Gezondheid alle pijlers

Heeft iemand tips?

30-08-2017 23:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik heb nu sinds 2 dagen een keelontsteking, ik ben al bij de huisarts geweest en heb nu een antibiotica kuur, mijn nek is een beetje opgezwollen maar ik heb ook overal uitslag, rode bultjes/vlekjes wat verschrikkelijk jeukt ( dit kan bij de keelontsteking horen en het kan ook door de antibiotica komen vertelde de huisarts mij )

de bultjes/vlekjes zitten bijna overal wel maar het ergste is bij mijn bovenbenen, rug en zij. Heeft iemand een idee hoelang de huid uitslag blijft en wat ik er misschien aan kan doen? En heeft iemand tips zodat de pijn in mijn keel verzacht, of wat het beste is om te doen zodat de keelontsteking sneller weg trekt.

Groetjes
anoniem_353109 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 23:11
7.42% gewijzigd
Koelzalf op de jeuk (mentholpoeder helpt vaak ook wel) en ijsjes voor je keel :)
If you can dream it, you can do it.
Tegen dat droge pijnlijke gevoel in je keel gaf mijn huisarts het advies om te stomen met alleen water. Waterdamp wordt beter opgenomen dan bijv een slok water. En ik drink altijd heeeel veel brandnetelthee met veel honing.
Als ik jou was zou ik terug gaan naar de huisarts. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt, maar ik ben zelf allergisch voor antibiotica en ik werd gek van de jeuk. Het werd bij mij ook steeds erger, ik zwol ook op zodat de huid van mijn voeten openbarstte (sorry voor onsmakelijke details). Ik had het ook niet meteen door dat het door de antibiotica kwam, omdat een allergie zich soms langzaam opbouwt: de eerste keer heb je alleen huiduitslag, de keer daarna jeukt het een beetje en de keer daarna wordt je helemaal gek van de jeuk (ik heb toen een slaapmiddel gekregen zodat ik te versuft was om er nog last van te hebben, en nu ik weet van de allergie maak ik hele bewuste keuzes of het erg genoeg is om antibiotica te slikken of niet).
heel verhaal, maar waar het op neerkomt: zorg dat je huisarts dit serieus neemt en dat het in je dossier staat!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik vind gorgelen met zout water wel een prettige remedie. En verder geloof ik in goed rust nemen en gezond eten om je lichaam optimaal te ondersteunen.
In elk geval zorgen voor een betere weerstand met wat vitaminen en zink en misschien probiotica. Beter zuivel vermijden bij dit soort klachten. Suiker werkt ook niet al te gunstig. Bij een antibioticumkuurtje kan je er beter ook vitamine B bij gebruiken. Colloïdaal zilver zou mogelijk kunnen helpen. Ook een middel als Sambucol kan helpen je weerstand te verbeteren.
Al dan geen antibiotica of een ander middel zou je in overleg met je arts moeten bepalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven