Paar dagen weggeweest...en gewicht
dinsdag 29 augustus 2017 om 12:09
Ben eergisteren terug gekomen van een paar dagen weg.
Zoveel mogelijk opgelet bij het ontbijtbuffet en uit eten , maar ook 2x een ijsje en de nodige wijntjes op.
Over een paar dagen , ga ik een paar dagen naar familie toe , aan de andere kant van Nederland.
Ben bang in gewicht aan te komen.
Die wijntjes en ijsjes...daar heb ik van genoten , maar kan ik t compenseren...nu ik een paar dagen thuis ben ?
Voel me altijd zo dik , als ik geen mogelijkheid heb dit op de weegschaal te checken..wat ik normaal elke ochtend doe.
Wie heeft tips voor mij ?
Zoveel mogelijk opgelet bij het ontbijtbuffet en uit eten , maar ook 2x een ijsje en de nodige wijntjes op.
Over een paar dagen , ga ik een paar dagen naar familie toe , aan de andere kant van Nederland.
Ben bang in gewicht aan te komen.
Die wijntjes en ijsjes...daar heb ik van genoten , maar kan ik t compenseren...nu ik een paar dagen thuis ben ?
Voel me altijd zo dik , als ik geen mogelijkheid heb dit op de weegschaal te checken..wat ik normaal elke ochtend doe.
Wie heeft tips voor mij ?
anoniem_350705 wijzigde dit bericht op 29-08-2017 12:11
4.31% gewijzigd
woensdag 30 augustus 2017 om 15:12
Rode_trui schreef: ↑30-08-2017 14:59Nu ik thuis ben...eet ik weer 3x per dag met gezonde tussendoortjes.
Heb wel de neiging met laxeerpilletjes in de weer te gaan.
Overgeven lukt niet , Nee ik heb geen Boullimia of hoe je het ook schrijft.
Geen goede gedachten , na alle vrije dagen wil ik echt gewicht gaan verliezen.
Denk er over Weight Watchers te gaan doen.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan... 3.0 erbij![]()
Maar wel leuke dagen gehad.
Ik lees net terug , ja een obsessie is het zeker.
Mijn (over)gewicht heeft meerdere oorzaken..medicatie..stoppen met roken e.d
Zonder die medicatie kan ik niet, heb het meerdere keren geprobeerd.
Dan maar wat dikker , wil alleen niet nog dikker worden.![]()

woensdag 30 augustus 2017 om 16:51
Met deze gedachten en oplossingen zou ik absoluut niet zelf gaan klooien met een dieet. Werkelijk, overgeven en laxeermiddelen om gewicht kwijt te raken? Dat is serieus niet goed.Rode_trui schreef: ↑30-08-2017 14:59Nu ik thuis ben...eet ik weer 3x per dag met gezonde tussendoortjes.
Tijd voor de huisarts!

woensdag 30 augustus 2017 om 16:59
Ik ben 1x 3 kilo aangekomen tijdens vakantie en die waren er na een week of 2 weer af. Heb ook een keer heel veel gegeten tijdens een vakantie want het was allemaal zo lekker en was gewoon een paar kilo afgevallen omdat het best een actieve vakantie was met veel wandelen enzo.
Kortom maak je niet druk... Die 3 kilo kan komen omdat je wellicht vocht vast houd of als het weer bijna de tijd van de maand is.
En laxeermiddel, top idee, zo help je heel je stofwisseling om zeep en kom je later nog meer aan als je pech hebt.
Kortom maak je niet druk... Die 3 kilo kan komen omdat je wellicht vocht vast houd of als het weer bijna de tijd van de maand is.
En laxeermiddel, top idee, zo help je heel je stofwisseling om zeep en kom je later nog meer aan als je pech hebt.
woensdag 30 augustus 2017 om 17:08
Boulimia nervosa.Rode_trui schreef: ↑30-08-2017 14:59Nu ik thuis ben...eet ik weer 3x per dag met gezonde tussendoortjes.
Als je het zelf maar geloofd mop. Ga naar je ha en laat je doorsturen naar een psycholoog of psychiater.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

donderdag 31 augustus 2017 om 14:35
Geen boulimia? Daar geloof ik echt niets van. Ik vind het zorgelijk klinken wat je allemaal schrijft. Je bent erg obsessief met je gewicht bezig,overgewicht of niet dat maakt niets uit. En het is vooral erg als je niet meer van een wijntje of ijsje kunt genieten omdat je bang bent om aan te komen. Je wilt toch niet dat dit je hele leven beheerst? En ik wil je ook niet aanvallen want ik bedoel het echt goed. Ik maak me zorgen om jeRode_trui schreef: ↑30-08-2017 14:59Nu ik thuis ben...eet ik weer 3x per dag met gezonde tussendoortjes.

donderdag 31 augustus 2017 om 21:47
Ik geniet wel van de wijntjes e.d , maar in mijn achterhoofd of eenmaal thuis , gaat dat schuldgevoel dwangmatig worden.Geraldine schreef: ↑31-08-2017 14:35Geen boulimia? Daar geloof ik echt niets van. Ik vind het zorgelijk klinken wat je allemaal schrijft. Je bent erg obsessief met je gewicht bezig,overgewicht of niet dat maakt niets uit. En het is vooral erg als je niet meer van een wijntje of ijsje kunt genieten omdat je bang bent om aan te komen. Je wilt toch niet dat dit je hele leven beheerst? En ik wil je ook niet aanvallen want ik bedoel het echt goed. Ik maak me zorgen om je.
Kan het niet echt relativeren.

vrijdag 1 september 2017 om 08:51
En daarom vind ik ook dat je hulp moet gaan zoeken om met iemand erover te praten. Ik vind namelijk dat het al uit de hand begint te lopen.
Vooral je dwangmatige gedachtes en dat je niet kunt relativeren zoals je al schrijft.

vrijdag 1 september 2017 om 13:23
Dat je überhaupt laxeermiddelen gebruikt omdat je je druk maakt over je gewicht is zorgwekkend. En de stress als je niet elke dag op de weegschaal kan is ook niet normaal. Ga alsjeblieft naar de huisarts.
vrijdag 1 september 2017 om 15:02
Dit en eens met de rest.
Je zegt wel dat je geniet van een wijntje en een ijsje tijdens je uitje maar dat klinkt niet overtuigend.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 1 september 2017 om 22:25

dinsdag 12 september 2017 om 22:20