Help zweetlucht en anti transpirant?

zaterdag 26 augustus 2017 om 11:41
Ben op zoek naar een anti transparant.
Heb dit nooit gebruikt.
Normaal gebruik ik een roller van dove oid want sprays werken totaal niet meer.
Rollers ook niet trouwens.
Na het douchen ( dagelijks) stink ik meteen naar zweet.
Geen natte plekken of zo maar durf geen shirts zonder mouwtjes meer aan want ruik mezelf gewoon steeds.
Nou ben ik er pas achter gekomen dat er van die anti transparanten zijn die je 1 of 2 wekelijks opdoet.
Dit lijkt mij super als het echt werkt.
Wie heeft ervaring en welke zou het beste zijn?
Heb dit nooit gebruikt.
Normaal gebruik ik een roller van dove oid want sprays werken totaal niet meer.
Rollers ook niet trouwens.
Na het douchen ( dagelijks) stink ik meteen naar zweet.
Geen natte plekken of zo maar durf geen shirts zonder mouwtjes meer aan want ruik mezelf gewoon steeds.
Nou ben ik er pas achter gekomen dat er van die anti transparanten zijn die je 1 of 2 wekelijks opdoet.
Dit lijkt mij super als het echt werkt.
Wie heeft ervaring en welke zou het beste zijn?
zaterdag 26 augustus 2017 om 11:47
Mijn puber stinkt direct na het douchen naar zweet, maar dat komt a) doordat ie een puber is en b) doordat ie weigert zich met zeep o.i.d. te wassen.
Ik krijg de lucht nauwelijks nog uit zijn kleren, dus als hij zelf al niet ruikt, dan zijn kleren wel.
Mss ben ik onwetend, maar het lijkt me nauwelijks mogelijk dat je direct na het douchen alweer naar zweet ruikt, omdat die geur ontstaat door bacteriën die zich te goed doen aan het zweet en dat heeft tijd nodig. Mss ruiken je kleren niet fris?
Kan het ook nog zo zijn dat jij denkt dat je niet fris ruikt, maar dat dat best meevalt en dat je 'slachtoffer' bent van de hedendaagse anti-geur-politie.
Ik krijg de lucht nauwelijks nog uit zijn kleren, dus als hij zelf al niet ruikt, dan zijn kleren wel.
Mss ben ik onwetend, maar het lijkt me nauwelijks mogelijk dat je direct na het douchen alweer naar zweet ruikt, omdat die geur ontstaat door bacteriën die zich te goed doen aan het zweet en dat heeft tijd nodig. Mss ruiken je kleren niet fris?
Kan het ook nog zo zijn dat jij denkt dat je niet fris ruikt, maar dat dat best meevalt en dat je 'slachtoffer' bent van de hedendaagse anti-geur-politie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 26 augustus 2017 om 11:55
Inderdaad, baking soda werkt als een trein.pamelacourson schreef: ↑26-08-2017 11:47Wat bij mij echt werkt, is zelf deo maken van baking soda, kokosolie en maizena. Ik heb nooit meer een seconde naar zweet geroken. Recept kun je wel op internet vinden, misschien moet je er wat meer baking soda in doen.
Edit: heb je toevallig al baking soda in huis? (niet de huishoud soda/schoonmaak soda!)
Dan kan je het ook makkelijk eenmalig testen. Na het douchen smeer je een klein beetje (dag)creme onder je oksels (is puur als kleefmiddel), daarna een klein beetje baking soda op je vingers en onder je oksels smeren zodat het blijft plakken. Klaar.
Edit2: ik doe het dus altijd op bovenstaande manier. Toch maar weer eens de recepten gelezen. Nadeel schijnt te zijn dat iets van de olie op je kleren kan komen. Daar heb ik met mijn manier geen last van. Dus ik blijf het maar doen zo.

anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 12:04
45.77% gewijzigd

zaterdag 26 augustus 2017 om 12:10
Zweet je dan niet meer of ruik je niets meer?Courage-- schreef: ↑26-08-2017 11:55Inderdaad, baking soda werkt als een trein.
Edit: heb je toevallig al baking soda in huis? (niet de huishoud soda/schoonmaak soda!)
Dan kan je het ook makkelijk eenmalig testen. Na het douchen smeer je een klein beetje (dag)creme onder je oksels (is puur als kleefmiddel), daarna een klein beetje baking soda op je vingers en onder je oksels smeren zodat het blijft plakken. Klaar.
Edit2: ik doe het dus altijd op bovenstaande manier. Toch maar weer eens de recepten gelezen. Nadeel schijnt te zijn dat iets van de olie op je kleren kan komen. Daar heb ik met mijn manier geen last van. Dus ik blijf het maar doen zo.![]()
zaterdag 26 augustus 2017 om 12:14
Soms werkt zeep niet goed onder de armen Het moet allemaal soft en oily zijn. Probeer eens een scrub onder de armen , en daarna met zeep. En je kleding goed wassen met eventueel azijn. Want het zijn de bacteriën die als ze "oud" worden gaan ruiken. Als je meteen na het douchen al ruikt is er gewoon iets niet goed aan je zeep. Zodra je kleding aanhebt en het ruikt is je kleding niet goed schoon.
zaterdag 26 augustus 2017 om 12:16
Odorex heeft een "ultra protect" en een "extra dry" lijn, bij mij werkt dat goed alleen de depper en lotion van de extra dry zijn voor mijn huid te agressief . Ik raad de extra dry lotion ook af ivm lastig aanbrengen (zit in en flesje dus je moet het spul eerst op een watje doen).
Zit de lucht niet (ook) in je kleding? Want dan kun je deo smeren wat je wil maar dan stinkt het nog. Als je direct na het douchen nog steeds naar zweet ruikt zou ik trouwens ook andere zeep nemen, dat hoort echt niet. Vers zweet stinkt niet, dus als jij nog ruikt na het douchen is het niet schoon genoeg geworden.
Zit de lucht niet (ook) in je kleding? Want dan kun je deo smeren wat je wil maar dan stinkt het nog. Als je direct na het douchen nog steeds naar zweet ruikt zou ik trouwens ook andere zeep nemen, dat hoort echt niet. Vers zweet stinkt niet, dus als jij nog ruikt na het douchen is het niet schoon genoeg geworden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:58
Toen vorig jaar gewone deo's ineens niet meer werkten of irritatie gaven, ben ik ook baking soda gaan gebruiken zoals eerder al genoemd is. Ik ben er erg tevreden over, het helpt beter dan alles wat je bij de drogist kan krijgen. Nu heb ik sinds een tijdje een bacteriele infectie onder mijn oksels en naast medicijnen daarvoor moet ik ook mijn oksels met antibacteriele zeep wassen, en dat helpt ook tegen de zweetlucht.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
zaterdag 26 augustus 2017 om 16:51
Odorex extra dry crème kun je meteen na het scheren gebruiken en prikt niet. Het gaat de transpiratie tegen en voorkomt geurtjes. Ik gebruik het vooral in de zomer op hete dagen. Normaal gebruik ik Niveau Fresh zonder aluminium zouten want daar kan ik niet tegen, gek genoeg vooral in Duitsland verkrijgbaar, in Nederland nog niet kunnen ontdekken.

zondag 27 augustus 2017 om 06:34
Bedankt voor de reacties!
Heb gister de odorex extra dry gekocht ( bij kruidvat nu 2e gratis(.
Gisteravond op gedaan, zo'n lotion en rook uur of twee erna nog wel zweet, wel wat minder en nu na vijf uur slaap erbij:-( ruik ik niet veel meer.
Voor nu ben ik er dus wel blij mee!
Weet niet of het nog gaat doorwerken zeg maar?
Verder scheer ik mijn oksels om de dag.
Mijn kleding zelf ruikt heerlijk fris, tot ik het draag.
Draag geen stoffen waar je eerder in ruikt dus dat synthetische.
Antibacteriële zeep ga ik ook kopen, was ik vergeten.
Srubben heb ik gister ook vooraf gedaan.
Gebruik wel sinds een jaar ongeveer medicatie waar ik meer van zweet (paroxetine).
De baking poeder ga ik ook proberen.
Krijg je geen wit laagje ofzo op je oksels?
Is bakpoeder eigenlijk ook goed?
Voor nu super bedankt!
Heb gister de odorex extra dry gekocht ( bij kruidvat nu 2e gratis(.
Gisteravond op gedaan, zo'n lotion en rook uur of twee erna nog wel zweet, wel wat minder en nu na vijf uur slaap erbij:-( ruik ik niet veel meer.
Voor nu ben ik er dus wel blij mee!
Weet niet of het nog gaat doorwerken zeg maar?
Verder scheer ik mijn oksels om de dag.
Mijn kleding zelf ruikt heerlijk fris, tot ik het draag.
Draag geen stoffen waar je eerder in ruikt dus dat synthetische.
Antibacteriële zeep ga ik ook kopen, was ik vergeten.
Srubben heb ik gister ook vooraf gedaan.
Gebruik wel sinds een jaar ongeveer medicatie waar ik meer van zweet (paroxetine).
De baking poeder ga ik ook proberen.
Krijg je geen wit laagje ofzo op je oksels?
Is bakpoeder eigenlijk ook goed?
Voor nu super bedankt!