Hoe vertellen (tijdelijke?) break aan kinderen

01-09-2017 12:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Nadat mijn man met een ander gezoend heeft, heb ik hem de deur gewezen. Het was niet de eerste keer helaas.
Nu wil ik dat hij eerst 3 maanden weggaat zodat ik kan nadenken over of ik verder met hem wil of niet.
Maar, hoe vertel ik het mijn kinderen? Ik heb een jongen van 5 en een meisje van 3. Ik weet dus niet of het een tijdelijke of een definitieve break is.
Op internet heb ik wel eea gelezen maar dat betreft allemaal een definitieve scheiding.
Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Tips? Nu een keuze maken: blijven of weggaan en niet 3 maanden aan een lijntje houden. Je zegt dat t vaker gebeurt is dus ik zou dan nu gewoon voor mezelf kiezen.

Ik zou het mijn kinderen niet aan doen om eerst bij papa weg te gaan en dan oeps toch maar niet!! Zo onduidelijk en verwarrend voor ze.

Groetjes een moeder met zelf 2 kids
Inderdaad, waarom 3 maanden over moeten nadenken? Daarnaast geloof ik ook niet zo in tijdelijke breaks, neem een beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat je man ondertussen wonen? Hoe verdelen jullie de zorg voor de kinderen in deze tijd?

Mijn ouders hebben er uiteindelijk 10 jaar over gedaan om te scheiden en hoewel ze nog steeds samen in een huis woonde vond ik dat als kind verschrikkelijk. Ik had liever dat ze gewoon eerder waren gaan scheiden dus vanuit mijn eigen ervaring: blijf niet aanrommelen, dat voelt voor kinderen erg onveilig. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Volgens een relatietherapeut die mijn collega is, zijn tijdelijke Breaks onzin. Dit omdat je vermijdt in contact met elkaar je conflicten uit te werken. Je stelt alleen maar zaken uit. In het belang van de kinderen is zo'm break sowieso niet, geeft veel angst en onduidelijkheid. Ik zou eerder adviseren om òf nu een keuze te maken, òf om een relatietherapeut in te schakelen als je denkt dat er nog wat te lijmen valt.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:53
0.12% gewijzigd
Ik denk dat ik zou zeggen dat jullie elkaar niet zo lief vinden en dat papa even ergens anders woont. Maar dat jullie allebei de kinderen wel heel lief vinden.
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijke break? Volgens mij werkt dat niet zo en zet je jezelf op voor nog meer verdriet.

Mocht je het toch willen; papa is op zakenreis?
orleander schreef:
01-09-2017 12:53
Tijdelijke break? Volgens mij werkt dat niet zo en zet je jezelf op voor nog meer verdriet.

Mocht je het toch willen; papa is op zakenreis?

Ze gaat haar man toch niet drie maanden bij zijn kinderen weghouden mag ik hopen? O_O
orleander schreef:
01-09-2017 12:53
Tijdelijke break? Volgens mij werkt dat niet zo en zet je jezelf op voor nog meer verdriet.

Mocht je het toch willen; papa is op zakenreis?
Maar dat zou betekenen dat de kinderen pa drie maanden niet kunnen zien. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je die kinderen niet aan doen.

Dus of je slikt je emoties in en laat die man weer bij je wonen, terwijl je over een beslissing nadenkt. Desnoods slaapt hij op de bank. Zeg je tegen de kinderen dat papa snurkt. Bij voorkeur gaan jullie dan direct in therapie.

Of je hakt nu de knoop door.

Die kinderen meesleuren in jullie drama door tijdelijk uit elkaar te gaan en papa te laten voelen hoe stout hij is geweest: daarmee beschadig je ze echt
Alle reacties Link kopieren
Daar moet je 3 maanden over nadenken? Of weet je het diep in je hart eigenlijk wel?

Vader heeft ook een stem in het kapittel neem ik aan, bespreek samen hoe je dit fijne nieuws naar de kinderen toespeelt.
Wat een suf gebeuren zeg, vooral voor de kinderen, onduidelijk en onveilig.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad voor alle partijen onnodig pijnlijk om hier drie maanden over na te denken. Wat wil je daarmee bereiken? Of wil je hem gewoon straffen? De feiten liggen op tafel, dus een beslissing over drie maanden is niet beter dan een beslissing nu.
To, in die 3 maanden mag hij de kids niet zien?
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
01-09-2017 12:58
Maar dat zou betekenen dat de kinderen pa drie maanden niet kunnen zien. Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Dat hoeft toch niet? Hij kan dan toch regelmatig langs komen, ze ophalen enz.
Gewoon papa werkt in een andere stad en het is te ver om elke dag te rijden.

Maar goed ik zelf zou dat nooit doen en kiezen of stoppen of blijven.
Honingdropje2 schreef:
01-09-2017 12:53
Ik zou eerder adviseren om òf nu een keuze te maken, òf om een relatietherapeut in te schakelen als je denkt dat er nog wat te lijmen valt.

Dit. Van een tijdelijke break komt nooit iets goeds. Hak de knoop door en ga scheiden of blijf gewoon bij elkaar wonen en ga samen in therapie, zodat jullie je relatie (in het belang van de kinderen) nog kunnen redden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke break.

En dat allemaal vanwege het uitwisselen van wat speeksel met een andere vrouw...
orleander schreef:
01-09-2017 13:11
Dat hoeft toch niet? Hij kan dan toch regelmatig langs komen, ze ophalen enz.
Gewoon papa werkt in een andere stad en het is te ver om elke dag te rijden.

En als hij dan 'thuis' is van zijn 'zakenreis' wil hij mama niet zien en slaapt hij ook niet thuis? Leuk voor die kinderen, al dat gelieg.
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
01-09-2017 13:13
Niets is zo permanent als een tijdelijke break.

En dat allemaal vanwege het uitwisselen van wat speeksel met een andere vrouw...
Dat speeksel was misschien de druppel.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
01-09-2017 13:14
En als hij dan 'thuis' is van zijn 'zakenreis' wil hij mama niet zien en slaapt hij ook niet thuis? Leuk voor die kinderen, al dat gelieg.
Nogmaals ik zou het nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
orleander schreef:
01-09-2017 13:17
Nogmaals ik zou het nooit doen.
Ik zou gewoon eerlijk zijn en het ook niet drie maanden rekken. Kinderen willen dan gaan compenseren/denken dat er nog wat te redden valt en voelen dat als druk op hen.
orleander schreef:
01-09-2017 12:53
Tijdelijke break? Volgens mij werkt dat niet zo en zet je jezelf op voor nog meer verdriet.

Mocht je het toch willen; papa is op zakenreis?
Een zakenreis van 3 maanden? Dan kun je beter zeggen dat papa soldaat is geworden en mee is op een vredesmissie of zo.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen geleden wist je zeker, dat het tot scheiding zou komen
ik snap niet waar je dan nu 3 maanden over gaat denken. Je kunt de kinderen beter nu meteen vertellen hoe het zit.
Tijdelijke breaks zijn gewoon het uitstellen van de beslissing.

TO; ik zou een keuze maken. Of jullie gaan scheiden, of jullie gaan in een ronkende relatietherapie en proberen weer nader tot elkaar te komen.

Wat wil je het liefst? Volgens mij weet je het al, aangezien je een tijdelijke break voorstelt. Scheiden gaat sowieso pijn doen. of je het nou uitsmeert of niet.

Sterkte!
Jufjoke schreef:
01-09-2017 13:14
Dat speeksel was misschien de druppel.
Lol.
Een break van drie maanden geeft natuurlijk wel een risico op nog veel meer gedruppel en geëmmer.
https://www.youtube.com/watch?v=rzGRCPyd-h0
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
01-09-2017 13:23
Lol.
Een break van drie maanden geeft natuurlijk wel een risico op nog veel meer gedruppel en geëmmer.
https://www.youtube.com/watch?v=rzGRCPyd-h0
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven