Heeft iemand tips?
woensdag 30 augustus 2017 om 19:00
Het enige wat ik nog kan doen is een centrum, daar is geld voor nodig wat k niet heb. En eerlijkgezegd wil ik het niet. Ik merkte toen ik in het traject zat dat ik heel erg achteruit ging en bedgebonden was. Nu alles achter de rug is en ik het heb geaccepteerd gaat het 10x beter met me!
woensdag 30 augustus 2017 om 19:06
En als je dat niet-willen ook naar het uwv toe hebt uitgesproken, hebben ze dat als argument gebruikt om je geen uitkering te geven. Je bent namelijk verplicht om datgene te doen wat in de ogen van een arts bijdraagt aan je herstel.Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 19:00Het enige wat ik nog kan doen is een centrum, daar is geld voor nodig wat k niet heb. En eerlijkgezegd wil ik het niet. Ik merkte toen ik in het traject zat dat ik heel erg achteruit ging en bedgebonden was. Nu alles achter de rug is en ik het heb geaccepteerd gaat het 10x beter met me!![]()
Maar goed, als jij dat niet wil... vrijwilligerswerk in je omgeving zoeken om je uithoudingsvermogen op te bouwen? Begin je met twee uurtjes per week, en van daaruit opbouwen.
woensdag 30 augustus 2017 om 19:08
Tuurlijk heb ik dat niet gezegd tegen het uwv, en ik ga eerst proberen een leven te kunnen leiden en ik ga daarna pas weer denken aan werk. Want iemand moet het huishouden ook doen.blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 19:06En als je dat niet-willen ook naar het uwv toe hebt uitgesproken, hebben ze dat als argument gebruikt om je geen uitkering te geven. Je bent namelijk verplicht om datgene te doen wat in de ogen van een arts bijdraagt aan je herstel.
Maar goed, als jij dat niet wil... vrijwilligerswerk in je omgeving zoeken om je uithoudingsvermogen op te bouwen? Begin je met twee uurtjes per week, en van daaruit opbouwen.
woensdag 30 augustus 2017 om 19:19
Maar je hebt dit topic geopend omdat je tips wilde voor werk. En bij iedereen thuis moet iemand het huishouden ook doen.
Uit je andere topic begrijp ik dat je CVS hebt. Heeft het UWV je wajong afgewezen omdat dat geen medisch erkende aandoening is? Ik snap er echt weinig van dat je zegt amper energie te hebben, maar die energie dan niet wil steken in een revalidatietraject. Zelfs voor aandoeningen waarvoor geen medische oorzaak kan gevonden, zijn speciale revalidatietrajecten. In plaats daarvan doe je liever af en toe wat in het huishouden, eventueel met wat sekschatten voor geld?
woensdag 30 augustus 2017 om 19:32
Klopt, ze wilde dat ik in naar een vermoeidheid centrum ging. Ik heb hun uitgegeld dat daar geen geld voor is. Hun konden mij ook geen uitkering geven omdat ik psychisch gewoon goed was dus ik wel 'iets' kan. Ik ken mezelf heel goed, en als ik weer dat traject in ga (wat ik vaak heb gedaan) dan gaat het door de stress weer berg afwaards. Ik wil trouwens helemaal niet chatten voor geld, en ik doe dat ook niet.spuit_111 schreef: ↑30-08-2017 19:19Maar je hebt dit topic geopend omdat je tips wilde voor werk. En bij iedereen thuis moet iemand het huishouden ook doen.
Uit je andere topic begrijp ik dat je CVS hebt. Heeft het UWV je wajong afgewezen omdat dat geen medisch erkende aandoening is? Ik snap er echt weinig van dat je zegt amper energie te hebben, maar die energie dan niet wil steken in een revalidatietraject. Zelfs voor aandoeningen waarvoor geen medische oorzaak kan gevonden, zijn speciale revalidatietrajecten. In plaats daarvan doe je liever af en toe wat in het huishouden, eventueel met wat sekschatten voor geld?
Dat je niet snapt dat ik geen energie heb dat is het hele probleem. Ik heb net de energie om voor mijzelf goed te kunnen zorgen, ik heb ook een hond waar ik voor zorg. Als ik dat allemaal op een dag doe ben ik stuk en kapot. Ik wil eerst conditie opvouwen voordat ik eventueel misschien een keer naar zo'n centrum ga als het word vergoed door de verzekring. Ik kan gewoon niet zo heel veel. Dat is CVS.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:00
Je leest niet goed. Ik snap niet dat je "geen energie" hebt, ik snap niet dat je je weinige energie niet inzet om een revalidatietraject te doen maar die liever in het huishouden, een baantje en je hond steekt. Het is trouwens tegenstrijdig dat je aan de ene kant zegt dat er absoluut geen psychische oorzaak achter je aandoening kan zitten, maar ook dat je door een revalidatietraject zoveel stress zou krijgen dat het bergafwaarts gaan met je aandoening. Dan is er namelijk wel een verband.Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 19:32Klopt, ze wilde dat ik in naar een vermoeidheid centrum ging. Ik heb hun uitgegeld dat daar geen geld voor is. Hun konden mij ook geen uitkering geven omdat ik psychisch gewoon goed was dus ik wel 'iets' kan. Ik ken mezelf heel goed, en als ik weer dat traject in ga (wat ik vaak heb gedaan) dan gaat het door de stress weer berg afwaards. Ik wil trouwens helemaal niet chatten voor geld, en ik doe dat ook niet.
Dat je niet snapt dat ik geen energie heb dat is het hele probleem. Ik heb net de energie om voor mijzelf goed te kunnen zorgen, ik heb ook een hond waar ik voor zorg. Als ik dat allemaal op een dag doe ben ik stuk en kapot. Ik wil eerst conditie opvouwen voordat ik eventueel misschien een keer naar zo'n centrum ga als het word vergoed door de verzekring. Ik kan gewoon niet zo heel veel. Dat is CVS.
En je spreekt jezelf vaker tegen. Eerst is er geen geld voor een vermoeidheidscentrum, vervolgens zeg je dat je het niet wil omdat je toch al weet dat het niks gaat verbeteren.
Er zitten daarnaast genoeg mensen in de Wajong die alleen om fysieke redenen niet kunnen werken. Dus dat je zou zijn afgewezen omdat je psychisch in orde bent maar fysiek helemaal stuk, is een raar verhaal.
Wat heeft je moeder eigenlijk dat ze ook chronisch ziek is en thuis zit zonder uitkering?
woensdag 30 augustus 2017 om 20:05
De uwv zei dat. We hadden duidelijk gevraagd : wanneer krijg ik dan wel een uitkering? En zij zeiden of dat iemand terminaal is, of psychisch niet goed kunnen omgaan met anderen. Ze zeiden ook dat ik dit 10 jaar moet hebben voordat ik misschien pas wat krijg.spuit_111 schreef: ↑30-08-2017 20:00Je leest niet goed. Ik snap niet dat je "geen energie" hebt, ik snap niet dat je je weinige energie niet inzet om een revalidatietraject te doen maar die liever in het huishouden, een baantje en je hond steekt. Het is trouwens tegenstrijdig dat je aan de ene kant zegt dat er absoluut geen psychische oorzaak achter je aandoening kan zitten, maar ook dat je door een revalidatietraject zoveel stress zou krijgen dat het bergafwaarts gaan met je aandoening. Dan is er namelijk wel een verband.
En je spreekt jezelf vaker tegen. Eerst is er geen geld voor een vermoeidheidscentrum, vervolgens zeg je dat je het niet wil omdat je toch al weet dat het niks gaat verbeteren.
Er zitten daarnaast genoeg mensen in de Wajong die alleen om fysieke redenen niet kunnen werken. Dus dat je zou zijn afgewezen omdat je psychisch in orde bent maar fysiek helemaal stuk, is een raar verhaal.
Wat heeft je moeder eigenlijk dat ze ook chronisch ziek is en thuis zit zonder uitkering?
En inderdaad er is geen geld voor een centrum, daarom wil ik niet. Het kan niet op dit moment. Ik ben gewoon een gevoelig persoon en dat ben ik altijd al geweest, door stress krijg ik migraine, dat staat vast en is ook verder niks aan te doen.
Wat mijn moeder heeft doet er niet toe.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:19
Bij dat centrum kun je trouwens ook je mogelijkheden rondom arbeid laten onderzoeken, zie ik op hun site. Is dat wellicht een optie? Wellicht kom je dan wel in aanmerking voor een uitkering. Of om weer in dat doelgroep-register te komen. Waarom ben je daar eigenlijk uitgehaald?Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 20:05De uwv zei dat. We hadden duidelijk gevraagd : wanneer krijg ik dan wel een uitkering? En zij zeiden of dat iemand terminaal is, of psychisch niet goed kunnen omgaan met anderen. Ze zeiden ook dat ik dit 10 jaar moet hebben voordat ik misschien pas wat krijg.
En inderdaad er is geen geld voor een centrum, daarom wil ik niet. Het kan niet op dit moment. Ik ben gewoon een gevoelig persoon en dat ben ik altijd al geweest, door stress krijg ik migraine, dat staat vast en is ook verder niks aan te doen.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:20
Als iemand bij het UWV dat tegen je heeft gezegd, heeft ie onzin uitgekraamd. Ik neem aan dat je zelf ook informatie op hebt gezocht? Wajong is er voor iedereen die op zn 18e een langdurige ziekte of handicap heeft en die nu in de toekomst geen mogelijkheden heeft om te werken. Dat heeft met terminaal of psychisch weinig te maken.Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 20:05De uwv zei dat. We hadden duidelijk gevraagd : wanneer krijg ik dan wel een uitkering? En zij zeiden of dat iemand terminaal is, of psychisch niet goed kunnen omgaan met anderen. Ze zeiden ook dat ik dit 10 jaar moet hebben voordat ik misschien pas wat krijg.
Je weert hier en in je andere topic bovendien iedereen af die oppert dat er een psychische oorzaak kan zijn. CVS staat in de DSM, dat betekent dat de medische wereld daar toch echt anders over denkt. Bovendien vertel je vervolgens allerlei dingen die erop wijzen dat de oorzaak wel degelijk psychisch kan zijn. Zoals dat je een gevoelig persoon bent en van stress migraine krijgt. Waar was je CVS ook al weer meer begonnen? Met ernstige migraineklachten.
Psychosomatische klachten hebben betekent niet dat je gek bent, geen fysieke dingen voelt of je aanstelt. Het betekent alleen dat je fysieke klachten worden veroorzaakt door psychische problemen. Die je gewoon hebt als je het psychisch niet kan opbrengen te revalideren.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:22
Omdat ik bezwaar maakte. Wat ik super raar vind want toen ik het bezwaar gesprek had ging het nog slechter dan daarvoor. Ze hebben mij wel gewaarschuwd maar ik wilde perse bezwaar maken.blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 20:19Bij dat centrum kun je trouwens ook je mogelijkheden rondom arbeid laten onderzoeken, zie ik op hun site. Is dat wellicht een optie? Wellicht kom je dan wel in aanmerking voor een uitkering. Of om weer in dat doelgroep-register te komen. Waarom ben je daar eigenlijk uitgehaald?
Ik baal dat alles wat ik nog kan proberen gewoon geld kost.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:23
spuit_111 schreef: ↑30-08-2017 20:20Als iemand bij het UWV dat tegen je heeft gezegd, heeft ie onzin uitgekraamd. Ik neem aan dat je zelf ook informatie op hebt gezocht? Wajong is er voor iedereen die op zn 18e een langdurige ziekte of handicap heeft en die nu in de toekomst geen mogelijkheden heeft om te werken. Dat heeft met terminaal of psychisch weinig te maken.
Je weert hier en in je andere topic bovendien iedereen af die oppert dat er een psychische oorzaak kan zijn. CVS staat in de DSM, dat betekent dat de medische wereld daar toch echt anders over denkt. Bovendien vertel je vervolgens allerlei dingen die erop wijzen dat de oorzaak wel degelijk psychisch kan zijn. Zoals dat je een gevoelig persoon bent en van stress migraine krijgt. Waar was je CVS ook al weer meer begonnen? Met ernstige migraineklachten.
Psychosomatische klachten hebben betekent niet dat je gek bent, geen fysieke dingen voelt of je aanstelt. Het betekent alleen dat je fysieke klachten worden veroorzaakt door psychische problemen. Die je gewoon hebt als je het psychisch niet kan opbrengen te revalideren.
Maar het uwv acht de ziekte van to dus niet als blijvend arbeidsongeschikt en daarom krijgt ze dus niets. Regels zijn paar jaar geleden fors aangescherpt.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:23
Uwv geeft mij geen uitkering omdat zij niet kunnen aantonen dat ik nooit meer beter word.spuit_111 schreef: ↑30-08-2017 20:20Als iemand bij het UWV dat tegen je heeft gezegd, heeft ie onzin uitgekraamd. Ik neem aan dat je zelf ook informatie op hebt gezocht? Wajong is er voor iedereen die op zn 18e een langdurige ziekte of handicap heeft en die nu in de toekomst geen mogelijkheden heeft om te werken. Dat heeft met terminaal of psychisch weinig te maken.
Er is een kans van verbering dus daarom geven ze geen uitkering.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:24
Het is ook een gigantische opgave om er heen te gaan. Ik zou niet weten hoe dat elke keer zou moeten.blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 20:23O, trouwens, in Amsterdam ga je niet intern, maar ga je een aantal keer naar dat centrum toe. En ze kunnen je een betalingsregeling bieden.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:31
In of uit het doelgroepregister is geen beloning of straf, dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat hebben gedaan omdat je bezwaar maakte.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:35
Ik begrijp anders niet waarom. Ik was toen nog in een ergere staat als toen ik begon bij uwv. Ik maakte bezwaar en de uitkomst was dat ik uit het doelgroepregister was gezet en dat ik 3 uur per dag 15 uur per week kon werken. En dat ik arbeidsongeschikt was maar er geen bewijs is dat ik nooit meer beter word.blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 20:31In of uit het doelgroepregister is geen beloning of straf, dus ik kan me niet voorstellen dat ze dat hebben gedaan omdat je bezwaar maakte.
Ze waren gigantisch tegenstrijdig in hun brief elke keer. Ik kan niet werken maar er is geen bewijs dat ik niet beter word dus ik krijg niks. Heel raar
woensdag 30 augustus 2017 om 20:37
Ik hoor iedere keer een andere reden waarom je niet iets constructiefs kunt doen.
Dat centrum zou je kunnen helpen om een uitkering te krijgen, of om je arbeidsvermogen opnieuw te laten beoordelen. Maar jij wil/kan er niet heen, want ver/lastig/krijg je migraine/geen zin in. Ja, dan houdt het een keer op.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:39
Hoe kan ik dan naar een revalidatie centrum als er geen geld is?blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 20:37Ik hoor iedere keer een andere reden waarom je niet iets constructiefs kunt doen.
Dat centrum zou je kunnen helpen om een uitkering te krijgen, of om je arbeidsvermogen opnieuw te laten beoordelen. Maar jij wil/kan er niet heen, want ver/lastig/krijg je migraine/geen zin in. Ja, dan houdt het een keer op.
Hoe kan ik opeens ver reizen als een rondje met de hond al bijna teveel is?
woensdag 30 augustus 2017 om 20:41
Tip: verzamel al die brieven en ga ermee naar het Juridisch Loket. Is grstis.Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 20:35Ik begrijp anders niet waarom. Ik was toen nog in een ergere staat als toen ik begon bij uwv. Ik maakte bezwaar en de uitkomst was dat ik uit het doelgroepregister was gezet en dat ik 3 uur per dag 15 uur per week kon werken. En dat ik arbeidsongeschikt was maar er geen bewijs is dat ik nooit meer beter word.
Ze waren gigantisch tegenstrijdig in hun brief elke keer. Ik kan niet werken maar er is geen bewijs dat ik niet beter word dus ik krijg niks. Heel raar
woensdag 30 augustus 2017 om 20:44
Er was een jurist bij toen ik het gesprek had.blueeyes*3 schreef: ↑30-08-2017 20:41Tip: verzamel al die brieven en ga ermee naar het Juridisch Loket. Is grstis.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:53
Je opende dit topic omdat je extra geld wilde verdienen met thuiswerk. In dit topic heb je meermaals verklaard dat het huishouden en de zorg voor je hond je goed af gaan. Maar nu het om revalideren gaat, kan er ineens niks.
Verder blijf je alle suggesties negeren om uit te zoeken of er psychische oorzaken achter je klachten liggen. Terwijl je zelf zegt dat je migraine is voortgekomen uit ernstige stress en je CVS uit je migraine.
Dan doe je toch niks verder? Het is jouw leven. Maar in antwoord op je vraag in de OP: geen werk, als je amper energie hebt voor jezelf en je gezondheid te zorgen.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:56
Huishouden en hond gaat goed, maar meer ook niet. Mijn migraine is niet voortgekomen uit stress, ik heb het al vanaf altijd, ik krijg migraine van stress, dat is heel wat anders en dat is normaal voor migraine patiënten. En sorry maar huishouden is toch even wat anders dan een heel revalidatietrajectspuit_111 schreef: ↑30-08-2017 20:53Je opende dit topic omdat je extra geld wilde verdienen met thuiswerk. In dit topic heb je meermaals verklaard dat het huishouden en de zorg voor je hond je goed af gaan. Maar nu het om revalideren gaat, kan er ineens niks.
Verder blijf je alle suggesties negeren om uit te zoeken of er psychische oorzaken achter je klachten liggen. Terwijl je zelf zegt dat je migraine is voortgekomen uit ernstige stress en je CVS uit je migraine.
Dan doe je toch niks verder? Het is jouw leven. Maar in antwoord op je vraag in de OP: geen werk, als je amper energie hebt voor jezelf en je gezondheid te zorgen.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:59
Plus een baantje, want daarvoor opende je dit topic. Waarin je ook zei: 'Ik ben gewoon een gevoelig persoon en dat ben ik altijd al geweest, door stress krijg ik migraine.'Silvertjj schreef: ↑30-08-2017 20:56Huishouden en hond gaat goed, maar meer ook niet. Mijn migraine is niet voortgekomen uit stress, ik heb het al vanaf altijd, ik krijg migraine van stress, dat is heel wat anders en dat is normaal voor migraine patiënten. En sorry maar huishouden is toch even wat anders dan een heel revalidatietraject
Maar goed, wat ik al zei: jouw leven. Ga je niet naar een klinisch psycholoog, wat de meest logische weg zou zijn voor een aandoening uit de DSM, ga je niet revalideren en leg je je erbij neer dat dit het is.