onze brievenbus passen: ook die worden niet bezorgd en gaan rechtstreeks naar het PostNL-punt.
Ik dien inmiddels al maanden klachten in bij PostNL, maar via de klantenservice kom ik helaas geen stap verder. Iedere keer krijg ik eigenlijk hetzelfde verhaal en een daadwerkelijke oplossing blijft uit.
Weet iemand misschien hoe je dit hogerop kunt krijgen of bij wie je hiervoor moet zijn om ervoor te zorgen dat de bezorger de pakketten gewoon daadwerkelijk aan huis gaat bezorgen?
Als er bij een bestelling een andere bezorgdienst gekozen kan worden, kies ik inmiddels bewust niet meer voor PostNL. Helaas is die keuze niet altijd beschikbaar.
Alle tips over hoe ik dit kan aanpakken zijn welkom!
Ik heb een probleem met de bezorger van PostNL voor ons dorp en ik ben benieuwd of iemand weet hoe we dit opgelost kunnen krijgen.
Wij wonen hier inmiddels een aantal maanden en krijgen regelmatig post en pakketten via PostNL. Daarnaast ontvangen we ook veel medische post voor onze zoon.
Het probleem is dat de bezorger weigert om bij de huizen aan de dijk te bezorgen. Zowel wij als het lokale PostNL-punt denken dat dit vanwege tijdsgebrek zou zijn.(of gewoon luiheid)
In de PostNL-app wordt vervolgens iedere keer aangegeven dat onze locatie niet veilig zou zijn. Dit klopt absoluut niet. Wij wonen vrij en er is gewoon een normale en veilige mogelijkheid om bij ons te bezorgen. Bij ons vorige huis, dat gewoon in een woonwijk stond, werden pakketten overigens regelmatig ergens willekeurig neergezet.
Het gebeurt zelfs met pakketten die gewoon door onze brievenbus passen: ook die worden niet bezorgd en gaan rechtstreeks naar het PostNL-punt.
Ik dien inmiddels al maanden klachten in bij PostNL, maar via de klantenservice kom ik helaas geen stap verder. Iedere keer krijg ik eigenlijk hetzelfde verhaal en een daadwerkelijke oplossing blijft uit.
Weet iemand misschien hoe je dit hogerop kunt krijgen of bij wie je hiervoor moet zijn om ervoor te zorgen dat de bezorger de pakketten gewoon daadwerkelijk aan huis gaat bezorgen?
Als er bij een bestelling een andere bezorgdienst gekozen kan worden, kies ik inmiddels bewust niet meer voor PostNL. Helaas is die keuze niet altijd beschikbaar.
Alle tips over hoe ik dit kan aanpakken zijn welkom!
maandag 7 september 2026 om 12:43
maandag 7 september 2026 om 12:45
Je bent zelf gaan klant van postnl, daarom kom je niet ver. Je moet klachten indienen bij de verzenders, zij kunnen je klacht dan doorzetten naar postnl.
Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord, de melding dat je locatie niet veilig is. Hoe wordt dat precies omschreven? En hebben je buren hetzelfde en hoe lang speelt dit al bij hen?
Is het echt een gewone weg trouwens? Zonder beperkingen?
Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord, de melding dat je locatie niet veilig is. Hoe wordt dat precies omschreven? En hebben je buren hetzelfde en hoe lang speelt dit al bij hen?
maandag 7 september 2026 om 13:19
Waarom zouden ze dit recht hebben? Pakket bezorging gaat gewoon tot aan je huis adres. Dat wij niet in een gemiddelde woonwijk wonen waar ze veel pakketjes tegelijk kwijt kunnen is geen reden toch?
Wij wonen in een normaal huis alleen aan een dijk, volgende huis is weer wat verderop.
Elke keer dat ik een melding maak krijg ik ook wel te horen dat het niet de bedoeling is.
maandag 7 september 2026 om 13:22
Nou onze zoon krijgt pakketten, zoals luiers en drink voeding verstuurd. Dat gaat gewoon naar je huis adres.Nina-tje schreef: ↑07-09-2026 12:43Geen idee of dat een optie is maar misschien gewoon alles meteen naar een fijn PostNL punt laten gaan waar je bijvoorbeeld ivm werk toch regelmatig in de buurt bent.
Ik ontvang zelf eigenlijk niets meer aan huis. Ik heb alles ingesteld dat het meteen naar een punt gaat. Zowel bij PostNL als DHL.
En daarnaast is het ook de omgekeerde wereld.
We wonen echt aan een doorgaande weg, dus het is echt de chauffeur die er een potje van maakt.
maandag 7 september 2026 om 13:23
Ik heb het wel eens gedeeld op de socials doen ze niks mee, We hebben wel buren maar oude mensen die bijna niks bestellen. Dus dat is toch lastig.Lila-Linda schreef: ↑07-09-2026 12:26heb je buren? kun je samen optrekken?
als PostNL 'weet' wat de reden is, en het in stand laat, houdt het wel een beetje op. Misschien kun je nog klachten via je social media of lokale media??
maandag 7 september 2026 om 13:23
Voor pakketten e.d. ben jij niet de klant, dus dan moet je bij de verzender klagen.
Maar ik denk dat een verzender niet in actie komt als het pakket bij een pakketpunt ligt en PostNL beweert dat de toegang niet veilig is.
Bij brieven weet ik niet hoe het zit, gaan die terug naar de afzender?
Maar ik denk dat een verzender niet in actie komt als het pakket bij een pakketpunt ligt en PostNL beweert dat de toegang niet veilig is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
maandag 7 september 2026 om 13:28
er staat ' kon zending niet afleveren, kies een andere afgesproken plek. Eentje waar je pakketten uit het zicht staan.S-Groot schreef: ↑07-09-2026 12:45Je bent zelf gaan klant van postnl, daarom kom je niet ver. Je moet klachten indienen bij de verzenders, zij kunnen je klacht dan doorzetten naar postnl.
wij wonen aan een doorgaande dijk die 2 dorpen aan elkaar verbind, en wij hebben best wel wat grond om het huis, oprit is nooit geblokkeerd poort staat open. achter is een U en daar vragen wij de pakketten neer te zetten. Maar hij is gewoon nooit de oprit opgereden want dan had ie wel gezien dat het veilig was.
maandag 7 september 2026 om 13:29
Brieven doet de gewone post bezorger deze komen wel aan. Maar brievenbus pakketjes die hij in de bus heeft die neemt ie ook mee naar het pakketpunt. Ik ga de verzender wel eens benaderen.dreuvel schreef: ↑07-09-2026 13:23Voor pakketten e.d. ben jij niet de klant, dus dan moet je bij de verzender klagen.
Daarom wil ik graag bewijs aanleveren dat het wel veilig is.
maandag 7 september 2026 om 13:32
Kan het zijn dat er voor ontvangst getekend moet worden?Dansjedansje1000 schreef: ↑07-09-2026 13:28er staat ' kon zending niet afleveren, kies een andere afgesproken plek. Eentje waar je pakketten uit het zicht staan.
wij wonen aan een doorgaande dijk die 2 dorpen aan elkaar verbind, en wij hebben best wel wat grond om het huis, oprit is nooit geblokkeerd poort staat open. achter is een U en daar vragen wij de pakketten neer te zetten. Maar hij is gewoon nooit de oprit opgereden want dan had ie wel gezien dat het veilig was.
Where is my mind?
maandag 7 september 2026 om 13:34
Misschien wel ooit, maar over het algemeen niet. (dan zou ik er wel begrip voor hebben) Op ons vorige adres heb ik in ieder geval nooit voor de drinkvoeding van mijn zoon of eens een boek van Bol hoeven tekenen.
Maar dan zou de melding ook anders moeten zijn denk ik, iets van niemand thuis, handtekening verreist ofzo
maandag 7 september 2026 om 13:36
Dansjedansje1000 schreef: ↑07-09-2026 13:19Waarom zouden ze dit recht hebben? Pakket bezorging gaat gewoon tot aan je huis adres. Dat wij niet in een gemiddelde woonwijk wonen waar ze veel pakketjes tegelijk kwijt kunnen is geen reden toch?
Wij wonen in een normaal huis alleen aan een dijk, volgende huis is weer wat verderop.
Elke keer dat ik een melding maak krijg ik ook wel te horen dat het niet de bedoeling is.
Mogelijk vinden ze de dijk op en af niet veilig. Medische post mogen ze volgens mij überhaupt niet ergens neer zetten.
En jij kan het dan wel onzin vinden, maar als PostNL het om welke reden niet veilig vindt zijn ze, volgens mij, niet verplicht om volgens jouw voorkeur te leveren.
maandag 7 september 2026 om 13:41
maandag 7 september 2026 om 14:00
Onzin. Langs rivieren zitten doorgaans veel fabrieken en daardoor vaak ook veel vrachtwagens. Milieuzones zijn er alleen in steden.SurferRosa schreef: ↑07-09-2026 13:41Het zou eventueel ook nog kunnen dat er bepaalde restricties zijn aan soort vervoer op de dijk? Zolas bijvoorbeeld dat bestelbusjes maar tot een bepaald gewicht mogen rijden op de dijk? Of dat er milieu-zones zijn?
maandag 7 september 2026 om 14:50
Jeetje wat vervelend ik snap je frustratie. Mijn man heeft in een lang verleden post bezorgd in buitengebied met een bus. Daar zijn wel vrij specifieke regels voor. Bij hem op de route was ook een dijk maar die mocht hij niet afrijden met zijn bus (vanaf boven naar beneden aan de dijk) omdat hij niet kon draaien en achteruit de dijk op onveilig was. Zou dat bij jullie het geval kunnen zijn.
Daarnaast mocht hij niet bezorgen op zoveel meter van de voordeur/ brievenbus. Ik weet niet wat de afstand is van de brievenbus/ voordeur naar achter de woning.
Daarnaast, zou er in verleden iets kunnen zijn, ik lees uit je bericht dat jullie er volgens mij nog niet zo lang wonen. Hadden de vorige eigenaren misschien problemen met PostNL of een grote enge hond of zo?
Daarnaast mocht hij niet bezorgen op zoveel meter van de voordeur/ brievenbus. Ik weet niet wat de afstand is van de brievenbus/ voordeur naar achter de woning.
Daarnaast, zou er in verleden iets kunnen zijn, ik lees uit je bericht dat jullie er volgens mij nog niet zo lang wonen. Hadden de vorige eigenaren misschien problemen met PostNL of een grote enge hond of zo?
maandag 7 september 2026 om 14:55
Wat jij weet precies waar TO woont dus? dat je het onzin noemt.vivapimpelmees schreef: ↑07-09-2026 14:00Onzin. Langs rivieren zitten doorgaans veel fabrieken en daardoor vaak ook veel vrachtwagens. Milieuzones zijn er alleen in steden.
To ik ben bang dat je niet heel veel meer kunt.. heel vervelend wel. Hopelijk is er op den duur een andere chauffeur.
maandag 7 september 2026 om 15:08
Dit had ik laatst ook. Wat wel bijzonders is, want ik heb helemaal geen “veilige plek” aangemerkt om te bezorgen, maar gewoon aan huis of anders een pakketpunt.Dansjedansje1000 schreef: ↑07-09-2026 13:28er staat ' kon zending niet afleveren, kies een andere afgesproken plek. Eentje waar je pakketten uit het zicht staan.
PostNL gaf aan dat dit gewoon zelf scannen door de bezorger was, zodat hij/zij niet hoefde aan te bellen.
Het heeft niets te maken met waar je huis staat dus.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 7 september 2026 om 15:09
Niet alle dijken bevatten grote wegen. Niet alle fabrieken langs rivieren staan op een dijk, heel weinig zelfs waarschijnlijk.vivapimpelmees schreef: ↑07-09-2026 14:00Onzin. Langs rivieren zitten doorgaans veel fabrieken en daardoor vaak ook veel vrachtwagens. Milieuzones zijn er alleen in steden.
Where is my mind?
maandag 7 september 2026 om 15:11
Met de veilige plek wordt je schuur, pakketbus, voortuin, kliko oid bedoeld.SurferRosa schreef: ↑07-09-2026 15:09Niet alle dijken bevatten grote wegen. Niet alle fabrieken langs rivieren staan op een dijk, heel weinig zelfs waarschijnlijk.
Niet de plek van je huis, maar veilig voor je pakketje.
maandag 7 september 2026 om 15:13
Ja i know, dan mag het niet in zicht liggen vanaf de openbare weg. TO zegt dat dat niet aan de orde is, ik probeer wat alternatieve scenario’s te opperen. Hoewel ik zelf ook denk wat TO zelf in haar OP oppert.
surferrosa wijzigde dit bericht op 07-09-2026 17:08
0.36% gewijzigd
Where is my mind?
maandag 7 september 2026 om 15:14
Was hier ook niet aan de orde. Gewoon een bezorger die de kantjes eraf loopt.SurferRosa schreef: ↑07-09-2026 15:13Ja i know, dan mag het niet in zicht liggen vanaf de openbare weg. TO zegt dat dat jiet aan de order is, ik probeer wat alternatieve scenario’s te opperen. Hoewel ik zelf ook denk wat TO zelf in haar OP oppert.
maandag 7 september 2026 om 15:18
als een bezorger er een potje van maakt, en zijn werkgever wil er niks aan doen, houdt het wel op
MeneerLila leest een krant, zo'n echte van papier en drukinkt. Die hoort er voor 7 uur in de ochtend te zijn. Je betaalt voor een ochtendkrant. Maar zie maar eens bezorgers te vinden, dus de krant heeft ons bericht, dat ze niet meer kunnen garanderen dat hij er vroeg is.
Krant is er vaak pas tegen 9 uur, dan is iedereen hier al lang en breed de deur uit.
Klagen heeft geen zin
MeneerLila leest een krant, zo'n echte van papier en drukinkt. Die hoort er voor 7 uur in de ochtend te zijn. Je betaalt voor een ochtendkrant. Maar zie maar eens bezorgers te vinden, dus de krant heeft ons bericht, dat ze niet meer kunnen garanderen dat hij er vroeg is.
Krant is er vaak pas tegen 9 uur, dan is iedereen hier al lang en breed de deur uit.
Klagen heeft geen zin
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in