Werk & Studie alle pijlers

Artrose en werk.

29-08-2017 21:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, allemaal!

Ik werk sinds jaar en dag in de schoonmaak, zolang als het mogelijk is wil ik dit blijven doen. Maar ik moet ook realistisch zijn. Sinds een aantal jaren heb ik artrose. En dit werk kan ik hoogstwaarschijnlijk niet tot mijn pensioen blijven doen.
Ik wil graag weten wie hier nog meer artrose heeft en ook van werk is veranderd en wat je nu doet..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Je hebt maar één lijf, ik zou er zuinig op zijn. Je werk zo aanpassen dat je lijf niet helemaal versleten is voor je pensioen.

Mijn voeten hebben al flinke slijtage en ik loop bewust minder dan eerst, ik pak de fiets wel. Kleine aanpassing, maar hopelijk kan ik dan nog lopen als ik tachtig ben.
Ik had beginnende artrose en het bleek dat dat kwam door zuivel, toen ik daarmee gestopt ben verdwenen de ontstekingen en ben nu helemaal soepel en pijnvrij.
Misschien dat je er iets aan hebt. :)
Mijn werk aanpassen gaat niet. Alles is al afgestemd om ons makkelijker en beter te werken. ook voor je rug enzo..
Cateautje schreef:
29-08-2017 21:36
Ik had beginnende artrose en het bleek dat dat kwam door zuivel, toen ik daarmee gestopt ben verdwenen de ontstekingen en ben nu helemaal soepel en pijnvrij.
Misschien dat je er iets aan hebt. :)
Hoe kwam je erachter dat het door de zuivel kwam en in welke gewrichten had je het meeste last van artrose?
Pientjexxxx schreef:
29-08-2017 22:03
Hoe kwam je erachter dat het door de zuivel kwam en in welke gewrichten had je het meeste last van artrose?
Ik heb een bezoek gebracht aan de huisarts.

Ik had het in mijn handen en knieën.
Ik heb het in bijna al mijn gewrichten. Maar het meeste in mijn rug..
Daarom wil ik ook stilletjes aan kijken wat voor werk ik wel kan doen over een aantal jaren.
Ik heb het in mijn nek en onderrug, en gebruik geen zuivel, en niks waar het in zou kunnen zitten, toch best veel pijn.
Wellicht dat voeding wel van invloed kan hebben.
Ik heb vele allergieen, en ben bezig dit te elimineren, dus wie weet heeft het invloed op de ontstekingen.
jilzz schreef:
29-08-2017 22:58
Ik heb het in mijn nek en onderrug, en gebruik geen zuivel, en niks waar het in zou kunnen zitten, toch best veel pijn.
Ik heb vele allergieen, en ben bezig dit te elimineren, dus wie weet heeft het invloed op de ontstekingen.
Ik heb weleens gehoord dat het ook kan liggen aan groente, fruit en kruiden uit de nachtschadefamilie. Dat zou je kunnen laten onderzoeken.
Cateautje schreef:
29-08-2017 22:10
Ik heb een bezoek gebracht aan de huisarts.

Ik had het in mijn handen en knieën.
Ik heb het ook in mijn handen, maar mijn huisarts zei dat er niets aan te doen was. Over zuivel heeft ze sowieso niets gezegd. Gebruik je nu helemaal geen zuivel meer of heb je alleen geminderd?
Pientjexxxx schreef:
29-08-2017 23:07
Ik heb het ook in mijn handen, maar mijn huisarts zei dat er niets aan te doen was. Over zuivel heeft ze sowieso niets gezegd. Gebruik je nu helemaal geen zuivel meer of heb je alleen geminderd?
ik gebruik nog nauwelijks zuivel en met nauwelijks bedoel ik dat ik eens in de zoveel weken, 6 of zo een ijsje eet en dat voel ik dan gelijk in mijn linkerknie
Wat ik wel kan eten is kaas, daar zit geen lactose in, maar voor de rest neem ik het niet, op dat sporadische ijsje na.
jilzz schreef:
29-08-2017 22:58
Ik heb het ook in mijn nek. Tussenwervelschijven versleten en wervels aan elkaar gegroeid. Ik heb 2 jaar met uitstraling in mijn arm en schouders en pijn in mijn nek rondgelopen. Alles onderzocht en uiteindelijk heb ik zelf uitgevonden dat verzwakte ligamenten de oorzaak zijn. Dat is in bijna alle gevallen zo. Jaar proliferatietherapie gehad, nu al bijna 1,5 jaar volledig pijnvrij. Prolo is echt supereffectief en minimaal invasief itt tot een operatie. Ik raad het echt iedereen aan.
Geen artrose denkik maar sinds kort heb ik af en toe plotselinge enge pijn in mijn hand dus dan ben ik best wel ongerust. Lijkt me vreselijk om die pijn steeds te moeten hebben. En dan nare middelen te moeten slikken. Maar nu is het weer weg. Misschien mijn vingers overstrekt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er wordt beweerd dat het volgende helpt bij artrose:

Afvallen
Dagelijks bewegen
Massage

Plantaardige voeding zoals:
Groenten
Walnootolie
Lijnolie
Rozenbottelzaadpoeder 5 gr per dag
Koriander
Nootmuskaat

Intervalvasten

Disclaimer: ik ben zelf sceptisch over de geneeskracht van voedsel en heb geen ervaring met de kwaal.

Enne: dit is geen medisch advies. Gewoon bijeengeharkte beweringen. :proud:
Ik heb ook vroeger vaker gelezen dat krachttrainen zou helpen. Lijkt mij vreselijk pijnlijk overigens. Maar de theorie zou dan zijn dat de spieren rond de gewrichten daarvan sterker worden.
Krachttraining doe ik 4x in de week, en pilates.
Sport ik niet, voel ik mij veel belabberder.
Advies vd arts was ook om te gaan sporten, anders wordt alles stijf en verergerd het alleen maar.
Uiteraard moet je daar de balans in zien te vinden.

Spell68,
Ik heb mij daar al eens in verdiept.
Ik woon deels in het buitenland, voor mij lastig om dit te doen, gezien ze dat hier niet doen.
Ik moet dan eerst een langere tijd terug zijn in NL.
Ik zou het wel willen proberen.
Wat is proliferatietherapie? heb er nog nooit van gehoord.
retrostar schreef:
30-08-2017 08:31
Er wordt beweerd dat het volgende helpt bij artrose:

Afvallen
Dagelijks bewegen
Massage

Plantaardige voeding zoals:
Groenten
Walnootolie
Lijnolie
Rozenbottelzaadpoeder 5 gr per dag
Koriander
Nootmuskaat

Intervalvasten

Disclaimer: ik ben zelf sceptisch over de geneeskracht van voedsel en heb geen ervaring met de kwaal.

Enne: dit is geen medisch advies. Gewoon bijeengeharkte beweringen. :proud:
Nootmuskaat mag je alleen in heel kleine hoeveelheden gebruiken, anders is het giftig.
jilzz schreef:
30-08-2017 08:51
Krachttraining doe ik 4x in de week, en pilates.
Sport ik niet, voel ik mij veel belabberder.
Advies vd arts was ook om te gaan sporten, anders wordt alles stijf en verergerd het alleen maar.
Uiteraard moet je daar de balans in zien te vinden.

Spell68,
Ik heb mij daar al eens in verdiept.
Ik woon deels in het buitenland, voor mij lastig om dit te doen, gezien ze dat hier niet doen.
Ik moet dan eerst een langere tijd terug zijn in NL.
Ik zou het wel willen proberen.
Ja, dat is natuurlijk keuzes maken. Ik was wel aanvullend verzekerd, maar ik heb ook veel zelf moeten betalen, veel mensen leven liever met ellende dan dat ze dat er voor over hebben, dat ik ook een keuze. Eén die ik niet begrijp, maar goed.
lichtbron schreef:
30-08-2017 22:00
Wat is proliferatietherapie? heb er nog nooit van gehoord.
Er zijn er ook maar 2 in Nederland die het doen en het is totaal onbekend, vooral omdat het geen drol kost en dus voor de medische wereld niet zo interessant is.

Punt is dat het lichaam een herstelfase kent van 6 weken, daarna stopt het herstel. Pezen en ligamenten zijn slecht doorbloed en herstellen bij schade daarom vaak niet volledig. Ligamenten verbinden bot aan bot. Normaal zijn die zo sterk dat je nekwervels niet kunnen bewegen. Maar als je er een keer een tik op hebt gehad en het is niet volledig hersteld dan zijn ze niet sterk genoeg meer om je nekwervels stabiel te houden. Die gaan dan bewegen. Wat gebeurt er door die beweging? Slijtage van je tussenwervelschijven. Tussenwervelschijven hebben echter geen zenuwen en kunnen dus nooit de directe oorzaak zijn van pijn,

Het zou kunnen dat je wervels extra bot gaan aanmaken, om de wervels aan elkaar vast te maken en dat zo'n botpuntje precies in je zenuwkanaal groeit. Dat is heel vaak de diagnose van een neuroloog. dan gaan ze opereren. Punt is alleen dat als dat echt de oorzaak zou zijn, je een 10 op de schaal van 10 hebt qua pijn, dat is echt niet te doen. Dat is ook echt heel erg zeldzaam.

De oorzaak is over het algemeen de ligamenten zelf. Die bevatten heel veel zenuwuiteinden en dat is de pijn die je voelt. Het is een teken van je ligamenten dat ze niet gezond zijn.

Nou bij proliferatietherapie (ook wel prolo genoemd) spuiten ze een glucoseoplossing tegen je ligamentaanhechtingen aan. Dit zorgt voor een lichte irritatie, zodat het herstelproces weer opnieuw opgestart wordt. Als je dat een tijdje doet dan worden de ligamenten wel volledig geheeld en verdwijnt je pijn. Zo simpel is het. Je moet alleen wat geduld hebben. Ik ben in Rotterdam/ Dordrecht geweest bij Dr Mulder, die is echt heel goed.

In mijn geval is mijn nek wel gedeeltelijk verstijfd, omdat er twee wervels gefuseerd zijn. Ik ben ook mijn curve kwijt, dat zal niet veranderen, maar ik heb verder geen pijn meer en dat scheelt echt alles.
Ik heb ook artrose vnl in mijn knieën en heb er veel te lang mee gewacht om hulp te zoeken. Ben niet van werk veranderd. Had ik dus beter wel kunnen doen. Ben nu voor 50% afgekeurd en mag alleen zittend werk doen. Daarom nog steeds dat ik niet eerder naar een arts ben gegaan.
Cateautje schreef:
29-08-2017 23:06
Ik heb weleens gehoord dat het ook kan liggen aan groente, fruit en kruiden uit de nachtschadefamilie. Dat zou je kunnen laten onderzoeken.
Verbaasd mij niks.
Vorig jaar allergie testen laten doen.
Bizar waar ik allergisch voor ben.
Waaronder vele kruiden en groentes, maar werd een hoop duidelijk voor mij.
Ik geloof niet zo dat het aan het eten ligt. Tips zijn fijn. Maar zo benieuwd of iemand ander werk is gaan doen en wat dan?
Hier atrose in beide knieen, nek en onderrug, en scoliose, handen beginnen ook. In de rechterknie is nog wel wat kraakbeen aanwezig, linkerknie bijna geen kraakbeen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven