Mode & Beauty alle pijlers

Welke dagcreme

28-03-2026 15:44 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een behoorlijk vochtarme huid, licht met sproetjes en verbrand snel. Ik begin ook echt wat rimpels te zien. Nou ben ik al een jaar op zoek naar een nieuwe dagcreme met spf maar vind t tot nu toe allemaal niks. Ik had vroeger biodermal hydraplus gel, die vond ik wel fijn. Nu heb ik clinique moisture surge gel en daaroverheen naif dagcreme en nivea visage als spf wanneer t erg zonnig is.

Om die laatste twee te vervangen heb ik al geprobeerd:
Clinique dagcreme met spf, la roche posay aqua gel, iets van estee lauder, nivea 7 in 1, iets van vichy, chanel, hema, neutrogena, cerave.
Ik krijg eigenlijk overal een glimmende en vette huid van en soms een witte waas.
Iemand met vergelijkbare huid die een fijne (gel)creme kan aanraden?
Welke van Clinique heb je uitgeprobeerd? Ze hebben er nogal wat.
Ik zweer bij Clinique Moisture Surge™ 100H Auto-Replenishing Hydrator.
Everything is possible for the one who believes.
ik heb jouw huid en gebruik van de Amandelcreme van Weleda. Het hele jaar door de lightvariant en in de winter de gewone. Ik gebruik er ook weleens een beetje Weleda amandelolie bij, lekker om s nachts mijn toet mee in te vetten. Dan glim ik wel!
Ik heb inderdaad die moisture surge 100h en die is fijn als basis/serum, maar de dagcreme daarvan met spf 30 vond ik dus niet fijn. Daar ging mn huid van glimmen. Gebruik jij die 100h als enige dagcreme? Ik bedoel zonder iets eroverheen.

En die van weleda ken ik nog niet, maar is dat tegen een droge huid? Want dat heb ik niet dus wil geen vette creme.
citygirl wijzigde dit bericht op 28-03-2026 16:12
Reden: .
11.81% gewijzigd
Ik gebruik deze al jaren naar volle tevredenheid.
Wel precies deze, matte variant voor gevoelige huid. Spf 30 of 50 maakt voor mij geen verschil, beide prima.

https://www.bol.com/nl/nl/p/biodermal-z ... androidapp
Citygirl schreef:
28-03-2026 16:11
Ik heb inderdaad die moisture surge 100h en die is fijn als basis/serum, maar de dagcreme daarvan met spf 30 vond ik dus niet fijn. Daar ging mn huid van glimmen. Gebruik jij die 100h als enige dagcreme? Ik bedoel zonder iets eroverheen.

En die van weleda ken ik nog niet, maar is dat tegen een droge huid? Want dat heb ik niet dus wil geen vette creme.
Ik gebruik ook die 100h als dagcrème, mijn man ook en wij glimmen nooit.
Nu doe ik er nog make up over maar mijn man niet. Smeer je niet te dik?
Citygirl schreef:
28-03-2026 16:11

Ja, crème trekt mijn huid niet. Dat wordt een grote puistenboel.

Ik reageer enorm allergisch op Weleda (en weet van meer mensen), dus zou eerst even een goede check doen voordat je smeert.
Everything is possible for the one who believes.
https://www.douglas.nl/nl/p/5010993087

Na heel veel te hebben geprobeerd is deze mijn absolute favoriet voor mijn gevoelige huid. Je merkt niet eens dat er SPF in zit, dus smeert goed, geen waas, geen pilletjes/velletjes, geen geglim, geen uitbraken. Echt fantastisch. Volgens mij hebben ze hem tegenwoordig ook bij de Kruidvat
Juneberry schreef:
28-03-2026 16:22

Na heel veel te hebben geprobeerd is deze mijn absolute favoriet voor mijn gevoelige huid. Je merkt niet eens dat er SPF in zit, dus smeert goed, geen waas, geen pilletjes/velletjes, geen geglim, geen uitbraken. Echt fantastisch. Volgens mij hebben ze hem tegenwoordig ook bij de Kruidvat
Als ik deze recensies lees word ik heel enthousiast! Maar is een zonnebrandcrème dus geen dagcrème, klopt dat? Of gebruik je het als een combi?
Ik check voor tips altijd Sproetoline.nl, weet ik zeker dat ik geen troep op mijn huid smeer.
Ik ben overgestapt van Clinique naar Paula's Choice en ben daar erg tevreden over. Ik vind hem beter intrekken dan Clinique, stuk minder vet aanvoelen in ieder geval.

