studie hulp vragen
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:15
Hallo allemaal
Misschien hebben jullie idee waar ik ik studiemaatje vinden
Al heel lang heb ik de wens met kinderen te werken ben ik nu een thuisstudie begonnen via de NHA,opleiding Pedagogisch medewerker Niveau 3 & 4. Het lijkt me heel erg ingewikkeld in het begin maar wil wel doorgaan en niet opgeven want dit is mijn droombaan. Ik heb alleen iemand nodig wie mij een beetje kan helpen. Helaas ik heb geen mensen om me heen die kan mij helpen.
Eigenlijk ik kom uit Hongarije maar ben ik in Nederland bijna 9 jaar
ik hoor van jullie
met vriendelijk groet
Marti
Misschien hebben jullie idee waar ik ik studiemaatje vinden
Al heel lang heb ik de wens met kinderen te werken ben ik nu een thuisstudie begonnen via de NHA,opleiding Pedagogisch medewerker Niveau 3 & 4. Het lijkt me heel erg ingewikkeld in het begin maar wil wel doorgaan en niet opgeven want dit is mijn droombaan. Ik heb alleen iemand nodig wie mij een beetje kan helpen. Helaas ik heb geen mensen om me heen die kan mij helpen.
Eigenlijk ik kom uit Hongarije maar ben ik in Nederland bijna 9 jaar
ik hoor van jullie
met vriendelijk groet
Marti
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:40
OK jammer. Vaak hebben ze bij thuisstudies toch een online platform waar je met andere studiegenoten in contact kan komen? Misschien dat eens uitzoeken. Of anders eens op Facebook kijken of er een groep is met mensen die dezelfde studie doen? Als je zelf echt concrete hulp nodig hebt bij je studie dan misschien investeren in studiebegeleiding?
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:43
Dit is van NHA en daar kan je je registeren om in contact te komen met studiegenoten; succes!
https://student.nha.eu/startpagina/index.html
https://student.nha.eu/startpagina/index.html
vrijdag 25 augustus 2017 om 14:58
En waarom heb je precies gekozen om een thuisstudie te doen? Dat bedoel ik niet lullig
Maar juist bij een thuisstudie is het natuurlijk wel ontzettend belangrijk dat je zelf je huiswerk kan maken, kan leren etc.
Je hebt bij NHA toch een leraar? Ik zou daar even contact mee opnemen en vragen om hulp! Dat lijkt me een goed begin.
Maar juist bij een thuisstudie is het natuurlijk wel ontzettend belangrijk dat je zelf je huiswerk kan maken, kan leren etc.
Je hebt bij NHA toch een leraar? Ik zou daar even contact mee opnemen en vragen om hulp! Dat lijkt me een goed begin.
vrijdag 25 augustus 2017 om 15:28
Waarom heb je dan gekozen voor thuisstudie? Het lijkt er namelijk erg op dat het niet geschikt voor je is. Bij een thuisstudie hoort een pro actie houding. Op alle antwoorden die wij geven komt een nee, ja, maar etc. Bel gewoon eens met het NHA, leg daar je probleem voor en kijk eerst eens hoe ze je daar kunnen helpen. Misschien hebben ze daar wel een studiebegeleider die je op weg kan helpen hoe je het leren aan kan pakken.
vrijdag 25 augustus 2017 om 18:12
Dit klinkt inderdaad heel erg als basis vaardigheden die je niet onder de knie hebt. Misschien is er iemand bij NHA die je op weg kan helpen en anders zou je toch echt even rond moeten kijken in je eigen omgeving. Misschien is daar een leraar of lerares die je op weg kan helpen. Dat hoeft niet per sé iemand te zijn die verstand heeft van dit onderwerp, maar iemand die je planningen kan leren maken etc. Ik vraag me trouwens ook af of een thuisopleiding helemaal jouw ding is, als je zoveel moeite hebt met zelfstandig werken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 25 augustus 2017 om 18:29
Wat voor hulp zoek je precies? Zoek je hulp om te leren plannen, hoe je een opdracht moet aanpakken en hoe je een samenvatting moet maken? Of zoek je inhoudelijke hulp bij je studie?
In het eerste geval zou ik eigenlijk op zoek gaan naar een maatje. Doe een oproepje in de buurt (bijvoorbeeld via een Facebookpagina in jouw woonplaats of stad) en zorg dat je een wederdienst kunt aanbieden (koken/kookles, Hongaarse spreekles, op kinderen passen, schoonmaken).
In het tweede geval zou ik een oproepje zetten op die facebook-pagina van de NHA.
In het eerste geval zou ik eigenlijk op zoek gaan naar een maatje. Doe een oproepje in de buurt (bijvoorbeeld via een Facebookpagina in jouw woonplaats of stad) en zorg dat je een wederdienst kunt aanbieden (koken/kookles, Hongaarse spreekles, op kinderen passen, schoonmaken).
In het tweede geval zou ik een oproepje zetten op die facebook-pagina van de NHA.