Geld & Recht alle pijlers

Wat doen bij vermoeden kindermisbruik?

30-08-2017 15:15 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van 43 past tegenwoordig op een meisje van 13 op.
Toen ik laatst bij hem op bezoek was zij aanwezig. Het gedrag wat ze tegen over elkaar vertoonde... daar draaide mijn onderbuik 1000x van om..
Continu op elkaars schoot zitten, om elkaars nek hangen, aan elkaar frunniken, zoveel elkaar plagen en naar elkaar kijken dat ik er geen woord tussen kon krijgen, toen ze ging plassen moest ze de deur open laten en kwam hij kijken!!!
Ik heb hem gevraagd waarom hij in hemelsnaam zo met haar omgaat, dat dit gewoon flirten is, zoals mensen aan 'meisjes plagen, kusjes vragen doen'. Hij zei dat hij gewoon haar oppas was, terwijl hij een knipoog naar haar gaf.
Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik een klein vrouwenprobleempje heb en of zij iets daarvoor had (flapte dit er een beetje spontaan uit omdat ik instinctief de noodzaak voelde om met haar alleen te zijn/of weg van hem, verder nog niet de volgende stappen doordacht). Ze nam me mee naar de badkamer, en we waren nét in de badkamer en toen kwam hij binnen enorm boos dat ik nú zijn huis moest verlaten.

Maar en nu?
Ik weet haar naam niet, of hoe hij aan dit 'oppaskind' komt, kan haar ook niet tussen zijn facebookvrienden vinden, en ik heb niks strafbaars gezien... maar mijn gevoelens zeggen dat dit écht voor geen meter klopt. Ze kwam ook nog eens geestelijk héél kinderlijk, kwetsbaar en beïnvloedbaar over. Wat kun je er dan nog mee?
Een vriend past op een meisje van 13 op in zíjn huis? En hij heeft geen normale baan? Het is geen nichtje/oid? Misschien gaat de privacy-politie nu boos worden maar ik zou dit tot op de bodem uitzoeken. Is het een goede vriend?
Home sweet home
Je hebt écht geen idee wat je moet doen?!?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Vt bellen voor advies, je hebt toch het oppas adres? Goed dat je alert bent overigens
anoniem_348090 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 15:23
31.47% gewijzigd
Wat maakt het nou uit dat je de naam van het meisje niet weet. Je weet de naam van je vriend toch, en waar hij woont en zo?
Dit zou voor mij voldoende reden zijn om Veilig Thuis te bellen / politie in te schakelen en de vriendschap op te zeggen. Engerd.
Hebben ze elkaar op facebook of de ouders van het meisje?
Je kan dit zo doorgeven aan de politie.
Er zijn toch lijnen waar je heen kan bellen zoals 'Veilig Thuis' ect.? Waarom bel je daar niet heen en leg je alles uit en volg je hun advies.
Je hebt toch zijn naam en adres?
bereid je voor op veeeel trammelant, maar ik zou wel proberen uit te zoeken waar het meisje woont
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
30-08-2017 15:29
bereid je voor op veeeel trammelant, maar ik zou wel proberen uit te zoeken waar het meisje woont
Waarom? Laat dat maar aan de politie over.
Hoelang ken je die vriend al? Ben je niet op zijn zachtst gezegd zeer verbaasd dat hij dit gedrag vertoonde of vallen er nu spreekwoordelijke kwartjes?
Wat goed dat je hier wat mee wilt doen. Ik adviseer je om contact op te nemen met de wijkagent en daarnaast VT te bellen. Zij kunnen je verder helpen.

Succes!
turquasi schreef:
30-08-2017 15:29
Excuses maken voor iets wat niet is kan altijd nog. Kind komt nu op de 1e plek.
Ik hoop echt dat als mijn dochter ooit in een dergelijke situatie terecht komt (waar ik niet vanuit ga, maar je weet het nooit natuurlijk) dat er dan iemand is die aan de bel trekt. Bij mij of bij de daarvoor bestaande instanties. Echt alle alarmbellen gaan af, dit voelt vanachter het beeldscherm al fout... Je hebt het gezien en kan en mag je ogen hier niet voor sluiten.

Heel veel sterkte en succes!
fijn dat jij zo vertrouwt op de politie lady-voldemort
Lorem Ipsum
Veilig Thuis bellen. En uitzoeken en alles aan hun overlaten. 0800 2000.
Novembervakantie schreef:
30-08-2017 15:18
Een vriend past op een meisje van 13 op in zíjn huis? En hij heeft geen normale baan? Het is geen nichtje/oid? Misschien gaat de privacy-politie nu boos worden maar ik zou dit tot op de bodem uitzoeken. Is het een goede vriend?
Dat kan natuurlijk prima verder. Zou je ook zo reageren als het een vriendin was? Gaat meer om het gedrag dat oppas en kind vertonen.
Reacties op wat vragen;

- Ik ken hem rond de 15 jaar.
- Ik heb niks strafbaars gezien, dus wat kan de politie dan?
- Ik weet niet wie ze is, kan haar niet vinden bij zijn facebookvrienden. Ik weet dus ook niet wie haar ouders zijn.
- Er vallen kwartjes.
Is dit echt O_O ? Melden natuurlijk! Maar vind het haast ongeloofwaardig...
Overigens; waarom zou je in dit geval geen vertrouwen in de politie hebben?
turquasi schreef:
30-08-2017 15:37
fijn dat jij zo vertrouwt op de politie lady-voldemort
Doe niet zo raar. TO komt daar aan met een complete getuigenverklaring, daar gaan ze echt wel achteraan. Het gaat hier niet om een gestolen fiets.
Veilig Thuis? Nou nee, direct de politie bellen.
Laatst?

Wanneer was dit> Waarom ben je niet direct gaan bellen toen je buiten zijn voordeur stond toen hij je eruit zette??

Ik hoop met alle hopen dat het niks is. Maar daar kun je niet vanuit gaan.
Bel met de wijkagent. Je kent zijn naam en adres, zij achterhalen zo wie dat meisje is. Jij kunt haar eventueel herkennen van een foto toch?
(mijn god, ik schrijf foto en denk aan foto's op zijn computer/telefoon.....:( )

Laat hier iemand actie op ondernemen! En dat begint met berichten vanuit jou.
sorry hoor, maar je hebt zelf gezegd dat je hulpverlener bent/was en dan zou je toch moeten weten wat je nu moet doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snoekbaars schreef:
30-08-2017 15:40
Reacties op wat vragen;

Je hebt niks strafbaars gezien, maar je hebt wel hele rare/verdachte dingen gezien, waaronder het feit dat je vriend contact onder vier ogen tussen jou en dat meisje hardhandig verhinderde. Je hoeft echt niet iemand op heterdaad betrapt te hebben om aangifte te kunnen doen hoor.

En contact zoeken met het meisje is zinloos. Dikke kans dat ze je vriend geheimhouding heeft moeten beloven, dus als jij haar gaat ondervragen breng je haar alleen maar in een lastig parket en verstoor je het politieonderzoek.
Snoekbaars schreef:
30-08-2017 15:40
Reacties op wat vragen;

- Ik ken hem rond de 15 jaar.
- Ik weet niet wie ze is, kan haar niet vinden bij zijn facebookvrienden. Ik weet dus ook niet wie haar ouders zijn.
- Er vallen kwartjes.
Dit is voldoende om een (wijk) agent polshoogte te laten nemen. Melden. Als ik zo'n melding binnen zou krijgen zou ik er altijd wat mee doen en ik ken geen collega die daar niet hetzelfde over zou denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven