Gewoon even afschrijven..
woensdag 23 augustus 2017 om 13:07
woensdag 23 augustus 2017 om 14:43
Pffft, negatieve vooroordelen altijd. Hij is er eerlijk over en zoekt consensus bij de vrouw. Lijkt mij de basis voor iedere gezonde volwassen (seksuele) relatie. En ja, er zijn zichzelf respecterende vrouwen die hier evengoed naar op zoek zijn zònder enige problemen te hebben met eigenwaarde, dus hem meteen neerzetten als mishandelaar is gewoon niet nodig èn niet relevant in dit verhaal.
woensdag 23 augustus 2017 om 14:53
Juist daarom zou het handig zijn als TO mijn vraag beantwoordt mbt hoe hij dit gebracht heeft (of dat ze er zelf een "vrouw willen kapot maken" draai aan heeft gegeven).Koffiehagedis schreef: ↑23-08-2017 14:43Pffft, negatieve vooroordelen altijd. Hij is er eerlijk over en zoekt consensus bij de vrouw. Lijkt mij de basis voor iedere gezonde volwassen (seksuele) relatie. En ja, er zijn zichzelf respecterende vrouwen die hier evengoed naar op zoek zijn zònder enige problemen te hebben met eigenwaarde, dus hem meteen neerzetten als mishandelaar is gewoon niet nodig èn niet relevant in dit verhaal.
woensdag 23 augustus 2017 om 14:57
Lees nog eens goed: 'een vrouw kapot willen maken'.... Noem dat maar vooroordeel!Koffiehagedis schreef: ↑23-08-2017 14:43Pffft, negatieve vooroordelen altijd. Hij is er eerlijk over en zoekt consensus bij de vrouw. Lijkt mij de basis voor iedere gezonde volwassen (seksuele) relatie. En ja, er zijn zichzelf respecterende vrouwen die hier evengoed naar op zoek zijn zònder enige problemen te hebben met eigenwaarde, dus hem meteen neerzetten als mishandelaar is gewoon niet nodig èn niet relevant in dit verhaal.
woensdag 23 augustus 2017 om 14:57
woensdag 23 augustus 2017 om 15:02
Aangifte doen bij de politie misschien ?
creativeguy wijzigde dit bericht op 23-08-2017 15:02
1.57% gewijzigd
woensdag 23 augustus 2017 om 15:03
Kan je dan aangifte doen van sadisme? Dit zou gaan om wederzijds, niet iets wat hij zomaar zou doen bij een vrouw.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:04
Ja precies, hij zoekt consensus en beaamt dit ook vaak door te zeggen dat hij nooit deze dingen zou doen zonder goedkeuring.Koffiehagedis schreef: ↑23-08-2017 15:02Ik lees goed. Blijft staan: hij zoekt consensus. Of het nu je ding is of niet; dat lijkt mij prima.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:06
woensdag 23 augustus 2017 om 15:12
Als hij dat echt letterlijk zo heeft gezegd dan heeft dit echt niets met (bd)sm te maken mijn inziens en doe je er inderdaad beter aan om afstand te houden. Dit vind ik geen gezonde insteek. Gelukkig is hij er wel eerlijk over, maar hij moet ook wel tenzij hij aangifte tegen hem wil mocht hij iets proberen bij een onwetende partner wat zo grensoverschrijdend is dat hij de bak invliegt.
Edit: ja, consensus en afspraken maken is wel een belangrijk onderdeel in die scene maar door dit zo te verwoorden geef je geen blijk van empathisch vermogen wat OOK belangrijk is, zeker juist in dat wereldje.
anoniem_63bd63aace67e wijzigde dit bericht op 23-08-2017 15:14
15.95% gewijzigd
woensdag 23 augustus 2017 om 15:12
'Help, ik ken iemand die aan vergaande BDSM doet, met volledige toestemming en welwillendheid van de vrouw'. Wat levert dat precies op denk je? Een lachend politiebureau?
Je hoeft BDSM niet te begrijpen. Maar daarom is het nog niet slecht. Genoeg vrouwen kicken hier wèl op, en zolang 'lichamelijk kapot maken' (kan gewoon geile taal zijn, ik ken meerdere mannen die dit in 'the heat of the moment' zo zeggen. Je weet niet hoe ver dat daadwerkelijk gaat, dus speculeren heeft weinig zin) niet leidt tot blijvend letsel is het simpelweg een seksvorm die je wel of niet ligt. Maak er toch niet zo'n drama van zeg.
TO, misschien helpt meer uitleg de discussie in dit topic wel? Wat wil hij precies, hoe ver gaat dat?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 23-08-2017 15:13
Reden: Te snel op enter gedrukt.
Reden: Te snel op enter gedrukt.
12.05% gewijzigd
woensdag 23 augustus 2017 om 15:16
woensdag 23 augustus 2017 om 15:17
Maar hoe ik het heb begrepen was dit niet in the heat of the moment maar toen TO er naar vroeg. Lijkt me niet dat je dit tijdens de seks opeens vraagt en ik vind het toch niet koosjer om dit bij een naïeve partner zo te verwoorden in een normaal gesprek, dat schrikt ontzettend af.Koffiehagedis schreef: ↑23-08-2017 15:12'Help, ik ken iemand die aan vergaande BDSM doet, met volledige toestemming en welwillendheid van de vrouw'. Wat levert dat precies op denk je? Een lachend politiebureau?
Je hoeft BDSM niet te begrijpen. Maar daarom is het nog niet slecht. Genoeg vrouwen kicken hier wèl op, en zolang 'lichamelijk kapot maken' (kan gewoon geile taal zijn, ik ken meerdere mannen die dit in 'the heat of the moment' zo zeggen.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:17
woensdag 23 augustus 2017 om 15:24
Oh, netjes vind ik het ook niet. En voor mij zou het ook een afknapper zijn en zou ik het gek vinden dit op deze manier van hem te horen. Maar het gaat mij om het feit dat hij iemand zoekt met gelijkaardige gevoelens, die toestemming verleent, en hij hier alsnog in het hokje 'mishandelaar' gezet wordt. Dat vind ik niet fair. Misschien gaat wat hij wil wel héél ver, qua pijn. Dat kan. Maar zolang zijn partner dat ook oprecht wil en hij zijn sadisme niemand opdringt ben ik het niet eens met de stelling dat hij een in de kern slecht mens zou zijn. Ik ken sommige van zulke stellen voor wie dit werkt. Intens sadistisch, schokkend vergaand misschien zelfs soms... Zonder dat de vrouw een probleem heeft met eigenwaarde, zonder dat de relatie buiten bed ongelijkwaardig is, en waar 'nee' ook echt nee is. Dat kan prima.fru1t3lla schreef: ↑23-08-2017 15:17Maar hoe ik het heb begrepen was dit niet in the heat of the moment maar toen TO er naar vroeg. Lijkt me niet dat je dit tijdens de seks opeens vraagt en ik vind het toch niet koosjer om dit bij een naïeve partner zo te verwoorden in een normaal gesprek, dat schrikt ontzettend af.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:26
Verliefdheid is niet de basis voor alles.
Ik word verder ook een beetje misselijk van het als hij maat eerlijk is dan is het netjes.
Hoi ik ben een psychopaat die vrouwen vernederd en die mensen kapot maakt. Nou joh hardstikke mooi dat je het ff eerlijk zegt. Heel netjes. Van mijn moeder, het viva forum en de maatschappij moet ik alle eerlijke mannen op wie ik verliefd ben een kans geven ook wanneer er dealbreakers zijn of zaken die ik eigenlijk helemaal niet wil. Anders is het namelijk niet netjes.
Als je verliefd was geworden op Charles mansion of Jordan van der Sloot was je er dan ook voor gegaan want tja verliefdheid kun je nou eenmaal niet uitzetten.
Vooral die grijze massa tussen je oren niet gebruiken.
Ik word verder ook een beetje misselijk van het als hij maat eerlijk is dan is het netjes.
Hoi ik ben een psychopaat die vrouwen vernederd en die mensen kapot maakt. Nou joh hardstikke mooi dat je het ff eerlijk zegt. Heel netjes. Van mijn moeder, het viva forum en de maatschappij moet ik alle eerlijke mannen op wie ik verliefd ben een kans geven ook wanneer er dealbreakers zijn of zaken die ik eigenlijk helemaal niet wil. Anders is het namelijk niet netjes.
Als je verliefd was geworden op Charles mansion of Jordan van der Sloot was je er dan ook voor gegaan want tja verliefdheid kun je nou eenmaal niet uitzetten.
Vooral die grijze massa tussen je oren niet gebruiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:26
We zijn het eens dan, het enige wat mij tegen de borst stuit is hoe hij het verwoordt / ter sprake brengt met TO, niet de interesse an sich.Koffiehagedis schreef: ↑23-08-2017 15:24Oh, netjes vind ik het ook niet. En voor mij zou het ook een afknapper zijn en zou ik het gek vinden dit op deze manier van hem te horen. Maar het gaat mij om het feit dat hij iemand zoekt met gelijkaardige gevoelens, die toestemming verleent, en hij hier alsnog in het hokje 'mishandelaar' gezet wordt. Dat vind ik niet fair. Misschien gaat wat hij wil wel héél ver, qua pijn. Dat kan. Maar zolang zijn partner dat ook oprecht wil en hij zijn sadisme niemand opdringt ben ik het niet eens met het feit dat hij een in de kern slecht mens zou zijn. Ik ken sommige van zulke stellen voor wie dit werkt. Intens sadistisch, schokkend misschien zelfs... Zonder dat de vrouw een probleem heeft met eigenwaarde, zonder dat de relatie buiten bed ongelijkwaardig is, en waar 'nee' ook echt nee is. Dat kan prima.
woensdag 23 augustus 2017 om 15:30
Maar hoe had hij het dan moeten vertellen?fru1t3lla schreef: ↑23-08-2017 15:17Maar hoe ik het heb begrepen was dit niet in the heat of the moment maar toen TO er naar vroeg. Lijkt me niet dat je dit tijdens de seks opeens vraagt en ik vind het toch niet koosjer om dit bij een naïeve partner zo te verwoorden in een normaal gesprek, dat schrikt ontzettend af.
Met een suikerzoet sausje erover heen?
Dit is wie hij is, hij zal ook gemerkt hebben dat TO dit niet is
En hoe je het ook verteld, hard, lomp, of gesuikerd, de uitkomst blijft hetzelfde
Hij doet vrouwen pijn, hij vindt dat leuk
TO vindt dat niet leuk
Conclusie: geen toekomst samen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 23 augustus 2017 om 15:30
Je hebt verschillende "stromingen" in BDSM en sadisme is er een van.
Daar kan je lollig over doen of het niet willen/kunnen begrijpen maar dat neemt niet weg dat de vriend van TO dat in alle eerlijkheid heeft verteld omdat hij dat "nodig" heeft.
Dat schrijft hem niet af als (liefhebbende) partner of iemand waar je aangifte tegen moet doen. Het maakt hem waarschijnlijk alleen geen geschikte man voor TO.
Sommige dingen laten zich niet wegstoppen en dat zou je ook niet moeten willen.
TO, hoe rot het ook is, ik denk dat je hem beter kan vergeten want dit is een verschil wat niet te overbruggen is. (Tenzij je er wél mee wil experimenteren of hem een 2e partner gunt)
Daar kan je lollig over doen of het niet willen/kunnen begrijpen maar dat neemt niet weg dat de vriend van TO dat in alle eerlijkheid heeft verteld omdat hij dat "nodig" heeft.
Dat schrijft hem niet af als (liefhebbende) partner of iemand waar je aangifte tegen moet doen. Het maakt hem waarschijnlijk alleen geen geschikte man voor TO.
Sommige dingen laten zich niet wegstoppen en dat zou je ook niet moeten willen.
TO, hoe rot het ook is, ik denk dat je hem beter kan vergeten want dit is een verschil wat niet te overbruggen is. (Tenzij je er wél mee wil experimenteren of hem een 2e partner gunt)