Ik heb de "oranje" produkten voor overdag (met SPF) en de paarse voor de avond. Samen met een reinigingsgel en tonic.
smorre schreef:
28-03-2026 16:25
Als ik deze recensies lees word ik heel enthousiast! Maar is een zonnebrandcrème dus geen dagcrème, klopt dat? Of gebruik je het als een combi?
Hij wordt mega goed gewaardeerd. Ik gebruik hem al jaren en in de zomer gebruik ik alleen dit als gezichtscreme.
Koreanen lopen erg voor als het om gezichtsverzorging gaat.
Er is trouwens ook een blauwe variant. Dat is een soort gel. Voor de vette huid.
Merken als Weleda zijn geparfumeerd. Dat moet je niet op je gezicht willen smeren.
Dat betekent dat er toevoegingen in de crème zitten om die geur te krijgen.
Talullah schreef:
28-03-2026 16:55
Hij wordt mega goed gewaardeerd. Ik gebruik hem al jaren en in de zomer gebruik ik alleen dit als gezichtscreme.
Koreanen lopen erg voor als het om gezichtsverzorging gaat.
Er is trouwens ook een blauwe variant. Dat is een soort gel. Voor de vette huid.
Dank!
Ik gebruik inmiddels Paula’s choice en ben daar ook tevreden over. Deze is wel goedkoper dus dat lijkt me wel wat!
Aangezien ze de Kruidvat Sensitive niet meer in een tube verkopen dacht ik laat ik de dagcreme van Kruidvat Derma eens proberen. Tot nu toe bevalt die goed ondanks dat ik per ongeluk de verkeerde variant had gekocht.

Ik heb ook een droge en gevoelige huid en ben vrij bleek.
Van die moisture surge krijg ik geen vette huid maar er zit geen spf in, dus ik wil er een dagcreme met spf bij. Ik vind hem ook net niet voldoende doen zonder dagcreme.
Paula’s choize overweeg ik ook nog inderdaad, maar dacht laat ik eerst eens wat uitzoeken voordat ik weer iets ga kopen.
Die link ga ik ook eens bekijken! Thanks 😃
Paula's choice is vrij duur. En de werkzame ingrediënten kun je veel goedkoper krijgen. Als je over stapt naar The Ordinary heb je aantoonbaar werkzame ingrediënten. En voor veel zachtere prijzen.
The Ordinary verkoopt geen gebakken lucht en alleen wat wetenschappelijk aangetoond werkzaam is. Veel duur spul is hele goede marketing, maar doet weinig.
Ik hoorde van de week een bekende visagist de Eliza Jones van de Action aanraden. Kost geen drol en volgens hem een goede dagcrème…
prinses30 schreef:
28-03-2026 17:19
Ik hoorde van de week een bekende visagist de Eliza Jones van de Action aanraden. Kost geen drol en volgens hem een goede dagcrème…
Ja want het gaat alleen om de werkzame stofjes en die kosten niet heel veel. De zonnebrand van Lidl is ook goed. En kost een fractie van alles wat een merk is.

Niaciamide is al decennialang bewezen goed voor je huid. Kost niks.
Hyaluronzuur idem dito. Ook maar een paar euro .
Vitamine c hoeft ook niet veel te kosten.
Deze vind ik heel fijn: https://incidecoder.com/products/revuel ... ost-spf-50

Ruikt heeeeel zacht naar lavendel als je hem opsmeert en meteen daarna nergens meer naar. Vind ik ook een grote plus. Ik meng er van hetzelfde merk als ik nog erg bleek zie een drupje spf50 gold doorheen. INCI is niet heel positief over de sunscreen maar als ik echt in de zon ga zitten/liggen smeer ik zonnebrand ipv dagcrème, dus voor mij volstaat hij wel. En hij is lekker goedkoop, ook leuk. Ze hebben ook een variant op oliebasis.

De Normal verkoopt dit merk maar ik bestel het altijd online.
Ter info voor als je je wil verdiepen

https://www.douglas.nl/nl/b/the-ordinar ... b5494-0401
Ik gebruik Clarins extra firming voor normale huid. Die vroor droge huid vind ik niet fijn.
Ik ben niet bekend met het merk, maar deze dagcrème lijkt alles te hebben wat je zoekt. Spf30

https://www.kruidvat.nl/elf-skin-holy- ... /p/6303736
pelle wijzigde dit bericht op 29-03-2026 10:10
1.98% gewijzigd
Juneberry schreef:
28-03-2026 16:22

Deze koop ik steeds opnieuw, trekt goed in en voelt licht en gehydrateerd aan, al doe ik er ook een lotion onder. De prijs is fijn. Paula’s choice vind ik ook goed maar wat duurder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven