Mbo als 26 jarige
donderdag 24 augustus 2017 om 13:41
Hi,
Ik ben een 26 jarige vrouw die heeft besloten om terug te gaan studeren.
Nu heb ik me ingeschreven voor een entree opleiding (mbo 1) omdat ik verder geen diploma heb.
Hiermee kom ik dus wrs in een klas te zitten met allemaal studenten die jaren jonger zijn dan ik.
Zijn we nog mensen die dit hebben gedaan?
Hoe is het om tussen allemaal jongeren te zitten?
Ik ben een 26 jarige vrouw die heeft besloten om terug te gaan studeren.
Nu heb ik me ingeschreven voor een entree opleiding (mbo 1) omdat ik verder geen diploma heb.
Hiermee kom ik dus wrs in een klas te zitten met allemaal studenten die jaren jonger zijn dan ik.
Zijn we nog mensen die dit hebben gedaan?
Hoe is het om tussen allemaal jongeren te zitten?
donderdag 24 augustus 2017 om 14:52
Ik weet niet hoe het met een mbo 1 klas zit.
Maar ik zelf (31) start over twee weken met een mbo 3 opleiding.
Ook ik was eerst wel een beetje nerveus of ik niet 1 van de oudste zou zijn.
Maar toen ik de toelatingstoets moest maken (samen met andere die aan dezelfde opleiding wilden beginnen) zag ik dat ik zelfs 1 van de jongste was
Maar toen ik de toelatingstoets moest maken (samen met andere die aan dezelfde opleiding wilden beginnen) zag ik dat ik zelfs 1 van de jongste was
donderdag 24 augustus 2017 om 14:53
Ik wil graag richting de zorg gaan.
Ik heb geen diploma op dit moment vandaar dat een entree opleiding mijn aandacht trok omdat je daar geen vooropleiding voor nodig hebt. Ik heb ook gekeken voor vavo maar daar krijg je geen studiefinanciering voor. En dat is wel handig als ik weer voltijds naar school ga en dus geen loon meer binnenbreng.
Ik weet dat ik niet dom ben. Heb vroeger door omstandigheden gewoon geen kans gehad om mijn diploma te behalen.
Ik heb geen diploma op dit moment vandaar dat een entree opleiding mijn aandacht trok omdat je daar geen vooropleiding voor nodig hebt. Ik heb ook gekeken voor vavo maar daar krijg je geen studiefinanciering voor. En dat is wel handig als ik weer voltijds naar school ga en dus geen loon meer binnenbreng.
Ik weet dat ik niet dom ben. Heb vroeger door omstandigheden gewoon geen kans gehad om mijn diploma te behalen.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:08
Je begint meteen bij mbo3?trikkie schreef: ↑24-08-2017 14:52Ik weet niet hoe het met een mbo 1 klas zit.
Maar toen ik de toelatingstoets moest maken (samen met andere die aan dezelfde opleiding wilden beginnen) zag ik dat ik zelfs 1 van de jongste was![]()
Had je daarvoor al diploma dan?
donderdag 24 augustus 2017 om 15:09
Ja duurt idd 1 jaar.
Daarna kan ik idd naar mbo 2.
Maar ik lees hier het dat een mbo diploma niets waard is?
donderdag 24 augustus 2017 om 15:10
Jup, hier ook. Ik ga me omscholen van HBO naar een totaal andere kant op. Waren ook meerdere "ouderen" mensen bij die toets. De oudste was 44 geloof ik.trikkie schreef: ↑24-08-2017 14:52Ik weet niet hoe het met een mbo 1 klas zit.
Maar toen ik de toelatingstoets moest maken (samen met andere die aan dezelfde opleiding wilden beginnen) zag ik dat ik zelfs 1 van de jongste was![]()
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:16
Dat wordt helemaal niet gezegd. Er is enkel gezegd dat je aan een mbo1 diploma in feite niks hebt.*Bellaluna* schreef: ↑24-08-2017 15:09Ja duurt idd 1 jaar.
Daarna kan ik idd naar mbo 2.
Maar ik lees hier het dat een mbo diploma niets waard is?
Jij wilt de zorg in, dan heb je aan en mbo3 of mbo4 diploma echt wel wat. Sterker nog; dan liggen de banen voor het oprapen.
Je zegt dat je de intelligentie wel hebt. Waarom dan niet eens informeren of je op een hoger niveau in kunt stromen? Desnoods na een entreetoets. Je zou ook kunnen solliciteren op bbl banen in de zorg, dan wordt je opleiding voor je betaald. Wellicht kun je ergens op mbo2 (helpende) beginnen en anders mbo3 (verzorgende of kraamverzorgende), maar dan moet je volgens mij wel een vooropleiding hebben.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:23
Ja ik heb ook gekeken voor bbl opleidingen in de zorg, maar omdat ik daar geen ervaring in heb werd er vaak gezegt beter eerst niveau 1 als bol opleiding te volgen en dan vanaf mbo 2 bbl.minnimouse schreef: ↑24-08-2017 15:16Dat wordt helemaal niet gezegd. Er is enkel gezegd dat je aan een mbo1 diploma in feite niks hebt.
Jij wilt de zorg in, dan heb je aan en mbo3 of mbo4 diploma echt wel wat. Sterker nog; dan liggen de banen voor het oprapen.
Je zegt dat je de intelligentie wel hebt. Waarom dan niet eens informeren of je op een hoger niveau in kunt stromen? Desnoods na een entreetoets. Je zou ook kunnen solliciteren op bbl banen in de zorg, dan wordt je opleiding voor je betaald. Wellicht kun je ergens op mbo2 (helpende) beginnen en anders mbo3 (verzorgende of kraamverzorgende), maar dan moet je volgens mij wel een vooropleiding hebben.
donderdag 24 augustus 2017 om 15:25
Ja,ik ga de opleiding verzorgende ig bbl volgen.
Ik heb wel een mbo 2 diploma maar niet in die richting (zorg)
Wel heb ik al een aantal jaar als schoonmaakster in de zorg gewerkt.
Ook ik was eerst bang dat ik hier niet voor in aanmerking kwam.
En dat zonder diploma in de zorg moeilijk aan een baan als leerling kon komen.
Gelukkig viel het achteraf mee.
Wel moest ik een toelatingstoets doen,maar achteraf viel die reuze mee.
Wellicht is dit ook iets voor jou.
Kijk of er in jou omgeving zorginstellingen zijn die bbl leerlingen aannemen.